1051_Cov.jpg
HOME
ABOUT US
CONTACT US
  Untitled Document
Categories
Untitled Document
Untitled Document
ေဒသတြင္း သတင္းစံု
အၾကမ္းဖက္မႈေနာက္ပိုင္း ေမာင္ေတာနယ္စပ္မွ ကုန္သြယ္မႈ ေဆာင္ရြက္ေနသည႕္ ကုမၸဏီ ဆယ္ခုေလ်ာ႕က်သြား
This Week’s COVER
ဂ်ာနယ္ အမွတ္စဥ္ .... 1051
အိမ္ျခံေျမ ေၾကာ္ျငာမ်ား
Market Data
အာရွေငြေၾကး အေျခအေန
 USD   EUR 
USD 1 1.209
EUR 0.826

1 

JPY 105.93  128.091
SGD 1.691 2.044
THB 39.56 47.836
Advertising
 
စာေပႏွင္႔ အႏုပညာ
Weekly Book Review

ေခတ္ၿပိဳင္ဒႆနဂႏၴဝင္

ေမာင္ၾကည္သစ္

လူမ်ားစုႀကီးသည္ အိပ္ေမာက် ေနသူမ်ားျဖစ္၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သူတို႔သည္ ေတြးေတာစဥ္းစား ေဝဖန္သံုးသပ္မႈ မျပဳလိုၾကသည့္ အတြက္ေၾကာင့္ျဖစ္၏။ ထိုသူတို႔သည္ လူသားအျဖစ္မွ အသက္ဝိညာဥ္မဲ့ အရာဝတၴဳမ်ားအျဖစ္သို႔ နိမ့္ေလွ်ာက်ဆံုးသြားၾကေတာ့၏။ ရွင္လ်က္ႏွင့္ ေသဆံုးေနၾကသူမ်ားျဖစ္ၾကေပသည္။

နစ္ေရွး၏ ဇရသုစၾတ ေဆာင္း ပါးထဲက ေကာက္ႏုတ္ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ ကမၻာေက်ာ္ စာေရးဆရာႀကီးေတြ၊ ဒႆနဆရာႀကီးေတြျဖစ္ၾကတဲ့ ဘားနတ္ေရွာ၊ သီအုိဒိုဒ႐ိုင္ဇာ၊ ဂ်က္လန္ဒန္၊ယန္းေပါဆတ္၊ကမ်ဴး၊ အိုေတဂါ အီဂါေဆးတို႔အေပၚ သူ႔အေတြး အေခၚေတြ ၾသဇာသက္ ေရာက္မႈရွိခဲ့သူ ဂ်ာမန္စာေပပညာရွင္၊ ဒႆနဆရာႀကီး နစ္ေရွးရဲ႕ ဇရသုစၾတ၏ ကထာ (Thus Spake Zarathustra) စာအုပ္ပါ အေတြးအေခၚ ဒႆနေတြကို ထုတ္ႏုတ္တင္ျပထားတဲ့ ေဆာင္းပါးျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္က်င့္တရားပညာနဲ႔ ဘဝေနထိုင္မႈဆိုင္ရာ အေတြးအျမင္ေတြကို ေတြ႕ရမွာပါ။

လူသားဟာ မိမိကံၾကမၼာကို မိမိဘာသာ ဖန္တီးႏိုင္တယ္။ ဖန္လည္းဖန္တီးရမယ္။ လူသားဟာ ပစၥကၡဘဝမွာလည္း ဘယ္သူ႔ထံက ဘယ္လိုအကူအညီကိုမွ ေမွ်ာ္လင့္စရာမရွိ။ လူသားဟာ ဘယ္သဘာဝလြန္ အကူအညီကိုမွ ေမွ်ာ္လင့္စရာမရွိ။ ဘာ့ေၾကာင့္ဆုိ ဘုရားသခင္ (God) ဟာ ေသဆံုးသြားၿပီျဖစ္တယ္။ လူ႔ဘဝျဖစ္တည္မႈ အစစ္အမွန္ကို မရွာႏိုင္သူေတြသာ မိမိကိုယ္မိမိ ဆင္းရဲဒုကၡထဲ နစ္ေနသူလို႔ ခံယူေနၾကတာ ျဖစ္တယ္။ စံျပဳအပ္တဲ့၊ ႐ုန္းကန္လႈပ္ရွားေနတဲ့ လူ႔ထက္လူလူသားကေတာ့ မိမိဟာ ဆင္းရဲဒုကၡခံစားေနရသူ တစ္ဦးလို႔ ဘယ္ေသာအခါမွ မွတ္ယူ မွာမဟုတ္ေၾကာင္း 'ဇရသုစၾတကထာ' မွာ အႏုပညာေျမာက္စြာ တင္ျပထားတယ္လို႔ဆိုပါတယ္။

