25-1-2018
HOME
ABOUT US
CONTACT US
  Untitled Document
Categories
Untitled Document
Untitled Document
ေဒသတြင္း သတင္းစံု
အၾကမ္းဖက္မႈေနာက္ပိုင္း ေမာင္ေတာနယ္စပ္မွ ကုန္သြယ္မႈ ေဆာင္ရြက္ေနသည႕္ ကုမၸဏီ ဆယ္ခုေလ်ာ႕က်သြား
This Week’s COVER
ဂ်ာနယ္ အမွတ္စဥ္ .... 1047
အိမ္ျခံေျမ ေၾကာ္ျငာမ်ား
Market Data
အာရွေငြေၾကး အေျခအေန
 USD   EUR 
USD 1 1.209
EUR 0.826

1 

JPY 105.93  128.091
SGD 1.691 2.044
THB 39.56 47.836
Advertising
 
သူ႔အေတြး သူ႔အျမင္
ျပန္ေျပာျပဖို႔ ေတာ္ေတာ္ခက္လိမ့္မယ္

အခုတေလာ Live ဆုိတာေတြ ေတာ္ေတာ္ေခတ္စားေနတယ္။ အထူးသျဖင့္ Facebook မွာ Live ဆုိၿပီး update လုပ္ေနၾကတာေတြ၊ တင္ေနၾကတာေတြ ေတြ႔ေတြ႔ေနရတယ္။ ဒီေနရာမွာ ေျပာခ်င္တဲ့ Live ရဲ႕ အဓိပၸာယ္က အခ်ိန္နဲ႔တစ္ေျပးညီ ၾကည့္ႏုိင္၊ ျမင္ႏုိင္၊ သိႏုိင္ေအာင္ တုိက္႐ုိက္ထုတ္လႊင့္တာလုိ႔ ဆုိလုိပါတယ္။ ဒါကို လူတုိင္းလည္း အထူး ရွင္းျပစရာမလုိေအာင္ သိၾကပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ ေခါင္းထဲဝင္လာၿပီး ေျပာခ်င္တဲ့အခ်က္က အမွန္ေတာ့ ခ်က္ခ်င္းအခ်ိန္မဆုိင္းသိႏုိင္တဲ့ Live ဆုိတဲ့ အရာဟာ ဘဝမွာ တကယ္ရွိႏုိင္ရဲလားဆုိတာပါပဲ။

တစ္ခါတေလ ေလာကအေၾကာင္း၊ ဓမၼအေၾကာင္းေျပာတဲ့အခါ လူအမ်ားနားလည္ေအာင္ေျပာျပဖုိ႔  ခက္ခဲတာမ်ဳိးေတြ ရွိတတ္တယ္။ အဓိကအေၾကာင္းကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေန႔စဥ္သုံးႏႈန္းေနတဲ့ (အခု ကြၽန္ေတာ္ေရးေနတဲ့ စာအပါအဝင္) အသုံးအႏႈန္းဟာ (တစ္နည္းအားျဖင့္) သုံးတဲ့ Language ဟာ ပုထုဇဥ္ဘာသာစကား (သုိ႔မဟုတ္) ပုထုဇဥ္ Language ျဖစ္ေနလုိ႔ပါပဲ။ ေျပာတဲ့သူကလည္း ပုထုဇဥ္ Language နဲ႔ေျပာသလုိ နားေထာင္တဲ့သူကလည္း ပုထုဇဥ္ Language နဲ႔ နားေထာင္ေလ့၊ နားလည္ေလ့ရွိတာမုိ႔ပါ။

