19-10-2017
HOME
ABOUT US
CONTACT US
  Untitled Document
Categories
Untitled Document
Untitled Document
ေဒသတြင္း သတင္းစံု
စက္တင္ဘာလမွ ဒီဇင္ဘာလအထိ ၄ လတာ ကာလအတြင္း ႏုိင္ငံတကာ ခရီးသြားဧည္႕သည္ တစ္သန္းေက်ာ္ လာေရာက္လည္ပတ္ရန္ ခန့္မွန္းထား
This Week’s COVER
ဂ်ာနယ္ အမွတ္စဥ္ .... 1033
အိမ္ျခံေျမ ေၾကာ္ျငာမ်ား
Market Data
အာရွေငြေၾကး အေျခအေန
 USD   EUR 
USD 1 1.209
EUR 0.826

1 

JPY 105.93  128.091
SGD 1.691 2.044
THB 39.56 47.836
Advertising
 
Special Report
အတုကို တုပသူ သို႔မဟုတ္ အေမွာင္ရိပ္ေအာက္က ဂႏၱဝင္အႏုပညာ လက္ရာမ်ား

အႏုပညာ ဟူသည္ အစစ္ကို တုပထားျခင္းသာျဖစ္သည္ဟု ဆိုကေရးတီးက ဆိုသည္။

စက္တင္ဘာလ ၂၂ ရက္ ၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္။ ေတာင္ကုန္း ေပၚရွိ စံအိမ္သို႕ ဦးတည္ရာ ကုန္းတက္ လူသြားလမ္း တစ္ေလွ်ာက္ မီးမ်ားကို လွပစြာ ထြန္းညိႇထားသည္။ အိမ္သို႕အဝင္  တံခါးမႀကီး မေရာက္မီ ဖန္အုပ္ေဆာင္းျဖင့္ ဖုံးထားေသာ ေရကူးကန္ကို ေတြ႕ရသည္။ ေရကူးကန္အနီးတြင္ ႐ိုး႐ိုးရွင္းရွင္း ဘန္ဂလိုေလး မ်ားက အစီအရီ ေနရာယူထားသည္။

စံအိမ္သည္ ဂ်ာမဏီ ေတာင္ပိုင္း ဖ႐ိုင္းဘတ္ၿမိဳ႕ ၊ ပါေမာကၡ၊ ေရွ႕ေန၊ မန္ေနဂ်င္း ဒါ႐ိုက္တာ စသူတို႕ ေနထိုင္ရာ လူကုံထံရပ္ ကြက္ ေတာင္ကုန္းေလးေပၚတြင္ တည္ရွိသည္။ စံအိမ္ကို ယူ႐ုိေငြ တစ္သန္းျဖင့္ ဝယ္ယူၿပီး ၊ ယူ႐ိုေလးသန္း အကုန္အက်ခံျပင္ဆင္ လ်က္ ရွိသည္။

 ေရာက္လာေသာ ဧည့္သည္မ်ားကို အိမ္ရွင္ ဝူလ္ဖန္ ဘဲလ္ထရာခ်ီ  (Wolfgang Beltracchi) ႏွင့္ ဇနီး ဟယ္လင္ က ခရီးဦးႀကိဳျပဳ ႏႈတ္ဆက္သည္။ စပိန္မွ ငွားရမ္း ေခၚယူထားေသာ ဖလန္မင္ကို တီးဝိုင္းက ခန္းမက်ယ္ႀကီးအတြင္း တီးမႈတ္ ဧည့္ခံေန သည္။ အေကာင္းစား ရွမ္ပိန္မ်ားကလည္း ေခ်ာင္းစီးေနသည္။

ဘဲလ္ထရာခ်ီႏွင့္ ဇနီးသည္တို႔ သည္ ဖ႐ိုင္းဘတ္ၿမိဳ႕တြင္ ႐ုတ္တရက္ ေပၚလာျခင္းျဖစ္သည္။

သူတို႕သည္ ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝသူ အျဖစ္သာ သိထားၿပီး သူတို႕၏ ေနာက္ေၾကာင္းကို မည္သူမွ် ေရေရ ရာရာမသိ။ ဘဲလ္ထရာခ်ီသည္ သန္း ၾကြယ္သူေဌးမ်ားအတြက္ ပန္းခ်ီဆဲြ ေပးေနသူဟု အခ်ဳိ႕က ဆိုသည္။ အႏုပညာ လက္ရာမ်ားေရာင္းခ်သူ ျဖစ္ၿပီး အဖိုးတန္ လက္ရာအေျမာက္ အမ်ားကို ပိုင္ဆိုင္ထားသည္ဟု အ ရပ္သတင္းမ်ားက ဆိုျပန္သည္။

ဖ႐ိုင္းဘတ္ၿမိဳ႕ အလွျပင္ ခဲြစိတ္ ဆရာဝန္တစ္ဦးကမူ ''ဒီလူက အျမင္ စူးရွတယ္။ ပစၥည္းအေဟာင္းေရာင္း တဲ့ ေစ်းေတြမွာ ေလွ်ာက္ေမႊၿပီး၊ ဘယ္ သူမွ သတိမထားမိတဲ့ ဂႏၳဝင္ အႏု ပညာ လက္ရာေတြကို ေစ်းေခ်ာင္ ေခ်ာင္နဲ႕ဝယ္ၿပီး ျပန္ေရာင္းတဲ့ အလုပ္ ကို လုပ္ေနတာ'' ဟု ေျပာသည္။