ဘာသာေရးအစြန္းေရာက္၊ အစြဲႀကီးသူေတြကိုလည္း အေတြးမွား အယူမွားတို႔ရဲ႕ လက္သည္တရားခံ ျဖစ္ေၾကာင္း နစ္ေရွးက တင္ျပထားပါသတဲ့။ ဘာသာေရးအစြန္းေရာက္သူေတြဟာ မေရရာမေသခ်ာတဲ့  ေနာင္ဘဝမွာရရွိမယ့္ ခ်ီးေျမႇာက္မႈကို အခ်ည္းအႏွီးမဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ေစာင့္စားသူေတြျဖစ္တယ္။ လက္ရွိပစၥကၡ လူ႔ဘဝတန္ဖိုးကို မခံယူႏိုင္ၾကသူေတြ ျဖစ္တယ္လို႔ဆိုထားပါတယ္။

လူအားလံုး သာတူညီမွ်သေဘာ၊ တူညီမႈရွိတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာကိုလည္း နစ္ေရွးက ျငင္းပယ္ထားပါသတဲ့။ ထူးခြၽန္သူဟာ သာမန္သူလိုငါလို လူသားနဲ႔ လံုးဝမတူ။ သာမန္လူသားတို႔ မွတ္ယူထားတဲ့ ေကာင္းျခင္း၊ ဆိုးျခင္း သေဘာတို႔ကို ေက်ာ္လြန္သူျဖစ္တယ္။ လူအခ်င္းခ်င္း အတူတူပါလို႔ ေဟာေျပာသူေတြဟာ အမွန္တရားကို ေသြဖည္ေနသူေတြျဖစ္တယ္လို႔ နစ္ေရွးက 'ဇရသု စၾတ'ကတစ္ဆင့္ ေျပာၾကားခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

မိမိဘဝရဲ႕ လိုအင္ဆႏၵကို လက္ ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္သူ၊ သူ တစ္ပါးေဖာက္ၿပီးသားလမ္းကို ေမွးမေလွ်ာက္ဘဲ ကိုယ့္လမ္းကိုယ္ေဖာက္ ေလွ်ာက္ႏိုင္သူ၊ လမ္းသစ္ထြင္သူသာ ထူးခြၽန္တဲ့သူလို႔ နစ္ေရွးက ယူစခဲ့ေၾကာင္း၊ လူ႔ဘဝက ထြက္ေျပးမႈဝါဒကို နစ္ေရွးက လက္မခံတဲ့အေၾကာင္းေတြကို ထုတ္ႏုတ္တင္ျပထားတာကို ေတြ႕ရမွာပါ။

ႏိုင္ငံေတာ္၏ ဒ႑ာရီ ေဆာင္းပါးကေတာ့ ပထမကမၻာစစ္နဲ႔ ဒုတိယကမၻာစစ္ၾကားကာလမွာ ဖက္ဆစ္အာဏာရွင္စနစ္ ေခါင္း ေထာင္လာပံုအေၾကာင္းအရင္းကို သံုး သပ္ေရးသားထားတဲ့ ဒႆနပညာရွင္ အန္းစ္ကက္စီယာရဲ႕ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ဒ႑ာရီ (The Myth of State) စာအုပ္ထဲက ႏုိင္ငံေရးဒႆနေတြကို ထုတ္ႏုတ္တင္ျပထားတာျဖစ္ပါတယ္။

