6 - 4 - 2017
HOME
ABOUT US
CONTACT US
  Untitled Document
Categories
Untitled Document
Untitled Document
ေဒသတြင္း သတင္းစံု
အင္းေလးကန္အတြင္း ေရေပၚေစ်းသစ္ တစ္ေစ်း ေမလတြင္ စတင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ စီစဥ္
This Week’s COVER
ဂ်ာနယ္ အမွတ္စဥ္ .... 1008
အိမ္ျခံေျမ ေၾကာ္ျငာမ်ား
Market Data
အာရွေငြေၾကး အေျခအေန
 USD   EUR 
USD 1 1.209
EUR 0.826

1 

JPY 105.93  128.091
SGD 1.691 2.044
THB 39.56 47.836
Advertising
 
ေက်ာင္းကန္ဘုရား
ဇလြန္ျမိဳ႔ မာရ္ေအာင္ျမင္ ျပည္ေတာ္ျပန္ ျမတ္စြာဘုရားႀကီး ဆီမီးကိုးေထာင္၊ ပန္းကိုေထာင္ ၊ ေရခ်မ္းကိုးေထာင္ ကပ္လွဴပူေဇာ္ပြဲ

ဧရာ၀တီတုိင္းေဒသႀကီး ၊ ဟသၤာတခရိုင္ ၊ ဇလြန္ျမိဳ႔တြင္ (၁) မာရ္ေအာင္ျမင္ဘုရား (၂) ျပည္ေတာ္ျပန္ဘုရား (၃)နန္းဦးဘုရား (၄) ဆုေတာင္းျပည့္ ဘုရား (၅) ေပၚေတာ္မူဘုရား ဟူ၍ ဘြ႔ဲေတာ္ ငါးမ်ိဳးျဖင့္ တန္ခိုး အလြန္ႀကီးေသာ ဘုရားႀကီးတစ္ဆူ ရွိပါသည္။

ဧရာ၀တီတုိင္းအတြင္းႏွင့္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံတစ္၀န္းမွ ဘုရားဖူးမ်ားသည္ ထုိေၾကးသြန္းရုပ္ပြားေတာ္ႀကီးကို အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဘုရားဖူး သြားေလ့ရွိျပီး မာရ္ေအာင္ျမင္ဘုရား၊ ျပည္ေတာ္ျပန္ဘုရားကို မဖူးရလွ်င္ ဘုရားဖူးခရီး မျပည့္စံုဟုပင္ ယူဆေလ့ရွိပါသည္။ ထုိ ဘုရားႀကီး၏ စမၼခဏ္ဂါထာေတာ္ျပီး အလြန္တန္ခိုးႀကီးသျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား အျမတ္တႏိုး ရြတ္ဆိုႀကျပီး ဒုတိယကမာၻ စစ္ႏွင့္ ျပည္တြင္းစစ္ကာလအတြင္း ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ေသာ ေဘးအႏၱရာယ္ေပါင္းစံုကို 'ဣတိပိ ပိဋကတၱယံ' အစခ်ီေသာ စမၼခဏ္ ဂါထာေတာ္ျဖင့္ ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း သိရပါသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ သမၺဳေဒၶေစတီေတာ္ႀကီးႏွင့္ သမၺဳေဒၶဂါထာ တန္ခိုးႀကီးသကဲ့သို႔ပင္ မာရ္ေအာင္ျမင္ ျပည္ေတာ္ျပန္ဘုရားႀကီးႏွင့္ စမၼခဏ္ဂါထာ တန္ခိုးႀကီးသည္ဟု ယံုၾကည္ၾကပါသည္။ စမၼခဏ္ဂါထာအျပင္ သင္းက်စ္ေတာ္ ဂါထာ၊ လက္၀ဲလက္ရံုးဂါထာ၊ လက္ယာလက္ရံုး ဂါထာေတာ္မ်ားလည္း ရွိပါသည္။ အလြန္တန္ခိုးႀကီးေသာ မာရ္ေအာင္ျမင္ ျပည္ေတာ္ျပန္ဘုရားႀကီးကို သီတင္း ကၽြတ္လျပည့္ေန႔တြင္ ဘုရားဖူးသြားေသာအခါ ဆီမီးကိုးေထာင္ ၊ ပန္းကိုးေထာင္ ၊ေရခ်မ္းကိုးေထာင္ ကပ္လွဴ ပူေဇာ္ပြဲႏွင့္ ႀကံဳႀကိဳက္ေန သျဖင့္ အလြန္အားရ၀မ္းသာမိပါသည္။ ပန္းပင္လယ္ႀကီးကို ျဖတ္ေက်ာ္၍ ရုပ္ပြားေတာ္ျမတ္ကို ဖူးရသျဖင့္ အလြန္ ပီတိ ျဖစ္မိပါသည္။