ဥပမာ-နိဗၺာန္ရွိသလား ေမးတယ္ဆုိၾကပါစုိ႔။ နိဗၺာန္ကို အသာထားဦး။ စားပြဲေပၚမွာ ေရဘူးရွိသလား ေမးတယ္ဆုိပါစုိ႔။ ပုထုဇဥ္အ ျမင္၊ ပုထုဇဥ္ Language အရေတာ့ ေရဘူးရွိေၾကာင္း သိရေအာင္ စားပြဲေပၚမွာ ေရဘူးကုိျမင္မွ(ဒါမွမဟုတ္) အျခားအာ႐ုံတစ္ခုခုနဲ႔ ေရဘူးစားပြဲေပၚမွာ  ရွိေနေၾကာင္းသိမွ၊ ဒါေတာင္မွ ေရဘူးဆုိတာ ဘယ္လုိပုံစံ၊ စားပြဲဆုိတာ ဘယ္လုိေနရာဆုိၿပီးလဲ စိတ္ထဲ မွာ (သညာမွာ) နဂိုထဲက သိၿပီးသားျဖစ္ေနဦးမွ ေျဖႏုိင္မွာပါ။ ဆုိလုိတာက ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ပုထုဇဥ္ေတြရဲ႕ 'ရွိတယ္' ဆုိတဲ့ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆုိခ်က္မွာ အာ႐ုံငါးပါးတစ္ပါးပါးနဲ႔ သိမွရွိတယ္လုိ႔ မွတ္ယူၾကေလ့ရွိၾကေတာ့ နိဗၺာန္ရွိသလားဆုိတဲ့ ေမးခြန္းရဲ႕အေျဖမွာ ကြၽန္ ေတာ္တုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားတဲ့ ေနရာေတြ၊ ပုံစံေတြမပါတာေၾကာင့္ နားလည္ဖုိ႔ခက္ျပန္ေရာ။ နိဗၺာန္ေကာင္းသလားဆုိရင္လည္း ဒီလုိပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က 'ေကာင္းတယ္'ဆုိတာကို ပုထုဇဥ္ Language  ပုထုဇဥ္အသိ၊ ပုထုဇဥ္အႀကိဳက္နဲ႔ မွတ္ယူေနသမွ် အမွန္ကို နားလည္ႏုိင္ဖုိ႔ ခက္ေနဦးမွာ ျဖစ္ပါ တယ္။

ဒီေနရာမွာ နိဗၺာန္အေၾကာင္းကုိ ေဆြးေႏြးဖုိ႔မဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ခါတေလ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔သိေနေျပာဆုိေန နားလည္ေနတဲ့ အသုံးအႏႈန္းေတြဟာ ပုထုဇဥ္ အေတြးအျမင္နယ္ပယ္ထဲက မထြက္ႏုိင္ပဲရွိတာမုိ႔ အခ်ဳိ႕အခ်ဳိ႕ေသာ သစၥာနယ္က ေလာကဓမၼ အေၾကာင္းအရာေတြကို ေျပာတဲ့အခါမွာ နားလည္ဖုိ႔ ပုထုဇဥ္ Language နဲ႔ ရွင္းျပဖုိ႔ ေတာ္ေတာ္ခက္လိမ့္မယ္လုိ႔ ဆုိလုိခ်င္တာပါ။

အထက္က Live အေၾကာင္းကိုပဲ ျပန္ေဆြးေႏြးၾကရေအာင္ပါ။ တစ္နည္းေျပာရရင္ ခ်က္ခ်င္းသိတာ တကယ္ရွိသလားဆုိတဲ့ ကိစၥပါ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ပုထုဇဥ္ Language နဲ႔ေတာ့ တစ္စုံတစ္ခုကိုျမင္တယ္။ ဘာနဲ႔ျမင္လဲဆုိေတာ့ မ်က္စိနဲ႔ျမင္ တယ္။ ထုိနည္း၄င္းပဲ နားကၾကားတယ္။ ႏွာေခါင္းကအနံ႔ရတယ္ စသည္ျဖင့္ သုံးႏႈန္းၾကပါတယ္။ ဒီစကားရဲ႕အဓိပၸာယ္ တကယ္မွန္ရဲ႕ လားလုိ႔ ျပန္ဆန္းစစ္သင့္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးဒီလုိသုံးႏႈန္းလုိက္လုိ႔ မ်က္စိဆုိတဲ့႐ုပ္ႀကီးကပဲ ျမင္ႏုိင္စြမ္းရွိသလုိလုိ၊ နားဆုိတဲ့ ႐ုပ္ႀကီးကပဲ ၾကားႏုိင္စြမ္းရွိသလုိလုိ၊ အဲဒီကေနတစ္ ဆင့္ ငါ့မ်က္စိကျမင္ၿပီး ငါ့နားကၾကားတယ္လုိ႔ အမွန္တရားနဲ႔ လြဲမွားစြာ အဓိပၸာယ္ေကာက္မိတတ္ပါတယ္။

