24-8-2017
HOME
ABOUT US
CONTACT US
  Untitled Document
Categories
Untitled Document
Untitled Document
ေဒသတြင္း သတင္းစံု
၂ဝ၁၇ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၁ ရက္ေန့မွ ၾသဂုတ္လ ၃ ရက္ေန့အထိ ေလးလတာကာလအတြင္း တာခ်ီလိတ္နယ္စပ္ဝင္ေပါက္မွ ႏုိင္ငံတကာ ခရီးသြားဧည္႕သည္ရွစ္ေထာင္႕ငါးရာေက်ာ္ဝင္ေရာက္လည္ပတ္ခဲ႕
This Week’s COVER
ဂ်ာနယ္ အမွတ္စဥ္ .... 1025
အိမ္ျခံေျမ ေၾကာ္ျငာမ်ား
Market Data
အာရွေငြေၾကး အေျခအေန
 USD   EUR 
USD 1 1.209
EUR 0.826

1 

JPY 105.93  128.091
SGD 1.691 2.044
THB 39.56 47.836
Advertising
 
ေက်ာင္းကန္ဘုရား
ဧရာ၀တီတုိင္း ေဒသႀကီး၊ ငပုေတာၿမိဳ႕နယ္ ဆံေတာ္ရွင္ ျမတ္ေမာ္တင္ ေစတီေတာ္

ေမာ္တင္စြန္းဆိုသည္မွာ ရခိုင္ကမ္းရိုးတန္း ႏွင့္ ဧရာ၀တီ ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚေဒသတုိ႔ ေပါင္းဆံုသည့္ ေနရာတြင္ ရွိေသာ အငူစြန္းေလးျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အေနာက္ေတာင္ဘက္စြန္းတြင္ ထူးထူးျခားျခား တည္ရွိသျဖင့္ ေလဦး၊ ေျမဦး၊ ေရဦး အထြတ္ အျမတ္ ေနရာျဖစ္သည္ဟု ယံုၾကည္ပါသည္။

ေျမပံုထဲတြင္ လွပစြာ ျမင္ေနရေသာ ထိုအငူစြန္းတြင္ ဟိမ၀ႏာၱ ေတာင္တန္းႀကီးမွ ျဖာထြက္လာေသာ ေတာင္စြယ္ ရွိသည့္ျပင္ မ်က္စိ တစ္ဆံုး ျမင္ေနရေသာ ဘဂၤလား ပင္လယ္ႏွင့္ ေက်ာက္ေဆာင္မ်ား၊ သဲေသာင္ျပင္မ်ားေၾကာင့္ သဘာ၀ အလွမ်ားစြာ စုစည္းထားသလို ျဖစ္ေနပါသည္။

ထုိအငူစြန္းသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေရအစ၊ ေျမအစ ေနရာ ျဖစ္သကဲ့သုိ႔ ေရအဆံုး၊ ေျမအဆံုး ေနရာလည္း ျဖစ္ပါသည္။ ေလးဆူ ဒီပါ သီတာေရေျမ ဆံုးပါေစေတာ့ ဟူေသာ စကားသည္ ထုိအငူစြန္းကို ရည္ညႊန္းျခင္း ျဖစ္ေသာ္လည္း အလြန္ နက္ရႈိင္းသျဖင့္ အဓိပၸာယ္အျပည့္အစံုကိုမသိႏုိင္ၾကပါ။ ဘာသာေရး က်င့္ႀကံလုိက္စားသူတုိ႔သည္ ထုိအငူစြန္းကို ေမာ္တင္ဒီပါဟု အျမတ္တႏိုး ေခၚ ၾကပါသည္။

ထိုအငူစြန္းကို ေမာ္တင္စြန္းဟု အားလံုးက ေခၚေနေသာ္လည္း ထူးျမတ္ေသာ အမည္မ်ားလည္း ရွိပါသည္။ သရဏေတာင္ (ကိုး ကြယ္ မွီခိုရာေတာင္၊ နာဂေသလာေတာင္ (နဂါးမ်ား မွီခုိရာေတာင္)၊ တန္႔ၾကည့္ေတာင္ (ျမတ္စြာဘုရား ၾကြလာစဥ္ ရပ္တန္႔ၾကည့္ ရႈေသာ ေတာင္)၊ ဆြမ္းမဦးေတာင္ (ဘုရားဖူးမ်ား အေစာဆံုး အဦးဆံုး ဆြမ္းကပ္၍ မရေသာေတာင္) ဟူေသာ အမည္မ်ားသည္ ထင္ရွားပါသည္။

