23 - 3 - 2017
HOME
ABOUT US
CONTACT US
  Untitled Document
Categories
Untitled Document
Untitled Document
ေဒသတြင္း သတင္းစံု
ေလးၿမိဳ့ျမစ္ေရ တုိက္စားမႈေၾကာင္႕ မင္းျပားၿမိဳ႔နယ္ လက္မ(ရခုိင္) ေက်းရြာမွ ေနအိမ္ ၈ဝ ေက်ာ္ ေဘးလႊတ္ရာသို့ေျပာင္း
This Week’s COVER
ဂ်ာနယ္ အမွတ္စဥ္ .... 1006
အိမ္ျခံေျမ ေၾကာ္ျငာမ်ား
Market Data
အာရွေငြေၾကး အေျခအေန
 USD   EUR 
USD 1 1.209
EUR 0.826

1 

JPY 105.93  128.091
SGD 1.691 2.044
THB 39.56 47.836
Advertising
 
သူ႔အေတြး သူ႔အျမင္
ေခတ္ေဟာင္းပံုျပင္ - ၂၇

စာေရးသူ လူျဖစ္လာခဲ့တာ ၁၉၅၂ ခုႏွစ္မွာပါ။ ႏုိင္ငံေတာ္ လြတ္လပ္ေရးရခဲ့တာက ၁၉၄၈ ခုႏွစ္ဆုိေတာ့ စာေရးသူဟာ လြတ္ လပ္တဲ့ ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ လြတ္လပ္ ႏုိင္ငံသားပီပီ ဂုဏ္ယူဝင့္ၾကြားခ်င္ ပါရဲ႕ဗ်ာ။ သို႔ေပမယ့္ လူကသာ လြတ္လပ္တာ၊ စိတ္ကမွ မလြတ္ လပ္ခဲ့ေတာ့ တင္းျပည့္က်ပ္ျပည့္ လြတ္လပ္ႏုိင္ငံသားရယ္လုိ႔ ဘဝင္ မျမင့္မာနမႀကီးႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲလုိ႔ ေမးခ်င္ၾကရင္ စာေရးသူ ရဲရဲႀကီး ေျဖပါ့မယ္။ 'ျပည္တြင္းစစ္ရွိေနတဲ့ ႏုိင္ငံတစ္ ႏုိင္ငံက ႏုိင္ငံသားတစ္ေယာက္ဟာ မိသားစုဝင္ခ်င္း ပဋိပကၡျဖစ္ေနၾက တဲ့ မိသားစုဝင္တစ္ေယာက္နဲ႔ တူ ေနလုိ႔ပါ' ပဲ ခင္ဗ်ား။ စကားပုံ ကေလးနဲ႔ ေျပာရရင္ 'အိမ္ေရွ႕ပူ၊ အိမ့္ေနာက္ မခ်မ္းသာ'ဆုိပါေတာ့။

''ျပည္တြင္းစစ္ရဲ႕ တစ္တရား ခံက က်ဳပ္ပါ''လုိ႔ သူ႔ရင္ဘတ္သူ လက္သီးနဲ႔ထုၿပီး လူသိရွင္ၾကား ဝန္ ခံသြားတဲ့ အလံနီသခင္စုိးႀကီး လည္း အ႐ုိးေဆြးေလာက္ပါၿပီ။ က်န္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြထဲကေတာ့ သခင္စုိးႀကီးလုိ သတိၱရွိရွိ ဝန္ခံၾက တာမ်ဳိး မၾကားဖူးေသးဘူး ဗ်။ ေခတ္ၿပိဳင္ေခါင္းေဆာင္ပုိင္းကဆုိ ရင္ ပိုဆုိးမွာ ခင္ဗ်။ 'ျပည္တြင္း စစ္စေတာ့ ငါတုိ႔ ခ်ာတိတ္ဘဝပဲ ရွိေသးတာ၊ ငါတုိ႔နဲ႔ မဆုိင္ေပါင္' လုိ႔ ေတာင္ ထမင္းရည္ပူလွ်ာလႊဲ လုပ္ ၾကဦးမွာ။

စာေရးသူရဲ႕ အျမင္သက္ သက္အရ ေျပာရရင္ 'စည္းလုံး ညီညာေအာင္ေၾကာင္းျဖာ' ဆုိတဲ့ စကားပုံရဲ႕ အဓိပၸာယ္ဆန္႔က်င္ ဘက္ ဟာ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာ ႏုိင္ငံေတာ္ပဲ။ ''သူျဖဴလွ်င္ ငါမည္း'' ဆုိတဲ့ စ႐ုိက္ဟာ စာေရးသူတုိ႔အား လုံးရဲ႕ ဇာတိပုညဂုဏ္မာနပဲ။

