25-1-2018
HOME
ABOUT US
CONTACT US
  Untitled Document
Categories
Untitled Document
Untitled Document
ေဒသတြင္း သတင္းစံု
အၾကမ္းဖက္မႈေနာက္ပိုင္း ေမာင္ေတာနယ္စပ္မွ ကုန္သြယ္မႈ ေဆာင္ရြက္ေနသည႕္ ကုမၸဏီ ဆယ္ခုေလ်ာ႕က်သြား
This Week’s COVER
ဂ်ာနယ္ အမွတ္စဥ္ .... 1047
အိမ္ျခံေျမ ေၾကာ္ျငာမ်ား
Market Data
အာရွေငြေၾကး အေျခအေန
 USD   EUR 
USD 1 1.209
EUR 0.826

1 

JPY 105.93  128.091
SGD 1.691 2.044
THB 39.56 47.836
Advertising
 
Special Report
ဘာသာေဟာင္းမွာ မေပ်ာ္ေမြ႕ၾကသူႏွစ္ဦး-၁

၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လကုန္ပုိင္း၏ တစ္ခုေသာညတစ္ညတြင္ တာနီယာဂ်ဳိယာသည္ သူ႕ကုိယ္သူ ဆီးရီးယားနယ္စပ္အနီးေရာက္ေနသည္ကုိ သတိျပဳမိလိုက္သည္။ သူ၏ခင္ပြန္းႏွင့္ ကေလးသံုးေယာက္သည္လည္း အတူပါလာခဲ့၏။ တည္းခုိရမည့္ ဟုိတယ္တစ္ခုလံုး ဒုကၡသည္မ်ားႏွင့္ ျပည့္က်ပ္ေနသလုိ သူတုိ႔ကိုယ္တုိင္ ေျပးစရာေျမမရွိသည့္ ဘဝမ်ဳိးႏွင့္ ႀကံဳေနရသည္။

တာနီယာ၏ခင္ပြန္းက တကၠဆက္ျပည္နယ္သား။ ပလန္ႏုိၿမိဳ႕တြင္ေနထုိင္ခဲ့ၿပီး အစၥလာမ္ဘာသာသုိ႔ ကူးေျပာင္းလာသူျဖစ္၏။ မြတ္စလင္မေလးတာနီယာႏွင့္ အြန္လိုင္းမွတစ္ဆင့္ နီးစပ္ခဲ့ၾကၿပီး ယခုဆုိလွ်င္ အၾကင္လင္မယားအျဖစ္ ေပါင္းဖက္လာၾကသည္မွာ ဆယ္စုႏွစ္တစ္စုပင္ရွိေနခဲ့ၿပီ။

သူတုိ႕၏ ဘဝရည္မွန္းခ်က္မ်ားအတုိင္း ေနရာအႏွံ႕တြင္ လွည့္လည္ေနထုိင္ခဲ့ၾက၏။ မိသားစု ေနာက္ဆံုးေနခဲ့သည့္ အီဂ်စ္တြင္မူ မြတ္စလင္ညီေနာင္မ်ားဦးစီးသည့္ အစိုးရအဖြဲ႕မ်ား ျပဳတ္က်ၿပီးေနာက္ သူတုိ႔လုိလူမ်ားအတြက္ ဝ႐ုန္းသုန္းကားျဖစ္ေစသည့္ အေျခအေနမွ ထြက္ေျပးလာခဲ့ရ၏။ သူတုိ႔ ဦးတည္ခဲ့သည္က တူရကီအေရွ႕ပိုင္းမွ ဂါဇီအန္တက္ ၿမိဳ႕ျဖစ္ၿပီး ဆီးရီးယားနယ္စပ္ႏွင့္ မုိင္ ၃ဝ မွ် သာကြာသည္။

ထုိၿမိဳ႕ကုိ ေရြးခ်ယ္ရျခင္းကလည္း အေၾကာင္းရွိသည္။ ထုိအရပ္တြင္ လူအမ်ားစုက အာရပ္စကားေျပာသည့္အတြက္ ခင္ပြန္းသည္အ တြက္ အလုပ္အကိုင္ႏွင့္ အဆက္အသြယ္ ပုိေကာင္းေစလိမ့္မည္။

ဘာသာလည္းေျပာင္း၊ အမည္သစ္လည္းခံယူကာ ဂြၽန္ေဂ်ာ့လက္စ္အျဖစ္မွ ယာ့ဟ္ယာအျဖစ္ ေျပာင္းလဲခဲ့ေသာ ခင္ပြန္းသည္မွာ ဂ်ီဟက္ဝါဒီ (ဘာသာေရးစစ္ပြဲဆင္ႏြဲသူ) တစ္ဦးျဖစ္၏။ အထူးသျဖင့္ ISIS တုိ႔၏ ရည္ရြယ္ ခ်က္မ်ားျဖစ္ေသာ ကမၻာႀကီးတစ္ခုလံုး အစၥလာမ္မင္းမူရန္ႏွင့္ ကာလီ ဖိတ္အျဖစ္ အစၥလာမ္ႏုိင္ငံသစ္ထူ ေထာင္ႏုိင္ေရးတုိ႕တြင္ ပူးေပါင္းပါဝင္ခဲ့ေသာ အေနာက္တုိင္းသားမ်ားအနက္ အေစာဆံုးဝင္ေရာက္လာသည့္ သစၥာေတာ္ခံတစ္ဦး ျဖစ္ေလသည္။

ဆုိရလွ်င္ တာနီယာတုိ႔သည္ ႏွစ္ဦးသေဘာတူ ခ်စ္ၾကည္ျဖဴခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္၏။ စိတ္ကူကုိယ္တူ ေပါင္း ဖက္ခဲ့ျခင္းလည္းမည္၏။ ေမြးကတည္းက တာနီယာ ယံုၾကည္ကုိးကြယ္သည့္ဘာသာကုိ ကူးေျပာင္းခဲ့ၿပီး တမန္ေတာ္မုိဟာမက္၏လမ္းစဥ္ကုိ ဦးလည္မသုန္ လုိက္နာက်င့္ ႀကံေနေသာ ခင္ပြန္းသည္လည္းျဖစ္သည္။ သုိ႕ေသာ္ ယခုေနာက္ပုိင္းတြင္မူ ခင္ပြန္းသည္အေပၚ မၾကည္ျဖဴခ်င္ေတာ့သည့္ စိတ္က တစ္ေန႔တျခား တုိး၍လာခဲ့ေလၿပီ။