ပင္လယ္ျပင္ႀကီးကို ျမင္ေနရေသာ ပင္လယ္ကမ္းစပ္ေသာင္ျပင္တြင္ လမ္းေလွ်ာက္အပန္းေျဖရင္း ေမာ္တင္ေတာင္ေပၚမွ ဆံေတာ္ ရွင္ျမတ္ေမာ္တင္ ေစတီေတာ္ကုိ ေမာ့ဖူးရျခင္းသည္ အလြန္ၾကည္ႏူးဖြယ္ ေကာင္းလွပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ျမတ္ေမာ္တင္ ေစ တီေတာ္သို႔ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ မတ္လက ပထမအႀကိမ္ ေရာက္ဖူးၿပီး ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ မတ္လတြင္ ဒုတိယအႀကိမ္ ေရာက္ရွိျခင္း ျဖစ္ပါ သည္။ ၁၁ ႏွစ္ ကာလအတြင္း ေမာ္တင္စြန္းပင္လယ္ကမ္းေျခ အေျပာင္းအလဲ မရွိျခင္းမွာ ေက်နပ္ဖြယ္ ျဖစ္ပါသည္။ ေမာ္တင္ ကမ္းေျခ ေသာင္ခံုမွ သဲမ်ားသည္ ေငြသဲ ႏုႏု ပုလဲဥေလးမ်ားဟု တင့္စားေလာက္ေအာင္ ႏူးညံ့အိေထြးေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရပါ သည္။ ေသာင္စပ္တြင္ ရပ္၍ ပင္လယ္လႈိင္းလံုးမ်ား ရိုတ္ခတ္ပံုကို ေငးေမာၾကည့္ရႈရေသာ အရသာသည္ အလြန္ လြမ္းေမာ ဖြယ္ ေကာင္း သျဖင့္ တစ္သက္လံုး မေမ့ႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္မိပါသည္။

မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃ ခုႏွစ္ ကဆုန္လျပည့္ေန႔တြင္ သဗၺညဴတ ဥာဏ္ေတာ္ ရရွိၿပီးေနာက္ လင္းလြန္းပင္ရင္းတြင္ စံေနေတာ္ မူေသာ ျမတ္စြာ ဘုရားထံမွ ဆံေတာ္ ရွစ္ဆူ ရရွိခဲ့သည့္ တဖုႆ ႏွင့္ ဘလိက ကုန္သည္ ညီေနာင္တုိ႔သည္ အျပန္ ခရီးတြင္ ေမာ္တင္ စြန္း အငူ၌ ေခတၱရပ္နားခဲ့ေၾကာင္း ေရႊတိဂံု ေစတီေတာ္ သမိုင္းတြင္ အခုိင္အမာ ဖတ္ရႈရပါသည္။ ကုန္သည္ညီေနာင္တုိ႔သည္ ဆံေတာ္ရွစ္ဆူကို ပတၱျမား ေရႊၾကဳတ္ျဖင့္ ပင့္ေဆာင္လာေသာ္လည္း အဇၥ်တၱတိုင္းကို ျဖတ္သန္းစဥ္ ဆံေတာ္ျမတ္ႏွစ္ဆူကို အေကာက္ခြန္အျဖစ္ပင့္ေဆာင္ယူထားျခင္းခံရၿပီး ေမာ္တင္စြန္းတြင္ ခရီးတစ္ ေထာက္နားစဥ္ ေဇယ်ေသန နဂါးမင္းက ဆံေတာ္ႏွစ္ဆူ ကို လွ်ဳိ႕ဝွက္ ပင့္ေဆာင္ထားျခင္းခံရပါသည္။

