29-6-2017
HOME
ABOUT US
CONTACT US
  Untitled Document
Categories
Untitled Document
Untitled Document
ေဒသတြင္း သတင္းစံု
ရခုိင္ကမ္း႐ုိးတန္းတြင္ ငါးဖမ္းဆီးရရွိမႈနည္းပါးလာသည္႕အတြက္ ငါးဖမ္းကိရိယာမ်ား ေျပာင္းလဲသုံးစြဲလာၾက
This Week’s COVER
ဂ်ာနယ္ အမွတ္စဥ္ .... 1017
အိမ္ျခံေျမ ေၾကာ္ျငာမ်ား
Market Data
အာရွေငြေၾကး အေျခအေန
 USD   EUR 
USD 1 1.209
EUR 0.826

1 

JPY 105.93  128.091
SGD 1.691 2.044
THB 39.56 47.836
Advertising
 
သူ႔အေတြး သူ႔အျမင္
ငါသိ တစ္ဆယ္ကဲ စိတ္

ဘာမဆုိသိ၊ ဘာမဆုိတတ္ဟုိ စပ္စပ္ဒီစပ္စပ္နဲ႔ “ကိုတတ္ပ” လုပ္တတ္တဲ့ လူမ်ဳိးေတြကို ေတြ႔ဖူးတယ္။ ဘာအေၾကာင္းအရာကို ေျပာဆုိေဆြး ေႏြးမလဲ။ ႀကိဳက္တဲ့ ေဆြးေႏြးေဖာ္ ေဆြးေႏြးဘက္လာခဲ့၊ ေျပာဆုိေဆြးေႏြး လုိ႔ရတယ္။ စကား၀ုိင္းဖြဲ႔လုိ႔ရတယ္။ အေျခအေနေပးရင္ သူကေတာင္ ဦးေဆာင္ေဆြးေႏြးတဲ့အဆင့္အထိ ေရာက္သြားတတ္ေသးတယ္။ အလြန္ သိ၊ အလြန္တတ္၊ အလြန္ေတာ္တဲ့ လူမ်ဳိးေတြပါပဲ။ သာမန္ၾကည့္ရင္ သူတုိ႔ကို အဲ့ဒီလုိ ထင္စရာရွိေပမယ့္ တကယ့္တကယ္ႏႈိက္ႏႈိက္ခၽြတ္ခၽြတ္ ႏွံ႔ႏွံ႔စပ္စပ္ေမးျမန္းၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ေတာ့ အဲ့ဒီလုိ လူမ်ဳိးေတြဟာ တကယ္ မသိ၊ တကယ္မတတ္၊ တကယ္ မေတာ္တဲ့ လူေရွာ္ေတြအျဖစ္ ျမင္ေတြ႔ ရလိမ့္မယ္။
    ေလာကမွာ အရာရာကို နား လည္ႏုိင္စြမ္းရွိသူ အင္မတန္ရွားပါ တယ္။ ရွိမယ္လည္း မထင္ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ တစ္မ်ဳိး ေကာင္း ႏွစ္မ်ဳိးေကာင္းကၽြမ္းက်င္နား လည္ေကာင္း နားလည္ႏုိင္ပါတယ္။ ဆရာတစ္ဆူ အဆင့္အထိလည္း ရွိ ေကာင္း ရွိႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘာသာရပ္တုိင္းကိုေတာ့ က၀ိဘ၀ ေရာက္ေအာင္ မစြမ္းေဆာင္ႏုိင္မွာ ေသခ်ာပါတယ္။ သစ္ပင္ေတြစုၿပီး ေပါက္ေနတဲ့ေနရာကို သစ္ေတာလို႔ ေခၚတယ္ဆုိေပမယ့္ မတူတဲ့ သစ္ တပင္စီရဲ႕ အတုိင္းအထြားအနိမ့္ အျမင့္သက္တမ္းနဲ႔ အရည္အေသြး ေတြကိုေတာ့ အေတာ္မ်ားမ်ားက မေျပာႏုိင္မွာေသခ်ာပါတယ္။ ဘာ ေၾကာင့္လဲ။ ေယဘုယ်သိနားလည္မႈ ေလာက္ဟာ ၿပီးျပည့္စုံတဲ့ နားလည္ မႈမ်ဳိးမဟုတ္လုိ႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။
