1051_Cov.jpg
HOME
ABOUT US
CONTACT US
  Untitled Document
Categories
Untitled Document
Untitled Document
ေဒသတြင္း သတင္းစံု
အၾကမ္းဖက္မႈေနာက္ပိုင္း ေမာင္ေတာနယ္စပ္မွ ကုန္သြယ္မႈ ေဆာင္ရြက္ေနသည႕္ ကုမၸဏီ ဆယ္ခုေလ်ာ႕က်သြား
This Week’s COVER
ဂ်ာနယ္ အမွတ္စဥ္ .... 1051
အိမ္ျခံေျမ ေၾကာ္ျငာမ်ား
Market Data
အာရွေငြေၾကး အေျခအေန
 USD   EUR 
USD 1 1.209
EUR 0.826

1 

JPY 105.93  128.091
SGD 1.691 2.044
THB 39.56 47.836
Advertising
 
Special Report
ေန၀င္ေတာ့မည္ေလာ ေဟာလီ၀ုဒ္ ရုပ္ရွင္အင္ပါယာ

လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္အတြင္း ႐ုပ္ရွင္႐ုံအဝင္ပရိသတ္ အနည္းဆုံးသို႔ က်ဆင္းေနသည္။ အျမတ္အစြန္းကလည္း တျဖည္းျဖည္း လုံးပါးပါးလာသည္။ ေဖ်ာ္ေျဖေရးလုပ္ငန္း စာရင္းဝင္ အျခားလုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္သည့္ ပုံႏွိပ္ထုတ္ေဝေရး၊ စီဒီဓာတ္ျပားထုတ္လုပ္ေရးတို႔သည္လည္း အလားတူက်ဆင္းလ်က္ ရွိသည္။

ေဟာလီဝုဒ္ ႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္း ဝင္ေငြက်လာေစသည့္ အေၾကာင္းရင္းတစ္ရပ္မွာ ယေန႔ေခတ္ လူငယ္မ်ားအတြက္ ေဖ်ာ္ ေျဖေရးဝန္ေဆာင္မႈတြင္ ေရြးခ်ယ္စရာမ်ားျပားလာျခင္းျဖစ္သည္။ ယခင္ကဆိုလွ်င္ ႐ုပ္ရွင္႐ုံတြင္ သြားေရာက္ၾကည့္႐ႈရသျဖင့္ ႐ုပ္ရွင္႐ုံထဲဝင္ၿပီးလွ်င္ ႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ၊ မႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ ၿပီးဆုံးေအာင္ ၾကည့္ၾကသည္။ ယခုအခ်ိန္တြင္ ဒီဗီဒီအခ်ပ္မ်ား တစ္ခ်ပ္ၿပီးတစ္ခ်ပ္ထည့္သြင္းၿပီး မႀကိဳက္လွ်င္ ေနာက္တစ္ခ်ပ္ ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ေသာ အေနအထားသို႔ ေရာက္လာသည္။ အြန္လိုင္းေပၚတြင္ၾကည့္၍ပင္ မကုန္ႏိုင္ေအာင္ မ်ားျပားလွသည္။

႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းတြင္ အမ်ဳိးအစား ေျမာက္မ်ားစြာေသာ လုပ္သားမ်ားပါဝင္ေနသည္။ သူတို႔အား သက္ဆိုင္ရာ အလုပ္သမား သမဂၢမ်ားက အာမခံခ်က္ေပးထားသျဖင့္ အလုပ္တည္ၿမဲေနၾကသည္။ သို႔စဥ္တိုင္ ယခုပုံစံအတိုင္း ဆက္လက္တည္ၿမဲေနပါမည္ လားဆိုသည္မွာ အေမးထုတ္စရာ။ ေဟာလီဝုဒ္႐ုပ္ရွင္အင္ပါရာသည္ မၾကာမီေနဝင္ေတာ့မည္ဟု သုံးသပ္ေျပာဆိုမႈမ်ားရွိလာေနသည္။

အေနာက္ျခမ္းကမၻာတြင္ ေဆာင္းတြင္း တစ္တြင္းလုံးေနအိမ္တြင္း ေအာင္းေနၾကသည္။

ေႏြရာသီတြင္ ေျခခင္းလက္ခင္းသာသျဖင့္ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ ပရိသတ္အမ်ားဆုံး အခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ႐ုပ္ရွင္ ထုတ္လုပ္သူမ်ားသည္ ေႏြရာသီတြင္ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားသစ္မ်ားကို အလုအယက္ ႐ုံတင္ခဲ့ၾကသည္။ သို႕ေသာ္ ႐ုပ္ရွင္႐ုံမ်ား လူဝင္နည္းလာသျဖင့္ ေႏြရာသီတြင္ ကားသစ္တင္ရသည့္မွာ သည္းထိတ္ရင္ဖိုဖြယ္ျဖစ္လာသည္။ လူဝင္မွ ဝင္ပါ့မလားဆိုသည့္ စိုးရိမ္စိတ္က လႊမ္းမိုးထားသည္။