ပလႅင္ေတာ္ေပၚတြင္ မကိုဋ္ေတာ္၊ စလြယ္ေတာ္မ်ား ဆင္ယင္လ်က္ တင့္တယ္စြာ စံပယ္ေတာ္မူေနေသာ မာရ္ေအာင္ျမင္ျပည္ေတာ္ျပန္ ရုပ္ပြားေတာ္ျမတ္ကို သဒၶါႀကည္လင္ ပါရမီရွင္ အမ်ိဳးသားအခ်ိဳ႔က ေရႊသကၤန္း ကပ္လွဴပူေဇာ္ေနသျဖင့္ မွတ္တမ္းတင္ ဓာတ္ပံုမ်ား ရိုက္ကူးခဲ့ပါသည္။ ရုပ္ပြားေတာ္ေရွ႕တြင္ ကပ္လွဴပူေဇာ္ ထားေသာ ပန္းကိုးေထာင္၊ ေရခ်မ္းကိုးေထာင္ ႏွင့္ ဘုရားဖူးမ်ား ျပည့္ႏွက္ေနသျဖင့္ ေရွ႔မတိုးႏိုင္ခဲ့ပါ။ ၀င္လာမစဲ တသဲသဲ ျဖစ္ေနေသာ ဘုရားဖူးမ်ားသည္ ပန္းပင္လယ္ႀကီး ေရွ႔တြင္  အလုအယက္ထိုင္၍ ရွိခိုးကန္ေတာ့ေနႀကပါသည္။ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔တြင္ ပန္းကိုးေထာင္၊ ဆီမီးကိုးေထာင္ ၊ေရခ်မ္း ကိုးေထာင္ ကပ္လွဴပူေဇာ္ခဲ့သည္မွာ ယခုႏွစ္တြင္ ၂၅ ႏွစ္ ျပည့္ျပီး ေငြရတု သက္တမ္းသို႔ ေရာက္ရွိျပီ ျဖစ္ေႀကာင္းလည္း သိရပါသည္။