    ဒါေပမယ့္ လူဆုိတာ သူသိသမွ် ကိုသိေၾကာင္း လူေတြကို ထပ္ၿပီး သိ သြားေစခ်င္ၾကတယ္။ အရာရာမွာ အလြန္သိတဲ့ ““ကုိဖုိးသိ””အျဖစ္ အမ်ားရဲ႕ အထင္ႀကီးမႈကို ခံခ်င္ၾက တယ္။ ခံရေအာင္လည္း အက်ဳိးအ ေၾကာင္း အခ်က္အလက္နဲ႔ ခြင္ေပါင္း စုံရွာေဖြ ဖန္တီးတတ္ၾကတယ္။ တစ္ စိတ္ကို တစ္အိတ္လုပ္ျပၾက၊ ဗာရာဏ သီခ်ဲ႕ၾက လုပ္ခ်င္ၾကတယ္။
    အဲ့ဒီစိတ္ဓာတ္ကို ေလ့လာမယ္ ဆုိရင္ လူတုိင္းဟာ ““ငါသိတစ္ဆယ္ ကဲစိတ္”” လႊမ္းမုိးေနလုိ႔ဆုိတာကုိ ေတြ႔ ရလိမ့္မယ္။ ကိုယ္က သူမ်ားထက္ပို သိတယ္လုိ႔ ထင္ေနတဲ့ အေၾကာင္း ေၾကာင့္လည္း တစ္ပိုင္းပါႏုိင္တယ္။ ပကတိတရားထက္ လြန္ကဲၿပီး ကိုယ့္ ကိုယ္ကိုယ္ အထင္ႀကီးမႈနဲ႔လည္း ဆုိင္ႏုိင္တယ္။ ဒီလုိျဖစ္လာတဲ့အခါ အရာအားလုံးကို ကိုယ္ကတစ္စြန္း တစ္စေလာက္ သိရွိနားလည္တာကို အမ်ားႀကီးသိနားလည္လာတယ္လုိ႔ ထင္လာေတာ့တယ္။ ဒီအခ်ိန္မ်ဳိးမွာ ပြဲထြက္ခြင့္ရသြားၿပီဆုိရင္ေတာ့ဖ်ာ သိမ္းဖုိ႔ ေစာင့္ေနတဲ့ လူကိုေတာင္ ခ်မ္းသာမေပးေတာ့ပဲ သိသမွ် ဆရာ ႀကီးလုပ္ၿပီး ေဟာေတာ့၊ ေျပာေတာ့ မယ္သာမွတ္။
    တျခားသူေတြေရးထားတဲ့စာက သ႔ူစာေလာက္မေကာင္းဘူး။ အႏွစ္သာရမရွိဘူး။ တျခားလူေတြ ေဟာတာ ေျပာတာက သူေလာက္ ေလးနက္မႈမရွိဘူး။ အာ၀ဇ္ၨန္းမရႊင္ ဘူး။ တျခားသူေတြဆုိတာ၊ ငိုတာက သူ႔ေလာက္သ႐ုပ္မပီဘူး။ သဘာ၀မ က်ဘူး။ ဘယ္ေနရာမွာမဆုိ သူက ဦးစီးဦးေဆာင္ျပဳမွ သင့္ေလ်ာ္တယ္။ က်န္တဲ့ သူေတြက သူ႔ေလာက္မေတာ္၊ မတတ္၊ အရည္အခ်င္းမရွိဘူးလုိ႔ ထင္ေနတတ္ၾကတယ္။ အဲ့ဒီလုိ “ငါသိ တစ္ဆယ္ကဲ စိတ္” ေရာဂါခံစားေနရ သူေတြဟာ လူအျမင္ကတ္စရာေတြမုိ႔ ဆရာေတာ္ “ရွင္မဟာရ႒သာရ”က ဒီလုိေဟာေျပာဆုံးမဖူးတယ္။
ႏွလုံးသည္းေျခ၊ သေႏ္ၶလည္းတန္
မမွန္စကား၊ လူျဖစ္မွားဟု
အမ်ားမဆုိရေစႏွင့္။
မေျဖာင့္မသား၊ မတရားကို
လားလားဤသူ၊ မျပဳဟူ၍
ဗုိလ္လူခပ္သိမ္း၊ ေမတ္ၱာလိမ္းသည္
ခ်ီးမြမ္းဆုိေထြရတတ္ေစ ပါတဲ့။