ႏိုင္ငံတစ္ႏုိင္ငံမွာ အေထြေထြ မေက်နပ္မႈေတြေၾကာင့္ ျပႆနာအက်ပ္အတည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးဆိုက္ၿပီး ေသေရးရွင္ေရးတမွ် အေရးႀကီးတဲ့ အဆံုးအျဖတ္ကာလတစ္ခု ဆိုက္ေရာက္လာတဲ့အခါ ေတြးဆဆင္ျခင္တတ္သူ အင္အားစုေတြဟာ ဒ႑ာရီစြမ္းအားစုရဲ႕ ထိုးႏွက္ျခင္းကို ႀကံ့ႀကံ့ခံရင္ဆိုင္ဖို႔ မလြယ္ေတာ့ဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။ အဲဒီအေျခအေနမွာ လူေတြရဲ႕ ေၾကာင္းက်ဳိးေျမာ္ျမင္ဆင္ျခင္မႈဟာေမွးမွိန္၊ စိတ္လႈပ္ရွားခံစားခ်က္ေတြ ေရွ႕တန္းေရာက္လာၿပီး ဒ႑ာရီ အေတြးေတြကို အာဏာရွင္စနစ္ လိုလားသူေတြက ႐ုပ္လံုးေဖာ္ တည္ ေဆာက္ၾကပါသတဲ့။ အာဏာရွင္ႏိုင္ငံေတြဟာ ဒ႑ာရီခံယူခ်က္က ေပါက္ဖြားလာျခင္းျဖစ္ၿပီး သူတို႔ရဲ႕ အဓိကလက္နက္ကလူထုကို စိတ္ကူးနဲ႔ လြမ္းေစျခင္းလို႔ ဆိုပါတယ္။ လူသားရဲ႕ စိတ္ကူးယဥ္တတ္မႈ သေဘာကိုသိၾကတဲ့ အာဏာရွင္ေတြဟာ ႀကီးမားက်ယ္ျပန္႔လွတဲ့ လူအုပ္စုႀကီးကို ထိန္းခ်ဳပ္ေစစားရာမွာ ႐ုပ္ပိုင္း အင္အားထက္ စိတ္ကူးယဥ္မႈ စြမ္းအားကို ပိုထိေရာက္တယ္ဆိုတာကို သိေနၾကပါသတဲ့။ လူထုရဲ႕ စိတ္အေျခအေန အညႇာကို ကိုင္ၿပီး သူတို႔ဟာယုတၱိမရွိတဲ့ ကတိကဝတ္ေတြ၊ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ ဘယ္လိုမွမရွိတဲ့ အာမခံခ်က္ေတြ ေဖာေဖာသီသီေပးတတ္ၾက၊ အနာဂတ္ကာလႏိုင္ငံေတာ္ဟာ သူတို႔ေခါင္းေဆာင္မႈေအာက္မွာ ျပည့္စံုၾကြယ္ဝလာၿပီး သုခဘံုတမွ် ခံ့ညားထည္ဝါလာလိမ့္မယ္လို႔လည္း အဖန္ဖန္နိမိတ္ဖတ္ ေဟာၾကားတတ္ ၾကပါသတဲ့။

လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြင္း တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ လူသားရဲ႕စိတ္ထဲ ငုပ္လွ်ဳိးေနတဲ့ စိတ္လႈပ္ရွားခံစားခ်က္ အေျခခံဒ႑ာရီ ခံယူခ်က္ဟာ ႏိုင္ငံေတာ္ကို လႊမ္းမိုးခ်ဳပ္ကိုင္လာႏိုင္ပါသတဲ့။ ဒ႑ာရီဆိုတဲ့ မေကာင္းဆိုးဝါးသတၱဝါဟာ အခြင့္အခါမေပးလို႔သာ ငုပ္လွ်ဳိးေနခ်င္ေနမယ္။ သူဟာ ေသဆံုး ပ်က္ျပဳန္းသြားတတ္တဲ့ အမ်ဳိးအစား မဟုတ္ဘူးလို႔ ကက္စီယာက  ေကာက္ခ်က္ခ်ေရးသားခဲ့ေၾကာင္း တင္ျပထားပါတယ္။

