25-5-2017
HOME
ABOUT US
CONTACT US
  Untitled Document
Categories
Untitled Document
Untitled Document
ေဒသတြင္း သတင္းစံု
ကေလး ခ႐ုိင္အတြင္း ၂ဝ၁၇-၂ဝ၁၈ ဘ႑ာႏွစ္အတြင္း သစ္ထုတ္လုပ္ခြင္႕ျပဳမည္
This Week’s COVER
ဂ်ာနယ္ အမွတ္စဥ္ .... 1012
အိမ္ျခံေျမ ေၾကာ္ျငာမ်ား
Market Data
အာရွေငြေၾကး အေျခအေန
 USD   EUR 
USD 1 1.209
EUR 0.826

1 

JPY 105.93  128.091
SGD 1.691 2.044
THB 39.56 47.836
Advertising
 
သူ႔အေတြး သူ႔အျမင္
ဖိနပ္အပ္ခအတြက္ ေဂါပကအဖြဲ႔မ်ားက အလွဴခံၾကဦးမတဲ့

ျမန္မာႏုိင္ငံတစ္ဝန္းရွိ တန္ခုိးႀကီး ဘုရားအမ်ားစုတြင္ ဖိနပ္အပ္သည့္ ဌာနမ်ားရွိၾကသည္။ ယင္းဌာန မ်ားတြင္ ဘုရားဖူး လာေရာက္ၾကသူ မ်ားသည္ အခေၾကးေငြေပး၍ ဖိနပ္ မ်ားအပ္ထားၾကရကာ ဘုရားၾကည္ ညိဳဖူးေျမာ္ကန္ေတာ့ၾကရသည္။

ယင္းဖိနပ္အပ္လက္ခံသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကိုလည္း ဘုရားေဂါပက အဖြဲ႔မ်ား၏ စီစဥ္ႀကီးၾကပ္မႈျဖင့္ ေလ လံဆြဲေစျခင္း၊ ကန္ထ႐ုိက္ေပးျခင္း ကာလအကန္႔အသတ္သတ္မွတ္ကာ ရန္ပုံေငြ ရွာေဖြခဲ့ၾကသည္။ ရရွိသည့္ ဖိနပ္အပ္ လုပ္ငန္း ေလလံရန္ပုံေငြ၊ ကန္ထ႐ုိက္ ရန္ပုံေငြမ်ားကို သက္ ဆုိင္ရာ ဘုရားေစတီျပဳျပင္ ထိန္း သိမ္းျခင္း၊ တုိးခ်ဲ႕အေဆာက္အအုံ ေဆာက္လုပ္ျခင္း၊ ဝန္ထမ္း လစာေပး ျခင္းႏွင့္ အျခားအေထြေထြ သုံးစြဲျခင္း မ်ားအတြက္ ခဲြေဝခ်ထား အသုံးျပဳၾက သည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဖိနပ္အပ္ႏွံ ျခင္းလုပ္ငန္းအား ေလလံပစ္ျခင္း၊ ကန္ထ႐ုိက္ စနစ္ခ်ထားေပးျခင္းတုိ႔ တြင္ အခ်ိန္ကာလ အကန္႔အသတ္ အား တစ္ႏွစ္တစ္ခါ ခြင့္ျပဳေဆာင္ ရြက္ခြင့္ေပးၾကျခင္းက မ်ားသည္။

ယခုအခါ ျမန္မာႏုိင္ငံတစ္ဝန္း ရွိ တန္ခုိးႀကီးဘုရားမ်ားတြင္ ဖိနပ္ အပ္သည့္ လုပ္ငန္း လုပ္ကုိင္ခြင့္ရ သည့္ ေလလံေအာင္ထားသူမ်ား၊ ကန္ ထ႐ုိက္စာခ်ဳပ္မ်ား သက္တမ္းကုန္ ဆုံးပါက ျပန္လည္႐ုပ္သိမ္းေတာ့မည္ ဟု သိရသည္။ သက္တမ္းကုန္ဆုံး သြားသည့္ ဖိနပ္အပ္လုပ္ငန္း လုပ္ ကိုင္သူမ်ားသည္ သက္ဆုိင္ရာ ဘုရား ေဂါပက အဖြဲ႔မ်ားထံ လုပ္ငန္းျပန္ လည္ အပ္ႏွံရမည္ျဖစ္ၿပီး ယင္းဖိနပ္ အပ္လက္ခံသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို ေဂါပကအဖဲြ႔က တုိက္႐ုိက္စီမံကြပ္ကဲ လုပ္ကုိင္သြားေတာ့မည္ဟုလည္း သိရ သည္။