 ေနာက္သုံးႏွစ္အၾကာ ၂ဝဝဝ ျပည့္ႏွစ္  ၾသဂုတ္လ ၂၇ ရက္၊ ည ၇နာရီ ၃၅ မိနစ္။ ဘဲလ္ထရာခ်ီႏွင့္ ဇနီးတို႕ ညစာစားပဲြ သြားရန္ အျပင္ သို႔ ထြက္အလာတြင္ ရဲက သူတို႔ကို ဖမ္းဆီးလိုက္သည္။ ကိုလုံးၿမိဳ႕ ခ႐ိုင္ ေရွ႕ေန႐ုံးက ဖမ္းဝရမ္းထုတ္ေပးလိုက္ ျခင္းျဖစ္သည္။ ဆက္စပ္ တရားခံမ်ား အျဖစ္ ဟယ္လင္၏ ညီမႏွင့္ မိခင္တို႔ လည္း အဖမ္းခံရသည္။

အမႈမွာ ၂ဝ ရာစု အေစာပိုင္း ပန္းခ်ီကား ၃၅ ကားကို အတုျပဳလုပ္ မႈ ျဖစ္သည္။ ဘဲလ္ထရာခ်ီတို႔ ဇနီး ေမာင္ႏွံသည္ ပန္းခ်ီ အေက်ာ္အေမာ္ တို႔၏ စာရင္းေပ်ာက္ တိမ္ျမဳပ္ေန ေသာ လက္ရာမ်ားအျဖစ္ ပန္းခ်ီကား အတုမ်ားကို ေစ်းကြက္ အတြင္းသို႕ အခ်ိန္ယူလ်က္ မသိမသာ ေရာင္းခ်ခဲ့ ျခင္းျဖစ္သည္။ ၁၄ ႏွစ္အတြင္း ေရာင္းခ်ခဲ့ေသာ ပန္းခ်ီကား ၃၅ ကား ကို ဂ်ာမနီ ေလလံပဲြမ်ားတြင္ သာမ က ပါရီႏွင့္ လန္ဒန္ရွိ အႏုပညာကုန္ သည္မ်ားမွ တစ္ဆင့္လည္း ေရာင္းခ် ခဲ့သည္။ ထိုပန္းခ်ီကားမ်ား၏ စုစု ေပါင္းတန္ဖိုးသည္ ယူ႐ို ၁၅ သန္း ရွိမည္ဟု ခန္႔မွန္းရသည္။

လက္နက္အေရာင္းအဝယ္ႏွင့္ ျပည့္တန္ဆာလုပ္ငန္းသည္ အျမတ္ အစြန္း အမ်ားဆုံးလုပ္ငန္းမ်ား ျဖစ္ သည္။ ထိုလုပ္ငန္းႏွစ္ခု၏ ေနာက္မွ ကပ္လိုက္လာေသာ လုပ္ငန္းျဖစ္သည့္ အႏုပညာလက္ရာေစ်းကြက္သည္ ေငြစကၠဴ ႐ိုက္ထုတ္ေနသလို  အျမတ္ အစြန္း အမ်ားဆုံးလုပ္ငန္းျဖစ္သည္ ဟု ဆုိသည္။

၂ဝ ရာစု အေစာပိုင္း ပန္းခ်ီကား မ်ားသည္ ေစ်းကြက္တြင္ အဝယ္ လိုက္ေနသည္။ ခရစ္တီ ေလလံပဲြ တြင္ ပီကာဆို၏ ဝတ္လစ္စလစ္ ပန္းခ်ီကားကို ယူ႐ို ၈၁ သန္းျဖင့္ အမည္ မေဖာ္သူတစ္ဦးက ဝယ္ယူ သြားသည္။ ေစ်းကြက္က အလုအ ယက္ျဖစ္ေနေသာ္လည္း ေရာင္းစရာ က ရွားပါးေနသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ေလ လံပဲြသို႕ လာတင္ေသာ ပန္းခ်ီကား မ်ားကို စစ္စစ္ေပါက္ေပါက္ ေမးခြန္း မေမးရဲၾက။ အျခားေလလံ႐ုံသို႔ ေရာက္သြားမည္ကို စိုးရိမ္သျဖင့္ လာတင္သမွ် ပန္းခ်ီကားမ်ားကို ေရာင္းခ်ေပးေနသည္။ လက္ရာကို စိစစ္သူမ်ားက တိတိက်က် စစ္ေဆး မည္ဆိုပါက  ေလလံ႐ုံ၏ စီးပြားေရး ကို ထိခိုက္မည္ျဖစ္သျဖင့္ ေတာ္႐ုံတန္ ႐ုံသာ စစ္ေဆးေတာ့သည္။