၁၉၉ဝ ျပည့္လြန္ အေစာပိုင္းကာလမ်ားတြင္ အင္တာနက္မွ အမ္ပီသရီး ေတးဂီတဖိုင္မ်ားကို ကူးယူဆဲြခ်သည့္ အေလ့အထထြန္းကားလာ ခ်ိန္သည္ ဂီတထုတ္လုပ္ေရး ေလာကအတြက္ စ်ာပနေတး၏ ေျခဆင္းျဖစ္ေတာ့သည္။ လူႀကိဳက္အမ်ားဆုံး ေတးတစ္ပုဒ္၊ ႏွစ္ပုဒ္ကို အျခားရြက္ၾကမ္းေရႀကိဳ သီခ်င္းမ်ားႏွင့္ ေရာေႏွာကာ စီဒီခ်ပ္အျဖစ္ စီဒီထုတ္လုပ္သူမ်ားက ေရာင္းခ်သည္ကို ပရိသတ္က မႏွစ္ၿမိဳ႕ၾက။ ဂီတဝါသနာရွင္မ်ား အိတ္ထဲမွေငြကို မတရားႏႈိက္ယူသည္ဟု ျမင္ၾကသည္။ ထို႔ျပင္ စီဒီဆိုင္သို႔သြားကာ တကူးတက ရွာေဖြဝယ္ယူရမည္ထက္ အိမ္တြင္ ထိုင္ကာ အင္တာနက္မွ ဆဲြ ယူလိုက္သည္က မ်ားစြာလြယ္ကူေနသည္။

ေတးဂီတထုတ္လုပ္သူမ်ား ခ်ဳပ္ကိုင္ဖန္တီးထားသည့္ ေစ်းကြက္အတြင္းမွ စားသုံးသူမ်ားက ႐ုန္းထြက္လာၾကသည္။ သူတို႔ စီမံခ်ဳပ္ကိုင္ထားသည့္အတိုင္း မဟုတ္ေတာ့။ စားသုံးသူမ်ားတြင္ ေရြးခ်ယ္စရာ အျခားနည္းလမ္းမ်ား ရွိလာသည္။ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ေပးျခင္းသည္ပင္ ဒီမိုကေရစီျဖစ္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ယေန႔ေတးဂီတ ထုတ္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း၏ အရြယ္အစားသည္ လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္ ႏွစ္ျဖင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ပါက ထက္ဝက္သာ ရွိေတာ့သည္။

အလားတူပင္ သတင္းစာကိုလည္း မဝယ္ျဖစ္ၾကေတာ့။ သတင္းစာတစ္ေစာင္လုံးတြင္ ပါဝင္သမွ်ေသာ သတင္းမ်ားကို စာဖတ္သူက စိတ္မဝင္စားၾက။ သိလိုသည့္ သတင္းတစ္ပုဒ္၊ ႏွစ္ပုဒ္ကို အြန္လိုင္းေပၚတြင္ ရွာေဖြဖတ္႐ႈလိုက္ၾကသည္။ ၂ဝဝဝ ျပည့္ႏွစ္တြင္ သတင္းစာေၾကာ္ျငာလုပ္ငန္း၏ ဝင္ေငြမွာ  ၆၇ ဘီလ်ံ ေဒၚလာရွိေသာ္လည္း ၊ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ တြင္ ၁၉ ဒသမမ ၉ ဘီလ်ံသာရွိေတာ့သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ၂ဝဝဝ ျပည့္ႏွစ္မွစတင္လ်က္ သတင္းစာလုပ္ငန္း လုပ္သားအင္အား ၅၆ ရာခုိင္ႏႈန္း ေလ်ာ့က်သြားသည္။ အလားတူပင္ စာအုပ္ထုတ္ေဝေရး လုပ္ငန္းသည္လည္း က်ဆင္းလ်က္ရွိသည္။  တစ္အုပ္လွ်င္ ၂၅ ေဒၚလာေပးမည့္အစား ကြန္ပ်ဴတာေပၚတြင္ ဖတ္႐ႈႏိုင္သည့္ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ စာအုပ္ကို ၉ ဒသမ ၉၉ ေဒၚလာေပး၍ ဝယ္ယူလာၾကသည္။