ေနာက္တစ္ညတြင္ ဖုန္ထူေသာလမ္းမထက္၌ တာနီယာ ရပ္ေနသည့္အခ်ိန္တြင္ သူတုိ႕၏ေလး ေယာက္ေျမာက္ရင္ေသြးကုိ လြယ္ထားရသည့္ အခ်ိန္လည္းျဖစ္သည္။ ကုိယ္ဝန္ငါးလဆုိသည္က တကယ့္ကုိ မေပါ့မပါး။ ရုန္းကန္လႈပ္ရွားရန္ခႏၶာက ျငင္းဆန္လာသည့္ အေနအထားမ်ဳိးႀကံဳေနရသည္။ အိမ္ေထာင္ သက္တစ္ေလွ်ာက္လံုး ေနစရာအ တည္တက် မေနရသည့္အျဖစ္ကုိ ၾကာလာေတာ့ စိတ္ပ်က္မိသည္။ သူတုိ႕အတြက္ ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း နားခုိအိပ္စက္ႏုိင္သည့္ ေနရာလုိအပ္ေနၿပီ။ ကေလးသံုးေယာက္ကလည္း မတ္တတ္မရပ္ခ်င္ေတာ့ေလာက္ေအာင္ ႏြမ္းဟုိက္ေနၾကၿပီ။

လူအမ်ားစုနည္းတူ သူတုိ႕သြားရမည့္ခရီးကုိ တန္းစီေစာင့္ဆုိင္း ေနခဲ့ရၿပီးေနာက္ ခင္ပြန္းသည္က ကားဆရာႏွင့္ စကားေျပာၿပီး ျပန္လာသည့္အခါ ''ဒုိ႕ေနႏိုင္မယ့္ေနရာကုိသူသိတယ္''ဟု တာနီယာကုိေျပာ၏။ တာနီယာ စိတ္ပုိရႈပ္သြားသည္။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္လံုး  ဆရာေျပာသည့္ေနရာက ေဘးကင္းႏိုင္ရဲ႕လားဟု  တစ္ခ်ိန္လံုးေတြးပူေနခဲ့သည္။ ကားကမူ အေမွာင္ထုထဲ တုိးဝင္ၿပီးရင္း တုိးဝင္ေနသည္။ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ တာနီယာ သံသယဝင္လာ၏။ သူတုိ႔သည္ ဆီးရီးယားနယ္စပ္ကုိ ဦးတည္ေနသလားဟု ေတြးမိလာ၏။

လြန္ခဲ့ေသာရက္မ်ားကပင္ ခင္ပြန္းသည္ႏွင့္ အေၾကအလည္ ေဆြးေႏြးခဲ့ရေသးသည္။ သူ႕အေနျဖင့္ ကေလးမ်ားကုိ စစ္မက္ဇုန္သုိ႔ မေခၚသြားခ်င္။ ကမၻာေပၚတြင္ အႏၲရာယ္အမ်ားဆံုးအရပ္။ ဆီးရီးယားတြင္ သူပုန္အုပ္စုမ်ားစြာရွိ၏။ အၾကမ္းဖက္သမားေတြ ထင္ရာစုိင္းတတ္ၾက၏။ အၾကင္နာမဲ့ေသာ အုုပ္ခ်ဳပ္သူတုိ႕ ႀကီးစုိးေနသည္။

တာနီယာက သူ႕သံသယကုိ ခင္ပြန္းသည္အား ဖြင့္ေမးလုိက္သည္။ ယာ့ဟ္ယာက တစ္ညႏွစ္ညခန္႔သာ ေနရန္ဟု အတည္ျပဳေျပာေျပာလာေတာ့သည္။ တာနီယာအဖုိ႔ ဘာမွမတတ္ႏုိင္ေတာ့။ စီးလာသည့္ကားပင္လွ်င္ နယ္စပ္ကုိ ခ်ဥ္းကပ္လုၿပီ။

ကားျပတင္းမွ အျပင္သုိ႔ လွမ္းၾကည့္လိုက္သည့္အခါ  လမ္းေဘးရွိ တံတုိင္းတစ္ခုေပၚမွ ဂရပ္ဖစ္တီ စာ သားကုိဖတ္မိလိုက္သည္။ ကေဘာက္ တိကေဘာက္ခ်ာ အဂၤလိပ္စာျဖင့္ ေရးဆြဲထားသည္ကစာက  'ဆီးရီးယားတြင္ ႀကိဳဆုိပါ၏' ဟူ၏။

၁၉၈၃ ခုႏွစ္က ေမြးဖြားလာခဲ့ေသာ တာနီယာဂ်ဳိယာကုိ အစက ဂ်ဳိယာေခ်ာက္ဒူရီဟု အမည္ေပးထားခဲ့ေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္းတြင္ သူ႕မိသားစုမွအစ သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ ဆရာမ်ားကအဆံုး တာနီယာဟုသာ ေခၚၾကသည္။ ငယ္ဘဝက လန္ဒန္ၿမိဳ႕ေျမာက္ပုိင္း  ဟာ႐ုိးၿမဳိ႕ေလးတြင္ စက္ဘီးစီးလိုက္၊ ကခုန္လုိက္ႏွင့္ ကုန္လြန္ခဲ့သည္။ တာနီယာအမည္ကုိမူ သူ႕မိခင္က ေျပာင္းလုိက္ျခင္းျဖစ္၏။

အမွန္ေတာ့ သူ၏မိဘႏွစ္ပါးသည္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ဇာတိဖြားမ်ားသာ။ ထံုးတမ္းစဥ္လာအရ သမီးမိန္းကေလးထက္ သားေယာက္်ားေလးကိုသာ ေမွ်ာ္လင့္ေနခဲ့ေသာ မိဘႏွစ္ပါးသည္ ေလးေယာက္ေျမာက္ရင္ ေသြးတာနီယာအထိ သမီးခ်ည္းသာ ထြန္းကားခဲ့သည္။ တာနီယာ ဖခင္ကိုယ္တုိင္က သမီးခ်ည္းပဲေလး ေယာက္ဟု မၾကာခဏ ေရရြတ္ရင္း ေခါင္းတစ္ခါခါႏွင့္ ဝမ္းနည္းစကား ဆုိတတ္ေသးသည္။