အႏုပညာျမတ္ႏိုးသူ သူေဌးသူၾကြယ္တို႕က  အမည္မခံလိုဘဲ  တိုး တိုးတိတ္တိတ္ လက္သိပ္ထိုးဝယ္ယူမႈ တို႕ကလည္း ေစ်းကြက္ကို သူခိုးေစ်း ကဲ့သို႕ ျဖစ္လာေစသည္။ ထို႕နည္းျဖင့္ ဂႏၳဝင္ အႏုပညာ လက္ရာ ေစ်းကြက္ သည္ ေမွာင္ရိပ္သမ္းလာသည္။

လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္မ်ားအတြင္း ၂ဝ ရာစု အေစာပိုင္း အိတ္စပရက္ရွင္း ပန္းခ်ီကား အမ်ားအျပားကို  ေလလံ ပဲြမ်ားတြင္ ေတြ႕ရသည္။ ထိုပန္းခ်ီ ကားအမ်ားစုသည္ ေပ်ာက္ဆုံးသြား ေသာ သို႕မဟုတ္ အခိုးခံရေသာ ပန္းခ်ီကားမ်ားျဖစ္ေနသည္။ ေလလံ ပဲြသို႕ေရာက္ လာေသာ ထိုပန္းခ်ီကား အမ်ားစုမွာ အတုမ်ားျဖစ္သည္ဟု စုံေထာက္မ်ားက ယူဆသည္။

ဘဲလ္ထရာခ်ီတို႕ အားစဲြတင္ ေသာ အမႈတြင္ သူတို႕၏ ပန္းခ်ီကား တစ္ခ်ပ္ကို ကြၽမ္းက်င္သူ ႏွစ္ဦးက စစ္ေဆးၿပီး အတုျဖစ္ေၾကာင္း သက္ ေသထူႏိုင္ခဲ့သည္။ က်န္ပန္းခ်ီကား ၃၄ ကားတြင္ အတုဟု ယူဆႏိုင္ေသာ လက္စလက္န တူညီေသာအခ်က္မ်ား ေတြ႕ရသည္။ ပန္းခ်ီကား အားလုံး၏ ေဘာင္မ်ားမွာ အမ်ိဳးအစား အတူတူ ျဖစ္ၿပီး နာမည္ေက်ာ္ ေလလံပဲြမွ တံဆိပ္ အဝါေရာင္ အမွတ္အသား ကပ္ထားသည္။ ထိုပန္းခ်ီကားမ်ားကို မွတ္တမ္း မွတ္ရာအျဖစ္ ႐ိုက္ကူး ထားသည့္ ဓာတ္ပုံ အေထာက္အထား လည္းမရွိ။  ပန္းခ်ီကား အားလုံးသည္ မထင္မရွား စုေဆာင္းသူထံမွလာ သည္ဟု ဆိုသည္။

ပန္းခ်ီကားမ်ား၏ ျမစ္ဖ်ားခံရာ သည္ ဘဲလ္ထရာခ်ီ၏ ဇနီးႏွင့္  ခယ္မတို႔၏အဘိုး ပန္းခ်ီကား စု ေဆာင္းသူ ဝါနာဂ်က္ဂါ (Werner Jägers) ျဖစ္သည္ဟု ထြက္ဆိုထား သည္။ ၁၉၂ဝ ျပည့္လြန္ႏွင့္ ၁၉၃ဝ ျပည့္ႏွစ္မ်ားတြင္ ဝါနာသည္ အိတ္စ္ ပရက္ရွင္း (ခံစားမႈကို သေကၤတျဖင့္ ပုံေဖာ္ေသာ) Expressionism ပန္း ခ်ီကားမ်ားကို စတင္စုေဆာင္းခဲ့သည္ ဟု ေျမးျဖစ္သူ ဟယ္လင္ (ဘဲလ္ ထရာခ်ီ၏ ဇနီး) က ေျပာသည္။ ထို ေခတ္က ေခတ္ၿပိဳင္ပန္းခ်ီ အေက်ာ္ အေမာ္မ်ား ျဖစ္သည့္ Campendonk, Pechstein, Nauen, Mense, Ernst, Braque, Derain, Dufy, Marcoussis  တို႕၏ ဟန္အတိုင္း ေရး ဆဲြထားေသာ ပန္းခ်ီကားမ်ားျဖစ္သည္။

ထိုပန္းခ်ီကားမ်ားကို အဘုိးျဖစ္သူ ၏ ကုမၸဏီအနီးတြင္ ျပခန္းဖြင့္ေရာင္း ခ်ေနေသာ ဂ်ဴးလူမ်ဳိး Alfred Flechtheim ထံမွ ဝယ္ယူ ခဲ့သည္။ ဒုတိယ ကမၻာစစ္ကာလတြင္ အဘိုး ျဖစ္သူသည္ ဝယ္ယူထားေသာ ပန္းခ်ီ ကားမ်ားကို ဂ်ာမဏီ တစ္ေနရာတြင္ ဝွက္ထားရ သည္။ အဘိုးျဖစ္သူ ၁၉၉၂ ခုႏွစ္တြင္ မကြယ္လြန္မီ ပန္းခ်ီကား အခ်ဳိ႕ကို ဟယ္လင္တို႕ ညီအစ္မအား အေမြေပးခဲ့သည္ဟု ထြက္ဆိုသည္။