စာအုပ္ဆိုင္ အေရာင္းစာေရးကေပးေသာ အႀကံဥာဏ္မလိုအပ္ေတာ့ဘဲ အြန္လိုင္းေပၚရွိ စာအုပ္သုံးသပ္ခ်က္ကို ဖတ္႐ႈ႐ုံမွ်ျဖင့္ ကိုယ္ဖတ္ ခ်င္ေသာ စာအုပ္အမ်ိဳးအစားကို ပိုမိုလြယ္ကူစြာ ေရြးခ်ယ္ႏိုင္သည္။

႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ ပရိသတ္သည္လည္း ၾကည့္ခ်င္ေသာ႐ုပ္ရွင္ကို အြန္လိုင္းမွတစ္ဆင့္ ေငြေပးၾကည့္႐ႈၾကသည္။ သို႕စဥ္တိုင္ ေဟာလီဝုဒ္ေလာကသားမ်ားသည္ ေခါင္းမာေနဆဲ။ သူတို႔ကိုယ္သူတို႕ ဇမၺဴတလူထင္ေနဆဲ။ ငါတို႔အလုပ္ကို တျခားလူေတြ မလုပ္ႏိုင္ဘူးဟု ထင္တစ္လုံးႏွင့္ ေမာ္ၾကြားေနဆဲ။ အႏုပညာမာနက မေလွ်ာ့ေသး။  သို႕ေသာ္လက္ေတြ႕ အေျခအေနတြင္ ႐ုပ္ရွင္႐ုံ လူဝင္နည္းလာသည္မွာ စိုးရိမ္ေရမွတ္သို႔ ေရာက္ေနသည္။ ၁၉ ႏွစ္အတြင္း အနိမ့္ဆုံး အမွတ္သို႔ ေရာက္လာသည္။ ေဟာလီဝုဒ္ ႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္း၏ တစ္ႏွစ္ဝင္ေငြသည္ ေဒၚလာ ၁ဝ ဘီလ်ံ ေက်ာ္ေက်ာ္သာ ရွိေတာ့သည္။           အႀကီးဆုံးထုတ္လုပ္ေရး ကုမၸဏီမ်ားျဖစ္သည့္ တြမ္တီးယက္စင္က်ဴရီ၊ ဝါနာဘရားသား၊ ပါရာေမာင့္၊ ယူနီဗာဆယ္ႏွင့္ ဒစၥေနတို႔၏ဝင္ေငြသည္ ေလးဆယ္ရာခုိင္ႏႈန္း က်ဆင္းခဲ့သည္။ အမ္ဂ်ီအမ္က ေဒၚလာသန္းတစ္ရာ အကုန္အက်ခံ ႐ိုက္ကူးေသာ 'ဘင္ဟာ' ဇတ္ကားသည္ ႐ုံ တင္ ပထမပတ္တြင္း ေဒၚလာဆယ္သန္းသာ ရရွိသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ကဆိုလွ်င္ ပထမအပတ္ တြင္ ကုန္က်ေငြ ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္း ရရွိသည္။

ပရိသတ္ကို ဆဲြေဆာင္ရန္ေဟာလီဝုဒ္သည္ နည္းလမ္းမ်ားစြာ စမ္းသပ္အသုံးျပဳလာရသည္။  အ ပန္းေျဖဆိပ္ကမ္းတြင္ ဧရာမငါးမန္းတစ္ေကာင္ ဆိုးသြမ္းေသာင္းက်န္းေသာ ႐ုပ္ရွင္(Jaws)သည္ ၁၉၇၅ ခုႏွစ္တြင္  ဝင္ေငြစံခ်ိန္တင္ခဲ့သည္။ ဒါ႐ိုက္တာ အေက်ာ္အေမာ္ စတီဖန္ စပီးလ္ဘတ္က ႐ိုက္ကူးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ႐ုပ္ရွင္စတူဒီယိုမ်ားသည္  ဇာတ္ကား၏ ေက်ာရုိးျဖစ္ေသာႀကီးမားေသာ တိရစၧာန္တစ္ေကာင္ ဆိုးသြမ္းေသာင္းက်န္းမႈကို အေျခခံလ်က္ ဇာတ္ကားေပါင္းမ်ားစြာ႐ိုက္ထုတ္လိုက္ၾကသည္။ ေႁမြ၊ ၾကြက္၊ မိေခ်ာင္း၊ သဲပလုပ္ စသည့္အေကာင္မ်ားကို အရြယ္အစားခ်ဲ႕လ်က္ ႐ိုက္ကူးၾကသည္။ ႐ုပ္ရွင္ပရိသတ္ကို အစပိုင္းတြင္  ဆဲြေဆာင္ႏိုင္ေသာ္လည္း မ်ား လာသည့္အခါ ႐ိုးအီသြားျပန္သည္။ ေဟာလီဝုဒ္သည္ ပရိသတ္ကို ဆဲြေဆာင္ရန္ အခက္ခဲေတြ႕လာျပန္သည္။