သူ၏ ဖခင္သည္ ေလေၾကာင္းလုိင္းတစ္ခုတြင္ အလုပ္ရၿပီး မိခင္မွာ မုန္႕ေရာင္းသည့္အတြက္ ေငြေၾကးအနည္းငယ္ ေျပလည္သည္ဟုေျပာႏုိင္၏။ သုိ႕ေသာ္ သူတုိ႔၏မိသားစုကုိ အိမ္နီးခ်င္းမ်ားက ပါကစၥတန္ကလာသည္ဟု ထင္မွတ္ၾကသည္။ တစ္ခါတရံ သူတုိ႔၏ မွန္ျပတင္းကုိခဲနဲ႔ထုတတ္၏။ ပါကစ္ေတြ အိမ္ျပန္ၾကဟုလည္း ေအာ္တတ္၏။ ေနာက္ဆံုး သူတုိ႔၏ ကားေခါင္မိုး၌ပင္ မစင္လာစြန္႔ထားၾကသည္အထိ ႀကံဳခဲ့ဖူးသည္။ ထုိစဥ္က ငါးႏွစ္သမီးေလး တာနီယာမွာ အိမ္ကထြက္ေျပးခ်င္ေလာက္သည္အထိ ျဖစ္ခဲ့ဖူးသည္။

သူ၏ငယ္ဘဝတြင္ အမွတ္တရ အရွိဆံုးမွာ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္သုိ႔ အလည္သြားရသည့္ အခ်ိန္မ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ ထုိႏိုင္ငံတြင္ မည္သူကမွ သူတုိ႔ကုိ ဒုတိယတန္းစားေတြလုိ မသတ္မွတ္ၾက။ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္က လူမ်ားသည္ သူတုိ႔လုိလူမ်ားဟု တာနီယာထင္သည္။ သူတုိ႔သည္ မြတ္စလင္မ်ားျဖစ္ပါလ်က္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္တြင္ ဘာေၾကာင့္မေနရလဲဟု စိတ္ထဲကအၿမဲေမးေနမိသည္။ ထုိမွ်မက ဖခင္ကုိလည္း တာနီယာက သူအတြက္ စံျပတစ္ဦးဟုလည္း မျမင္မိေပ။

တာနီယာ ခုနစ္ႏွစ္အရြယ္တြင္ ဖခင္မွာ အလုပ္ျပဳတ္သြားၿပီး အိမ္စီးပြားက်ဆင္းလာသည္။ တာနီယာကုိယ္တိုင္ စာက်က္ရခက္ေသာ ေရာဂါႏွင့္နပန္းလံုးလာရသည္။ သူ၏အ႐ုိးမ်ားမွာ ထူးထူးဆန္းဆန္း ႀကီးထြားလာၿပီး ေျခေထာက္သည္ လည္း အ႐ုိးေငါထြက္လာ၏။ စားဝတ္ေနေရး ၾကပ္တည္းလာခ်ိန္တြင္ မိခင္မွာလည္း တစ္ခ်ိန္လံုး စိတ္အလုိ မက်ေတာ့။ တာနီယာႏွင့္ နည္းနည္းစကားမ်ားမိလိုက္လွ်င္ ''နင့္ကုိ ငါမေမြးထားဘူးလုိ႕ ဆုေတာင္းတယ္''ဟု ေျပာသည္အထိ ေပါက္ကြဲေနတတ္ သည္။

အထက္တန္းေက်ာင္းသူဘဝတြင္ တာနီယာ၏ ဝမ္းဗုိက္ အနည္းငယ္ ေငါထြက္ေနသည္ကုိ သတိျပဳမိခဲ့သည္။ စာအုပ္မ်ားကုိ ဖတ္ရင္း သူ၏လကၡဏာမွာ ကင္ဆာဟု ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ စုိးရိမ္မိသည္။ လူအမ်ားကမူ သူ႕ကုိ သံသယနာစြဲကပ္ေနသည္ဟု ခပ္လြယ္လြယ္ ေျပာၾကသည္။ ထုိအခ်ိန္အထိ တာနီယာသည္ မိဘႏွစ္ပါးအလုိက် ကုရ္အာန္ က်မ္းစာကုိ ဖတ္ေသာ္လည္း ဘာသာအေပၚ သိပ္အေလးအနက္ မထားခဲ့ေပ။ သုိ႔ေသာ္ ဝမ္းဗုိက္တြင္ အလံုးအဖုျဖစ္လာသည့္အခါ အလာဟ္ရွင္ျမတ္က သူ႕ကုိမုန္းတီးေလၿပီဟု မွတ္ယူကာ ပံုမွန္ဝတ္ျပဳျခင္းကုိ စတင္ေတာ့သည္။ ဘာသာတရား ကိုင္း႐ႈိင္းသူတစ္ဦးသုိ႔ တျဖည္းျဖည္း ေျပာင္းလဲလာခဲ့သည္။

အိမ္စီးပြားအရ ဟာ႐ုိးၿမိဳ႕မွ လန္ဒန္အေရွ႕ပိုင္း ဘာ့ခ္ကင္းၿမိဳ႕သုိ႕ ေျပာင္းသည့္အခါ  တာနီယာလည္း ေက်ာင္းေျပာင္းကာ သူငယ္ခ်င္းသစ္မ်ား ထပ္ရွာရသည္။ ဘာသာတရား ကိုင္း႐ိႈင္းသည့္  မြတ္စလင္မေလးမ်ားႏွင့္ ေပါင္းမိၿပီး ကုရ္ရမ္ကုိ ပုိဖတ္လာသည္။  လက္ေဝွ႔ယမ္းကာ ျငင္းခုံတတ္လာသည္။ တာနီယာက မိသားစုဝင္မ်ားကုိပင္ ဘာသာေရးႏွင့္ ပတ္သတ္လွ်င္ မူမမွန္သူမ်ားဟု ျပန္ခံေျပာလာသည္။

အယ္ဂ်ီးရီးယားက  ေျပာင္းလာေသာ သူငယ္ခ်င္းမေလးက သူ႕လုိပင္ တာနီယာကုိ အစၥလာမ္ ဝတ္႐ံုဝတ္ဆင္ရန္ တုိက္တြန္းသည့္အခါမျငင္းမိ။ မိဘႏွင့္အစ္မမ်ားကမူ သူ႔ကိုၾကည့္ကာ ေဒါသထြက္ၾကေသာ္လည္း အေၾကာင္းျပခ်က္မေပးၾက။