ထြက္ဆိုခ်က္တြင္ပါဝင္သည့္ အ ဘိုး ဝါနာဂ်က္ကာသည္ အမွန္ တကယ္ သက္ရွိထင္ရွားရွိခဲ့သည္။ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းရွင္ ဝါနာ ဂ်က္ကာသည္ အႏုပညာ ဝါသနာ ပါသည္ဟု ေျပာဆိုျခင္းမွာ မဟုတ္ ေၾကာင္း အသက္ရွင္ေနေသးေသာ မိတ္ေဆြမ်ားက ထြက္ဆိုသည္။ ဝါနာ ၏ အိမ္ေထာင္ဆက္ေလးဦး အနက္ အသက္ရွင္ေနေသးေသာ ေနာက္ဆုံး ဇနီးသည္က ‘ပန္းခ်ီဆဲြတာဆိုလို႕ ျပကၡဒိန္နဲ႕ ပန္းအိုး ပုံဆဲြတာေလာက္ပဲ ေတြ႕ဖူးတယ္'' ဟု ႐ုံးေတာ္တြင္ ထြက္ ဆိုသည္။

ဝါနာသည္ ပန္းခ်ီကား စုေဆာင္း သည္ ဆိုေသာအခ်က္ကိုမသိဟု သူ႔ ဇနီးႏွင့္ မိတ္ေဆြမ်ားက ေျပာသည္။

ပန္းခ်ီကား တစ္ကား၊ ႏွစ္ကား ဝယ္ယူဖူးေသာ္လည္း ပန္းခ်ီကား စုေဆာင္းသူဟု အမည္ခံေလာက္ ေအာင္ ျဖစ္ျဖစ္ေျမာက္ေျမာက္ မ ဟုတ္ဟု အိမ္နီးခ်င္းမ်ားက ဆိုသည္။

တရားခံတစ္ဦးအျဖစ္ စြပ္စဲြခံရ သူ ဟယ္လင္သည္ ဂ်က္ဂါ ကြယ္လြန္ သည့္ ၁၉၉၂ ခုႏွစ္တြင္ အသက္ ၃၄ ႏွစ္အရြယ္ရွိၿပီျဖစ္သည္။ ကိုလုံးျမိဳ႕ တြင္ ေရွးေဟာင္းပစၥည္း အေရာင္း ဆိုင္ဖြင့္သည္။

ဘဲလ္ထရာခ်ီ၏ ဖခင္သည္ မူလက ေဆးသုတ္သမားျဖစ္ၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္း နံရံေဆးေရးပန္းခ်ီမ်ားကို ျပဳျပင္ ဖာေထးေသာ အလုပ္ကို လုပ္သည္။ ဖခင္က ဘုရားေက်ာင္း မ်က္ႏွာၾကက္ ေဆးေရးပန္းခ်ီမ်ားကို ျပဳျပင္ျခယ္ သရာ၌ ကေလးသာ ရွိေသးေသာ ဘဲလ္ထရာခ်ီကို ျငမ္းေပၚသို႕ေခၚ သြားသည္။ ထိုမွ စလ်က္ သူသည္ ပန္းခ်ီပညာကို အနည္းငယ္ တီး မိေခါက္မိ ရွိလာသည္။

အရြယ္ေရာက္လာေသာ ဘဲလ္ ထရာခ်ီသည္ ပန္းခ်ီဆရာတစ္ ေယာက္ ျဖစ္လာရန္ၾကိဳးစားသည္။ သမား႐ိုးက် ပန္းခ်ီသမား တစ္ဦးအ ျဖစ္ ဘဝတြင္ရပ္တည္ရန္ မလြယ္ကူ ေၾကာင္း ဘဲလ္ထရာခ်ီ သေဘာ ေပါက္စျပဳလာသည္။ သူသည္ ေမာ္ ေတာ္ဆိုင္ကယ္ တစ္စင္းျဖင့္ အေမ ရိကန္ စစ္စခန္းမ်ားသို႕ စိတ္ၾကြေဆး ျဖန္႕ျဖဴးသည္။

၁၉၈ဝ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ားတြင္ ဘဲလ္ထရာခ်ီသည္ ဂ်ာမဏီမွ ေပ်ာက္သြားသည္။ ေမာ္႐ိုကိုရွိ ဘုံအိမ္ရာတြင္ သြားေရာက္ေနထိုင္ သည္ဟု ဆိုသည္။ ႏွစ္အတန္ၾကာၿပီး ဂ်ာမဏီသို႕ ေျခလ်င္ေလွ်ာက္ျပန္လာ သည္။   ဂ်ာမဏီသို႔ ျပန္ေရာက္လာ ေသာ ဘဲလ္ထရာခ်ီ သည္ အေကာင္း စား ဟစ္ပီတစ္ေယာက္ျဖစ္လာသည္။ ထူးထူးဆန္းဆန္းပါတီပဲြမ်ား က်င္းပ ကာ ေငြရွာသည္။