စပီးဘတ္ ႐ုိက္ကူးေသာ Jurrasic Park  ဇာတ္ကားကို၁၉၉၃ ခုႏွစ္တြင္ ႐ုံတင္ရာတြင္ စံခ်ိန္သစ္တင္ ျပန္သည္။ တစ္ဇာတ္ကားလုံးကို  CGI နည္းပညာ ႐ိုက္ကူးထားသည္။  CGI  နည္းပညာ တစ္ေခတ္ဆန္းလာသည္ဟု ဆိုႏိုင္သည္။ ထိုအခ်ိန္မွစလ်က္ နည္းပညာကို ႐ုပ္ရွင္အပိုင္း အစအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ တစ္ဇာတ္ ကားလုံးတြင္လည္းေကာင္း တြင္က်ယ္စြာ အသုံးခ်လာသည္။

ေဟာလီဝုဒ္၏ ဝင္ေငြ၏ ၇ဝ ရာခုိင္ႏႈန္းသည္ ႏိုင္ငံရပ္ျခားမွရသျဖင့္ တ႐ုတ္စာတမ္း အလြယ္တကူထိုးႏိုင္ေသာ သိပၸံႏွင့္ အက္ရွင္ကားမ်ား ဦးစားေပးထုတ္လုပ္လာရသည္။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ တ႐ုတ္တို႔ကလည္း ထိပ္သီး႐ုပ္ရွင္စတူဒီယိုႏွင့္ လုပ္ငန္းမ်ားကိုဝယ္ယူကာ ကမၻာ့တန္းဝင္ ႐ုပ္ရွင္မ်ား ႐ိုက္ကူးရန္ ေျခလွမ္းျပင္လာသည္။

တ႐ုတ္ျပည္တြင္ ႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္း တစ္ဟုန္ထိုးစည္ပင္လာေနသည္။ စီးပြားေရး အရွိန္အဟုန္ျဖင့္ တိုးတက္ လာေနသည့္အတြက္ လူလတ္တန္းစား မ်ားျပားလာသည္။ ၄င္းတို႔အတြက္ ႐ုပ္ရွင္႐ုံမ်ားေဆာက္လုပ္လ်က္ ရွိသည္။ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္က တ႐ုတ္ျပည္တြင္ ႐ုပ္ရွင္လက္မွတ္ ေရာင္းခ်မႈ ၅ဝ ရာခုိင္ႏႈန္းတိုးတက္လာသည္။ မၾကာမီ အေမရိကန္ထက္ ပိုမိုႀကီးမားေသာ ႐ုပ္ရွင္ေစ်းကြက္ မလဲြဧကန္ ျဖစ္လာလိမ့္မည္။ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္က တ႐ုတ္ျပည္တြင္ ႐ုပ္ရွင္လက္မွတ္ ၆ ဒသမ ၈ ဘီလ်ံဖိုးေရာင္းရသည္။ တ႐ုတ္ျပည္တြင္ ထုတ္လုပ္ေသာ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမ်ားအတြက္ ေရာင္းခ် ရေငြမွာ အမ်ားဆုံးျဖစ္သည္။

အေမရိကန္မွ တင္သြင္းေသာ ႐ုပ္ရွင္မ်ားအတြက္ လက္မွတ္ေရာင္းရေငြမွာ ၂ ဒသမ ၆ ဘီလ်ံသာရွိသည္။ ျပည္ပမွ တင္သြင္းေသာ ႐ုပ္ရွင္ကား အေရအတြက္ ကန္႔သတ္ထားသည္။ ျပည္တြင္းထုတ္လုပ္ေသာ ႐ုပ္ရွင္ကား အေရအတြက္၏ ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္းသာ ႏိုင္ငံျခား ႐ုပ္ရွင္မ်ားကို တင္သြင္းခြင့္ ျပဳသည္။

ေလာေလာဆယ္အေနအထားတြင္ တ႐ုတ္သည္ ေဟာလီဝုဒ္ကို  ၿခိမ္းေျခာက္ႏိုင္ေသာ အေနအထားမရွိေပ။ ေဟာလီဝုဒ္ကို ၿခိမ္းေျခာက္ လာေနသည္မွာ ဆီလီကြန္ ေတာင္ၾကားမွ ကြန္ပ်ဴတာေဆာ့ဝဲမ်ား ျဖစ္သည္။