အမွန္ေတာ့ ျမင္စိတ္ျဖစ္ေပၚတာကို ျမင္တယ္ဆုိၿပီး ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က ပုထုဇဥ္ Language နဲ႔ သုံးလုိက္လုိ႔ပါ။ ေနာက္ထပ္ ပုထုဇဥ္ Language နဲ႔ မ်က္စိကျမင္တယ္။ နား က ၾကားတယ္ဆုိၿပီး ျဖစ္ကုန္ျပန္ ေရာ။ အဲဒီကေနမွ တစ္ဆင့္ ပုထုဇဥ္ ဴေညါကေါန နဲ႔ပဲ 'ငါျမင္တယ္'၊ 'ငါ့မ်က္စိနဲ႔ တပ္အပ္ျမင္လုိက္တာ' စတာေတြျဖစ္ကုန္ျပန္ပါေတာ့တယ္။ အမွန္ေတာ့ မ်က္စိဆုိတဲ့႐ုပ္က ျမင္ႏုိင္စြမ္းမရွိပါဘူး။ မ်က္စိဆုိတဲ့အရာဟာ ျမင္စိတ္ေပၚေအာင္ အေထာက္အပံ့ေပးတဲ့ အဓိက အ ေၾကာင္းတရားတစ္ခုသာျဖစ္ပါတယ္။ အဘိဓမၼာ ႐ႈေထာင့္ကၾကည့္ၾကည့္၊ သိပံၸပညာအျမင္နဲ႔ ၾကည့္ၾကည့္ ျမင္ စိတ္တစ္ခုျဖစ္ေပၚဖုိ႔ မ်က္စိရယ္၊ ႐ူပါ႐ုံဆုိတဲ့ အဆင္းရယ္ ဒီႏွစ္ခုထဲ ရွိ႐ုံနဲ႔ မလုံေလာက္ပါဘူး။ အလင္း ေရာင္၊ ပၪၥဒြါရ ဝဇၨန္းစတဲ့ ႏွလုံးသြင္းဆင္ျခင္စိတ္စတာေတြလည္း လုိပါေသးတယ္။ ေနာက္ဆုံးဘဝင္စိတ္နဲ႔တဲြမိမွ ျမင္သိစိတ္ဆုိတာျဖစ္တာပါ။  တစ္နည္းေျပာရရင္ စကၡဳဝိဥာဏ္ စိတ္အျပင္ မေနာဝိဥာဏစိတ္ျဖစ္မွ ျမင္ရတယ္လုိ႔ဆုိရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

သိပံၸပညာ ႐ႈေထာင့္ကေနၾကည့္မယ္ဆုိရင္လည္း မ်က္စိနဲ႔ပုံရိပ္ (အလင္းတန္း) ဆုံ႐ုံနဲ႔ မျမင္ႏုိင္ေသးပါဘူး။ အဲဒီအာ႐ုံ Signal ေလးဟာ ဦးေႏွာက္ေနာက္ပိုင္းက Occilital Lobe  မွာရွိတဲ့ ျမင္ျခင္းဆုိင္ရာ Cell ေတြဆီေရာက္မွ  အဲဒီပုံရိပ္ဆုိတာကို ျမင္ရတာပါ။ အဲဒီ Cell ေတြ ေသေနရင္ျဖစ္ျဖစ္၊ တစ္ခုခု ခ်ဳိ႕ယြင္းေနရင္ျဖစ္ျဖစ္၊ အဲဒီ Cell ေတြဆီ သြားရာလမ္းေၾကာင္း ပိတ္ေနရင္ျဖစ္ျဖစ္ မ်က္စိေရွ႕မွာရွိေနတဲ့အရာကို မ်က္စိဘယ္ေလာက္ေကာင္းေကာင္း မျမင္ရပါဘူး။ ဒီအေၾကာင္းကိုသိတဲ့ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ဆရာေတာ္ႀကီးက သူ႔ရဲ႕တရားတစ္ပုဒ္ထဲမွာ ျမင္စိတ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဘဝင္ဂမနဆုိတာ ေနာက္ေစ့နားမ်ား Occipital lobe  ေရာက္ေနလားဆုိၿပီး စဥ္းစားၾကည့္မိတယ္လုိ႔ မိန္႔ဖူးပါတယ္။

