6 - 4 - 2017
HOME
ABOUT US
CONTACT US
  Untitled Document
Categories
Untitled Document
Untitled Document
ေဒသတြင္း သတင္းစံု
အင္းေလးကန္အတြင္း ေရေပၚေစ်းသစ္ တစ္ေစ်း ေမလတြင္ စတင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ စီစဥ္
This Week’s COVER
ဂ်ာနယ္ အမွတ္စဥ္ .... 1008
အိမ္ျခံေျမ ေၾကာ္ျငာမ်ား
Market Data
အာရွေငြေၾကး အေျခအေန
 USD   EUR 
USD 1 1.209
EUR 0.826

1 

JPY 105.93  128.091
SGD 1.691 2.044
THB 39.56 47.836
Advertising
 
Special Report
လာျခင္းေကာင္းေသာ အရုပ္ကေလးမ်ား

ဗန္ေကာက္ၿမိဳ႕တြင္ လူလတ္တန္းစား အမ်ဳိးသမီးမ်ားသည္ အ႐ုပ္ကေလး တစ္႐ုပ္ သို႕မဟုတ္ ႏွစ္႐ုပ္ကို  သြားေလရာယူသြား သည္။ အ႐ုပ္ကေလးကို အလွျပင္ဆိုင္တြင္ အလွျပင္ျခင္း၊ စား ေသာက္ဆိုင္တြင္ ကုလားထိုင္သီးသန္႔တြင္ ထိုင္ေစကာ အ႐ုပ္ ေလးကို အေဖာ္ျပဳစားေသာက္ျခင္းတို႔ ျပဳလုပ္ေနၾကသည္။

ဗန္ေကာက္ၿမိဳ႕တြင္ အ႐ုပ္ကေလးမ်ား တကိုင္ကိုင္ျဖင့္ အ႐ုပ္ေရာဂါထေနၾကသည္။ အ႐ုပ္ကေလးကို ထိုင္းဘာသာျဖင့္  Luk Thep ဟု ေခၚသည္။ နတ္မိမယ္ေလး (child angel) ဟု အဓိပၸာယ္ရသည္။ ထိုအ႐ုပ္ကေလးမ်ားတြင္ ဝိညာဥ္ ကိန္း ေအာင္းေနၿပီး ကံေကာင္းျခင္း၊ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းတို႔ ေဆာင္ယူလာေပးသည္ဟု ယုံၾကည္ၾကသည္။ လမ္းေလွ်ာက္ ထြက္လွ်င္၊ ေစ်းဝယ္သြားလွ်င္၊ စားေသာက္ဆိုင္သြားလွ်င္ အ႐ုပ္ကေလးကို ေပြ႕ပိုက္ယူသြားသည္။ အ႐ုပ္ကေလးအတြက္ အစားအေသာက္ ပင္မွာေပး သည္။ ေလယာဥ္ေပၚတြင္ ထိုင္ခုံ သီးသန္႔ဝယ္ေပး သည္။ အ႐ုပ္ကေလးမ်ားသည္ ေဖာက္သည္မ်ားကို ေၾကာက္ရြံ႕ ေစႏိုင္သျဖင့္ ယူမလာၾကရန္ အခ်ဳိ႕စားေသာက္ဆိုင္မ်ားက တားျမစ္သည္။

လူလတ္တန္းစား သက္လတ္ပိုင္း အမ်ဳိးသမီးမ်ားက ထူးထူး ျခားျခား အ႐ုပ္ေရာဂါထေနသည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ သားသမီးနည္း ပါးလာျခင္းကို အ႐ုပ္ကေလးမ်ားက ထင္ဟပ္ေဖာ္ျပေနသည္ဟု လူမႈေရးပညာရွင္မ်ားက ယူဆသည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ ကေလး ေမြးဖြားႏႈန္းမွာ လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္စုႏွစ္မ်ားက အမ်ဳိးသမီး တစ္ဦးလွ်င္  ၆ ေယာက္ႏႈန္းျဖစ္ေသာ္လည္း ယခုအခါ ၁ ဒသမ ၅ ရာခုိင္ႏႈန္းသာ ရွိေတာ့သည္။ အိမ္နီးခ်င္း ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းစာ လွ်င္ အနည္းဆုံး ျဖစ္သည္။ အ႐ုပ္ကေလးမ်ားသည္ ထိုင္းလူမ်ဳိး မ်ား၏ ႐ႈပ္ေထြးေသာ ကိုးကြယ္ကိုင္း႐ိႈင္းမႈႏွင့္ တစ္နည္းတစ္ဖုံ ဆက္စပ္ေနသည္ဟုလည္း ဆိုသည္။ ထိုင္း လူမ်ဳိး ၉၅ ရာခုိင္ႏႈန္းသည္ ဗုဒၶ ဘာသာဝင္မ်ား ျဖစ္ၾကသည့္အျပင္ ဟိႏၵဴနတ္ဘုရားမ်ားကိုလည္း ဆည္း ကပ္ၾကသည္။ နတ္ကိုးကြယ္မႈႏွင့္ ဆက္ႏြယ္သည့္ ႐ုပ္တုကိုးကြယ္မႈ လည္း အားေကာင္းသည္။