HBO, Cinimax, Showtime, Netflix, Amazon စသည့္ အခေပး ႐ုပ္သံကုမၸဏီမ်ားသည္ ေျခသြက္လက္သြက္ျဖင့္ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ ပရိသတ္ကို ဖဲ့ယူေနသည္။ သူတို႔သည္ ႐ုပ္ရွင္႐ုံအတြင္းရွိ ထိုင္ခုံမ်ားကို လုယူေနျခင္း မဟုတ္ေသာ္လည္း ႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းကို ႀကီးမားစြာထိခိုက္ေစသည္။ ႐ုံမတင္ေသာ႐ုပ္ရွင္မ်ားကို ႐ိုက္ကူးျခင္းျဖင့္ ႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္း၏ ဝင္ေငြကို ေလ်ာ့ပါးေစသည္။ ပရိသတ္အဖို႕ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ရန္ အဝတ္အစားလဲရျခင္း၊ တကူးတက သြားေရာက္ရျခင္း၊ အခ်ိန္ကိုက္ေရာက္ရန္ လိုအပ္ျခင္း၊ ေငြကုန္ေၾကးက်မ်ားျခင္း တို႔ေၾကာင့္ ႐ုပ္ရွင္႐ုံသို႔မသြားဘဲ အြန္လိုင္းတြင္ ၾကည့္႐ႈျခင္းကို ေရြးခ်ယ္လာသည္။ အိမ္သုံး႐ုပ္သံကိရိယာမ်ားသည္ အရည္အေသြးျမင့္မားလာသျဖင့္ ႐ုပ္ရွင္႐ုံႏွင့္မျခား အရသာ ခံစားႏိုင္သည္။

မၾကာေသးမီ အခ်ိန္အထိ ကြန္ပ်ဴတာႏွင့္ ဆက္စပ္လုပ္ငန္းမ်ားသည္ သူတို႔အလုပ္ကို သူတို႕လုပ္ေနခဲ့ၾကသည္။ အက္ပဲလ္သည္ ကြန္ပ်ဴတာထုတ္လုပ္သည္။ ဂူဂဲလ္သည္ အင္တာ နက္ေပၚတြင္ ရွာေဖြေရးေဆာ့ဝဲမ်ား တီထြင္သည္။ မိုက္က႐ိုေဆာ့ဖ္သည္ လုပ္ငန္းသုံးေဆာ့ဝဲမ်ား ထုတ္လုပ္သည္။ ၄င္းတို႔၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ၄င္းတို႔ ထုတ္လုပ္ေသာ ေဆာ့ဝဲႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မႈကို လူအမ်ားက ႏွစ္ၿခိဳက္စြာသုံးစဲြေစေရးပင္ျဖစ္သည္။ ယင္းသို႔ လုပ္ေဆာင္ေနရင္းျဖင့္ ႐ုပ္ ရွင္လုပ္ငန္းအပါအဝင္ ေဖ်ာ္ေျဖေရး နယ္ပယ္အတြင္းသို႔ နယ္ကြၽံသြားျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ႐ုပ္ရွင္လုပ္ ငန္းသည္ သမား႐ိုးက်ပုံစံျဖင့္ ထုတ္လုပ္ေနျခင္းမွ ႐ုန္းမထြက္ႏိုင္ေသးေပ။ အကုန္အက်မ်ားေသာ လူအမ်ားအျပားကို အသုံးျပဳရသည့္လုပ္ဟန္သည္ ထုတ္လုပ္ေရးကို ေလးကန္ဖင့္ေႏွးေစသည္။ အသစ္ေပၚ ထြန္းလာသည့္ အေျခအေနမ်ား၊ လူတုိ႔၏ လိုလားေတာင့္တခ်က္မ်ားကို အျပည့္အဝ မျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္ေတာ့ေပ။

အြန္လိုင္းမွတစ္ဆင့္ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားႏွင့္ ဇာတ္လမ္းတဲြမ်ား ျဖန္႔ျဖဴးေသာ Netflix ၏ ေအာင္ျမင္လာမႈသည္ အံ့မခန္းျဖစ္သည္။ ၄င္းကထုတ္လုပ္ေသာ House of Card ဇာတ္လမ္းတဲြသည္ ၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္တြင္ ေအမီဆုအတြက္ ၅၄ ႀကိမ္ အဆိုျပဳခံရသည္။ 