မာရ္ေအာင္ျမင္ ျပည္ေတာ္ျပန္ ရုပ္ပြားေတာ္ျမတ္ကို ၂၅ ႏွစ္တုိင္တုိင္ ဆီမီးမ်ား၊ ပန္းမ်ား၊ ေရခ်မ္းမ်ား စည္ကားသိုက္ျမိဳက္စြာ ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းပူေဇာ္ျခင္းသည္ မလြယ္ကူေႀကာင္း နားလည္မိပါသည္။ ေရခ်မ္းကိုးေထာင္ ႏွင့္ ဆီမီးကိုးေထာင္သည္ ေရတြက္၍ လြယ္ကူရေသာ္လည္း ပန္းေပါင္းစံု ကိုးေထာင္မွာ ေရတြက္ရန္ ခက္ခဲပါသည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ပန္းကိုးေထာင္ ရရွိရန္အတြက္ ပန္းကိုးမ်ိဳးကို တစ္မ်ိဳးလွ်င္ တစ္ေထာင္စီ စုေဆာင္းေၾကာင္း ပုဏၰားရိပ္ပန္းတစ္ခိုင္လွ်င္ ဆယ္ ပြင့္မွ ဆယ္ငါးပြင့္အထိ ရရွိ ေၾကာင္း၊ ဆိတ္ဖလူးပန္း႐ုံမ်ားတြင္ ေန႔စဥ္အပြင့္တစ္ေထာင္ ခူးယူႏုိင္ ေၾကာင္း သိရပါသည္။ ပန္းတစ္ မ်ဳိးလွ်င္ တစ္ေထာင္ျဖင့္ ပန္းကုိး မ်ဳိးရေသာအခါ ပန္းကိုးေထာင္ ျပည့္ေသာ္လည္း ဘုရားေရွ႕တြင္ လွပစြာ ဆက္ကပ္ပူေဇာ္ႏုိင္ေရးအ တြက္ ျပင္ဆင္ရသည္မွာ အလြန္ ခက္ခဲပါသည္။ စံပယ္၊ ေဇာ္မႊား၊ ေမၿမိဳ႕၊ ႏွင္းဆီ၊ သစၥာပန္း၊ စိန္ျခယ္ပန္း၊ စၾကာပန္းမ်ားကို ပန္းခ်ီကားသဖြယ္ ဒီဇုိင္း ဆင္၍ ျပင္ ဆင္ထား ပုံမွာ အလြန္လွပၿပီး ပန္းရနံ႔ေပါင္းစုံ သင္းထုံေမႊးႀကိဳင္ေစခဲ့ပါသည္။ ဆီမီးကိုးေထာင္ကိုမူ ညပိုင္းတြင္ ဂႏၶကုဋီတုိက္ အတြင္းအျပင္၊ ရင္ ျပင္ေတာ္၊ နတ္လမ္း၊ တန္ေဆာင္း ႀကီးႏွင့္ ကိုးနဝင္းေစတီေတာ္တုိ႔ တြင္ စည္ကားသိုက္ၿမိဳက္စြာ ထြန္း ၫိွပူေဇာ္ေၾကာင္း သိရပါသည္။

ဇလြန္ၿမိဳ႕သည္ ဧရာဝတီ တုိင္း၊ ဟသၤာတခ႐ုိင္တြင္ ပါဝင္ၿပီး ဧရာဝတီျမစ္ အေနာက္ဘက္ကမ္း အတြင္း တည္ရွိပါသည္။ ယခင္က ၿမိဳ႕ေရွ႕တြင္ စီးဆင္းေနေသာ ဧရာဝတီျမစ္ႀကီးကို အားကိုးျပဳ၍ အစုန္အဆန္ ကူးသန္းသြားလာ ေရာင္းဝယ္ေဖာက္ ကားခဲ့ေသာ္ လည္း ရန္ကုန္-ဟသၤာတကားလမ္း ေဖာက္ေသာအခါ လမ္းပန္းဆက္ သြယ္ေရး တုိးတက္ေကာင္းမြန္လာ ၿပီး ရန္ကုန္မွ ဇလြန္ သို႔ ေန႔ခ်င္းျပန္ ဘုရာဖူးသြားႏုိင္ပါသည္။ ကြၽန္ ေတာ္သည္လည္း ဘုရားဖူးကားႏွင့္ ေန႔ခ်င္းျပန္သြားခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါ သည္။ အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္မွလာေသာ ဘုရားဖူးအားလုံးသည္လည္း ေန႔ခ်င္းျပန္လာၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး တုိးတက္ ေကာင္း မြန္ျခင္း သည္ ဘုရားဖူးခရီး စဥ္မ်ား လြယ္ကူလ်င္ ျမန္ရန္ ကူညီ ႏုိင္ခဲ့ပါသည္။