ယင္းအစီအစဥ္ကုိ သာသနာ ေရးႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈ ဝန္ႀကီးဌာန၊ သာ သနာေရး ဦးစီးဌာနက စီစဥ္ၫႊန္ၾကား လမ္းၫႊန္ျခင္းျဖစ္သည္။ တန္ခုိးႀကီး  ဘုရားအမ်ားစုတြင္ ကန္ထ႐ုိက္ခ် ထားေပးေသာ၊ ေလလံဆြဲျခင္းျဖင့္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ရေနၾကေသာ ဖိနပ္အပ္ လုပ္ငန္း လုပ္ကုိင္သူမ်ားၾကားတြင္ အ ႐ႈပ္အရွင္း ျပႆနာရွိေနသည္ဟူ ေသာ သတင္းမ်ားလည္း မၾကာခဏ ေပၚေပါက္ခဲ့သည္။ ဘုရားဖူး ဧည့္ သည္မ်ားအတြက္ ဖိနပ္အပ္ အခ ေၾကးေငြ ေတာင္းခံရာတြင္လည္း မၾကာခဏ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ ေနရၿပီး တုိင္တန္းမႈ မ်ား လည္း မ်ား ျပားလာေနသည္ဟု သတင္းမ်ား ထြက္ေပၚခဲ့သည္။

ယင္းကိစၥမ်ားေၾကာင့္ ဖိနပ္ အပ္လက္ခံၿပီး အခေၾကးေငြ ေကာက္ ခံေနသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကုိ သက္ တမ္းကုန္ဆုံးလွ်င္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ ရပ္ နားထားလုိက္ၿပီး ဘုရားေဂါပက အဖြဲ႔ မ်ားက ဆက္လက္စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ ၾကရမည္ဟု သာသနာေရး ဦးစီး ဌာနက ၫႊန္ၾကားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ယင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ သာသနာ ဦးစီးဌာနမွ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးတစ္ဦး ျဖစ္သူ ဦးေအာင္ဆန္းဝင္းက ''ျမန္မာ ႏုိင္ငံတစ္ဝန္းမွာရွိတဲ့ တန္ခုိးႀကီး ဘုရားေတြ အားလံုးပါ ပါတယ္။ ကန္ ထ႐ုိက္သက္တမ္းကုန္သြားရင္ သက္ ဆုိင္ရာ ေဂါပက အဖဲြ႔က စီမံရမွာပါ။ ေဂါပက အဖြဲ႔ေတြကေတာ့ ကန္ထ ႐ုိက္ ဘယ္ေလာက္အထိ ေပးထားလဲ မသိဘူးခင္ဗ်။ တန္ခုိးႀကီး ဘုရားေတြ က  အမ်ားႀကီးရွိေတာ့ သူတုိ႔က ဘယ္လုိ ကန္ထ႐ုိက္မ်ဳိးေပးထား လည္း ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က မသိႏုိင္ဘူး ေလ။ ဘုရားတစ္ဆူနဲ႔ တစ္ဆူလည္း တူလည္း မတူႏုိင္ဘူး။ ဥပမာ-ဒီလ ကုန္မွာ ေပးထားတယ္ဆုိရင္ ေနာက္ လတစ္ရက္ေန႔က စၿပီးေတာ့ ျဖစ္မွာ ေပါ့။ ဥပမာကို ေျပာတာပါ။ သူတုိ႔က ဒီဇင္ဘာလကုန္အထိ ကန္ထ႐ုိက္ သက္တမ္းေပးထားရင္ ဇန္နဝါရီ ၁ ရက္ကစၿပီး ဘုရားေဂါပက အဖြဲ႔က အဲဒီလုပ္ငန္း စတင္ စီမံကိုင္တြယ္ရ မွာပါ'' ဟု ဆုိသည္။

တန္ခုိးႀကီးဘုရားမ်ားရွိ  ဖိနပ္ အပ္ႏွံသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကုိ ေဂါပက အဖြဲ႔က စီမံကိုင္တြယ္ျခင္းကို  ယခုအ ခါ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဆူးေလေစတီေတာ္ တြင္ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁ ရက္က စတင္ ေဆာင္ရြက္ေနၿပီဟုလည္း သိရ သည္။ ယင္းေစတီေတာ္တြင္ ဆူးေလ  ေစတီေဂါပကအဖြဲ႔က တုိက္႐ုိက္ဝန္ ထမ္းခန္႔ထားၿပီး ဖိနပ္အပ္ လက္ခံ ျခင္းအတြက္ အခေၾကးေငြ သတ္ မွတ္မထားဘဲ ေစတနာရွိ သေလာက္ မွန္ပုံးထဲသုိ႔ အလွဴေငြထည့္ဝင္သည့္ နည္းျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေနသည္။