နယ္ပယ္အသီးသီးကို လႈပ္ခတ္ေျပာင္းလဲေစသည့္ အဓိကဇာတ္ေဆာင္မွာ ဥာဏ္ရည္တု (artificial intelligence) ျဖစ္သည္။ ဥာဏ္ရည္တုသည္ ကြၽမ္းက်င္မႈလိုအပ္ခ်က္ နည္းပါးေသာ အလုပ္အကိုင္မ်ားကို ၿခိမ္းေျခာက္ေနသည္။ ကုန္တင္ယာဥ္ေမာင္းႏွင့္ အငွားယာဥ္ေမာင္းသမားတို႔သည္ ေမာင္းသူမဲ့ယာဥ္မ်ား ေပၚေပါက္လာလွ်င္ အလုပ္ေျပာင္း လုပ္ၾကရမည္။ စ်ာန္ဝင္လုပ္ကိုင္ရေသာ အႏုပညာသမားမ်ားကို ဥာဏ္ရည္တုက အစားထိုးႏိုင္ပါမည္လားဆိုသည္မွာ စိတ္ဝင္စားစရာျဖစ္လာသည္။ ကြန္ပ်ဴတာ ပညာရွင္မ်ားက အရာရာကို ဥာဏ္ရည္တုျဖင့္ အစားထိုးရန္ ၾကိဳးစားေနၾကသည္။

အေကာင္းဆုံး ဇာတ္ၫႊန္းမ်ားကို ကြန္ပ်ဴတာအတြင္း ထည့္သြင္းေပးလွ်င္ အကယ္ဒမီဆုရ ဇာတ္ၫႊန္းမ်ား ထုတ္ေပးႏိုင္မည္လားဟူေသာ အေမးေပၚလာသည္။ အကယ္ဒမီဆုရ ဇာတ္ၫႊန္းမဟုတ္သည့္တိုင္ ေစ်းကြက္ဝင္ ေကာင္းမြန္ေသာ ဇာတ္ၫႊန္းမ်ား ထုတ္ေပးႏိုင္မည္မွာ ေသခ်ာသည္ဟု ပညာရွင္မ်ားကဆိုသည္။ ယင္းသို႔ဆိုလွ်င္ သာမန္ရြက္ ၾကမ္းေရႀကိဳဇာတ္ၫႊန္းဆရာမ်ား အလုပ္လက္မဲ့ ျဖစ္ကုန္ၾကရမည္။

ဥာဏ္ရည္တုသည္ ဖလင္အယ္ဒီတာမ်ားကိုလည္း ၿခိမ္းေျခာက္လာသည္။ နာရီေပါင္းမ်ားစြာၾကာျမင့္သည့္ ႐ိုက္ခ်က္မ်ားကို ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ပရိသတ္မ်ား ဘဝင္စဲြၿငိေစရန္ ဖလင္အယ္ဒီတာမ်ားက တည္းျဖတ္အမႊန္း တင္ေပးရသည္။ ဥာဏ္ရည္တုသည္ ဇာတ္ထုပ္တစ္ထုပ္တည္းကို ဇာတ္လမ္းမ်ဳိးကဲြေပါင္း ငါးဆယ္၊ တစ္ရာ ျဖစ္ေစရန္ တည္းျဖတ္ေပးႏိုင္သည္။ ပရိသတ္၏ တုံ႔ျပန္ခံစားမႈကို သုံးသပ္ၿပီးအခ်ိန္ႏွင့္ တစ္ေျပးညီအေကာင္းဆုံး တည္းျဖတ္ေပးႏိုင္စြမ္းရွိသည္။

႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားသည္လည္း ဥာဏ္ရည္တု၏ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈကို ခံရမည္ျဖစ္သည္။ ကင္လစ္ဘရာရီသည္ Matrix ႏွင့္ Star War ႐ုပ္ရွင္ကားမ်ားအတြက္ CGI ေခၚ သက္ဝင္ေနာက္ခံႏွင့္ သက္ဝင္ဇာတ္ေဆာင္ (Computer Generated Imagery) တို႔ကို ဖန္တီးေပးခဲ့သူျဖစ္သည္။ သူ က ''၂ဝ၂၂ ခုႏွစ္က်ရင္ သက္ဝင္နည္းပညာေတြ ထြန္းကားမႈဟာ အဆင့္တစ္ဆင့္ကို ေရာက္သြားလိမ့္မယ္။ သက္ဝင္ဇာတ္ေကာင္နဲ႔ လူသားဇာတ္ေဆာင္တို႔ ကြာျခားမႈရွိေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး''ဟုဆိုသည္။ ထိုအခါ ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားသည္ ျပင္ပကမၻာတြင္ အမွန္တကယ္ ရွိေနေသာသက္ရွိ လူသားမဟုတ္ေတာ့ဘဲ ကြန္ပ်ဴတာျဖင့္ ဖန္တီးထားသည့္ ဇာတ္ေဆာင္မ်ားသာ ျဖစ္ေတာ့မည္''ဟု ဆုိသည္။