'ေမနင္း' သည္ အ႐ုပ္ကေလး မ်ား ေရာင္းခ်သည့္ ဟိႏၵဴနတ္ ဆရာ မလည္း ျဖစ္သည္။ အ႐ုပ္ကေလးမ်ား ကို လက္ဖဲြ႕အေဆာင္အျဖစ္ ပထမဆုံး အမႊန္းတင္လာသူအျဖစ္ အမ်ားက သိထားသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ ငါးႏွစ္က သူသည္ အ႐ုပ္ကေလးမ်ားကို ပဲြထုတ္လာသည္။  အ႐ုပ္ကေလးမ်ား ကို ဝယ္ယူသူ၏ လိုအပ္ခ်က္၊ ေန႔နံ သင့္မႈတို႔ကို ေမနင္းက စီစဥ္လုပ္ကိုင္ ေပးသည္။ ထိုင္းဆယ္လီမ်ားက အ ႐ုပ္ကေလးမ်ားႏွင့္ ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ၿပီး လူ မႈကြန္ရက္ေပၚတြင္ တင္သည္မွ စလ်က္  အ႐ုပ္ကေလးမ်ား ေခတ္စား လာသည္။

 ေမနင္း ကို 'ေမေမနင္း ' (Mama Ning) ဟုလည္း ေခၚၾကသည္။လြန္ခဲ့ ေသာ ၁၅ ႏွစ္ခန္႔က အ႐ုပ္ကေလး တစ္႐ုပ္ကို ဘတ္ ၄၅ဝ (၁ဝ ေဒၚလာခန္႕) ျဖင့္ ေမနင္းဝယ္ယူရာမွ ဇာတ္ လမ္း စသည္ဟု ဆိုရမည္။ ထိုစဥ္က သူမသည္ လက္ေဆာင္ပစၥည္းႏွင့္ လက္ဝတ္ လက္စား တိုလီမိုလီမ်ား ကို ေရာင္းခ်ေနရသည့္ ေစ်းသည္သာ ျဖစ္သည္။ အ႐ုပ္ကေလးသည္ သူ႔ ေရာင္းေရးဝယ္တာတြင္ ဝင္ေရာက္ ကူညီေနသည္ဟု ခံစားမိလာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သာမန္အ႐ုပ္တစ္႐ုပ္ကဲ့သို႔ သေဘာမထားဘဲ သားသမီးကို ဆက္ဆံသကဲ့သို႔ ဝတ္ေကာင္းစားလွ မ်ား ဆင္ေပးျခင္း၊ အစားအေသာက္ တည္ခင္းေပးျခင္း၊ စကားေျပာျခင္းတို႔ ျဖင့္ တယုတယ ဆက္ဆံသည္။ ထို႔ ေနာက္ သူ႔စီးပြားေရးမွာ တဟုန္ထိုး တိုးတက္လာသည္။

အ႐ုပ္မ်ားကို ေမနင္းသည္ တိုး တက္စုေဆာင္းလာသည္။ အခ်ဳိ႕တို႔ ကို မိတ္ေဆြမ်ားသို႔ လက္ဆင့္ ကမ္းေပးျခင္းျဖင့္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈႏွင့္ လာဘ္လာဘ တိုးပြားေစခဲ့သည္ ဟု ဆိုသည္။ သူ႔အိမ္ အႏွံ႔အျပားတြင္ ဝတ္ေကာင္းစားလွ ဆင္ေပးထားေသာ အ႐ုပ္မ်ားကို ခမ္းခမ္းနားနား ေနရာ ေပးထားသည္။ လက္ဖဲြ႕အေဆာင္မ်ား ကို သူမကိုယ္တိုင္ လက္ေကာက္ဝတ္၊ လည္ပင္းႏွင့္ ခါးတို႔တြင္ ဆင္ယင္ ထားသလို အ႐ုပ္မ်ားတြင္လည္း ဆင္ ယင္ေပးထားသည္။

 ေမနင္းက သူ႔အ႐ုပ္မ်ားကို ၫႊန္ ျပလ်က္ ''ဒီအ႐ုပ္ေတြကို ေဖ့စ္ဘြတ္ ေပၚမွာ ေၾကာ္ျငာၿပီး ေရာင္းလိုက္ရင္ ခဏေလးနဲ႕ ကြၽန္မ သူေ႒း ျဖစ္ႏိုင္ တယ္။ ဒါေပမယ့္ အ႐ုပ္လိုခ်င္တဲ့ လူ နဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ကြၽန္မေတြ႕ၿပီး ဆန္းစစ္ရတယ္ ။ အ႐ုပ္နဲ႔ လိုခ်င္တဲ့ လူနဲ႕ သင့္ရဲ႕လားဆိုတာ ေလ့လာရ တယ္။ တခ်ဳိ႕ဆိုရင္ အ႐ုပ္နဲ႕ လုံးဝမ ထိုက္တန္ၾကဘူး''ဟု ဆုိသည္။