ယင္းသုိ႔  ဖိနပ္အပ္ႏွံျခင္းကိစၥ အတြက္ အခေၾကးေငြတစ္စုံတစ္ရာ မေပးရဘဲ ေစတနာရွိသေလာက္ ထည့္ဝင္လွဴဒါန္းျခင္းမ်ဳိးသည္ ေကာင္းမြန္သည့္စနစ္ျဖစ္သည္။ ယင္းကို နဂုိကတည္းက ေဆာင္ရြက္ သင့္သည္။ နဂုိကတည္းက မေဆာင္ ရြက္ႏုိင္ခဲ့ျခင္းသည္ ဘုရားေဂါပက အဖြဲ႔အခ်ဳိ႕၏ အက်င့္ပ်က္ျခစားေန ၾကျခင္းေၾကာင့္လည္း ျဖစ္သည္ဟု အတြင္းက်က်သိထားၾကသူမ်ားက ေဝဖန္ေထာက္ျပ ထားၾကသည္။

တန္ခုိးႀကီး ဘုရားအမ်ားစု၏ ေဂါပက အဖြဲ႔လူႀကီးမင္း အခ်ဳိ႕သည္ တန္ခုိးႀကီးပါသည္ဆုိသည့္ ဘုရားေစ တီကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး မေတာ္ ေလာဘ စီးပြားေရးရွာခဲ့ျခင္းမ်ား ရွိခဲ့သည္။ ဘုရားေစတီကုိ အေၾကာင္း ျပဳၿပီး အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ ေခါင္းစဥ္မ်ား ျဖင့္ အလွဴခံ မွန္ပုံးေထာင္၊ ဖလား ခြက္ထုိးခံျခင္းမ်ားျဖင့္ ဖလားဝါးခဲ့ ၾကသည္။ မွန္ပုံးဝါးခဲ့ၾကသည္။ ထုိ႔ျပင္ ဘုရားဝတၱက ေျမမ်ားကုိ အသုံးခ်ၿပီး လုပ္ငန္းအမ်ဳိးမ်ဳိး အေၾကာင္းျပကာ ကန္ထ႐ုိက္ေပးျခင္း၊ လုပ္ငန္းလုိင္စင္ ထုတ္ေပးျခင္းမ်ားျဖင့္ ကိုယ္က်ဳိးစီး ပြားရွာခဲ့ၾကသည္။ ယင္းတုိ႔သည္ ယမန္ႏွစ္က ဟုိးေလးတေက်ာ္ ျဖစ္ ပြားခဲ့သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ တစ္နံတစ္ လ်ား ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားအဖုိ႔လည္း အျခားဘာသာကိုးကြယ္သူမ်ားၾကား တြင္ အရွက္ရခဲ့ၾကရသည္။ ''ေၾသာ္-ဗုဒၶဘာသာမွာလည္း ဘာသာတရား ယုံၾကည္ကုိးကြယ္မႈကို ခုတုံးလုပ္ကာ ကိုယ္က်ဳိးစီးပြားရွာခဲ့ၾကပါလား''ဟူ၍ လည္း မွတ္ခ်က္ေပးခံခဲ့ရသည္။

ယခုလည္း ဘုရားဖူး ဧည့္သည္ မ်ား ဖိနပ္အပ္ႏွံသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားက ရရွိလာသည့္ ရန္ပုံေငြကို အခ်ဳိ႕ေသာ ေဂါပက လူႀကီး တစ္ဦးစ၊ ႏွစ္ဦးစက ဝါးတီးဖြင့္သည္၊ စာရင္းေဖ်ာက္သည္၊ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းမရွိ၊ ပြင့္လင္းျမင္ သာ ထုတ္ေဖာ္မျပဟု ဆုိေနၾကျပန္ သည္။