တာနီယာအျမင္တြင္မူ သူ႕ေဆြမ်ဳိး မ်ားသည္  အေနာက္တုိင္းဆန္လြန္းေန၏။ ဤသုိ႕ျဖင့္ တာနီယာ အသက္ ၁၇ ႏွစ္အရြယ္တြင္ စက္တင္ဘာ ၁၁ တုိက္ခုိက္မႈႀကီးကို ႐ုပ္ျမင္သံၾကားမွ တစ္ဆင့္ျမင္လုိက္ရေတာ့သည္။

အစက ေက်ာင္းတြင္ တာနီယာက ၉/၁၁ အေၾကာင္းကုိ မဆုိးရြားလြန္းဘူးလားဟု သူငယ္ခ်င္းမ်ားကုိ ေမးေျပာေျပာခဲ့သည္။ သူငယ္ခ်င္းအခ်ဳိ႕က ေခတ္ကာလတစ္ေလွ်ာက္လံုးစာအတြက္ မြတ္စလင္တုိ႔၏ လက္တံု႔ျပန္မႈဟု ဆုိၾကသည္။ ထုိသူငယ္ခ်င္းမ်ားေၾကာင့္ပင္ တာနီယာသည္ ေက်ာင္းမွလူမႈေဗဒသင္ခန္း စာမ်ားသာမက အစၥလာမ္သမိုင္းႏွင့္ အစၥလာမ္ႏုိင္ငံေရးစာအုပ္မ်ားကုိ ရွာဖတ္ျဖစ္လာ၏။ ႏွစ္သက္သေဘာက် သည္ႏွင့္အမွ် ဂ်ီဟက္ဒ္အေၾကာင္းမ်ားကုိပါ ဆက္ၿပီးေလ့လာခဲ့သည္။ ထုိအခါ ဂ်ီဟက္ဒ္ကုိ မတူညီေသာ အဓိပၸာယ္ဖြဲ႕ဆုိမႈမ်ား ရွိလာသည္ကုိ ေတြ႕လုိက္ရသည္။

သေဘာက်သမွ်ကုိ မွတ္စုထုတ္ကာ စုေဆာင္းလာမိသည္။ ထုိအထဲတြင္ မယံုၾကည္သူမ်ားႏွင့္ မိစၧာဒိ႒ိမ်ားကို တစ္ဦးခ်င္းသာမက က်ယ္က်ယ္ျပန္႕ျပန္႔ တုိက္ခုိက္ရန္ ႐ုန္းကန္ျပင္ဆင္သင့္သည္ဟူေသာ အခ်က္မ်ားလည္း ပါဝင္လာသည္။ မြတ္စလင္ဆန္႔က်င္သူမ်ားကုိ စစ္ဆင္ႏဲႊရမည္ဟု ယံုၾကည္ခဲ့ေၾကာင္း တာနီယာက ျပန္ေျပာျပခဲ့သည္။

တစ္စစႏွင့္ တာနီယာသည္ ဘာသာေရးျပင္းထန္သူအျဖစ္ သက္ေသျပရန္ ေခါင္းၿမီးၿခံဳကာ လမ္းထြက္ရန္ အႀကံျဖစ္လာ၏။ တစ္ရက္တြင္မ်က္လံုးသာ ေနရာလြတ္ခ်န္ၿပီး ဂ်ီလ္ဘတ္ဝတ္႐ံုကာ ေက်ာင္းသုိ႔လာခဲ့သည္။ သူငယ္ခ်င္းသစ္မ်ားက သူ႕ကုိခ်ီးမြမ္းၾကေသာ္လည္း ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးက ဂိတ္ေပါက္ဝကုိ ျဖတ္လာသည္ႏွင့္ ဝတ္ရံုကိုဖယ္ပစ္ရန္ ေခၚ ေျပာေတာ့သည္။

ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးက ''မင္းက မိန္းမလွေလးတစ္ဦးပဲ။ ဘာေၾကာင့္ဒါေတြဝတ္မွာလဲ''ဟုေမး၏။ တာနီ ယာ ''ကြၽန္မရဲ႕အသြင္အျပင္ထက္ ကြၽန္မရဲ႕ဘာသာက ပုိအေရးႀကီး တယ္''ဟု ျပန္ပက္ခဲ့သည္။ 

ဆန္းစစ္ၾကည့္လွ်င္ ကမၻာေပၚတြင္ အၾကမ္းဖက္ဝါဒကုိ  မႏွစ္သက္ၾကဟု ဆုိသူကပုိမ်ားမည္။ အထူးသျဖင့္ မ်က္ေမွာက္ ကမၻာတြင္ဘာသာေရး အစြန္းေရာက္မႈမ်ားျဖင့္  တုိက္ခုိက္မိေသာအျဖစ္မ်ဳိး မက်ဴးလြန္ၾကေသာ အသုိက္အဝန္းက အၾကမ္းဖက္မႈကုိ ပုိ၍ပင္ ရြံမုန္းၾကမည္။ ထုိသုိ႕ ရြံမုန္းရာတြင္လည္း ကုိယ္မႏွစ္ သက္သည့္ဘာသာ ျဖစ္႐ံုမွ်ျဖင့္ ဝါးလံုးရွည္ျဖင့္ယမ္းသလုိ အျပစ္ဖုိ႕၊ ဖယ္ၾကဥ္ျခင္းကလည္း အႏုနည္းျဖင့္ အသြင္ေျပာင္းကာ တန္ျပန္အၾကမ္း ဖက္ျခင္းသာ ျဖစ္ေနလိမ့္မည္။ ဥေရာပတစ္ခြင္မွ အၾကမ္းဖက္သမား  အသြင္ေျပာင္း သြားၾကေသာ လူငယ္မ်ားကုိၾကည့္လွ်င္ တာနီယာ၏ အျဖစ္မ်ဳိးႏွင့္မကင္း။ အသိုက္အဝန္း ႏွစ္ဖက္အၾကား အမုန္းတရားကုိသာ လက္သည္ရွာရန္ရွိသည္။