ဆုိလုိခ်င္တာက ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ မ်က္စိပိတ္ထားတာကေန ဖြင့္လုိက္ရင္ ခ်က္ခ်င္းျမင္လုိက္ရတဲ့ အရာေတြက အျပင္မွာ တကယ္ရွိေနတာကုိ အခ်ိန္မဆုိင္းဘဲ ခ်က္ခ်င္းျမင္ရတာမဟုတ္ပါဘူး။ တစ္နည္းအားျဖင့္ေျပာရရင္ တကယ့္ Live မဟုတ္ပါဘူး။ ေဖာ္ျပခဲ့သလုိ အဘိဓမၼာအရၾကည့္ၾကည့္၊ သိပံၸပညာအရ ၾကည့္ၾကည့္ မ်က္စိဖြင့္တာနဲ႔ ျမင္စိတ္ေပၚတာရဲ႕ ၾကားမွာ Process တစ္ခု၊ အခ်ိန္တစ္ခု  delay ရွိပါတယ္။အခ်ိန္တစ္ခု ေနာက္က်ၿပီးမွ ျမင္စိတ္ေပၚတာကုိ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က  မ်က္စိဖြင့္လုိက္တာနဲ႔ ငါျမင္တယ္။ ငါ့မ်က္စိက ျမင္ရတယ္ဆုိၿပီး ပုထုဇဥ္အေတြးနဲ႔ အဓိပၸာယ္ေကာက္ၾကျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီ ျမင္စိတ္ကလည္း ေပၚၿပီးတာနဲ႔ ပ်က္ၿပီးေနာက္ စိတ္တစ္ခု အစားထုိးဝင္ေရာက္လာတာပါပဲ။ အရာတစ္ခုကုိ ငါျမင္တယ္လုိ႔ ထင္တာနဲ႔၊ ျမင္စိတ္ျဖစ္ေပၚတယ္လုိ႔ သိျခင္းရဲ႕ၾကားမွာ ျခားနားမႈေတြရွိပါတယ္။ ထုိ႔အတူ Live ဆုိၿပီး အခ်ိန္နဲ႔တစ္ ေျပးညီျမင္တယ္ၾကားတယ္လုိ႔ထင္တာနဲ႔၊ အမွန္တကယ္ေတာ့ Live ဆုိတာမရွိဘဲ အခ်ိန္တစ္ခုေႏွာင္းၿပီးမွ အေဟာင္းကို ျမင္ရၾကားရျခင္းသာ ျဖစ္တယ္ဆုိၿပီးသိတာရဲ႕ ျခားနားမႈကုိသိရင္လည္း ငါစြဲအတၱစြဲနဲ႔ ေလာဘစြဲ၊ ေဒါသစြဲေတြကုိ ေလွ်ာ့ခ် ႏုိင္လုိ႔ ယူတတ္ရင္ အက်ဳိးမ်ားပါတယ္။

စိတ္တစ္ခုရဲ႕ ျဖစ္ေပၚပုံကို မွန္မွန္ကန္ကန္နားလည္ျခင္းဟာ ဘဝတစ္ခုကုိ အက်ဳိးရွိရွိေက်ာ္ျဖတ္တဲ့ေနရာမွာ အေရးပါ လွပါတယ္။ အာ႐ုံေတြ၊ စိတ္ေတြေပၚမူတည္ၿပီး ျဖစ္တတ္တဲ့ အကုသိုလ္ကုိလည္းနည္းေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။

အထင္မွားေတြကုိ သတိထားမိၿပီး အျမင္မွန္ဘက္ကို ဦးတည္ႏုိင္မွာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

သဘာဝတရားေတြရဲ႕ ျဖစ္ေပၚေျပာင္းလဲမႈ အမွန္ကုိ ေဖာ္ျပရာမွာ သာမန္ပုထုဇဥ္တုိ႔ နိစၥဒူဝေတြးေလ့၊ သိေလ့၊ နားလည္ေလ့ရွိတဲ့ ပုထုဇဥ္ Language နဲ႔ေျပာရတာ နည္းနည္းေတာ့ ခက္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္လည္း တရားသိႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ သာမန္လူအမ်ားစုအဖုိ႔ တရားစာအုပ္ဖတ္႐ုံ၊ တရားနာ႐ုံ၊ ကုိယ့္အသိဥာဏ္နဲ႔ ေတြး ၾကည့္႐ုံတုိ႔နဲ႔  မလုံေလာက္ႏုိင္ဘဲ ကုိယ္တုိင္က်င့္ႀကံအားထုတ္ဖုိ႔လုိလိမ့္မယ္လုိ႔ ျမင္မိပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ အခ်ဳိ႕ အရာေတြဟာ ပုထုဇဥ္ Language နဲ႔ ျပန္ေျပာျပဖုိ႔ ေတာ္ေတာ္ခက္လုိ႔ပါပဲ။

ဇင္ျမင့္

(ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ဆရာေတာ္ႀကီး ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ၏ 'အာယတနကို ေလ့လာသုံးသပ္ျခင္း' တရားေတာ္ႏွင့္ 'ဓာတ္ ၁၈ ပါးကုိ ေလ့လာသုံးသပ္ျခင္း'တရားေတာ္တုိ႔ကို မွီျငမ္းပါသည္။

ဇင္ျမင့္
 
Untitled Document
No comments yet...be the first to comment
  Name :  (required)
  Email :  (will not be published) (required)
  Comment :
 
Email: [email protected] Copyright 2004 Zaygwet Journal. All rights reserved.
Powered By eTrade Myanmar Co., Ltd.