သူသည္ ႐ုပ္ရွင္ေလာကသို႕ ေရာက္သြားျပန္သည္။ ေမာ္႐ိုကို သဲကႏၲာရ ေနာက္ခံျပဳထားသည့္ 'မိုး ထိေအာင္ေလွကားေထာင္' (The Ladder to Heaven) အမည္ရွိ ဇာတ္ ကားအတြက္ ဇာတ္ၫႊန္းေရးသည္။ ထို႔ေနာက္ ေတာင္တ႐ုတ္ပင္လယ္ ဓားျပမ်ား အေၾကာင္း မွတ္တမ္း ႐ုပ္ရွင္ ႐ိုက္ရန္ ႀကိဳးစားေသာ္လည္း မျဖစ္ေျမာက္ခဲ့။

၁၉၉ဝ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ဘဲလ္ထရာ ခ်ီႏွင့္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္တို႕ သည္ ယာေတာ အိမ္တစ္လုံးကို ယူရို တစ္သိန္းခဲြျဖင့္ ဝယ္ယူ သည္။ ႐ိုင္းျမစ္ ေအာက္ပိုင္း၌ရွိေသာ ဘဏ္တြင္ အေပါင္ဆုံးထားသည့္ ယာေတာအိမ္ ကို ေလလံဆဲြဝယ္ယူခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။  ယာေတာအိမ္ကို အကုန္အက်မ်ား စြာျဖင့္ ျပင္ဆင္မႈလုပ္သည္။ ယာ ေတာအိမ္ အေပၚထပ္ကို  ပန္းခ်ီ စတူဒီယိုအျဖစ္ ေျပာင္းလဲ လိုက္သည္။

၁၉၉၂ ခုႏွစ္ ဇြန္လတြင္ ဟယ္ လင္က ယာေတာသို႕ ေျပာင္းေရႊ႕လာ သည္။ ေနာက္ တစ္ႏွစ္အၾကာတြင္ သူတို႔ လက္ထပ္ၾကသည္။ သူတို႔ ဇနီး ေမာင္ႏွံသည္ အႏုပညာ လက္ရာ ေရာင္းဝယ္ေရး လုပ္ငန္းကို စတင္ လုပ္ကိုင္သည္။

၁၉၉၆ ခု ဇူလိုင္လတြင္ ယာ ေတာအိမ္ကို ယူ႐ို ၁ ဒသမ ၃ သန္း ျဖင့္ေရာင္းခ်ကာ ျပင္သစ္ေတာင္ပိုင္း  မာေဆးၿမိဳ႕တြင္ ပန္းခ်ီစတူဒီယိုပါ ေသာ အပန္းေျဖအိမ္တစ္လုံးကို ငွားရမ္းေနထိုင္သည္။ သူ၏ စတူ ဒီယိုသို႔ ေရာက္ဖူးသူမ်ားက နံရံတြင္ ခ်ိတ္ဆဲြထားေသာ ပေဟဠိဆန္ေသာ ပန္းခ်ီကားႀကီးတစ္ခ်ပ္ကို သတိထား မိၾကသည္။ ထိုပန္းခ်ီကား အေပၚသို႕ မ်က္ႏွာပုံမ်ားကို ဆလိုက္ထိုးကာ ကူးယူေရးသည္။ ထိုပန္းခ်ီကားကို Hans Purrmann  ၏ ပန္းခ်ီကားအ ျဖစ္ ေရာင္းခ်ရန္ ႀကိဳးစားသည္။

Lempertz သည္ ကိုလုံးျမိဳ႕ရွိ သမၻာအရင့္ဆုံး အႏုပညာလက္ရာ ေလလံ ကုမၸဏီ ျဖစ္သည္။ ၁၉၉၅ ခု ေဖေဖာ္ဝါရီလတြင္ ဂ်ာမန္ ပန္းခ်ီ ဆရာ Hans Purrmann ၏  'ဒကၡိဏ ႐ႈခင္း' (Southern Landscape)  အမည္ရွိလက္ရာတစ္ခုကို ေရာင္းခ် ေပးရန္ ဟယ္လင္က  Lempertz အား ကမ္းလွမ္းသည္။  Hans Purrmann  သည္ ျပင္သစ္ ပန္းခ်ီ အေက်ာ္အေမာ္  Henri Matisse ၏ တပည့္ျဖစ္သည္။ ထိုပန္းခ်ီကားကို အဘိုးျဖစ္သူ ဝါနာဂ်က္ကာထံမွ အ ေမြရခဲ့သည္ဟု ဟယ္လင္ကဆိုသည္။ သို႔ေသာ္  Lempertz ရွိ ကြၽမ္းက်င္သူ မ်ားက ပန္းခ်ီကား၏ စစ္မွန္မႈကို သံသ ယရွိသျဖင့္ ေလလံပဲြသို႔ တင္မေပးခဲ့။