 ေမနင္း၏ အိမ္ကို အဝင္တြင္ မ်က္ႏွာျပင္ ရွစ္ခုပါေသာ တာအိုမွန္ (Bagua’ mirror of Taoist cosmology) ကို ခ်ိတ္ဆဲြထားသည္။ တာအိုကို ယုံၾကည္သက္ဝင္သူတို႔ အသုံးျပဳေသာ  နကၡတၱေဗဒ အ ေဆာင္အေယာင္ျဖစ္သည္။ ၿခံေထာင့္ တစ္ေနရာတြင္ ခမ္းနားစြာ ျပင္ဆင္ ထားေသာ နတ္စင္ ႏွစ္စင္ကို ေတြ႔ရ သည္။ ယင္းသို႔ေသာ နတ္စင္မ်ားကို ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ ေနအိမ္ႏွင့္ ကုမၸဏီ အေဆာက္အအုံတို႕တြင္ ေတြ႕ရတတ္ သည္။ နတ္ကိုးကြယ္မႈႏွင့္ ဟိႏၵဴ ဓေလ့ထုံးစံတို႔တြင္ ျမစ္ဖ်ားခံေသာ နတ္စင္မ်ား ျဖစ္သည္။

တစ္ႏွစ္လ်င္ တစ္ႀကိမ္ 'ေမနင္း' ကို ကန္ေတာ့ရန္ သူ၏ တပည့္ သာဝကမ်ား ေရာက္လာတတ္သည္။လက္ထဲတြင္ အ႐ုပ္တစ္႐ုပ္ သို႔မ ဟုတ္ ႏွစ္႐ုပ္၊ သုံး႐ုပ္ကိုင္ထားၾကသည္။ နံနက္လင္းခါစတြင္ ဘုန္း ေတာ္ႀကီးမ်ား ၾကြလာၿပီး ေမနင္း၊ သူ႔တပည့္မ်ားႏွင့္ သူ႔အိမ္ေဂဟာ အတြက္ အႏၲရာယ္ကင္း ပရိတ္ေတာ္ မ်ား ရြတ္ဆိုၾကသည္။

 ေမနင္းက ေတာင္အာရွသားမ်ား ဝတ္ေလ့ရွိေသာ (Salwar Kameez) ကို ဝတ္ထားသည္။ သာဝကမ်ား အနက္ တစ္ဦးျဖစ္ေသာ 'ပိတာ' က ''ကြၽန္မ အ႐ုပ္တစ္႐ုပ္ေမြးစားခ်င္တာ ၾကာလွၿပီ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ဒီဇင္ဘာလက မွ အ႐ုပ္ကို ေမြးစားျဖစ္သြားတာ။ ကြၽန္မမွာ သားတစ္ေယာက္ရွိတယ္။ သမီးတစ္ေယာက္လည္း လိုခ်င္ေန တာ'' ဟု သတင္းေထာက္အားေျပာျပ သည္။ အ႐ုပ္ကေလးသည္ သူလိုခ်င္ ေနသည့္ သမီးကိုယ္စား ျဖစ္သည္။

အသက္ ၃၃ ႏွစ္ရွိ 'ဂတ္ဒီး' က ''ကြၽန္မရဲ႕ အ႐ုပ္ကေလးကို 'ယူရီ'  လို႕ အမည္ေပးထားတယ္။ ဆုံးပါးသြားတဲ့ ကြၽန္မရဲ႕ ကေလး အစား အ ႐ုပ္ ကေလးကို ေမြးစားတာလို႕  တခ်ိဳ႕က ထင္ၾကတယ္။ သူတို႕ ထင္သလို မဟုတ္ပါဘူး။ လာဘ္ေကာင္းဖို႕လည္း မဟုတ္ ဘူး။ ကြၽန္မ မိသားစု ေပ်ာ္ရႊင္ မႈ သက္သက္အတြက္ပါ''

ဂတ္ဒီး၏ ခင္ပြန္းသည္မွာ အရက္စဲြေနသျဖင့္ လင္မယား မၾကာ ခဏ စကားမ်ားၾကသည္။ အ႐ုပ္ ကေလး ယူရီေရာက္လာၿပီးေနာက္ လင္မယား စကားမမ်ားၾကေတာ့ဟု ဆိုသည္။ ခင္ပြန္းသည္က ''ကြၽန္ ေတာ္က အရက္ေသာက္ၿပီးရင္ လင္မ ယား စကားမ်ားၾကတာ ခဏခဏပဲ။ ယူရီေရာက္လာၿပီးတဲ့ေနာက္ မိသားစု ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္နဲ႔ စကားမမ်ားေတာ့ ဘူး။ ကြၽန္ေတာ့ရဲ႕ တျခားျပႆနာ ေတြကိုလည္း ယူရီက ကူညီေျဖရွင္း ေပးတယ္။ ယူရီက ဘုရားေက်ာင္းကန္ သိပ္သြားခ်င္တာ။ သူသြားခ်င္ ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔လည္း သြားရ တာ ေပါ့။ အဲဒီေတာ့ ကုသိုလ္ရတာေပါ့ ဗ်ာ''ဟု ေျပာသည္။