ကုိင္း-ကိုယ့္ေပါင္ကိုယ္လွန္ ေထာင္းရတာလည္း ဒဏ္ရာဒဏ္ ခ်က္၊ အညိဳအမည္းစြဲေနပါၿပီ။ ေခတ္ေဟာင္းပုံျပင္တစ္ပုဒ္ဘက္ လွည့္ၾကည့္ၿပီး သံေဝဂယူလုိက္ၾက ရေအာင္လားဗ်ာ။

စာေရးသူ ငယ္ငယ္က ေႏြရာ သီေက်ာင္းပိတ္ရက္တုိင္း မိဘမ်ား နဲ႔အတူ (ညီမကေလး အပါအဝင္) မိဘမ်ားရဲ႕ ဇာတိ ဧရာဝတီျမစ္ဝ ကြၽန္းေပၚေဒသ၊ ဓႏုျဖဴၿမိဳ႕နယ္ထဲ က ေက်းရြာတစ္ရြာကို အလည္အ ပတ္ ျပန္ေလ့ရွိပါတယ္။ အဲသည္ တုန္းက ပါလီမန္ ဒီမုိကေရစီေခတ္ ျပည္တြင္းစစ္ အရွိန္ေလ်ာ့က်စျပဳ တဲ့ အခ်ိန္။ ျပည္တြင္းစစ္ႀကီး အ ရွိန္အဟုန္ေကာင္းတဲ့ ကာလႀကီးထဲ မယ္ မိဘေတြ ေတာကထြက္ေျပး ၿပီး စာေရးသူကို ရန္ကုန္မွာ စစ္ ေျပးဒုကၡသည္ဘဝနဲ႔ ေမြးလာခဲ့ရ တာပါ။ သည္ေတာ့ ျပည္တြင္းစစ္ ဟာ စာေရးသူရဲ႕ ဖြားဘက္ေတာ္ ႀကီးပဲ။ သက္ဆုိးရွည္လုိက္တဲ့ စစ္ ႀကီးဗ်ာ။ အခု အခု စာေရးသူ အ သက္ ၆၅ ႏွစ္ထဲေရာက္ပါၿပီ။ တုိင္း စြန္ျပည္ဖ်ားေတြမွာ စစ္မီးက ေတာက္တုန္း။ အဝီစိက ငရဲမီး ေတာက္ေနသေရြ႕ သည္တုိင္းျပည္ က ျပည္တြင္းစစ္မီးကလည္း အား က်မခံ ဇြဲေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ေတာက္ေနဦးမလား မသိေတာ့ပါ ဘူး။ ဘာေၾကာင့္ စစ္မီးမၿငိမ္းေသး လဲဆုိတာကို သိခ်င္ရင္ေတာ့ ျပည္ သူလူထု ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာခ်မ္းသာ မႈကုိ ဥေပကၡာ႐ႈထားၾကတဲ့ 'ေျဗာက္' ကိုင္ပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြကို သာ ေမးၾကပါ။

'င႐ုိ႕က ေျဗာက္ကိုင္ထားရမွ စားဝင္အိပ္ေပ်ာ္တာကလားကြ'လုိ႔ မ်ား ဒင္း(သင္း) တုိ႔က ေျဖေလမ လားမဆုိႏုိင္ဘူး။ ဟုတ္ေပ မေပါ့။ ေျဗာက္ကိုင္ထားတဲ့ ငနဲေတြ ဘယ္ သူမြဲလုိ႔လဲ။ ေျဗာက္မရွိတဲ့ ျပည္သူ လူထုေတြသာ ေခတ္သစ္ေမာင္ ကာက ေတြျဖစ္ေန ၾက တာ။