ရွစ္လအၾကာတြင္ ဟယ္လင္၏ 'မိန္းမပ်ဳိႏွင့္ ေငြငန္း'  (Girl with Swan)  အမည္ရွိ ပန္းခ်ီ ကားကို ကမၻာ့ အႀကီးဆုံးေလ႐ုံျဖစ္ေသာ ခရစ္စတီ က ယူ႐ို ၆၇၅ဝဝ ျဖင့္ ေရာင္းခ်ေပးသည္။ ထိုပန္းခ်ီကားကို Heinrich Campendonk က ေရးဆဲြခဲ့သည္ဟု ကက္တေလာက္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။ ပန္းခ်ီကား၏ ေနာက္ေက်ာတြင္ ကပ္ထားသည့္ ေလလံ႐ုံတံဆိပ္မွာလည္း ျဖစ္ကတတ္ဆန္း လုပ္ထား သည္ကို မည္သူမွ် သတိမျပဳမိ။ ဘဲလ္ ထရာခ်ီတို႕ ေမာင္ႏွံသည္ ပန္းခ်ီကား အစစ္ႏွင့္ အတုကို ေရာေႏွာ ေရာင္း ခ်ျခင္းျဖင့္ ေလလံ႐ုံမ်ားကို လွည့္စား သည္။ သူတို႕သည္ ပီကာဆိုႏွင့္ မိုေနး တို႕ကဲ့သို႔ ထိပ္ထိပ္ႀကဲ ပန္းခ်ီ အ ေက်ာ္အေမာ္ မ်ားကို ေရွာင္ရွားၿပီး ပီကာဆိုတို႕ႏွင့္ ေခတ္ၿပိဳင္ပန္းခ်ီဆရာ မ်ားႏွင့္ လက္ရာမ်ားကို အေသးစိပ္ သုေတသနျပဳကာ အတုဖန္တီးသည္။

ပထမ ကမၻာစစ္မွ ဂ်ာမဏီတြင္ နာဇီတို႕ အာဏာရလာသည့္ အခ်ိန္ အၾကား ေပၚထြန္းခဲ့ေသာ ပန္းခ်ီ ဆရာမ်ားကို သူတို႕က အထူးျပဳေလ့ လာသည္။ ထိုအခ်ိန္အတြင္း ပန္းခ်ီျပ ခန္းမ်ားက  ထုတ္ေဝခဲ့ေသာ ကက္တ ေလာက္မ်ားကို အေသးစိပ္သုေတ သနျပဳသည္။

ပထမ ကမၻာစစ္ႀကီးအၿပီးတြင္ ဂ်ာမန္ႏိုင္ငံတြင္ အေရးအပါဆုံး Alfred Flechtheim ပန္းခ်ီျပခန္း ပိုင္ရွင္ Alfred Flechtheim  သည္ ၁၉၃၃ ခု နာဇီတို႔ အာဏာရသည့္ အခ်ိန္တြင္ ပါရီသို႔ ထြက္ေျပးသည္။ ထို႕ေနာက္ ၁၉၃၇ ခုႏွစ္ ၌ လန္ဒန္ ၿမိဳ႕တြင္ ကြယ္လြန္သည္။  Alfred Flechtheim  စုေဆာင္းထားခဲ့ေသာ ပန္းခ်ီကား အမ်ားအျပားသည္ ယေန႕ထက္တိုင္ ေပ်ာက္ဆုံးေန သည္။ ထို႕အတူ ျပခန္းမွ စာရြက္စာ တမ္းမ်ားသည္လည္း ရွာမေတြ႕။

ထိုျပခန္းမွ စာရင္းေပ်ာက္ေန  ေသာ ပန္းခ်ီကား အခ်ဳိ႕သည္ ဘဲလ္ ထရာခ်ီထံတြင္ ေပၚလာၿပီး ေလလံ႐ုံ မ်ားသို႔ ေရာက္လာသည္။

ပထမပိုင္းတြင္ အခ်ိန္အတန္ၾကာျခား ၿပီးမွ တစ္ကားခ်င္း ေရာက္လာေသာ္ လည္း ေနာက္ပိုင္းတြင္ အလာစိပ္လာ သည္။ အခ်ဳိ႕ေသာ ပန္းခ်ီကားမ်ားကို ဟယ္လင္ကိုယ္တိုင္ လာေရာက္ ေရာင္းခ်ၿပီး အခ်ဳိ႕ကိုမူ ညီမျဖစ္သူ ဂ်က္နက္က ယူလာသည္။

ပန္းခ်ီကားေရာင္းခ်ရေငြျဖင့္ ဘဲလ္ထရာခ်ီသည္ ဖ႐ိုင္ဘတ္ၿမိဳ႕ တြင္ စံအိမ္တစ္လုံးကို ယူ႐ို တစ္သန္း ေက်ာ္ျဖင့္ ဝယ္ယူသည္။ အိမ္ကို ျပဳျပင္မြမ္းမံသည္မွာ ၁၉ လၾကာျမင့္ သည္။ သူက ေခ်းမ်ားလြန္းသျဖင့္  ေဆာက္လုပ္ေရးသမားမ်ားႏွင့္ မၾကာ ခဏ အေခ်အတင္ ျဖစ္ရသည္။