လူသားအစစ္အျဖစ္ ပရိသတ္က လက္ခံယုံၾကည္မည့္ သ႐ုပ္ေဆာင္ကို ဖန္တီးရာတြင္ မိနစ္အနည္းငယ္အတြက္ ျပႆနာမရွိေသာ္လည္း၊ ႏွစ္နာရီခန္႔ၾကာမည့္ ဇာတ္ကားအတြက္ ေငြေၾကးကုန္က်မႈႏွင့္ လုပ္ကိုင္ရန္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္မႈတို႔က အခက္အခဲအျဖစ္ ရွိေနသည္။ သဘာဝ႐ႈေမွ်ာ္ခင္း၊ မုန္တိုင္း၊ ေရႀကီးေရလွ်ံျခင္း၊ မီး ေလာင္ျခင္းတို႔ကို CGI  ျဖင့္ ဖန္တီးျပသရာတြင္ ပရိသတ္က အစစ္အမွန္အျဖစ္ လက္ခံၾကည့္႐ႈေနၾကၿပီ ျဖစ္သည္။

၁၉၉၄ ခုႏွစ္တြင္ ကြယ္လြန္ သြားခဲ့ေသာ ဂႏၳဝင္မင္းသားႀကီး ပီတာကူရွင္(Peter Cushing) ကို Rouge One ဇာတ္ကားတြင္ ဇာတ္ေဆာင္အျဖစ္ ဖန္တီးျပသသြားသည္မွာ သိမီျခင္းမရွိေသာ ငယ္ရြယ္သူပရိသတ္မ်ားက သက္ရွိဇာတ္ေကာင္ဟုပင္ ယူဆၾကသည္။  ႐ုပ္ရွင္တြင္ လီယာသမီးေတာ္အျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္သူကို ငယ္ရြယ္သူအျဖစ္ CGI ျဖင့္ဖန္တီးတင္ဆက္သည္။ အသက္ ႀကီးသူကို ငယ္သူအျဖစ္ ကြန္ပ်ဴတာျဖင့္ ဖန္တီးယူျခင္း ျဖစ္သည္။ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား ဆယ္ကားေက်ာ္တြင္ ဤနည္းပညာကို အသုံးခ်လ်က္ ဇာတ္ေဆာင္မ်ားကို အသက္ငယ္ရြယ္ သူအျဖစ္ဖန္တီး ျပသခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ယင္းသို႔ ဇာတ္ေကာင္ကို CGI နည္း စနစ္ျဖင့္ ႐ုပ္လုံးေဖာ္ရာတြင္ လွ်ိဳ႕ဝွက္အမည္ေပးထားသည္။ ျပင္ပသို႔ နည္းစနစ္ မေပါက္ၾကားေစရန္ လူအနည္းငယ္ျဖင့္သာ အထူးလွ်ိဳ႕ဝွက္ ေဆာင္ရြက္သည္။

သ႐ုပ္ေဆာင္၏ လက္ရွိလႈပ္ရွားမႈမ်ားကို ႐ိုက္ယူၿပီးလြန္ခဲ့ေသာ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္က ထိုသ႐ုပ္ေဆာင္ ပါဝင္ခဲ့ေသာ ႐ုပ္ရွင္မွ မ်က္ႏွာတစ္ကြက္ခ်င္းကို ကြန္ပ်ဴတာနည္းပညာျဖင့္ ခြာယူသည္။ ထိုခြာယူထားေသာ မ်က္ႏွာအကြက္မ်ားကို သင့္ေလ်ာ္စြာျပဳျပင္ၿပီး လက္ရွိဖလင္ကြက္မ်ားသို႔ ကူးယူေသာနည္းကိုသုံးသည္။ အခက္အခဲမ်ားလည္းရွိသည္။ လြန္ ခဲ့ေသာ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္က မိတ္ကပ္ စနစ္သည္ ယေန႔စနစ္ႏွင့္ အတန္ပင္ ကြာျခားသည့္အတြက္ မိတ္ကပ္ လိမ္းျခယ္မႈကအစ အေသးစိတ္ ျပဳျပင္ယူရသည္။ အထူးသျဖင့္ မ်က္လုံးတြင္ထင္ဟပ္လာသည့္ ေပ်ာ္ရႊင္၊ ဝမ္းနည္း၊ ေၾကကဲြစသည့္ စိတ္ခံစားမႈမ်ားကို ဖန္တီးရာတြင္ အခက္ခဲဆုံးဟုဆိုသည္။ အခ်ိန္လည္း မ်ားစြာယူရသည္။