 ျမတ္စြာဘုရားခ်ီးျမႇင့္ေသာ ဆံေတာ္ရွစ္ဆူအနက္ အေကာက္ ခြန္အျဖစ္ ယူငင္ျခင္းခံရေသာ ဆံ ေတာ္ႏွစ္ဆူအေၾကာင္း အက်ယ္တ ဝင့္မသိရေသာ္လည္း ေဇယ်ေသန နဂါးမင္း  ပင့္ေဆာင္ခဲ့ေသာ ဆံ ေတာ္ႏွစ္ဆူကို မဟာသကၠရာဇ္ ၁ဝ၃ ခုႏွစ္ ဝါဆုိလျပည့္ေန႔တြင္ ေဇယ်ေသနနဂါးမင္းကိုယ္တုိင္ ေမာ္တင္ေတာင္ေပၚ၌ စိုင္တစ္ ေမာ့ အရြယ္ ေစတီငယ္တစ္ဆူ တည္ထားခဲ့သည္ဟု မွတ္သားရပါ သည္။ နဂါးမင္းဘုရားတည္ေသာ အခါ နတ္မင္း၊ ဆင္ျဖဴေတာ္ႏွင့္ နတ္ဝိဇၨာဓုိရ္တို႔က ညႇိႏႈိင္းတုိင္ပင္ ျခင္းမရွိဘဲ စုေဝးလာေရာက္ကာ ပါဝင္ကူညီခဲ့သည္ဟု သမုိင္းမွတ္ တမ္းေရးထားပါသည္။

တဖုႆႏွင့္ ဘလိက ကုန္ သည္ညီေနာင္သည္ ျမတ္စြာဘုရား သဗၺညဳတ ဥာဏ္ေတာ္ရရွိ ၿပီးေနာက္ ရက္ ၅ဝ အၾကာတြင္ ပထမဆုံး ဖူးရေသာ လူသားႏွစ္ဦး ျဖစ္ၿပီး ထုိလူႏွစ္ဦးသည္ ဥကၠလာ ပတုိင္း ေပါကၡရဝတီၿမိဳ႕သားမ်ား ျဖစ္ေနျခင္း မွာ ျမန္မာႏုိင္ငံ အတြက္ အလြန္ဂုဏ္ယူဖြယ္ေကာင္းေသာ အခ်က္ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ လည္း ေမာ္တင္စြန္းတြင္ ဆံေတာ္ ႏွစ္ဆူ ဌာပနာ၍ ဘုရား တည္သူ မွာ ကုန္သည္ညီေနာင္ မဟုတ္ပါ။ ကုန္သည္ညီေနာင္ လုံးဝမပါဝင္ခဲ့ ပါ။ နာဂေသနနဂါးမင္း ဦးေဆာင္ ၍ နတ္နဂါးမ်ား၊ ဆင္ျဖဴေတာ္မ်ား တည္ထားခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ စိုင္ တေမာ့အရြယ္ဆုိသည္မွာ လူတစ္ ရပ္ခန္႔ျမင့္ေၾကာင္း သိရပါသည္။