ဟယ္လင္၏ ညီမ ဂ်က္နက္ ေရာင္းခ်ရန္ ယူလာေသာ Red Picture with Horses ပန္းခ်ီကားကို ေမာ္လတာရွိ ကုမၸဏီ တစ္ခုက ယူ႐ုိ ၂ ဒသမ ၉ သန္းျဖင့္ ေလလံဆဲြ ဝယ္ယူသည္။ ၂ဝရာစု အေစာပိုင္း ဂ်ာမန္ အိတ္စပရက္ရွင္းနစ္လက္ရာ မ်ားအနက္ ေစ်းအျမင့္ဆုံး ရေသာ ပန္းခ်ီကား ျဖစ္သည္။ ေလလံ႐ုံ၏ ကက္တေလာက္ မ်က္ႏွာဖုံးတြင္ က်က္သေရေဆာင္အျဖစ္ ေဖာ္ျပခံရ သည့္ ပန္းခ်ီကားလည္း ျဖစ္သည္။

ပန္းခ်ီကား အမ်ားအျပားသည္ အတုျဖစ္ေနသည္ဟု ေပၚထြက္ေန ေသာ သတင္းမ်ားေၾကာင့္  Lempertz  ေလလံ႐ုံသည္ Red Picture with Horses ကို စစ္မွန္မႈ ရွိ-မရွိ စစ္ေဆးရန္ျပင္ဆင္သည္။ ဝယ္ယူ ထားေသာ ကုမၸဏီက စစ္ေဆးျခင္း ျဖင့္ တစ္စုံတစ္ခု ေပၚေပါက္လာပါ က ဆုံး႐ႈံးရမည္ကို စိုးရိ္မ္သည္။ ထို႔ ေၾကာင့္ ဆြစ္ဇာလန္ရွိ ပန္းခ်ီျပခန္း တစ္ခုမွ အကူအညီေတာင္းခံလိုက္ သည္။ စုံစမ္းမႈတြင္ ပန္းခ်ီသမိုင္း သုေတသီမ်ား၊ ပညာရွင္မ်ား ပါဝင္ လာသည္။ ဟယ္လင္ႏွင့္ ဂ်က္နက္ တို႕ အဘိုးျဖစ္သူ ပန္းခ်ီကားမ်ား စုေဆာင္းသူ ဝါနာဂ်က္ကာႏွင့္ ပတ္သက္၍ထဲထဲဝင္ဝင္ စူးစမ္းမႈ မ်ားလုပ္ၾကသည္။ ပန္းခ်ီကားတြင္ သုံးထားေသာ အေရာင္တစ္ေရာင္ သည္ ပန္းခ်ီကားေရးဆဲြသည့္ ၁၉၁၄ ခုႏွစ္တြင္ မေပၚေသးေၾကာင္း ေတြ႕ လာရသည္။

ပန္းခ်ီကားမ်ားကို စစ္မွန္မႈ ရွိ-မရွိ စစ္ေဆးရေသာ ၿဗိတိသွ်လူမ်ိဳး ေဒါက္တာ နစ္ကိုလပ္ အိစ္ေတာ့ Dr  Nicholas Eastaugh က ''တျခား ပန္းခ်ီကားေတြလိုပဲ ကြၽန္ေတာ့္ဆီကို အဲဒီ ပန္းခ်ီကားယူလာတယ္။ ပန္းခ်ီ ကားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မသကၤာစရာ ေတြကလည္း ရွိေနတယ္။ ပန္းခ်ီကား ရဲ႕ ေရာင္ျခယ္ျဒပ္ (pigment) ကို စစ္ေဆးေတာ့ တိုက္ေတနီယမ္ အျဖဴ ေရာင္ ( titanium white ) ပါေနတာ ကို ေတြ႕ရတယ္။ အဲဒီ အေရာင္ဟာ ပန္းခ်ီကားေရးဆဲြတဲ့ ကာလလို႔ေျပာတဲ့ ၁၉၁၄ ခုႏွစ္မွာ မေပၚေသးဘူး''

 ေနာက္ဆုံးတြင္ ဘာလင္ၿမိဳ႕ရွိ အႏုပညာလက္ရာမ်ားဆိုင္ရာ ျပစ္မႈစုံ စမ္းေရး ဗ်ဴ႐ိုက စုံစမ္းစစ္ေဆးရန္ျဖစ္ လာေတာ့သည္။ ျမဴးနစ္ၿမိဳ႕ရွိ အ လြတ္စုံေထာက္အဖဲြ႕ကလည္း  ဝါနာ ဂ်က္ကာ၏ ေနာက္ေၾကာင္းကို စတင္ စုံစမ္းသည္။ ဝါနာဂ်က္ကာသည္ လုပ္ငန္းရွင္မွန္ေသာ္လည္း ပန္းခ်ီကားစုေဆာင္းသူ မဟုတ္ေၾကာင္း ေပၚေပါက္လာသည္။ ဘဲလ္ထရာခ်ီ ႏွင့္ ဇနီးတို႔ႏွင့္ ဆက္စပ္ေနေသာ အ မ်ဳိးအေဆြမ်ားအိမ္သို႔ ရဲက ဝင္ ေရာက္ ရွာေဖြသည္။ ဘဲလ္လာခ်ီ က သူ႕သားထံ ဖုန္းဆက္ၿပီး သူ႔လက္ပ္ ေတာ့ ကြန္ပ်ဴတာကို ဝွက္ထားရန္ ၫြန္ၾကားသည္။ ရဲက ဘဲလ္ထရာခ်ီ ၏ တယ္လီဖုန္းကို ၾကားျဖတ္နား ေထာင္ေနသျဖင့္ လက္ဦးမႈ ရယူ လ်က္ ကြန္ပ်ဴတာကို ရဲက သိမ္းယူ လိုက္ႏိုင္သည္။