မာရ္ေအာင္ျမင္ ျပည္ ေတာ္ျပန္ဘုရားသည္ ေၾကးျဖင့္ သြန္းေလာင္းထားသည့္ ႐ုပ္ပြား ေတာ္ႀကီးျဖစ္ၿပီး ဘူမိဖႆပုံေတာ္ ထုိင္ေတာ္မူ ႐ုပ္ပြားေတာ္ျဖစ္ပါသည္။ လမင္းႀကီးပမာ ဝုိင္းစက္ ေသာ မ်က္ႏွာေတာ္သည္ အလြန္ အသက္ဝင္ၿပီး ႏႈတ္ခမ္းေတာ္ေပၚ တြင္ အၿပံဳး ပန္းပြင့္ေနပုံမွာအလြန္ ေအးခ်မ္းသျဖင့္ ဘုရားဖူးမ်ားအားလုံး ႏွလုံးစိတ္ဝမ္းခ်မ္းေျမ႔လာပါသည္။

ဓမၼခဏ္အလြတ္ ဥာဏ္ ေတာ္ႏွစ္ေထာင္ႏွင့္ ဆယ္လက္မရွိၿပီး မကိုဋ္ေတာ္၊ စလြယ္ေတာ္မ်ား ကပ္လွဴပူေဇာ္ထားလွ်င္ ကိုယ္လုံး ေတာ္ ပုိၾကြားဟန္ရွိသည္ ပိုၿပီး သပၸာယ္ေတာ္မူသည္ဟု ယူဆၾကပါသည္။ ႐ုပ္ပြားေတာ္ျမတ္ကုိ ပထမအႀကိမ္ ကြၽန္ေတာ္ဖူးစဥ္က မကိုဋ္ေတာ္၊ စလြယ္ေတာ္မ်ားမပါဘဲ ပကတိအတုိင္း ဖူးရျခင္းျဖစ္ၿပီး ယခုဒုတိယအႀကိမ္ ဖူးေသာအခါ ပြဲေတာ္ရက္ျဖစ္သျဖင့္ မကိုဋ္ ေတာ္၊ စလြယ္ေတာ္မ်ားျဖင့္ ဖူးခဲ့ရပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္၏ အျမင္အ ရဆိုလွ်င္ မာရ္ေအာင္ျမင္ ျပည္ ေတာ္ျပန္ ႐ုပ္ပြားေတာ္ႀကီး ကုိ အ ေဆာင္အေယာင္မပါဘဲ ပကတိ အတုိင္း ဖူးရန္ပိုမုိႏွစ္သက္ပါသည္။

သုိ႔ေသာ္လည္း မာရ္ေအာင္ ျမင္ ျပည္ေတာ္ျပန္ ႐ုပ္ပြားေတာ္ ႀကီး၏ သမုိင္းေနာက္ခံကို ေလ့လာ ေသာအခါ မူကြဲရွိေနေၾကာင္း၊  သမုိင္းႏွစ္ခုျဖစ္ေနေၾကာင္း သတိ ျပဳမိပါသည္။ အေစာဆုံးေတြ႔ေသာ သမုိင္းမွာ ရခုိင္ဘုရင္ စႏၵာသူရိယ လက္ထက္ျမတ္စြာဘုရား ကုိယ္ ေတာ္ တုိင္ ရခုိင္ျပည္သို႔ ၾကြလာစဥ္ ႐ုပ္ပြားေတာ္ေလးဆူ သြန္းလုပ္ ပူေဇာ္ျခင္းႏွင့္ ဆက္စပ္ေနပါ သည္။ ထုိစဥ္က မဟာျမတ္မုနိ၊ ရွင္ေက်ာ္မုနိ၊ ေရႊဘုံသာမုနိ၊ မာရ္ ေအာင္ျမင္မုနိဟူ၍ မုနိေလးဆူ သြန္းေလာင္းပူေဇာ္ခဲ့သည့္အနက္ မာရ္ေအာင္ျမင္ မုနိသည္ ညီေတာ္ အငယ္ဆုံးျဖစ္သည္ဟုလည္း မွတ္ သားရပါသည္။

 ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၁၄၆ ခုႏွစ္တြင္ ဘုိးေတာ္မင္းတရား၏ သားေတာ္ အိမ္ေရွ႕စံ သီဟသူ သည္ ေဇယ်ာဝတီသို႔ စစ္ခ်ီတက္ ရာမွ အျပန္တြင္ မုနိေလးဆူစလုံးအား ေနျပည္ေတာ္သို႔ပင့္ေဆာင္စဥ္ ရွင္ေက်ာ္မုနိသည္ ရခုိင္ျပည္တြင္ က်န္ရစ္ၿပီး ေရႊဘုံသာ မုနိ ကုိ ျပည္တစ္ဖက္ကမ္းတြင္ ထားခဲ့ရပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မဟာျမတ္မုနိ ႏွင့္ မာရ္ေအာင္ျမင္မုနိႏွစ္ဆူသာ မႏၲေလးသို႔ ပင့္ေဆာင္ႏုိင္ ခဲ့သည္ဟု သိရပါသည္။ ထုိအခ်ိန္တြင္ ဇလြန္ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သား ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား စုေပါင္း၍ ေၾကးဆင္းတု ႐ုပ္ပြားေတာ္ႀကီး တစ္ဆူ သြန္း ေလာင္းရန္ စီစဥ္ေနေသာ္လည္း တုိင္းေရျပည္ေရး မေအးခ်မ္းသျဖင့္ ဇလြန္သူၿပီး ဦးေရႊပြင့္က ပုဂံမင္းထံ ခြင့္ပန္ကာ မာရ္ေအာင္ျမင္မုနိကို ဇလြန္သို႔ ပင့္ေဆာင္လာခဲ့သည္ဟု သမုိင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားတြင္ ဖတ္႐ႈ ပါသည္။

သုိ႔ေသာ္လည္း မာရ္ ေအာင္ျမင္မုနိကို ဇလြန္ၿမိဳ႕တြင္ သူႀကီးဦးေရႊပြင့္က သြန္းလုပ္ပူေဇာ္ ခဲ့သည္ဟု သမုိင္းမူကြဲမ်ားေတြ႔ ေသာ အခါ ေဝဖန္စိစစ္ရန္ လုိအပ္ လာပါသည္။ ထုိသမုိင္း မူကြဲမ်ား တြင္ သူႀကီးဦးေရႊပြင့္သည္ အဓိက ျဖစ္ၿပီး ဇလြန္ၿမိဳ႕တြင္ ဘုရားသြန္း လုပ္သူသည္လည္း ဦးေရႊပြင့္ျဖစ္ပါ သည္။ မႏၲေလးသို႔ သြားေရာက္၍ ဘုရားပင့္ လာသူမွာလည္း သူႀကီး ဦးေရႊပြင့္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ ေၾကာင့္ ဦးေရႊပြင့္ႏွင့္ ပတ္သက္္၍ အျငင္းပြားရန္မလုိဘဲ မာရ္ေအာင္ ျမင္ဘုရားကို မႏၲေလးမွ ပင့္ ေဆာင္ျခင္း (သို႔မဟုတ္) ဇလြန္ၿမိဳ႕ တြင္ သြန္းေလာင္းျခင္း မည္သည့္ အခ်က္မွန္ကန္ေၾကာင္း စိစစ္ရန္ သာ လုိအပ္ေနပါသည္။