 ေရဒီယို ဒီေဂ်ဘြတ္ကို (DJ Booko) က သူ႔အ႐ုပ္ကေလးသည္ သူ႔အတြက္ ကံေကာင္းျခင္းကို ေဆာင္ ယူလာေပးသည္ ဟု ေျပာဆိုရာမွ လူ ထုက စိတ္ဝင္စားလာသည္။ အ႐ုပ္ ကေလးေၾကာင့္ အလုပ္ျပန္ရသည္၊ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ရန္ ကမ္းလွမ္းခံရသည္ဟု သူက ဆိုသည္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား၊ ေဗဒင္ဆရာမ်ားႏွင့္ အခြင့္အခါ ေကာင္းကို ေစာင့္ေနသူ ခါေတာ္မီ မ်ားသည္ အ႐ုပ္မ်ားကို သိဒိၶတင္ အသက္သြင္းေပးသည့္ အလုပ္ျဖင့္ ဝင္ေငြေျဖာင့္လာၾကသည္။ အ႐ုပ္ကို ဝယ္ယူၿပီးသည့္အခါ ဘုန္းေတာ္ႀကီး တစ္ပါးပါးထံ သြားေရာက္ျပီး သိဒိၶ တင္ အသက္သြင္းရသည္။ ထိုအခါ တြယ္ရာမဲ့ သြားလာေနေသာ ဝိညာဥ္ သည္ အ႐ုပ္တြင္ လာေရာက္ပူးကပ္ သည္ ဟုယုံၾကည္ၾကသည္။ ယင္းသို႕ သိဒိၶတင္ေသာ ပဲြကို ထိုင္းဘာသာျဖင့္ Plook Sek ေခၚဆိုသည္။

အ႐ုပ္ကေလးမ်ားကို ေဒၚလာ ေလးငါးဆယ္မွ ေထာင္ဂဏန္းအထိ ေပးဝယ္ၾကသည္။ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ လုပ္ငန္းရွင္အမ်ိဳးသမီး တစ္ဦး ထံ တြင္ အ႐ုပ္ကေလးမ်ားစြာ ရွိသည္။ သူမက ဘန္ေကာက္ပို႕စ္ သတင္း ေထာက္အား ''သူတို႔က ကြၽန္မ ကေလးေတြပဲ။ ဒီကေလးေတြဟာ ကြၽန္မ ေအာင္ျမင္မႈရဲ႕ အစိတ္အပိုင္း တစ္ခုပဲ'' ဟု ေျပာျပသည္။

ထုိင္းႏိုင္ငံတြင္ ရာစုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တည္ခဲ့ေသာ အေလ့အထ တစ္ခုမွာ အေသေမြးေသာ ကေလး ငယ္၏ ခႏၶာအစိတ္အပိုင္းမ်ားျဖင့္ စီရင္အပ္ေသာ ကေလးအ႐ုပ္သည္ ေသဆုံးသြားေသာကေလး၏ ဝိညာဥ္ တြယ္ကပ္ေနသည္ဟု ယုံၾကည္ၾကသည္။ ယခု ေခတ္ စားလာေသာ အ႐ုပ္ကေလးမ်ားကို ထိုအေလ့အထ ႏွင့္ ဆက္စပ္ျမင္ႏိုင္သည္။ ထို႔ျပင္ ေရႊျဖင့္ျပဳလုပ္ထားေသာ Jatukam Ramathep အေဆာင္လက္ဖဲြ႕သည္ လာဘ္လာဘကို ေဆာင္ၾကဥ္းေပး သည္ဟု ထိုင္းတို႔က ယုံၾကည္ျခင္း  ႏွင့္ ဆင္ဆင္တူသည္။ အေဆာင္ လက္ဖဲြ႕မ်ားကို ယုံၾကည္စဲြလမ္းစြာ ေဆာင္ထားသည္မွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာခဲ့ၿပိီ ျဖစ္သည္။ အသက္ရွည္ရာ အနာမဲ့ေစ ရန္ႏွင့္ လာဘ္လာဘ တိုး တက္ေစရန္ ရည္ရြယ္လ်က္ ထိုင္း လူမ်ဳိးတို႔ ေဆာင္ထားေလ့ရွိသည့္ အ ေဆာင္လက္ဖဲြ႕မ်ားအေၾကာင္း စာအုပ္ေရးသားခဲ့သူ ဂ်ပ္စတင္မက္ဒယ္နီယဲလ္က ထိုကဲ့သို႕ အေဆာင္လက္ဖဲြ႕မ်ားအေပၚ ထိုင္းလူမ်ဳိးတို႔ စဲြလမ္းခဲ့သည္မွာႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာ ၾကာခဲ့ၿပီဟု ဆိုသည္။

ထိုင္းႏိုင္ငံ၏ အာဏာသိမ္းမႈ၊ ႏိုင္ငံေရး မတည္ၿငိမ္မႈႏွင့္ စီးပြားေရး က်ဆင္းမႈ အေျခအေနတို႔သည္ ထိုင္း ႏိုင္ငံသားမ်ားအား မလုံမၿခဳံ ခံစားမိ ေစသည္။ အ႐ုပ္ကေလးမ်ားသည္ စိတ္လုံၿခဳံမႈကို ေပးသည္။ ယင္း ေၾကာင့္ ထိုင္းတို႔က  အားကိုးရာ အျဖစ္ ေဆာင္ ထားၾကျခင္းျဖစ္သည္။ လူတို႔သည္ ေအးခ်မ္းတည္ၿငိမ္ေရး အတြက္ အားကိုးရာ မဲ့ေနသျဖင့္ အ႐ုပ္ကေလးမ်ား၏ တန္ခိုး ဣဒၶိပါဒ္  ကို အားကိုးေနရသည့္ သေဘာ ျဖစ္သည္။