နည္းပညာသည္ လ်င္ျမန္စြာ တိုးတက္လာေနသည့္အတြက္ အခ်ိန္တိုအတြင္း ပါဝင္သ႐ုပ္ေဆာင္ သူ၏ မ်က္ႏွာကို အျခားတစ္ဦး မ်က္ႏွာႏွင့္ လဲလွယ္ႏိုင္လာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ညစ္ညမ္း႐ုပ္ရွင္ကားတြင္ မူရင္းသ႐ုပ္ေဆာင္သူမ်ားအစား နံမည္ႀကီး႐ုပ္ရွင္ သ႐ုပ္ေဆာင္၊ ႏိုင္ငံေရးသမား၊ အဆိုေတာ္တို႔၏ မ်က္ႏွာမ်ားျဖင့္ စမ္းသပ္လဲလွယ္လာျခင္းသည္ ႀကီးမားေသာ အႏၲရာယ္ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးဆိုးက်ိဳးမ်ား၊ ႐ႈပ္ေထြးမႈမ်ား  ျပင္းထန္စြာ ႐ိုက္ခတ္လာမည္ျဖစ္သည္။

နည္းပညာ မည္မွ်တိုးတက္လာ သည္ျဖစ္ေစ ႐ုပ္ရွင္ေလာက၏ ပါရမီရွင္ ထိပ္တန္းအႏုပညာရွင္၊ အႏုပညာ  ဖန္တီး သူတို႔ကိုမူ ကြန္ပ်ဴတာဖန္တီးမႈျဖင့္ အစားထိုးႏိုင္မည္ မဟုတ္ေပ။ အလယ္အလတ္ အဆင့္ရွိသူတို႔မွာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားမည္ျဖစ္သည္။ ေဖ်ာ္ေျဖေရးလုပ္ငန္း အေျပာင္းအလဲတြင္ အျမတ္ထြက္လာသူမ်ားမွာ စား သုံးသူပင္ျဖစ္သည္။

မေဝးလွေသာ ႏွစ္တစ္ႏွစ္တြင္ မိုက္ကယ္သည္ ႐ုံးမွျပန္လာၿပီး အိမ္ေရာက္ေသာအခါ ဥာဏ္ရည္တု ကိရိယာအား

''အမ်ိဳးသမီးႏွစ္ဦး ေခါင္းေဆာင္တဲ့ ဟာသ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားၾကည့္မယ္''

''ည ရွစ္နာရီမွာ ညစာစားပဲြ ရွိတဲ့အတြက္ ႐ုပ္ရွင္ကို တစ္နာရီစာပဲ လုပ္လိုက္မယ္ဆရာ''

''ေကာင္းသားပဲ လုပ္လိုက္ေလ''ဟုေျပာကာ ႐ုပ္ရွင္ထိုင္ၾကည့္သည္။ ဥာဏ္ရည္တုသည္ မူလဇာတ္လမ္း အရသာ မပ်က္ယြင္းေစဘဲ ႐ုပ္ရွင္ကို တစ္နာရီစာတည္းျဖတ္ကာ ျပသေပးသည္။

မၾကာမီတြင္ ႐ုပ္ရွင္ႏွင့္ ဗီဒီယိုဂိမ္းတို႕ ေပါင္းစပ္သြားမည္။ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ေနသူသည္ ႐ုပ္ရွင္ထဲတြင္ ဇာတ္ေကာင္အျဖစ္ပါဝင္လာမည္ျဖစ္သည္။ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ေနသူ၏ ေျပာစကားမ်ားကို ဇာတ္ေကာင္မ်ားက ျပန္လည္တုံ႔ျပန္ေျပာဆိုလာမည္။ ဥာဏ္ရည္တုသည္ အသုံးဝင္ အစြမ္းထက္လာသည္ႏွင့္အမွ် အေျပာင္းအလဲမ်ား မည္သို႔ရွိမည္ကို မွန္းဆရန္ပင္ခက္ခဲသည္။

ဥာဏ္ရည္တုနည္းပညာ လ်င္ျမန္စြာ တိုးတက္လာသည့္အတြက္ အစစ္ႏွင့္အတု ခဲြျခားထားသည့္ နယ္ နိမိတ္မ်ဥ္းသည္ ေမွးမွိန္လာရသည္။ ဥာဏ္ရည္တု နည္းပညာသည္ အျငင္းပြားဖြယ္ အေျမာက္အမ်ားကို ေဆာင္ၾကဥ္းလာမည္မွာ မလဲြဧကန္ ျဖစ္ေတာ့သည္။

 

 

ေအးထြန္းမင္း

[email protected]

Ref: Why Hollywood as We Know It is Already Over.

ေအးထြန္းမင္း
 
Untitled Document
No comments yet...be the first to comment
  Name :  (required)
  Email :  (will not be published) (required)
  Comment :
 
Email: [email protected] Copyright 2004 Zaygwet Journal. All rights reserved.
Powered By eTrade Myanmar Co., Ltd.