ဖိနပ္အပ္လုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ခြင့္ ရသူမ်ားသည္ ဖိနပ္အပ္ႏွံခ အခ ေၾကးေငြေတာင္းခံရာတြင္လည္း  စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့၊ ဣေႁႏၵမဲ့စြာ အရဲအ တင္းေတာင္းခံျခင္းမ်ားေၾကာင့္ အရွက္ရခဲ့ရသည့္ အျဖစ္မ်ားလည္း ျဖစ္ ေပၚခဲ့ဖူးသည္။ ယင္းအျဖစ္မ်ားကို မ်က္ျမင္ကုိယ္ေတြ႔ရွိ ခဲ့သည့္ ဆူးေလ ေစတီေတာ္ေဂါပကအဖဲြ႔႐ုံး အဖြဲ႔မွဴး တစ္ဦးက ယခုလုိ သုံးသပ္ေျပာၾကား ထားသည္။

''ေဂါပက အဖဲြ႔ကေတာ့ စာခ်ဳပ္ ထဲမွာ ဖိနပ္တစ္ရန္ကို က်ပ္ ၁ဝဝ ေကာက္ပါလုိ႔ သတ္မွတ္ထားတာကုိ သူတုိ႔က လူသုံးေယာက္ လာရင္ ၃ဝဝ၊ အိတ္တစ္လုံးတည္း လာအပ္လည္း ၃ဝဝ ပဲ။ လူငါးဦးဆုိ ငါးရာ၊ အခ်ဳိ႕ရင္ မိသားစုလုိက္ တက္လာၾကတာ။ ကေလးေတြလည္းပါတယ္။ ၁၅ ဦး၊ ၁၆ ဦးေလာက္ရွိတယ္။ အဲဒါကုိ ကန္ထ႐ုိက္က အတိအက်လုိက္ ေရတြက္ၿပီးေတာ့ အတိအက် လုိက္ ေတာင္းေတာ့တာပဲ။ ေနာက္ပိုင္းက် ေတာ့ တုိင္တာေတာတာေတြမ်ားလာတယ္။ မျဖစ္ေတာ့ဘူးဆုိၿပီး အခုလုိ စနစ္မ်ဳိးလုပ္ရ တာပါ။ ဖိနပ္အပ္ခ မပါဘူးဆုိရင္လည္း မွန္ပုံးထဲ မထည့္ နဲ႔ရတယ္။ အခုစနစ္က ေအာင္ျမင္ပါ တယ္။ အခ်ဳိ႕ဆုိရင္ က်ပ္ ၁ဝဝဝ၊ ၁၅ဝဝ အထိ  ထည့္လွဴသြားတာ ေတာင္ရွိတယ္။ တစ္ပတ္တစ္ခါ၊ ႏွစ္ ပတ္တစ္ခါ ေဖာက္ေရတြက္ပါတယ္။ တစ္ခါေရရင္ က်ပ္ ၁ဝ သိန္း အထက္မွာရွိတယ္''ဟု ဆုိသည္။

အမွန္ေတာ့ ဘုရားဖူးလာသူ ဧည့္သည္မ်ားအတြက္ ဖိနပ္အပ္ခဟူ သည္ သဒၶါေၾကးသာ ျဖစ္ရပါမည္။ ေလလံဆြဲသူ ကန္ထ႐ုိက္ ယူသူ ဆုိ သည္ကလည္း စီးပြားေရး အက်ဳိး အျမတ္ကို ေမွ်ာ္ကုိးၾကသူမ်ားက အမ်ားစုျဖစ္ေန၍ သက္တမ္းတစ္ခု ကုန္ဆုံးလွ်င္ ကုိယ့္အတြက္ အျမတ္ သိန္းေပါင္းဘယ္ေလာက္က်န္ရမည္ဟု တြက္ၾကသူခ်ည္းျဖစ္သည္။