ကုန္သည္ညီေနာင္ဆက္ လက္ပင့္ေဆာင္လာေသာ ဆံေတာ္ မ်ားကို ဥကၠလာပမင္းႀကီး ဦး ေဆာင္၍ ဒဂုံၿမိဳ႕တြင္ ေရႊတိဂုံ ေစ တီေတာ္ကို တည္ေၾကာင္း၊ မဟာ သကၠရာဇ္ ၁ဝ၃ ခုႏွစ္ တေပါင္းလ ျပည့္ေန ဗုဒၶဟူးေန႔ျဖစ္ေၾကာင္း ေရႊ တိဂံုေစတီေတာ္ သမုိင္းတြင္ အခုိင္ အမာဖတ္႐ႈမွတ္သားရပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေဇယ်ေသနနဂါးမင္း တည္ေသာ ေမာ္တင္ဆံေတာ္ရွင္ ေစတီေတာ္ သည္ ဥကၠလာပမင္းႀကီးတည္ေသာ ေရႊတိဂုံေစတီေတာ္ထက္ ရွစ္လတိတိ ေစာေၾကာင္းသိ ရပါသည္။ ေမာ္တင္ ဆံေတာ္ ရွင္ ေစတီ တည္ေသာ မဟာသကၠရာဇ္ ၁ဝ၃ ခုႏွစ္ ဝါဆုိလျပည့္ေနသည္ ျမတ္စြာဘုရား မိဂဒါဝုန္ အင္ၾကင္း ေတာ၌ ပၪၥဝဂီၢ ငါးဦးကို ဓမၼစၾကာ တရားဦးေဟာေသာေန႔ႏွင့္လည္း တုိက္ဆုိင္ေနပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေမာ္တင္စြန္း ဆံေတာ္ရွင္ေစတီ ေတာ္ သည္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ဗုဒၶ သာသနာေရာက္ရွိသည့္ အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ ပထမဆုံးတည္သည့္ ေစတီေတာ္ျဖစ္ၿပီး ကမၻာေျမျပင္ ေပၚတြင္ ပထမဆုံးတည္ထားသည့္ ေစတီေတာ္လည္း ျဖစ္ပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားပြင့္ေတာ္မူသည့္ မဇိၩ မေဒသတြင္ ပင္ ေစတီမတည္ႏုိင္ ေသးမီ ေမာ္တင္စြန္းတြင္ တည္ ထားျခင္းျဖစ္သျဖင့္ သာသနာေတာ္ အစ ေမာ္အစြန္းကဟုပင္ ဆုိသင့္ ပါသည္။ ဆုိႏုိင္ပါသည္။ ဤမွ်ထူး ျခားေသာ၊ ဤမွ်တန္ခုိးႀကီးေသာ ေမာ္တင္စြန္းဆံေတာ္ရွင္ေစတီေတာ္ ကို ႏွစ္ႀကိမ္တုိင္ဖူးရ သျဖင့္ ကြၽန္ ေတာ္ေက်နပ္ဝမ္းေျမာက္မိပါ သည္။

ပုသိမ္ၿမိဳ႕မွ ၈၉ မုိင္ကြာေဝး ေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ ၂၅၈ မုိင္ကြာ ေဝးေသာ ေမာ္တင္စြန္းေတာင္ ထြတ္တြင္တည္ထားသည့္ ဆံေတာ္ ရွင္ျမတ္ေမာ္တင္ေစတီေတာ္ကို မဟာမကုဋရံသီေစတီေတာ္ဟု ဘြဲ႔ ေတာ္ဆက္ကပ္ထားျခင္းမွာ စိတ္ ဝင္စားဖြယ္ေကာင္းသျဖင့္ အနက္ အဓိပၸာယ္ကို ေလ့လာေသာအခါ ႀကီးျမတ္ေသာ ေမာ္တင္ေတာင္ စြန္း၌ ၾကည္ညိဳဖြယ္တည္ထား ေသာ ေစတီဟု အၾကမ္းဖ်ဥ္း အဓိပၸာယ္ရေသာ္လည္း ႀကီးျမတ္ ေသာ ေမာ္တင္ေတာင္စြန္း၌ ေရာင္ ျခည္ေတာ္မ်ားျဖင့္ ၾကည္ညိဳဖြယ္ အဆင္း ရွိေသာ ေစတီဟူသည့္ အဓိပၸာယ္က ပိုမိုျပည့္စုံသည္ဟု သိရပါသည္။ ေမာ္တင္ေတာင္၏ ႀကီးျမတ္မႈႏွင့္ ဆံေတာ္ရွင္ေစ တီ ေတာ္မွ ေရာင္ျခည္ေတာ္မ်ား ထြန္း လင္းေတာက္ပေနပုံကို ေပၚလြင္ ဖြင့္ဆုိထားျခင္းျဖစ္သျဖင့္ ၾကားရ သူတုိင္း ၾကည္ညိဳ သဒၶါ ပြားႏုိင္ပါ သည္။ သို႔ေသာ္လည္း မ်က္ေမွာက္ ေခတ္ စာနယ္ဇင္းမ်ားတြင္ ဘြဲ႔ ေတာ္စာလုံးေပါင္းသတ္ပုံမွားယြင္း ျခင္း၊ ကုန္သည္ ညီေနာင္တည္ သည္ဟု မွားယြင္းေဖာ္ျပျခင္းမ်ားရွိ ေနသျဖင့္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရပါ သည္။