    ဒီလုိ လူမ်ဳိးဟာ လူ႔ေလာကထဲ ကို လူျဖစ္မွားၿပီးေရာက္လာတဲ့ လူမ်ဳိး၊ အက်င့္တန္တဲ့ လူမ်ဳိး၊ မေျဖာင့္မတ္ မမွန္ကန္တဲ့ လူမ်ဳိးရယ္လုိ႔ အမ်ားက ထင္မွတ္မမွားရေအာင္ ဆုံးမတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
    တကယ္ေတာ့ ကုိယ့္ကိုယ္ကို အလြန္သိ အလြန္တတ္တယ္လုိ႔ ထင္ ေနသူေတြဟာ ဘာမွမသိ ဘာမွမ တတ္တဲ့ သူေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ နည္း နည္းေလးသိတာကို အမ်ားႀကီးသိ တယ္လုိ႔ ထင္မွတ္မွားေနမႈဟာလည္း အႏ္ၲရာယ္တစ္ခုပါ။ "Little
Knowledge is Dangerous" မဟုတ္လား။ အင္မတန္ သတိထားဖုိ႔ ေကာင္းပါ တယ္။ ဒါေပမယ့္ “ငါသိတစ္ဆယ္ကဲ” သမားေတြ ကုိယ္ပါေလရာေတြက ေတာ့ အဲ့ဒါကို သတိထားမိမယ္မ ထင္ဘူး။
    ႂကြားခ်င္၀ါခ်င္ရာက အစျပဳခဲ့ တဲ့ ဒီစိတ္ဟာ လူတကာ ႏွာေခါင္း ႐ႈံ႕ၾကတဲ့ စိတ္မ်ဳိးျဖစ္တယ္ဆုိတာ သူတုိ႔မသိၾကေလသလား။ အေျခအ ေန အက်ဳိးအေၾကာင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးအရ ကိုယ္ေျပာသမွ်ဆုိသမွ် ေခါင္းညိတ္ ေထာက္ခံေနတဲ့သူေတြ ရွိေလေလ အဲဒီ့ ေရာဂါက သည္းသန္ျပင္းထန္ ေလပဲျဖစ္ပါတယ္။ အားနာတာကုိ အလုိ႔၊ သူ႔ေလာက္မသိလုိ႔ ထင္မွတ္ မွားေနတာဟာ အဆုိးဆုံးပါပဲ။ အဲ့ဒီ လူေတြဟာ အႂကြားအ၀ါသန္လြန္းတဲ့ “မင္းတုိ႔ ကန္ခ်ဲ႕ရင္ခ်ဲ႕ ငါ့လိပ္ကိုေတာ့ မေလွ်ာ့ဘူး”ဆုိတဲ့ လူစားမ်ဳိးေတြပါ။
    အရင္တုန္းက ရြာတစ္ရြာမွာ အလြန္ႂကြားတတ္တဲ့ လူတစ္ေယာက္ ရွိတယ္။ တစ္ရက္မွာ အေၾကာင္း တစ္ခုေၾကာင့္ ရြာဦးက ကန္ေပါင္ နားကို ေရာက္သြားေလေတာ့ ေရထဲ ကတက္ၿပီး ေနစာလႈံေနတဲ့ လိပ္ တစ္ေကာင္ကို ေတြ႔သတဲ့။ သူေတြ႔ခဲ့ရ တဲ့ လိပ္ကလည္း အေတာ္အတန္ ေတာ့ႀကီးပါလိမ့္မယ္။ ဒါနဲ႔ ရြာကာလ သားေတြ စကား၀ုိင္းမွာ အျခားသူေတြ နဲ႔ ဆုံမိတဲ့အခါ သူေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ လိပ္ ႀကီးအေၾကာင္း ေဖာက္သည္ခ်ၿပီး အဲ့ဒီလိပ္ဟာ လွည္းဘီးေလာက္ရွိ ေၾကာင္းေျပာပါတယ္။ လူေတြက မယုံပါဘူး။ ဒါနဲ႔ သူက ဆန္ေကာ၀ုိင္း ေလာက္ေတာ့ အနည္းဆုံးရွိမယ္ထင္ တယ္လုိ႔ ေလွ်ာ့ခ်လုိက္တယ္။ ဒါေပ မယ့္ က်န္တဲ့ လူေတြက မယုံျပန္ဘူး။ ဒီေတာ့သူဟာ လင္ပန္းအရြယ္ထိ ေလွ်ာ့ရေတာ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ အ ခ်က္အလက္နဲ႔ တိတိက်က် ေျပာ တတ္တဲ့ တစ္ဦးက ကန္ရဲ႕အက်ယ္နဲ႔လိပ္ရဲ႕ အရြယ္ကမမွ်တဘူး။ မျဖစ္ ႏုိင္ဘူးလုိ႔ ထပ္ျငင္းတဲ့အခါ ကိုဖုိးႂကြား က သည္းမခံႏုိင္ေတာ့ပဲ...