ယခုအခ်ိန္သည္ ၾကားေနဝါဒီမ်ားအတြက္လည္း တစ္ဖက္ကုိ လံုးလံုးလ်ားလ်ား အျပစ္ပံုခ်ရန္  ခက္ခဲလာေသာ ေခတ္ျဖစ္သည္။ ကမၻာ့သမုိင္းတြင္ ဘာသာေရးစစ္ပြဲမ်ား မရွိမဟုတ္ရွိခဲ့သည္။ မျပင္းထန္မဟုတ္ အေတာ္ပင္ ျပင္းထန္ခဲ့သည္။ သုိ႕ေသာ္ ဖက္ဆစ္၊ ကုိလုိနီ၊ အရင္းရွင္၊ မာ့ခ္၊ ကြန္ျမဴနစ္၊ ဆုိရွယ္လစ္စေသာ နုိင္ငံေရးမူဝါဒမ်ားေလာက္  ကမၻာစစ္ႀကီးမ်ားကုိ လက္ယက္မေခၚခဲ့ေပ။ အမ်ားစုသည္ ျပည္တြင္းေရးရာႏွင့္ ေဒသတြင္းေျဖရွင္းရမည့္  ျပႆနာအျဖစ္ ႐ႈျမင္ခဲ့ၾကသည္။

ထုိ႔အတြက္ ၉/၁၁ မတုိင္မီက အၾကမ္းဖက္မႈမ်ားသည္ ဘာသာေရး အစြန္းေရာက္မ်ား၏ ျပည္ပႏုိင္ငံမ်ားသုိ႔ ထုိးႏွက္ခ်က္ဟု လက္ညႇိဳးထုိးစရာ သိပ္မရွိခဲ့။ ကမၻာကုိ ၿခိမ္းေျခာက္ေသာ ျပည္ပေနအစြန္းေရာက္သမား တုိ႔ရန္ဟုလည္း သိပ္မထင္ရွားခဲ့ေပ။     သုိ႕ေသာ္ ၉/ ၁၁ ျဖစ္ပြားၿပီးေနာက္တြင္မူ အေသခံဗံုးခြဲမႈမ်ား၊ အၾကမ္း ဖက္မႈမ်ားသည္ ဘာသာေရးအသြင္ ပုိ႔ေဆာင္ကာ  ကမၻာျပန္႔ေအာင္ ျဖစ္ပြားလာၾကသည္။

ယခုအခ်ိန္အထိ လူျဖဴလူမည္း ခြဲျခားမႈ မကင္းသည့္ အေမရိကန္မွာ ဖာကူဆန္နယ္တြင္ ျဖစ္ပြားသည့္ အၾကမ္းဖက္မႈ၊ အံုၾကြမႈမ်ားရွိေနေသာ္လည္း ျပည္တြင္းအေရးဟု မွတ္ခ်က္ျပဳၾကသည္။ လူမ်ဳိးေရးအျဖစ္သာ သတ္မွတ္သည္။ ဘာသာေရးအစြန္းေရာက္မႈမ်ဳိး မဟုတ္သည့္အတြက္ အေမရိကန္ျပည္တြင္းကျပႆနာ အေမရိကန္ကသာ ရွင္းလိမ့္မည္ဟူေသာ သေဘာမ်ဳိးထားၾကသည္။  သုိ႔ေသာ္ အယ္ေကဒါ၊ ဘုိကုိဟာရန္၊ အုိင္အက္စ္တုိ႔ကမူ ကမၻာကုိ ရန္ျပဳ ၾကသူမ်ားဟု ျမင္ၾကသည္။ ဘာသာျခားမဆုိထားႏွင့္ မြတ္စလင္ တုိင္းျပည္ မ်ားကုိပင္ သက္သာရာ မေပးသည့္ အၾကမ္းဖက္မႈမ်ားမွာ အေသခံု ဗံုးေဖာက္ခြဲမႈမ်ားက သက္ေသခံေနသည္။

တစ္ခ်ိန္က အီရန္-အီရတ္ စစ္ပြဲမ်ား။ ယေန႔ ေဆာ္ဒီအာေရးဗ် အုပ္စုႏွင့္ အီရန္အုပ္စု ရန္လုိမႈမ်ား။ တစ္ ႏိုင္ငံတည္း၌ပင္ ဆြန္နီႏွင့္ ရွီအုိက္တုိ႔အၾကား အေစးမကပ္ကာ တုိက္ခုိက္မႈမ်ားကိုၾကည့္လွ်င္ အစၥလာမ္ မဟုတ္သည့္ ဘာသာမ်ားက မြတ္စလင္မ်ားကုိ တစ္မ်ဳိးျမင္လာတတ္သည္ကလည္း ရွင္းျပရခက္လွသည္။ ထုိ႔အတြက္ တစ္ကမၻာလံုးက လူသားခ်င္းစာနာမႈမ်ား၊ လူတုိင္းတြင္ အခြင့္အေရးကုိယ္စီရွိသည္ဟူေသာ လႈပ္ရွားမႈမ်ားျဖင့္ ကာကြယ္ေပးေနရသလုိ ျဖစ္လာခဲ့သည္။

ထုိအခ်ိန္မ်ဳိးတြင္ ဥေရာပတစ္ခြင္၌ အရပ္သားအမ်ားစုက ျပည္ပမွ ႏုိင္ငံအတြင္းသုိ႔ ေရၾကည္ရာ ျမက္ႏုရာ လာရွာသည့္ မြတ္စလင္ အသိုက္အဝန္းႏွင့္ အၾကမ္းဖက္မႈကုိ ခြဲမျမင္ေတာ့သည္မွာ ေဖ်ာင္းဖ်ရခက္လွေအာင္ပင္ ျဖစ္လာသည္။ ထုိ႔အတြက္ တာနီယာလုိ မိန္းကေလးမ်ဳိးကုိ ေလွာင္ေျပာင္သေရာ္ျခင္းက ပ်က္ရယ္ျပဳခံရသူ၏ရင္ထဲ၌ အစြန္းေရာက္ အေတြးအေခၚမ်ား ျပည့္ သိပ္လာရန္ တြန္းပုိ႕သလို ျဖစ္လာေတာ့သည္။

မဲေပးပုိင္ခြင့္႐ုပ္သိမ္းခံျခင္း၊ သူစိမ္းတရံဆန္ဆန္ ဆက္ဆံျခင္းႏွင့္ အေနာက္တုိင္းလူမႈအဖြဲ႕ အစည္းမ်ားအၾကား မဝင္ဆန္႔ႏုိင္ျခင္းမ်ားကလည္း အစြန္းေရာက္ ဝါဒဘက္သုိ႕ တြန္းပို႔လုိက္သလုိ ျဖစ္တတ္ေသးသည္။ Zainab Salbi အမည္ရွိ လူသားခ်င္းစာနာေရး လႈပ္ရွားတက္ၾကြသူ သူတစ္ဦး၏ HuffPost ဗီဒီယုိစီးရီးတြင္ ပဲရစ္ၿမိဳ႕ ဆင္ေျခဖုံးတစ္ခုမွ မြတ္စလင္ မိသားစုတစ္စုႏွင့္ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းခန္းကုိ ျပသခဲ့ဖူးသည္။ ထုိမိသားစုမွ သားျဖစ္သူသည္ ISIS ႏွင့္ သြားေပါင္းခဲ့သည္။