 ႏိုင္ငံသားမ်ားသည္ အ႐ုပ္မ်ား ဝယ္ယူၿပီး ေငြျဖဳန္းမည့္အစား အျခား လက္ေတြ႕က်က်  သုံးစဲြရမည့္ ေနရာ မ်ားတြင္ သုံးစဲြၾကရန္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ပရာရြတ္ခ်န္အိုခ်ာက တိုက္တြန္း ေျပာဆိုသည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံ၏ ဗုဒၶဘာ သာကို ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲေသာ သံဃာ့ ေကာင္စီက တစ္စုံတစ္ရာ မေဝဖန္ ေသာ္လည္း အခ်ဳိ႕ ဆရာေတာ္ႀကီး မ်ားက အ႐ုပ္ကေလးမ်ားကို အ ေဆာင္သဖြယ္ အသုံးျပဳေနျခင္းသည္ ဗုဒၶအယူဝါဒကို ဆန္႔က်င္ေၾကာင္း မိန္႔ေတာ္မူသည္။

အ႐ုပ္ကေလးမ်ားကို ပူေဇာ္ပသ ေနျခင္းသည္ ဗုဒၶဝါဒႏွင့္ မကိုက္ညီ ေၾကာင္း အြန္လိုင္းေပၚတြင္ ေဝဖန္မႈ မ်ားေပၚထြက္ေနသည္။ အ႐ုပ္ ကေလးမ်ားကို သိဒိၶတင္ျခင္းသည္ အသစ္ဝယ္ယူေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားကို အႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေစေၾကာင္း ရြတ္ဖတ္ျခင္းႏွင့္ အတူတူပင္ျဖစ္ သျဖင့္ က်င့္သုံးဆဲ ဘာသာေရးက်င့္ ဝတ္မ်ားႏွင့္ မညီဟု မေျပာႏိုင္ ေၾကာင္း အခ်ဳိ႕က ေစာဒကတက္ သည္။

အ႐ုပ္ကေလးမ်ားသည္ လူမ်ား ကို ေခ်ာက္ခ်ားေစႏိုင္သည့္အတြက္  ဟိုတယ္သို႔ ယူမလာရန္ အခ်ဳိ႕ ဟိုတယ္မ်ားက သတိေပးထား သည္။ ထိုင္းေလေၾကာင္း ကုမၸဏီ တစ္ခု ျဖစ္သည့္ Thai Smile Airways  က အ႐ုပ္ကေလးအတြက္ ေလယာဥ္ ထိုင္ခုံ ဝယ္ယူႏိုင္ေၾကာင္း၊ အ႐ုပ္ အတြက္ အစားအေသာက္ တည္ခင္း ေပးမည္ဟု ေၾကာ္ျငာသည္။ ထိုေၾကာ္ ျငာအေပၚ ၿမိဳ႕ျပေလေၾကာင္း အာဏာပိုင္အဖဲြ႕က ''အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာေလေၾကာင္း စည္းကမ္းသတ္ မွတ္ခ်က္အရ ေလယာဥ္စီးခရီးသည္ ဆိုသည္မွာ လူပုဂၢိဳလ္ ကိုသာ ဆိုလို ေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ အ႐ုပ္အတြက္ ေလယာဥ္လက္မွတ္ မေရာင္းခ်ႏိုင္ ေၾကာင္း၊ အကယ္၍ ထိုင္ခုံဝယ္ယူ လိုလွ်င္ ခရီးသည္၏ အမည္ျဖင့္သာ ဝယ္ယူၿပီး၊ ထိုဝယ္ယူထားေသာ ထိုင္ ခုံတြင္ အ႐ုပ္ကို ထားႏိုင္ေၾကာင္း''  သတိေပးေျပာဆိုသည္။

အ႐ုပ္ကေလးမ်ား ေခတ္စားလာသည္ကို အခြင့္ေကာင္းယူလ်က္ ဗန္ ေကာက္ရွိ  Neta Grill စားေသာက္ ဆိုင္က အ႐ုပ္ကေလး မ်ားအတြက္ အစားအေသာက္ တည္ခင္းေပးၿပီး၊ ကေလးခသာ ေပးရမည္ဟု ေၾကာ္ ျငာသည္။ ဘီဘီစီ သတင္းဌာနက အ႐ုပ္ပိုင္ရွင္ အမ်ားအျပားကို အင္တာဗ်ဴးျပဳလုပ္ရာ ၄င္းတို႔က အ႐ုပ္ ကေလးမ်ားသည္ လက္ဖဲြ႕အေဆာင္ အျဖစ္သာမကပဲ တကယ့္လူသား ကေလးငယ္ တစ္ေယာက္ကဲ့သို႔ ၄င္း တို႔က ျပဳစု ဆက္ဆံေၾကာင္း ေျဖၾကား ၾကသည္။

အ႐ုပ္ဝယ္ေနသူ အမ်ဳိးသမီး တစ္ဦးက ဘီဘီစီ သတင္းေထာက္အား ''ကြၽန္မ သမီးက အတန္းထဲက သူ႕သူငယ္ခ်င္းေတြလိုပဲ အ႐ုပ္ လိုခ်င္ တယ္ဆိုလို႔ လာဝယ္တာ'' ဟု ေျပာ သည္။