 ေဇယ်ေသနနဂါးမင္းတည္ စဥ္က လူတစ္ရပ္ခန္႔သာျမင့္ေသာ ဆံေတာ္ရွင္ေစတီေတာ္ကို အ ေလာင္းစည္သူမင္းႀကီးက သံေတာ္ ၂၅ ေတာင္အျမင့္ရွိ ေစတီေတာ္ အျဖစ္ မြမ္းမံတည္ထားခဲ့ၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ အလွဴရွင္မ်ား ဆက္လက္ျပဳျပင္သျဖင့္ အျမင့္ သံ ေတာင္ ၈၈ ေတာင္ႏွင့္ အဝန္းသံ ေတာင္ ၁၃၆ ေတာင္ရွိပါသည္ဟု သိရပါသည္။ အသက္ ၇ဝ ရွိ ေဂါ ဟာအဖြဲ႔ ဥကၠ႒ႀကီးက ''သဘာဝ ေဘးရန္ေတြ ႀကံဳေတြ႔ၿပီးတဲ့အခါ ဆက္လက္ျပဳျပင္တဲ့အတြက္ အခု ဆုိရင္ဥာဏ္ေတာ္ ၁၂၆ ေပရံ၊ ေစတီ ၁၇ ဆူျဖစ္လာ ပါတယ္။ ေစတီေတာ္ တစ္ဆူလုံး အသစ္ တစ္ဖန္တည္ထားသလုိ ျဖစ္ေနပါ တယ္။ အရင္တုန္းက ဘုရားပြဲ ေတာ္ကို ၁၅ ရက္ က်င္းပေပမယ့္ မႏွစ္ကစၿပီး တစ္လတိတိက်င္းပခဲ့ ပါတယ္။ ဒါဟာတစ္ႏုိင္ငံလုံးက ဘုရားဖူးေတြလာႏုိင္ေအာင္ ရက္ တုိး က်င္းပျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ကား လမ္းေပါက္တဲ့အတြက္ ဘုရားဖူး ေတြ ပိုမုိလာေရာက္တာေတြ႔ရပါ တယ္။ အခုဆုိရင္ ဘုရားပြဲေတာ္ က်င္းပေရး႐ုံးသစ္ႀကီးကို ၆၁၅ သိန္း အကုန္အက်ခံ တည္ ေဆာက္ၿပီးပါၿပီ။ ေမာ္တင္စြန္း ဘုရားပြဲေတာ္ဟာ တစ္ႏွစ္ထက္ တစ္ႏွစ္ပိုမုိစည္ကားလာႏုိင္ပါ တယ္''ဟု ေျပာၾကားပါသည္။

 ေမာ္တင္စြန္းသို႔ ပထမအႀကိမ္ သြားေရာက္စဥ္ တုိက္အုပ္ဆရာေတာ္အျဖစ္ ဖူးခဲ့ရသည့္ ဦးသုဇာတကို ယခုတစ္ႀကိမ္ တြင္ ျမတ္ေမာ္တင္ေက်ာင္းတုိက္၏ ပဓာနနာယက ဆရာေတာ္အျဖစ္ ဖူးေတြ႔ရပါ သည္။ သက္ေတာ္ ၄၈ ႏွစ္၊ ဝါေတာ္ ၂၈ ဝါရွိသည့္ ဆရာ ေတာ္ ဦးသုဇာတက ''ေခ်ာင္းဝရြာ မွာ ေမြးဖြားႀကီးျပင္းခဲ့ေပမယ့္ ေမာ္ တင္ကို  ေရာက္ေနတာ ၂၃ ႏွစ္ရွိ ပါၿပီ။ မူလဆရာေတာ္ႀကီးပ်ံလြန္ ေတာ္မူၿပီး ေနာက္ပိုင္း ဆရာေတာ္ အျဖစ္ ေက်ာင္းထုိင္ခဲ့တာ ခုနစ္ႏွစ္ ရွိပါၿပီ။ ေမာ္တင္စြန္းရဲ႕ တုိးတက္မႈ ေတြကို ေလ့လာၾကည့္ရင္ အလြယ္ တကူျမင္ႏုိင္ပါတယ္။ ဆံေတာ္ရွင္ ေစတီေတာ္ကိုဖူးရင္း ေျ>ြမေတာင္ ကမ္းေျခမွာ အပန္းေျဖႏိုင္တဲ့ အ တြက္ ဘုရားဖူးေတြ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကပါ တယ္။ ဘုရားဖူးကားေတြ ေန႔တုိင္း လာေနတဲ့အတြက္ ကားဝင္းထဲမွာ ကားေတြျပည့္ေနပါၿပီ''ဟု မိန္႔ၾကား ပါသည္။