ဘြဲ႔ေတာ္ငါးမ်ဳိးရွိသည့္အ နက္ မာရ္ေအာင္ျမင္ဟူေသာ ဘြဲ႔ သည္ မူလဘြဲ႔ျဖစ္ၿပီး နန္းဦးဘုရား ဘြဲ႔သည္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ နန္းေတာ္ တြင္း၌ အထြတ္အျမတ္ကိုးကြယ္ ဆည္း ကပ္လွဴခဲ့ေသာ ဘြဲ႔ေတာ္ျဖစ္ ပါသည္။ ျပည္ေတာ္ျပန္ဘုရားဘြဲ႔ မွာ အဂၤလိပ္-ျမန္မာ ဒုတိယစစ္ပြဲ အၿပီး အဂၤလိပ္စစ္တပ္မ်ားပင့္ ေဆာင္ သြားၿပီးေနာက္ ၁၈၅၃ ခုႏွစ္တြင္ ျပန္လည္ေပးပို႔သျဖင့္ ေခၚတြင္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဆု ေတာင္းျပည့္ ဘုရား၊ ေပၚေတာ္မူ ဘုရားဘြဲ႔မ်ားမွ ဇလြန္ၿမိဳ႕တြင္ ကိုး ကြယ္ထားစဥ္ ထူးျခားခ်က္မ်ားကုိ အေၾကာင္းျပဳ ၍ ေခၚတြင္ျခင္းျဖစ္ ႏုိင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း မာရ္ ေအာင္ျမင္ဘုရားကို ဇလြန္ၿမိဳ႕တြင္ သူႀကီး ဦးေရႊပြင့္ သြန္းလုပ္ခဲ့သည္ ဟု ကြယ္လြန္သူ စာေရးဆရာႀကီး မာဃက ဧရာဝတီတုိင္း သမုိင္း တြင္ အခုိင္အမာေရးသားခဲ့ၿပီး ကြယ္လြန္သူ သမုိင္းစာေရးဆရာ တင္ႏုိင္တုိးကလည္း '၁၈၃၈ ခုႏွစ္ တြင္ ဇလြန္ၿမိဳ႕သူႀကီး ဦးေရႊပြင့္က သြန္း လုပ္ပူေဇာ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္'ဟု ေရးသားထားပါသည္။ စာေရး ဆရာ တင္ႏုိင္တုိး ကြယ္လြန္ၿပီးမွ ထုတ္ေဝေသာ ''ျမန္မာျပည္တစ္ ခြင္ လမ္းၫႊန္'' စာအုပ္တြင္ ထုိသို႔ ေရးသား ထားျခင္းျဖစ္သျဖင့္ ဆရာ တင္ႏုိင္တုိးသည္ ဆရာမာဃ၏ သမုိင္း အခ်က္အလက္ကို ကိုးကား သလားဟု ေတြးစရာျဖစ္ေနပါသည္။

ဧရာဝတီတုိင္းတြင္ ေၾကး ျဖင့္သြန္းေလာင္း ပူေဇာ္ေသာ ေၾကး သြန္း႐ုပ္ပြားေတာ္ႀကီးမ်ား ရွိေသာ္ လည္း ပုံေတာ္ခ်င္းယွဥ္၍ ေလ့လာ ဆန္းစစ္လွ်င္ မာရ္ေအာင္ျမင္ ဘုရားႏွင့္ မတူညီေၾကာင္း၊ ကြဲျပား ေၾကာင္း ေတြ႔ရပါသည္။ မာရ္ ေအာင္ျမင္ မုနိ႐ုပ္ပြားေတာ္၏ အ ထင္ရွားဆုံး ထူးျခားခ်က္မွာ ျမတ္စြာဘုရား၏ လကၡဏာေတာ္မ်ား ျပည့္စုံ ညီၫြတ္ျခင္းျဖစ္ၿပီး မ်က္ႏွာ ေတာ္လုံံးဝုိင္းျခင္း၊ ကုိယ္လုံးေတာ္ ျပည့္ ၿဖိဳးၿပီး ရင္ဘတ္ေတာ္မုိ႔ေမာက္ ျခင္း၊ လက္ေတာ္မ်ား ႀကံ႕ခုိင္ျခင္း ကို အလြယ္တကူေတြ႔ျမင္ႏုိင္ပါ သည္။ ရခုိင္ျပည္တြင္ သြန္းလုပ္ပူ ေဇာ္ခဲ့ေသာ ရခုိင္ေၾကးသြန္းလက္ ရာ ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို ဖူးၿပီးသူတုိင္း သည္ ဇလြန္ျပည္ေတာ္ျပန္ ဘုရားကို ဖူးရလွ်င္ ရခုိင္ျပည္မွပင့္ေဆာင္ လာေသာ မာရ္ေအာင္ျမင္ မုနိသာ ျဖစ္ႏုိင္သည္ဟု ယူဆၾကပါသည္။