၁၉၆၂ ခုႏွစ္မတုိင္ခင္အထိ စာေရးသူတုိ႔ အလည္သြားတဲ့ ရြာ တစ္ဝုိပ္မွာ ေဒသခံေတြက 'ေကာ္ သူေလး' လုိ႔ ေခၚၾကတဲ့ လက္နက္ ကိုင္ေတြက ႀကီးစုိးေနတာဗ်။ အ စိမ္းပုပ္ေရာင္ယူနီေဖာင္း ဖုိး႐ုိးဖား ရား၊ ဘရင္းဂန္းလုိ႔ေခၚတဲ့ စက္ ေသနတ္ႀကီးေတြ တစ္ကားကား နဲ႔ ေပါ့။ ဆံပင္ေတြက ဘုတ္သုိက္၊ လူ ေတြက ပုအုိက္အုိက္၊ မုတ္ဆိတ္ က်င္စြယ္ေတြ၊ ပခုံးမွာ သုိင္းထားတဲ့ က်ည္ခါးပတ္ေတြ နဲ႔။ ေကာင္းဘိြဳင္ ႐ုပ္ရွင္ေတြထဲက မကၠဆီကန္ဓားျပ ဂုိက္ေတြေပါ့။ စာေရးသူက ေသ နတ္ေတြကိုု သေဘာက်ၿပီး သြား ကုိင္ၾကည့္တဲ့ အခါ သူတုိ႔အထဲက မုတ္ဆိတ္ႀကီးက ''မင္း ေသနတ္ ကုိင္ခ်င္ရင္ ငါတုိ႔နဲ႔ေနခဲ့ပါလား'' လုိ႔ ေတာင္ စာေရးသူကို ကေလး စစ္သား စုေဆာင္းေရး လုပ္ေသးဗ်။

တစ္ေန႔ေတာ့ ေတာင္ဘက္ ရြာက  ေဆြမ်ဳိးေတြဆီ သြားလည္ ၾကတုန္း အရပ္ဝတ္နဲ႔ လက္နက္ ကိုင္ႏွစ္ေယာက္ရြာထဲမွာ သုတ္သီး သုတ္ပ်ာ ျဖတ္သြားတာကို အေဖ က  ေတြ႔လုိက္တယ္။ ျပည္တြင္း စစ္ႀကီးစခါစတုန္းက ေသနတ္ ကိုင္ခဲ့ဖူးတဲ့ အေဖက အထာကို သိတယ္။ အေဖမ်က္စိမ်က္ႏွာ ပ်က္ေနတယ္။

''မဟန္ဘူးေဟ့ တုိက္ပြဲျဖစ္ လိမ့္မယ္'' လုိ႔ေျပာၿပီး ေတာင္ဘက္ ရြာကေန သူ႔ဇာတိေျမာက္ဘက္ရြာ ကို အပူတျပင္းျပန္ဖုိ႔ အေဖက ႏိႈး ေဆာ္ျပင္ဆင္ေတာ့တာပဲ။ မနက္ စာ ထမင္းဝိုင္းႀကီးျပင္ၿပီးကာမွ စာေရးသူတုိ႔ သုတ္ေျခတင္ၾကရ ေတာ့တယ္။ အေဖက ညီမက ေလးကုိ ေက်ာပုိး၊ အေမက စာေရး သူကို လက္ဆြဲလုိ႔ေပါ့။ စာေရးသူ က ၉ ႏွစ္ ၁ဝ ႏွစ္သားဆုိေပမယ့္ ေၾကာက္ရ လန္႔ရမွန္းမသိဘူး။ ဘာ ေတြ ျဖစ္ေနပါလိမ့္ဆုိၿပီး အူလည္ လည္ခံစားေနရတာပဲ သိတယ္။    

အျဖစ္က သည္လုိပါ။ စာေရး သူတုိ႔ ျမင္လုိက္ရတဲ့ အရပ္ဝတ္ လက္နက္ကိုင္ႏွစ္ေယာက္ဟာ တပ္မေတာ္စစ္ေၾကာင္းကို စစ္ျမႇဴ ၿပီး မွ်ားေခၚလာတာ။ ေတာင္ ဘက္ရြာက ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း ေနာက္ေက်ာ ဝါး႐ုံေတာထဲမွာ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔က ပုန္းၿပီး ေခ်ာင္းေန ၾကတာ။ တပ္မေတာ္ စစ္ေၾကာင္းကလည္း သတင္းရၿပီး သား။ ျပႆနာက ခေနာ္နီခေနာ္ နဲ႔ သစ္သားေက်ာင္းကေလးေပၚမွာ တရားထုိင္ အဓိ႒ာန္ဝင္ေနတဲ့ သံဃာေတာ္တစ္ပါးရွိေနတာပဲ။ သူက တရားထုိင္တဲ့အျပင္ ဝစီ ပိတ္ (စကားလုံးဝမေျပာ) က်င့္ေန တာၾကာၿပီ။ ရြာသားတစ္ေယာက္ ကို တပ္ကလႊတ္ၿပီး ''ဘုန္းႀကီး၊ လြတ္ရာ ကြၽတ္ရာကို ေရွာင္ေတာ္ မူပါ။ ေက်ာင္းက စစ္ဆင္ေရး ပစ္ မွတ္ ဗဟုိခ်က္မွာ ရွိေနပါတယ္'' လုိ႔ ေလွ်ာက္ထားသတိေပးခုိင္းတယ္။ ဝစီပိတ္ကိုယ္ေတာ္က အေရးမစိုက္ ပါဘူး။ သူ႔ဟာသူ အဓိ႒ာန္ မပ်က္ ေအာင္ အာ႐ုံျပဳေနတယ္။ ဘယ္ ႏွခါသတိေပးေပး တုတ္တုတ္ ေတာင္မလႈပ္ပါဘူး။