ပထမအႀကိမ္ လာေရာက္စဥ္ က ကူညီခဲ့သည့္ ဓာတ္ပုံဆရာ ဦး ႀကီးေရႊကလည္း ဒုတိယအႀကိမ္ တြင္ ကြၽန္ေတာ္ကို ဆက္လက္ကူ ညီၿပီး ဘုရားကုန္းေတာ္အႏွံ႔လုိက္ လံျပသပါသည္။ အသက္ ၆ဝ အရြယ္ျဖစ္ေနေသာ္လည္း မေမာမ ပန္းျပ သႏုိင္ေသာ ဦးႀကီးေရႊက ''ေမာ္တင္စြန္းရဲ႕ ျမင္ကြင္းကေတာ့ အရင္ကနဲ႔ မတူဘဲ လုံးဝေျပာင္းလဲ သြားပါၿပီ။ ေခတ္မီ တည္း ခုိေဆာင္ ေတြ ေဆာက္ထားတဲ့အတြက္ ဘုရားဖူးေတြ အဆင္ေျပၾကတယ္။ ကာလမ္းေပါက္တဲ့အတြက္ ဘုရား ပြဲေတာ္ရက္ မဟုတ္လည္း လာႏုိင္ၾကတယ္။ ဆံေတာ္ရွင္ေစတီေတာ္ ႀကီးတစ္ဆူလုံးကို အသစ္တည္ ေဆာက္ျပဳျပင္တဲ့အတြက္ ဘုရား ဖူးေတြ ေက်နပ္ဝမ္းေျမာက္ၾကပါ တယ္''ဟု ရွင္းျပပါသည္။

ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ ဦးႀကီးေရႊသည္ ဘုရားကုန္းေတာ္ကို လွည့္လည္ ၾကည့္႐ႈရင္း အသစ္တည္ထားသည့္ နဂါး႐ုံ ႐ုပ္ပြားေတာ္ကိုလည္း သြား ေရာက္ဖူးေျမာ္ျပပါသည္။ နဂါး ႐ုံဘုရားကုန္းေတာ္မွ လွမ္းၾကည့္ ေသာအခါ အေလာင္းစည္ သူမင္း တည္ထားခဲ့ သည့္ ေဖာင္ေတာ္ဆိပ္ ေစတီေတာ္ကို ေတြ႔ျမင္ရေသာ္လည္း ဘုရားသို႔သြားေသာ ေက်ာက္လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ေစ်း ဆုိင္ မ်ား ျပည့္ေန သျဖင့္ စိတ္မ ေကာင္းျဖစ္ မိပါသည္။ ယခင္က ေဖာင္ေတာ္ဆိပ္ ေစတီေတာ္ကို ပင္လယ္လႈိင္းလုံးမ်ားၾကားတြင္ ဖူးခဲ့ ရေသာ္လည္း ယခုအခ်ိန္တြင္ သဘာဝအလွကို အျပည့္အဝ ၾကည့္ျမင္ခံစားရန္ မလြယ္ကူေတာ့ ပါ။ ေဖာင္ေတာ္ ဆိပ္ေစတီ အထိ ေစ်းဆုိင္မ်ား စီတန္းတည္ေဆာက္ ေရာင္းခ်ေနျခင္းေၾကာင့္ ဓာတ္ပုံ ႐ုိက္ကူးရန္ပင္ ခက္ခဲေနပါသည္။