အ႐ုပ္ပုိင္ရွင္မ်ားသည္ သူတို႕ အ႐ုပ္မ်ားကို အဖိုးတန္ လက္ဝတ္ ရတနာမ်ား ဆင္ျမန္းေပးၾကသည္။ ဆြန္ကလာ တကၠသိုလ္ (Pattani’s Prince of Songkla University)  မွ မႏုႆေဗဒပညာရွင္ အက္စ္မာ မန္ ကြန္ခ်ဳိင္း (Asama Mungkornchai) က ''အ႐ုပ္ ကို ေဆာင္ၾကတဲ့ အမ်ားစုဟာ လူလတ္တန္းစားအမ်ိဳးသမီး ေတြျဖစ္ေနတာကို ေတြ႕ရမယ္။ အ႐ုပ္ ေတြဟာ သူတို႕ သားသမီးလို ျဖစ္ လာ ေနတယ္။ သူတို႔ဟာ အ႐ုပ္ေတြကို လာဘ္လာဘ ရႊင္ေစဖို႔ ေဆာင္ထား တာလို႕ဆိုၾကတယ္။ တစ္နည္းအား ျဖင့္ လူလတ္တန္းစားေတြဟာ စီးပြား ေရးအေပၚ စိတ္မခ်ဘူး။ မလုံမၿခဳံ ခံစားေနရတာကို ျပၫႊန္ေနတယ္''ဟု ေကာက္ခ်က္ခ်သည္။

သားေယာက္်ားေလးသာရွိၿပီး သမီး မရွိသည့္အတြက္ မိန္းကေလးအ႐ုပ္ကို သိဒိၶတင္ကာ သမီးအျဖစ္ မွတ္ယူကာ သြားအတူ လာအတူ လုပ္ ေနၾကသည္မ်ား ရွိသလို၊ သား ေယာက္်ား မရွိသူက ေယာက္်ားေလး အ႐ုပ္ကို ေဆာင္ထားၾကသည္လည္း ရွိသည္။

အ႐ုပ္ေရာင္းခ်သူမ်ားသည္ အ ခြန္ေရွာင္ေနၾကေၾကာင္း၊ ေလယာဥ္ ေပၚသို႔ အ႐ုပ္မ်ား ယူသြားခြင့္ျပဳလွ်င္ မူးယစ္ေဆးဝါးေမွာင္ခို အလုပ္တြင္ အ႐ုပ္မ်ားကို အသုံးခ်လာႏိုင္ေၾကာင္း ရဲတပ္ဖဲြ႔က ေျပာသည္။

အ႐ုပ္ပိုင္ရွင္ အခ်ဳိ႕ေသာ မိသား စုမ်ားအတြက္ အ႐ုပ္ကေလးသည္ မိသားစု၏ ခြန္အား ျဖစ္သည္။ အ႐ုပ္ ကို ဂ႐ုစိုက္ေနရသည့္ အတြက္  အ ျခား အာ႐ုံပ်ံ႕လြင့္မွဳမ်ား မရွိေတာ့သ ျဖင့္ အာ႐ုံစူးစိုက္မႈ ပိုမိုေကာင္းမြန္ေစ သည္ဟု ဆိုသည္။

ထိုင္းႏိုင္ငံ၏ ႐ိုးရာအစဥ္အလာ ႏွင့္ မိ႐ိုးဖလာပုံျပင္မ်ားတြင္ အ ေဆာင္လက္ဖဲြ႕မ်ားက အထင္အကရ ေနရာကို ယူထားသည္။ ယခင္က ဆိုလွ်င္ အေသေမြးကေလး၏ ခႏၶာကိုယ္ အစိတ္အပိုင္းမ်ားျဖင့္ အ႐ုပ္ကေလးမ်ားကို လုပ္သည္။ ထို အ႐ုပ္ကေလး ကို ေလးေလးစားစား ဂ႐ုတစိုက္ ပူေဇာ္ပသေပးလွ်င္ လာဘ္ေကာင္းသည္ဟု ယုံၾကည္ၾက သည္။ နတ္ကိုးကြယ္ျခင္း၊ တာအိုႏွင့္ ဟိႏၵဴ ကိုးကြယ္မႈတို႔ ေပါင္းစပ္မိရာမွ လက္ဖဲြ႕ အေဆာင္မ်ားကို ဆည္းကပ္မိၾကသည္။ ထိုကိုးကြယ္ဆည္းကပ္မႈ အမ်ားအၾကား ျပတ္ျပတ္ သားသား မ်ဥ္းသားခဲြျခားရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေပ။ အားလုံးေရာေထြး ကုန္ေတာ့သည္။ ဝိညာဥ္ကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္မႈသည္ ထိုင္းတို႔ ၏ ေန႔စဥ္ ျပဳၿမဲဘဝပင္ျဖစ္ သည္။

ပူးကပ္ေနေသာ ဝိညာဥ္ကို ႏွင္ ထုတ္ျခင္း၊ အပင္းသြင္းထားသည္ကို ဖယ္ရွားျခင္း စသည့္ ဝိညာဥ္ဆိုင္ရာ ထုံးစံကို ထိုင္းလူမ်ဳိး တို႕ ႏွစ္သက္စဲြ လမ္းၾကသည္။ အေဆာင္လက္ဖဲြ႕ ေကာင္းလွ်င္ ေသနတ္ပင္ က်ည္မထြက္ႏိုင္ဆိုသည္ကို ယုံၾကည္သူ အ မ်ားအျပား ရွိသည္။ ယင္းသို႔ေသာ အယူသီးမႈမ်ားသည္ ႏိုင္ငံကို ေနာက္ ျပန္ဆဲြလ်က္ရွိသည္ဟု ေဝဖန္သူမ်ား က ဆိုသည္။ ထိုင္းတုိ႔သည္ ပရ ေလာကကို အယုံကဲလြန္းသည္။