    ““ေဟ့ မင္းတုိ႔ ကန္ကိုခ်ဲ႕ရင္ခ်ဲ႕ ၾက၊ ငါ့လိပ္ကိုေတာ့ ဒါထက္ပိုၿပီး ေလွ်ာ့လုိ႔မရေတာ့ဘူး”” လုိ႔ အဆုံး သတ္လုိက္သတဲ့။ ဒါက ၾကားဖူးတဲ့ ပုံျပင္ပါ။
    ေလာကမွာ မရွိတာကုိ အရွိ လုပ္ၿပီး ႂကြားတတ္တဲ့သူ၊ ရွိတာနည္း နည္းကို မ်ားမ်ားေျပာတတ္တဲ့ သူေတြ ဟာ ယုတိ္ၱတန္တာ၊ မတန္တာ၊ မွန္ တာ၊ မွားတာ အပထားေနရာတကာ “ကိုဖုိးသိ”လုပ္တတ္ၾကတယ္။ “ကုိ တတ္ပ” လုပ္တတ္ၾကတယ္။ ေလာကမွာ လူသုံးမ်ဳိးရွိသတဲ့။ ဒီထဲက ပထမအမ်ဳိးအစားက သူသိ တယ္။ သူသိတာကိုလည္း သူကိုယ္ တုိင္သိတယ္။ အဲဒီ လူမ်ဳိးဟာ ပညာ ရွိ။ ဒါေၾကာင့္ ဆည္းကပ္ပါလုိ႔ ဆုိထား တယ္။ ဒုတိယ အမ်ဳိးအစားကေတာ့ သိတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူသိေနတာကုိ သ႔ူဟာသူမသိျပန္ဘူး။ အဲ့ဒီလူက ေတာ့ ႐ုိးသားတဲ့လူပဲ။ သူ႔ကိုသင္ၾကားေပးလုိက္ပါတဲ့။ တတိယအမ်ဳိး အစားကေတာ့ သူလည္း မသိ၊ သူမ သိတာကိုလည္းမသိ၊ အဲ့ဒီလူဟာ လူ မုိက္၊ ေရွာင္ေလာ့၊ ရွားေလာ့တဲ့ ဒီလုိ ဖတ္ဖူးတယ္။
    ဒီအဆုိအမိန္႔ထဲမွာ မပါတဲ့ စတုတ္ၳအမ်ဳိးအစားကေတာ့ သူက တကယ္ေတာ့မသိ၊ ဒါေပမယ့္ သူ႔ကုိ သူဘာမဆုိသိတယ္လုိ႔ ထင္ေနၿပီး ေနရာတကာ ဆရာလုပ္တတ္တဲ့ “ငါ သိတစ္ဆယ္ကဲ” သမားေတြျဖစ္ပါတယ္။ သူတုိ႔ကုိကေတာ့  ေရွာင္႐ုံမ က ေတြ႔ရင္ေတာင္ မဆက္ဆံၾကရင္ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ေတြ႔ၾက၊ ဆုံၾက၊ ေျပာၾက၊ ဆုိၾကရရင္ မလုိအပ္တဲ့ စိတ္ဆင္းရဲစရာေတြ ေတြ႔ရေတာ့မွာ ကုိး။       

ထက္ေက်ာ္
 
Untitled Document
No comments yet...be the first to comment
  Name :  (required)
  Email :  (will not be published) (required)
  Comment :
 
Email: [email protected] Copyright 2004 Zaygwet Journal. All rights reserved.
Powered By eTrade Myanmar Co., Ltd.