မာရ္ေအာင္ျမင္ျပည္ေတာ္ ျပန္ဘုရားကို ဇလြန္သူႀကီး ဦးေရႊပြင့္ သြန္းလုပ္ခဲ့သည္ဟူေသာ အခ်က္ကို စာေရးဆရာမာဃ ဘာေၾကာင့္ ေရးခဲ့ ေၾကာင္း မသိရေသာ္လည္း စာေရးဆရာတင္ႏုိင္တုိးက ထပ္ဆင့္ေရးသျဖင့္ အမွားၾကာလွ်င္ အမွန္ႏွင့္ ေရာေထြး သြားမည္ကို စိုးရိမ္မိပါ သည္။ အကယ္၍သာ မာရ္ေအာင္ ျမင္ဘုရားကို သူႀကီးဦးေရႊပြင့္ အမွန္ တကယ္ သြန္းလုပ္လွ်င္ ရခုိင္မွပင့္ လာၿပီး နန္းဦးတြင္ ကိုးကြယ္ထားေသာ မာရ္ေအာင္ျမင္မုနိ ေပ်ာက္ဆုံးေန သည္ဟု ေျပာရပါလိမ့္မည္။ ရခုိင္ ျပည္နယ္မွ ပင့္လာေသာ မုနိေလး ဆူ၏ သမိုင္းေၾကာင္း အျပည့္အစုံ ရွိသျဖင့္ မာရ္ေအာင္ျမင္မုနိသည္ ဇလြန္ၿမိဳ႕တြင္ သြန္းလုပ္ျခင္းမဟုတ္ ဘဲ ရခုိင္ျပည္မွ ပင့္ေဆာင္လာေသာ မုနိေလးဆူတြင္ တစ္ဆူအျဖစ္ပါ ဝင္ သည္ဟု ကြၽန္ေတာ္ယုံၾကည္ပါသည္။

ရခုိင္ျပည္မွ ပင့္ေဆာင္ လာေသာ မုနိေလးဆူအနက္အ ႀကီးဆုံး မဟာျမတ္မုနိ ႐ုပ္ပြား ေတာ္ျမတ္သည္ ျမန္မာႏုိင္ငံအ ထက္ပုိင္း မႏၲေလးၿမိဳ႕တြင္ စည္ကားသိုက္ၿမိဳက္စြာ အပူေဇာ္ခံေန သကဲ့သို႔ ညီေတာ္အငယ္ဆုံး မာရ္ေအာင္ျမင္မုနိသည္လည္း ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ ပုိင္း ဇလြန္ၿမိဳ႕ တြင္ စည္ကားသုိက္ၿမိဳက္စြာ အပူ ေဇာ္ခံေနသည္ဟု ကြၽန္ေတာ္ယုံ ၾကည္ပါသည္။ မာရ္ေအာင္ျမင္မုနိ ၏ လုံးဝုိင္းေသာ မ်က္ႏွာေတာ္ႏွင့္ ၿပံဳးေယာင္သမ္းေနေသာ ႏႈတ္ခမ္း ေတာ္သည္ ရခုိင္ေၾကးသြန္းပညာ ရွင္မ်ား၏ လက္ရာျဖစ္ၿပီး တစ္ ႀကိမ္ဖူးၿပီးလွ်င္ တစ္သက္လုံး ေမ့ ႏုိင္မည့္မဟုတ္ပါ။

ဆီမီးကိုး ေထာင္၊ ပန္းကိုး ေထာင္၊ ေရခ်မ္း ကုိးေထာင္ ပူေဇာ္ပြဲသည္ မာရ္ ေအာင္ျမင္မုနိ၏ သမုိင္းပုံရိပ္ကို ျပန္လည္ႏုိးထေစခဲ့ ပါသည္။

ဘသန္းတင္
 
Untitled Document
No comments yet...be the first to comment
  Name :  (required)
  Email :  (will not be published) (required)
  Comment :
 
Email: zaygwet1997@gmail.com Copyright 2004 Zaygwet Journal. All rights reserved.
Powered By eTrade Myanmar Co., Ltd.