ျပင္သစ္မွ မြတ္စလင္မ်ားက Salbi ကုိ မီဒီယာမ်ားသည္ သူတုိ႔အား လူဆုိးအျဖစ္ သတ္မွတ္ကာ ဝိုင္းၾကဥ္ၾကသည္ဟု ဆုိသည္။ သူတုိ႔ ဘာပဲလုပ္လုပ္ ေရွး႐ုိးစြဲမ်ား၊ ေခတ္ေနာက္က်န္သူမ်ား၊ သူခုိးဂ်ပုိး၊ အၾကမ္းဖက္သမားအျဖစ္သာ ျမင္ၾကသည္ဟုဆုိသည္။ Salbi က ထုိသုိ႔ျဖစ္ရျခင္းမွာ အၾကမ္းဖက္မႈမ်ားအတြက္ ဘာသာတစ္ခုအေပၚ အလြယ္ တကူ အျပစ္ပံုခ်ျခင္းမ်ဳိးျဖစ္ေသာ္လည္း ျပႆနာအရင္းအျမစ္ကုိ ေျဖရွင္းသည့္နည္းလမ္းမဟုတ္ဟု သူ႔ဗီဒီယုိတြင္ ဆုိထားသည္။ ဘာသာေရးလမ္းစဥ္အရ လိုက္နာက်င့္သံုးသူကုိ မိသားစုအတြင္း၌ပင္ စုန္းျပဴးသဖြယ္ ႐ႈျမင္ျခင္းမ်ားကလည္း အစြန္းေရာက္ အေတြးအေခၚမ်ားဘက္သုိ႔ ပုိမိုယိမ္းသြားတတ္ေသးသည္။

ယခုလည္း တာနီယာ၏ ဝတ္စားဆင္ယဥ္ပံုမ်ားက သူ႔မိဘမ်ားအတြက္ ေဒါသထြက္စရာျဖစ္ေနသလုိ သူ႕အေဖ၏ အမုန္းကုိလည္းခံခဲ့ရသည္။ တာနီယာအတြက္မူ သူယံုၾကည္သည့္ ဘာသာအတြက္ လူတကာေရွ႕တြင္ ထုိသုိ႕ျပဳမူရသည္ေလာက္ ကုိယ့္ကိုယ္ကုိယ္ ဂုဏ္ယူမိျခင္း အတိတ္က မျဖစ္ဖူးခဲ့ေပ။ ၉/၁၁ ကိစၥမ်ားကလည္း ရွိေနသျဖင့္ သူလမ္း ထြက္လုိက္လွ်င္ ''ဘင္လာဒင္ကုိ လင္ေတာ္လိုက္ပါလား''၊ ''အဲဒီေအာက္မွာ ဗံုးပါလား''ဟု ေျပာင္ေခ်ာ္ေခ်ာ္ သေရာ္သူမ်ားရန္မွလည္း မလြတ္ခဲ့ေပ။

မိသားစုအတြင္း အထီးက်န္သူ တစ္ဦးျဖစ္ေလာက္သည္အထိ ဝတ္႐ံု သုိ႔မဟုတ္ ေခါင္းစည္းပဝါကုိ စည္း ၿခံဳရင္း ျဖတ္သန္းေနခ်ိန္တြင္ သူဗုိက္ထဲတြင္လည္း အလံုးအဖုက ပုိပုိႀကီးလာသည္။ အသက္ကလည္း ၁၉ ႏွစ္ျဖစ္လာၿပီး ဆရာဝန္က MRI ႐ုိက္ရန္ ေျပာလာၿပီ။ သူမကမူ အားလံုးႏွင့္ေဝးရာသုိ႕ ထြက္ေျပးခ်င္စိတ္သာ ဖိစီးလာေတာ့သည္။ ထုိႏွစ္ ၂ဝဝ၃ ခုႏွစ္တြင္ မြတ္စလင္အိမ္ေထာင္ေရးဆုိင္ရာ ဝက္ဆုိက္ဒ္တစ္ခုထဲ ဝင္မိခ်ိန္တြင္ အစၥလာမ္သုိ႔ ကူးေျပာင္း လာသည့္ အေမရိကန္သားဂြၽန္က အြန္လိုင္းက တစ္ဆင့္သူ႔ကုိ လူပ်ဳိ လွည့္လာေတာ့သည္။

တကၠဆက္ျပည္နယ္သား ဂြၽန္ ေဂ်ာ့လက္စ္သည္ အေမရိကန္ေလ တပ္မွ ဆရာဝန္ေဟာင္းတင္မုိသီ ေဂ်ာ့လက္စ္၏ သားျဖစ္သည္။ ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံ အစၥလာမ္မ်ဳိး႐ုိးလည္း မရွိေပ။ တာနီယာႏွင့္ မေတြ႕စဥ္က သူသည္ ဆီးရီးယားႏုိင္ငံ ဒမက္စကတ္ၿမိဳ႕တြင္ အာရပ္ဘာသာစကားသင္ယူေနခ်ိန္ျဖစ္သည္။

ဂြၽန္၏ဘဝကုိ ေရးသားသည့္ Graeme Wood ၏ The Way of the Strangers: Economics With the Islamic State စာအုပ္တြင္ ဂြၽန္၏ငယ္ဘဝသည္ ဖခင္၏ အလုပ္အကိုင္အရ ေနရာမ်ားစြာ ေျပာင္းေရႊ႕ေနထိုင္ခဲ့ရသလုိ တာနီယာကဲ့သုိ႔ပင္ ငယ္ငယ္က က်န္းမာေရးခ်ဴခ်ာသူလည္း ျဖစ္သည္ဟု ေရးသားထား၏။ အႀကိတ္ႏွင့္အ႐ုိး ဒုကၡေပးပံုမွာလည္း တာနီယာႏွင့္ဆင္တူသည္။ သုိ႔ေသာ္ တာနီယာေလာက္ေတာ့ ေဝဒနာမခံစားခဲ့ရ။ ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္တြင္ မူးယစ္ေဆးစြဲၿပီးေနာက္ပုိင္း အစုိးရ ႏွင့္ သူ၏ဖခင္ကုိ မူးယစ္တိုက္ဖ်က္ မႈမ်ားအတြက္ ေဒါသထြက္ခဲ့သူျဖစ္ သည္။ အထူးသျဖင့္ သူ၏စိတ္က်ေရာဂါကုိ ကုစားေပးေနသည့္  ေဆးေျခာက္ႏွင့္ပတ္သတ္လွ်င္ ဆတ္ ဆတ္ထိ မခံေလာက္ေအာင္ ရန္ရွာတတ္သူ ျဖစ္သည္။