 ေျပာရလွ်င္ေတာ့ ျမန္မာတစ္ ႏုိင္ငံလုံးတြင္ ရွိသည့္ တန္ခုိးႀကီး ဘုရားေစတီ ပုထုိးတုိင္းလုိလုိတြင္ မည္သည့္ လုပ္ငန္းကိုမွ် အေၾကာင္း ျပၿပီး ကန္ထ႐ုိက္စနစ္ လုပ္ကုိင္ခြင့္ ခ်ထားေပးျခင္း၊ တင္ဒါစနစ္၊ ေလလံ စနစ္ျဖင့္ လုပ္ကုိင္ခြင့္ခ်ထားေပးျခင္း မ်ားကုိ ေရွာင္ရွားသင့္သည္။ ႐ုပ္သိမ္း သင့္သည္။ ပိတ္ပင္ထားသင့္သည္ဟု ယူဆသည္။ ဘုရားေစတီမ်ားႏွင့္ ဝတၴကေျမမ်ားေပၚတြင္ ကန္ထ႐ုိက္ စနစ္၊ ေလလံစနစ္၊ တင္ဒါစနစ္မ်ား ျဖင့္ လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ခြင့္ေပးၿပီး ရန္ ပုံေငြရွာေဖြေနသေရြ႕ ယင္းဘုရား ေစတီႏွင့္ ဝတၴက ေျမမ်ားသည္ စီးပြားေရးအကြက္အကြင္းစားက်က္ ေျမမ်ားသာ ျဖစ္ေနပါလိမ့္မည္။ ထုိ႔ ျပင္ အဂတိလုိက္စားရာ ေနရာဌာန၊ အက်င့္ပ်က္ျခစားသူတုိ႔ ေျခခ်ရာ ဌာနမ်ား အျဖစ္လည္း ျဖစ္ေနပါဦး မည္။

ဘုရားေဂါပက လူႀကီးမ်ားဟူ သည္ အမ်ားျပည္သူ ယုံၾကည္ေလး စားရေလာက္သည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ တည္ ၾကည္ေျဖာင့္မတ္ၾကသူ မ်ားဟု အမႊမ္း တင္ထားၾကေသာ္လည္း သူတုိ႔၏ စိတ္ေနစိတ္ထားမ်ားက ေသာတာပန္ တည္ေနၿပီဟု မည္သူ အာမခံထား ႏုိင္ၾကပါမည္နည္း။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘုရားေစတီပုထုိးမ်ား ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ေရး၊ ျပဳျပင္မြမ္းမံေရး၊ ဖြံ႔ ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးႏွင့္ ဘုရားဖူးလာ ဧည့္ပရိသတ္အတြက္ ဝန္ေဆာင္မႈ ေပးသည့္ လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကုိင္ရန္ ရန္ပုံေငြ ရွာေဖြရမည္ဆုိလွ်င္ ျပည္ သူမ်ား၏ သဒၶါၾကည္ျဖဴသန္႔စင္ေသာ စစ္မွန္သည့္ အလွဴေငြမ်ားျဖင့္သာ ရန္ပုံေငြရေအာင္ ရွာေဖြေစခ်င္တယ္။ အမွန္ေတာ့ တန္ခုိးႀကီး ဘုရားမ်ား တြင္ ဖိနပ္အပ္ႏွံျခင္းလုပ္ငန္း ကန္ထ  ႐ုိက္ေပးျခင္း၊ ေလလံဆြဲျခင္းျဖင့္ ရန္ပုံ ေငြရွာေဖြျခင္းသည္ မျဖစ္သင့္ေသာ ကိစၥျဖစ္သည္။ ဘုရားဖူးလာေရာက္ သူ ဧည့္သည္မ်ားအတြက္ လုံၿခံဳစိတ္ ခ်စြာ ဖိနပ္အပ္ႏွံေရးသည္ ဘုရား ေဂါပကအဖဲြ႔က အျပည့္အဝ ဝန္ ေဆာင္မႈေပးရမည့္ ကိစၥျဖစ္သည္။ ဖိနပ္အပ္ႏွံလက္ခံေပးရျခင္းအတြက္ အခေၾကးေငြလည္း တစ္ျပားမွ်မေပး ရ၊ မွန္ပုံးႀကီးငယ္မ်ား အစီအရီ ေထာင္ထားၿပီး ေစတနာရွိသေလာက္ အလွဴေငြထည့္သြားခုိင္းရမည့္ ကိစၥ လည္း မျဖစ္သင့္ပါေၾကာင္း၊ ဘုရားဖူး ဧည့္သည္မ်ားအား ဝန္ေဆာင္မႈေပးရ မည့္ ကိစၥသာျဖစ္ပါေၾကာင္း အျမင္မ ေတာ္ အရွက္ရစရာမျဖစ္ေစလုိ၍ ေရးသား တင္ျပလုိက္ရျခင္းျဖစ္ပါ သည္။

ေမာင္လြင္ျပင္
 
Untitled Document
No comments yet...be the first to comment
  Name :  (required)
  Email :  (will not be published) (required)
  Comment :
 
Email: zaygwet1997@gmail.com Copyright 2004 Zaygwet Journal. All rights reserved.
Powered By eTrade Myanmar Co., Ltd.