မဟာသကၠရာဇ္ ၁ဝ၃ ခုႏွစ္ တြင္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ဆံေတာ္ႏွစ္ ဆူဌာပနာ၍ ပထမဆုံးတည္ထား သည့္ ျမတ္ေမာ္တင္ေစ တီေတာ္ ဘုရားပြဲတြင္ ဘုရားဖူးမ်ား စည္း ကားေနျခင္းမွာ ဝမ္းသာဖြယ္ ေကာင္းေသာ္လည္း ေစ်းဆုိင္မ်ား အဆမတန္းမ်ားျပား လာၿပီး စည္ ကမ္းမဲ့ ဖြင့္လွစ္ၾကလွ်င္ ေမာ္တင္ စြန္း၏ သဘာဝအလွ ပ်က္ယြင္း သြားႏုိင္ပါသည္။ ဘုရားပြဲေတာ္ တစ္လက်င္း ပေသာေၾကာင့္ ေစ်း ဆုိင္မ်ား တစ္လေက်ာ္ဖြင့္လွစ္ ေရာင္းခ်မည္ ျဖစ္သျဖင့္ ဘုရား ကုန္းေတာ္ပုိမုိ႔ ညစ္ညမ္းသြားႏုိင္ ပါသည္။

သာသနာေတာ္အစ ေမာ္ တင္ စြန္းကဟူေသာ အဆုိကို လက္ခံထားေသာ ကြၽန္ေတာ္သည္ ေမာ္တင္စြန္းဘုရားကုန္းေတာ္ ဘုရား ရင္ျပင္ႏွင့္ ေဖာင္ေတာ္ဆိပ္ တုိ႔ကို ယခင္အတုိင္း သန္႔ရွင္းေန ေစခ်င္ပါသည္။ သန္႔ရွင္းေသာ သဲေသာင္ျပင္တြင္ ပင္လယ္ လႈိင္းမ်ား သဘာဝအတုိင္း ႐ုိက္ခတ္ေန ေစခ်င္ပါသည္။ ေျမြေတာင္ပင္လယ္ ကမ္းေျခအပန္းေျဖစခန္း တြင္လည္း သဲေသာင္ျပင္ ႀကီး သန္႔ ရွင္းစြာရွိေနေစႏုိင္ပါသည္။ ေမာ္ တင္စြန္း ဘုရားကုန္းေတာ္၊ ပင္ လယ္ကမ္းေျခ၊ ပြဲခင္းႏွင့္ ကားဝင္း တြင္ ပလတ္စတစ္ မ်ား ဖုံးလႊမ္းမသြားရန္ အားလုံးတြင္ တာဝန္ရွိသည္ဟု ဆုိခ်င္ပါသည္။ ဘုရားပြဲ ၿပီးခ်ိန္တြင္ အမႈိက္ပုံႀကီးမ်ား က်န္ ရစ္လွ်င္ ေမာ္တင္ စြန္း ၏ သမုိင္း ဝင္ အလွအပမ်ား ပ်က္စီးသြားႏုိင္ သျဖင့္ အခ်ိန္မီ ထိန္းသိမ္းရန္ အ ႀကံေပးျခင္းျဖစ္ပါသည္။

 ေမာ္တင္စြန္းသည္ ခရီးသည္မ်ား အပန္းေျဖႏုိင္ေသာ ပင္လယ္ ကမ္းေျခစခန္းတစ္ခုမဟုတ္ဘဲ ဆံ ေတာ္ရွင္ေမာ္တင္စြန္းေစ တီေတာ္ ႀကီး တည္ရွိေသာေနရာ၊ အပူေဇာ္ ခံေသာေနရာ၊ သာသနာ့သမုိင္းဝင္ ေနရာျဖစ္ေၾကာင္း ေဂါပက အဖြဲ႔က ေဟာေျပာ ထိန္းသိမ္းေပးသင့္သည္ ဟု ယူဆမိပါသည္။

ဘသန္းတင္
 
Untitled Document
No comments yet...be the first to comment
  Name :  (required)
  Email :  (will not be published) (required)
  Comment :
 
Email: [email protected] Copyright 2004 Zaygwet Journal. All rights reserved.
Powered By eTrade Myanmar Co., Ltd.