ဘရုိင္ရန္ေကာလိပ္တြင္ ဂြၽန္သည္ ကမၻာ့ဘာသာမ်ားကုိ သင္ၾကားေလ့လာေနရင္းက အစၥလာမ္ အေၾကာင္းကုိ ပုိစိတ္ဝင္စားခဲ့သည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ အစၥလာမ္ အေပါင္းအသင္းမ်ားကုိ ရွာေပါင္းၿပီး ၉/၁၁ ျဖစ္ပြားၿပီး ႏွစ္လအၾကာတြင္ ဘာသာေျပာင္းလုိက္သည္။ ထုိမွ်မက အမည္ကုိလည္း အာရဘီအမည္ ယာ့ဟ္ယာအယ္ဘာ႐ူမီဟု ေျပာင္းလဲလုိက္သည္။

မြတ္စလင္အိမ္ေထာင္ေရး ဝက္ဘ္ဆုိက္တြင္ တာနီယာႏွင့္ စာတုိအျပန္အလွန္ပုိ႕ကာ နီးစပ္ခြင့္ရရန္ ႀကံခဲ့သည္။ တာနီယာက သူ႕ကုိ ထိန္းေက်ာင္းေပးႏုိင္မည့္သူ၊ သူ႕ထက္အသက္ႀကီးသူကုိ အမွီျပဳခ်င္သည္။ ယာဟ္ယာက သူ႕ထက္ ၁၅ ရက္္ခန္႔ငယ္ေနသည္။ သို႕ေသာ္ တာနီယာ၏အေပါင္းအသင္းမ်ားက ဂြၽန္၏ရုပ္ရည္ကိုၾကည့္ကာ သေဘာတူ ေနၾကသည္။ ဂြၽန္ကလည္း တာနီယာထံ ကဗ်ာမ်ား ေရးပုိ႔႐ံုမွ်မက ခ်စ္သူၾကားခ်င္သည့္ စကားမွန္သမွ် သူ႕ဘက္က ေျပာျပႏုိင္သည္ခ်ည္းသာ ျဖစ္သည္။ မိသားစုသုိက္သုိက္ဝန္းဝန္းႏွင့္ ခရီး ေတြထြက္ကာ လွည့္လည္ရင္း တည္ ၿငိမ္ေသာဘဝတစ္ခု ေဆာင္ၾကဥ္းေပး မည္ဟု အႀကိမ္ႀကိမ္ကတိျပဳခဲ့သည္။

၂ဝဝ၃ ခုႏွစ္တြင္ လန္ဒန္မွ တာနီယာ၏ ဦးေလးအိမ္တြင္ ပထမဆံုးေတြ႕ဆံုခ်ိန္တြင္ ဂြၽန္၏ အေမြးအမွ်င္ပြပြ၊ ညႇဥ္းသုိးသုိးႏွင့္ ကပုိက႐ုိ အဝတ္အစားတုိ႕မွာ အလယ္ေခတ္က ပေရာဖတ္တစ္ပါး အသြင္မ်ဳိး ေဆာင္ေနသည္ဟု တာနီယာ ထင္မိသည္။ ဂြၽန္ေျပာျပေသာ အာရပ္မ်ားႏွင့္ အစၥလာမ္အေၾကာင္းမ်ားက တာနီယာ၏ရင္ကုိ ဆြဲလႈပ္ေစသလုိ ကမၻာ့အႏွံ႕ေလွ်ာက္သြားၿပီး အေရွ႕ အလယ္ပုိင္းတြင္ ေနထုိင္ၾကမည္ ဆုိသည္ကုိလည္း သေဘာက်ခဲ့သည္။ ေနာက္ဆံုးတာနီယာ၏ မိသားစုကပင္ အစၥလာမ္သာဘာ ဝင္ထားသည့္ အေမရိကန္သားေလးကုိ သေဘာေတြ႕ခဲ့သည္။ သူတုိ႔၏သမီးတစ္ခ်ိန္လံုး ေမွ်ာ္လင့္ေနေသာ သူမ်ဳိးႏွင့္ တကယ္ေတြ႕ၿပီဟု ဝမ္းသာၾကသည္။  ၂ဝဝ၄ ခုႏွစ္ မတ္လ ၁၈ ရက္တြင္ ဘာသာေရးဆုိင္ရာ လက္ထပ္ပြဲကုိ လွ်ဳိ႕ဝွက္က်င္းပကာ ေပါင္းဖက္ခဲ့ၾက သည္။ တာနီယာ၏ဖခင္က ေကြၽးစရာ ပါးစပ္တစ္ေပါက္ ေလ်ာ့သြားၿပီ ဟု ေကာင္းခ်ီးေပး လုိက္ေသး၏။

တာနီယာတုိ႔ ႏွစ္ဦးသည္ တကၠ ဆက္ျပည္နယ္၌ သူတုိ႕ကုိ အားေပးၾကသူမ်ားႏွင့္အတူေနၾကသည္။ ယင္းေနရာတြင္ ဂြၽန္ဘာသာေျပာင္း ျခင္းကို ကူညီခဲ့ၾကေသာ၊ သူတုိ႔၏ လက္ထပ္ျခင္းကုိ အားေပးခဲ့ေသာ  သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ စိတ္ကူကုိယ္တူ ေနထုိင္ၾကသည္။ ထုိအဝန္းအဝုိင္းေလးမွ ဘာသာေရးတက္ၾကြသူမ်ားက ေန႕စဥ္ အစၥလာမ္အေၾကာင္း ေလ့လာေဆြးေႏြးရင္း အခ်ိန္ကုန္ေစၾကသည္။ ခ်မ္းသာေသာအာရပ္မ်ားက သူတုိ႕ ေလ့လာမႈမ်ားအတြက္ ေငြေၾကးအလံုအေလာက္ ေထာက္ပံ့ေပးထားသည္။