''ေတာ္ေတာ္ေခါင္းမာတဲ့ ဘုန္း ႀကီးပဲကြာ'' လုိ႔ စစ္ဗုိလ္ကညည္းၿပီး သူ႔ရဲေဘာ္ေတြကို လုပ္စရာရွိတာ ဆက္လုပ္ဖုိ႔ အမိန္႔ေပးလုိက္ တယ္။

ရဲေဘာ္ေတြက ဘုန္းေတာ္ ႀကီးေက်ာင္းေနာက္ဘက္ ဝါး႐ုံေတြ ၾကားမွာရွိတဲ့ လက္နက္ကိုင္ေတြဆီ ေမာ္တာနဲ႔ လွမ္းထုတာေပါ့။ ေမာ္ တာထုခ်က္က အလြဲမ်ားပုံရပါ တယ္။ ေက်ာင္းဝင္းထဲက ရာဝင္ စဥ့္အုိးႀကီးေတြကို မွန္တယ္။ အ စိတ္စိတ္အႁမႊာႁမႊာ ကြဲကုန္ေတာ့ တာေပါ့။ သစ္သားေက်ာင္း ကေလးအနားမွာ ေမာ္တာက်ည္ က်ၿပီး ေပါက္ကြဲေတာ့ ေပါက္ကြဲတဲ့ အရွိန္အဟုန္ေၾကာင့္ ေျမႀကီး တုန္ ခါရာက ခေနာ္ခနဲ႔ သစ္သား ေက်ာင္းကေလးလည္း ဝုန္းခနဲ ၿပိဳ က်၊ ေျမခေတာ္မူပါေလေရာ။

 ေက်ာင္းေပၚက ဝစီပိတ္ကိုယ္ ေတာ္လည္း သစ္သားအက်ဳိးအပဲ့ ပုံႀကီးေအာက္မွာ ပိလုိ႔။ အသက္ ျပင္းေတာ့ မပ်ံလြန္ေတာ္မူပါ ဘူး။ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ဂုဏ္ေက်းဇူး ေတာ္ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္မွာပါ။ ဒဏ္ရာ ေတာ့ အႀကီးအက်ယ္ရသြားရွာ တယ္။ တပ္မေတာ္ကပဲ ဝစီပိတ္ ကိုယ္ေတာ္ကို ေဆး႐ုံပို႔ၿပီး တာဝန္ ယူကုသေစပါတယ္။ စာေရးသူ အရြယ္ေရာက္မွ သက္ေတာ္ ၉ဝ ေက်ာ္ေနၿပီျဖစ္တဲ့ ဝစီပိတ္ကိုယ္ ေတာ္ႀကီးကို သြားေရာက္ဖူးေျမာ္ ခြင့္ရပါတယ္။ သူကေတာ့ အဓိ႒ာန္မပ်က္ ဝစိပိတ္တုန္းပါပဲ။ ေက်ာင္းၿပိဳကတည္းက ဒဏ္ရာ ေၾကာင့္ ကိုယ္ေတာ္ႀကီးေအာက္ ပိုင္း ေသသြားရွာပါတယ္။ ထုိင္ ေတာ့ ထုိင္ႏုိင္ေတာ္မူပါေသးရဲ႕။

 စာေရးသူလည္း လတ္တ ေလာျပည္တြင္းစစ္အေရးကိစၥေတြ မွာ 'ေရးလည္းမထူး မေရးလည္း မထူး'ေတာ့တဲ့ေနာက္ ဝစီပိတ္ေန လုိက္ရင္ ေကာင္းမလားလုိ႔ စဥ္းစား ေနပါတယ္ဗ်ာ။

ၾကဴးႏွစ္
 
Untitled Document
No comments yet...be the first to comment
  Name :  (required)
  Email :  (will not be published) (required)
  Comment :
 
Email: zaygwet1997@gmail.com Copyright 2004 Zaygwet Journal. All rights reserved.
Powered By eTrade Myanmar Co., Ltd.