ဝိညာဥ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အပတ္ စဥ္ထုတ္လႊင့္ေသာ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား အစီအစဥ္တြင္ ဝိညာဥ္ဆိုင္ရာ ထူး ေထြလာမ်ားကို ထုတ္လႊင့္ျပသသည္။ ကိုယ္ေတြ႕ႀကဳံဖူးသူမ်ားကို အစီအစဥ္ တင္ဆက္သူက ေတြ႕ဆုံေမးျမန္း သည္။

ကာပိုးလ္ (Kapol)  သည္ ထိုင္း ႏိုင္ငံတြင္ အေက်ာ္ၾကားဆုံး ဝိညာဥ္ ဆိုင္ရာကြၽမ္းက်င္သူ ျဖစ္သည္။

သူက ''ႏိုင္ငံတိုင္းမွာ ေနာင္ဘဝဆိုတာကို ယုံၾကည္ၾကတယ္။ အေနာက္ ႏိုင္ငံေတြမွာ ေစတန္ဆိုတာကို ယုံၾကည္တယ္။ အေရွ႕ေတာင္အာရွႏိုင္ငံ ေတြမွာေတာ့ တေစၧသူရဲကို ယုံၾကတယ္။ အဲဒီလိုယုံၾကည္တဲ့အတြက္လည္း အကုသိုလ္ကို ေရွာင္ၾကတယ္။ တစ္ေယာက္ေယာက္ကို သတ္လိုက္ မယ္ဆိုရင္ အဲဒီလူရဲ႕ ဝိညာဥ္ဟာ ငါ့ကို လာေျခာက္လွန္႔ ေနမွာပဲဆိုတဲ့ အသိေၾကာင့္ ေတာ္႐ုံတန္႐ုံ လူမ သတ္ရဲၾကဘူး''

''ပရေလာကဆိုတာ ထိုင္းႏိုင္ငံ မွာ ေနရာတိုင္းမွာရွိတယ္။ ဝိညာဥ္စံ အိမ္ဆိုတဲ့ နတ္စင္ေလးေတြ ၿခံတိုင္း ေနရာတိုင္းမွာ ရွိတယ္။ ဝိညာဥ္က လူေတြကို မေႏွာက္ယွက္ေအာင္ အဲဒီ စင္ေလးေတြမွာ ေခါစာပစ္တယ္။ မီးထြန္းပူေဇာ္ထားတယ္။ ႏိုင္ငံေရး ေလာကမွာ ပါတီေတြ အၿပိဳင္အဆိုင္ လုပ္ၾကတဲ့အခါ၊ တစ္ဖက္ကို တစ္ ဖက္က ေအာက္လမ္းနဲ႔ တိုက္တယ္။ ကိုယ့္ကို မတိုက္ခိုက္ႏိုင္ေအာင္၊ မျပဳ စားႏိုင္ေအာင္  အေဆာင္ေတြ လက္ ဖဲြ႕ေတြ သုံးၾကတယ္။ အေဆာင္ ေကာင္းရင္ က်ည္ဆံေတာင္ မေဖါက္ ႏုိင္ဘူးလို႔ ယုံၾကတယ္'' ဟု သူက ေျပာသည္။

ေခတ္ပညာတတ္ အသိုင္းအဝိုင္းကမူ ပရေလာကကို ထိုင္းတို႔ ယုံၾကည္မႈ လြန္ကဲျခင္းကို စိုးရိမ္ေနၾကသည္။ အခါေပး ဆရာ မ်ားေၾကာင့္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ လဲြမွားျခင္း၊ မသိနား မလည္သူမ်ား လွည့္ျဖား ေခါင္းပုံ ျဖတ္ခံရျခင္းမွာ မ်ားလွၿပီ ျဖစ္သည္။

ထိခိုက္ေသေက်မႈ အမ်ားဆုံးျဖစ္ ေသာ လူကူးျမင္းက်ားေနရာမ်ားတြင္ ျမင္းက်ားအ႐ုပ္ကို ေတြ႕ျမင္ၾကရသည္။ ထိုေနရာမ်ား တြင္ ေသေက်မႈ မ်ားျပားရျခင္းမွာ ဥပေစၧဒကကံ ေၾကာင့္ ေသဆုံးသြားသူမ်ား၏ ဝိညာဥ္တို႔က တိုက္တြန္းျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ရသည္ ဟူေသာ အယူအစဲြ ေၾကာင့္ ျမင္းက်ား႐ုပ္မ်ားကိုထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ျမင္းက်ား႐ုပ္သည္ မ ေကာင္းဆိုးရြားမ်ားကို ႏွင္ထုတ္ေပး သည္ဟု ယုံၾကည္ၾကသည္။

ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ အ႐ုိးစဲြေနသည့္ ပရေလာက အယူအဆကို အြန္လိုင္းမွ တစ္ဆင့္ အျပင္းအထန္တိုက္ဖ်က္ ေနသူ တစ္ဦးက ''ဒီျမင္းက်ား႐ုပ္ေတြ ကို ကြၽန္ေတာ္က ဖ်က္ပစ္ခ်င္ေန တာ။ လူေတြက လက္ခံမွာ မဟုတ္ ဘူး။ အေဆာင္ေတြ လက္ဖဲြ႕ေတြ လုပ္ ေန ၾက မယ့္အစား သတိထားလမ္းကူး မယ္၊ ေမာင္းႏွင္မယ္ဆိုရင္ ထိခိုက္မႈ ေတြ ေလ်ာ့က်လာမွာပဲ။ လူေတြရဲ႕ တလဲြယုံၾကည္မႈေၾကာင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံ ဟာ ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲ အဆင့္က မတက္ႏိုင္ တာပဲ'' ဟု ေျပာသည္။ ႐ုတ္တရက္ ေသဆုံးေသာ အစိမ္းေသ ဝိညာဥ္ သည္ စိတ္ဆိုးေနသည့္အတြက္ လူ ကို ဒုကၡ အေပးဆုံးဟု ထိုင္းတို႔က ယုံ ၾကည္ၾကသည္။

ထိုင္းႏိုင္ငံသည္ ကမၻာေပၚတြင္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေၾကာင့္ ေသဆုံး သူ ဒုတိယ အမ်ားဆုံးႏိုင္ငံျဖစ္သည္။ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ကမၻာ့က်န္းမာေရးအဖဲြ႕ ၏ စစ္တမ္းအရ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ လူ တစ္သိန္းလွ်င္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ေၾကာင့္ ေသဆုံးသူ ၄၄ ဦးရွိသည္ဟု ဆိုသည္။ ကားတစ္စင္းလုံးအႏၲရာယ္ ကင္း အေဆာင္လက္ဖဲြ႕မ်ား ခ်ိတ္ဆဲြ ထားေသာ္လည္း သတ္မွတ္မိုင္ႏႈန္း ထက္ ပိုေမာင္းျခင္း၊ အရက္မူးေမာင္း ႏွင္ျခင္း၊ ခရီးသည္ႏွင့္ ကုန္ပို မတန္ တဆတင္ျခင္း၊ ဒဏ္ခံဦးထုပ္ မ ေဆာင္းျခင္းတို႕ေၾကာင့္ လမ္းေပၚတြင္ ျမင္ မေကာင္းေအာင္ ေသဆုံးေနၾက ျခင္း ျဖစ္သည္။

ကန္႔ကြက္ေဝဖန္မႈမ်ားေၾကာင့္ ယခုအခါ ျမင္းက်ား႐ုပ္မ်ားကို အာဏာပိုင္မ်ားက စတင္ဖယ္ရွားေန ၿပီျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ မဖယ္ရွားမီ ရဟန္းေတာ္မ်ားက အႏၲရာယ္ကင္း ပရိတ္မ်ား ရြတ္ဖတ္ေပးသည္။

ထိုင္းအမ်ားစုသည္  ပရေလာ က ရွိသည္ဟု ယုံၾကည္ၾကသည္။ ထို သို႕ယုံၾကည္သည့္အတြက္ ေဗဒင္ ဆရာ၊ လကၡဏာဆရာ၊ နတ္ဆရာ တို႕သည္ ဝင္ေငြလမ္းေျဖာင့္ေနၾက သည္။

အႏၲရာယ္ကင္းလက္ဖဲြ႕မွ အစျပဳ ေသာ လက္ဖဲြ႕အေဆာင္အမ်ဳိးမ်ဳိးကို ႀကိဳက္ေစ်းေပး ဝယ္ယူႏိုင္သည္။ ပရ ေလာက အေၾကာင္း ေရး သားထား သည့္ စာအုပ္၊ ႐ိုက္ကူးထားေသာ ႐ုပ္ ရွင္တို႔သည္ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ လြန္စြာ ေခတ္စားသည္။ လုပ္ငန္းႀကီးမ်ား သည္ တစ္ႏွစ္တစ္ႀကိမ္ သံဃာေတာ္ မ်ားအားပင့္လ်က္ အႏၲရာယ္ကင္း ပရိတ္ေတာ္ရြတ္ဆိုေစၿပီး မေကာင္း ဆိုးဝါးမ်ားကို အေဆာက္ အအံုမွ ႏွင္ ထုတ္ေသာအေလ့အထလည္း ထြန္း ကားသည္။

ယုံၾကည္စဲြလမ္းမႈဟူသည္ ေခ်ဖ်က္ရန္ လြန္စြာ ခက္ခဲေသာ အရာ ျဖစ္သည္။ မည္မွ်ပင္ က်ဳိးေၾကာင္း ဆင္ျခင္မႈႏွင့္ မညီၫြတ္ေစကာမူ လူ တို႔ သည္ ယုံၾကည္ရင္းစဲြကို ဆက္ လက္ စဲြကိုင္ထားလိုၾကသည္။ အခ်ဳိ႕ ဆိုလွ်င္ ယုံၾကည္မႈအတြက္ အသက္ ကို စြန္႕လႊတ္ရန္ ဝန္မေလးၾက။ အ ေသခံဗုံးခဲြသူမ်ားသည္ ယုံၾကည္မႈ အတြက္ အသက္ျဖင့္ေပးဆပ္ေနသူ မ်ားျဖစ္သည္။

ေအးထြန္းမင္း
[email protected]
Ref: The privileged world of Thailand’s supernatural dolls.

ေအးထြန္းမင္း
 
Untitled Document
No comments yet...be the first to comment
  Name :  (required)
  Email :  (will not be published) (required)
  Comment :
 
Email: zaygwet1997@gmail.com Copyright 2004 Zaygwet Journal. All rights reserved.
Powered By eTrade Myanmar Co., Ltd.