အိမ္ေထာင္ဦးတြင္ တာနီယာအတြက္ ယာဟ္ယာသည္ သူ၏ လမ္းျပျဖစ္လာသည္။ ခင္ပြန္္း၏ ဗဟုသုတမ်ားကလည္း သူ႕အတြက္ ၾကည္ႏူးစရာခ်ည္းသာျဖစ္ခဲ့သည္။ ယာဟ္ယာ၏ သူငယ္ခ်င္းမ်ားကလည္း ေဖာ္ေရြၾကသလုိ ကမၻာအႏွံ႕မွ လူမ်ားသူတုိ႕ထံ လာေရာက္ေဆြးေႏြးၾကျခင္းကလည္း မိမိကုိယ္ကိုယ္ အေရးပါသူတစ္ဦးဟု ယံုၾကည္မႈပုိေစခဲ့သည္။

သုိ႔ေသာ္ အခ်ိန္တုိအတြင္း အေျပာင္းအလဲမ်ားက ျဖစ္လာသည္။ ယာ့ဟ္ယာက တာနီယာကုိ မြတ္စ လင္သဘာဝအတုိင္း လင္ကုိဘုရားလုိ ကုိးကြယ္ေစလုိသည့္မူမ်ား တျဖည္းျဖည္းခ်လာသည္။ လြတ္္လပ္ေသာ အေတြးအေခၚႏွင့္ ကိုယ့္အယူအဆကို ရဲရဲတင္းတင္းခ်ျပဝံ့ခဲ့ေသာ တာနီယာလုိလူမ်ဳိးအတြက္ အစစအရာရာ ခယဝပ္တြားရသည္မွာ အခက္ဆံုး အခ်ိန္လည္းျဖစ္ေနသည္။

ယာဟ္ယာက လြတ္လပ္ၿပီး အထိန္းအကြပ္မဲ့ေသာ မိန္းမမ်ားသည္ တကယ့္ျပႆနာပဲဟု စေျပာလာကတည္းက သူ႕ေယာက္်ားသည္  မဟာပုရိသဝါဒကို အိမ္ေထာင္အတြင္း၌ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ခ်င္ေနၿပီဟု  သတိထားမိလုိက္သည္။ တာနီယာက မႏွစ္သက္ေသာ္လည္း ခြန္းတံု႔ မျပန္ခဲ့။ ကုိယ့္စိတ္ကုိယ္ဆံုးမရင္း ခင္ပြန္းသည္ စကားနာခံရန္သာ ဆံုးျဖတ္ခဲ့သည္။

ဘုရားက သူ႕အတြက္ ခင္ပြန္းသည္ကို တာဝန္ေပးအပ္ထားသည္ဟု တာနီယာထင္၏။ ထုိ႕အတြက္ အိမ္ဦးနတ္ကုိ ကုိးကြယ္ကာ မြတ္စလင္အမ်ဳိးသမီးေကာင္း ျဖစ္လာရန္ႀကိဳးစားခ်င္သည္။  ေအာက္က်ဳိ႕ေလးစားရန္၊ က်ဳိးႏြံ႕နာခံေစရန္ အခ်ိန္ျပည့္သိမ္းသြင္းေျပာဆုိေနသည့္ ခင္ပြန္းသည္၏ အလုိကုိလုိက္ျခင္းက ဘုရားကို က်ဳိးႏြံနာခံရာ ေရာက္သည္ဟု တာနီယာထင္မိသည္။ ထုိမွ်မက အစၥလာမ္ဘာသာတြင္ အမ်ဳိးသားမ်ားသည္ အမ်ဳိးသမီးမ်ား၏ အာဏာပုိင္မ်ားအျဖစ္  သတ္မွတ္ထားသည္ မဟုတ္ပါလား။

ခင္ပြန္းသည္၏ အလုိကိုလုိက္ရင္းက တာနီယာတစ္ေယာက္ သူ႔စိတ္ႏွင့္သူ စစ္ပြဲဆင္ေနရသည္။အ ရည္ေပ်ာ္ေလာက္ေအာင္ ပူေလာင္အိုက္စက္ေသာ တကၠဆက္ေနမင္း၏ေအာက္တြင္  အစၥလာမ္ဝတ္႐ံုမ်ား၊ ေခါင္းစည္းမ်ား စည္းေႏွာင္ထားရ သည္မွာ အလြန္ပင္ပန္းလွသည္။ တာနီယာက အလြန္ပူသည္ဟု ညည္းျပလွ်င္ ခင္ပြန္းသည္က ဆင္ေျခမေပးနဲ႔၊ ဘုရားကိုပဲေၾကာက္ဟု ခပ္ျပတ္ ျပတ္ အမိန္႔ေပးတတ္လာသည္။

တစ္ခါတစ္ရံ မွန္ထဲတြင္ သူ႕ကုိယ္သူၾကည့္ကာ ေမးခြန္းထုတ္ခဲ့သည္။ 'ဘုရားသခင္အတြက္ ဘာေၾကာင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ပုန္းဝွက္ထားရသလဲ' ဟု ေတြးလာမိသည္။ တစ္ခ်ိန္က သူ႕ဆံႏြယ္မ်ားအၾကား တုိးေဝွ႔ေဆာ့ကစား လာတတ္ေသာ ေလေျပေလညႇင္းေလးမ်ားကုိပင္ လြမ္းတသသျဖစ္လာခဲ့သည္။ ယခုမူဝတ္႐ံုႏွင့္ ေခါင္းစီးတုိ႕ ေအာက္တြင္ သူ၏နက္ေမွာင္ေသာ ဆံပင္မ်ားက ပိျပား အိုက္စက္ေနခဲ့ေလၿပီ။

Ref: The Convert by Abigail Pesta

ေက်ာ္စည္သူ(သုနႏၵေခတ္)

(ေရွ႕တစ္ပတ္ ဆက္ရန္)

ေက်ာ္စည္သူ (သုနႏၵေခတ္)
 
Untitled Document
No comments yet...be the first to comment
  Name :  (required)
  Email :  (will not be published) (required)
  Comment :
 
Email: [email protected] Copyright 2004 Zaygwet Journal. All rights reserved.
Powered By eTrade Myanmar Co., Ltd.