တရား႐ုံးက စစ္ေဆးေသာ အမႈ တြင္ ပန္းခ်ီကား ၁၄ ကား ပါဝင္ပတ္ သက္သည္။ ထိုပန္းခ်ီကား ၁၄ ခ်ပ္ မွ ဘဲလ္ထရာခ်ီတို႔သည္ ယူ႐ို ၁၆ သန္း ရရွိခဲ့ၾကသည္။ သူတို႕ ေရာင္းခ် ၿပီးေနာက္ အဆင့္ဆင့္ လက္ေျပာင္း လက္လဲႊလုပ္သည္မ်ားကို ထည့္သြင္း တြက္ခ်က္ပါက ယူေငြ ၃၄ သန္းမွ် ရွိမည္။

၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္တြင္ အမႈကို စတင္ စစ္ေဆးသည္။ ရက္ ၄ဝ ၾကာ စစ္ ေဆးၿပီးေနာက္ ဘဲလ္ထရာခ်ီသည္ ေထာင္ဒဏ္ ေျခာက္ႏွစ္ အျပစ္ေပးခံ ရၿပီး၊ ဇနီးသည္ ဟယ္လင္မွာ ေလးႏွစ္ အျပစ္ေပးခံရသည္။ နစ္နာသူမ်ားကို လည္းယူ႐ိုသန္းခ်ီၿပီး နစ္နာေၾကး ဒဏ္ေငြေပးရသည္။ သူအျပစ္ေပးခံရ ျခင္းမွာ ပန္းခ်ီကား ေအာက္ေထာင့္ တြင္ သူ႔အမည္အစား အျခားသူ၏ အမည္ကို ေရးထိုးထားျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ သူ႔အမႈသည္ ဒုတိယ ကမၻာစစ္အၿပီး အႀကီးမားဆုံး ပန္းခ်ီ ကား အတုျပဳလုပ္မႈ ျဖစ္သည္။  

ဘဲလ္ထရာခ်ီသည္ တုပေရးဆဲြ မည့္ ပန္းခ်ီဆရာ၏ လက္ရာႏွင့္ ၄င္း ၏ စိတ္ေနစိတ္ထား အက်င့္စ႐ိုက္ တို႕ကို အေသးစိပ္ေလ့လာ ၿပီးမွ တုပ ေရးဆဲြသူျဖစ္သည္။ မူရင္း ပန္းခ်ီ ဆရာ၏ စိတ္ဝိညာဥ္ အတြင္းသို႔ ထြင္း ေဖာက္ဝင္ေရာက္ကာ မူရင္းပန္းခ်ီ ဆရာအတိုင္း စ်ာန္ဝင္စားကာ ေရးရ သည္ဟု သူက ဆိုသည္။ ဘဲလ္ထရာ ခ်ီက-

''ပန္းခ်ီကားဆိုတာ ေကာ္ပီလုပ္ ဆဲြလို႕ရတာ မဟုတ္ဘူး။ ေကာ္ပီဆို တာ မူရင္းနဲ႕ ဘယ္လိုမွ မတူႏိုင္ဘူး'' ဟု ဆိုသည္။

၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္တြင္ ေထာင္မွ လြတ္လာေသာ ဘဲလ္ထရာခ်ီသည္  တစ္ကိုယ္ေတာ္ ပန္းခ်ီျပပဲြ လုပ္သည္။ ျပသထားေသာ ပန္းခ်ီကားမ်ား တြင္ သူ႕အမည္ကို ေရးထိုးထားသည္။ သူ႔လက္ရာမ်ားသည္ ေစ်းအေတာ္ အသင့္ရသည္။ သူအတိတ္က က်ဴး လြန္ခဲ့သည္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး မည္သို႔ သင္ခန္းစာရခဲ့သနည္းဟု သတင္း ေထာက္ ကေမးျမန္းေသာအခါ -

''ေနာက္ကို ကြၽန္ေတာ္ ဘယ္ ေတာ့မွ တိုက္ေတနီယမ္ အျဖဴေရာင္ ကို မသုံးေတာ့ဘူး'' ဟု ေျဖသည္။

ေအးထြန္းမင္း
[email protected]
Ref: Hippy and the expressionists.

ေအးထြန္းမင္း
 
Untitled Document
No comments yet...be the first to comment
  Name :  (required)
  Email :  (will not be published) (required)
  Comment :
 
Email: [email protected] Copyright 2004 Zaygwet Journal. All rights reserved.
Powered By eTrade Myanmar Co., Ltd.