ဒီစာအုပ္မွာ ေတာ့ဖ္လာ၏ တတိယလႈိင္း၊ ဖူကူယားမား၏ သမိုင္း၏နိဂံုး၊ ေကာလင္းဝုဒ္၏ အႏုပညာသေဘာတရား အပါအဝင္ ဒႆနဆိုင္ရာ ေဆာင္းပါး (၁၁)ပုဒ္ ပါဝင္ပါတယ္။ ယခင္စာအုပ္မွာ မပါဝင္ခဲ့တဲ့ ဒႆနေဆာင္းပါး အသစ္ႏွစ္ပုဒ္ကို ျဖည့္စြက္ၿပီး အျဖဴေရာင္ပဲ့တင္ စာေပကေန တန္ဖိုး ၂ဝဝဝ က်ပ္နဲ႔ ဒုတိယအႀကိမ္အျဖစ္ ျဖန္႔ခ်ိလိုက္ပါ ၿပီ။

 

ေသြးစုန္းႏွင့္ အျခားဝတၳဳတိုမ်ား

ၾကဴးႏွစ္

ဆရာၾကဴးႏွစ္ရဲ႕ ဝတၴဳတိုတခ်ိဳ႕ကို စုစည္းထုတ္ေဝထားတဲ့ စာအုပ္ျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္ဆံုး႐ိုက္ခ်က္ ဝတၴဳကေတာ့ ကိုလိုနီေခတ္ကာလ ေက်းရြာ တစ္ရြာက အျဖစ္အပ်က္ကို ယေန႔ေခတ္ကာလနဲ႔ ထင္ဟပ္မိေအာင္၊ လူ႔စ႐ိုက္လူ႔သဘာဝ ေပၚလြင္ေအာင္ ေရးဖြဲ႕တင္ျပထားတာကို ေတြ႕ရမွာပါ။ သူႀကီးကေတာ္ေဟာင္း ေဒၚစိန္မွ်င္အ႐ုဏ္ဆြမ္းခ်က္ဖို႔ အိပ္ရာကထၿပီး အေပါ့အပါးသြားခိုက္ မွိန္ဝါးဝါးအခိုး အေငြ႕ဆန္ဆန္ လူးလြန္႔ေနတဲ့ လူသဏၭာန္တစ္ခု အေမွာင္ထဲမွာ ဖ်တ္ခနဲေတြ႕လိုက္ရပံုအေၾကာင္း၊ အဲဒီပံု ရိပ္ဟာ ေနာက္တစ္နာရီအၾကာမွာ ေတြ႕ရမယ့္ လူေသအေလာင္းနဲ႔ ဆက္စပ္ေနခဲ့လိမ့္မယ္လို႔ မေတြးမိပံု အေၾကာင္းေတြနဲ႔ စာဖတ္သူရဲ႕ သိခ်င္စိတ္ကိုႏႈိးဆြၿပီး ဝတၴဳကိုစဖြင့္ထားပါတယ္။ သူႀကီးကေတာ္ေဟာင္းရဲ႕ စိတ္သဘာဝနဲ႔ ခံယူခ်က္အေၾကာင္း၊ သမီးအရြယ္ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ကို ယူသြားသူ သူႀကီးေဟာင္းရဲ႕အေၾကာင္း၊ သူႀကီးသားဆိုတဲ့ အရွိန္အဝါကို သံုးၿပီး မေကာင္းမႈမွန္သမွ်လုပ္လို႔ လူမုန္းမ်ားသူ သူႀကီးသားအေၾကာင္းေတြကို ႐ုပ္လံုးေပၚေအာင္ေရးဖြဲ႕ရင္း စာဖတ္သူကို ေဒၚစိန္မွ်င္ အေလာင္းတစ္ေလာင္း ေတြ႕တဲ့ေနရာအထိ ေခၚေဆာင္သြားမွာပါ။

ေဒၚစိန္မွ်င္ေတြ႕ခဲ့တဲ့ အေလာင္းဟာ သူ႔သားအေလာင္းျဖစ္ေနပံုနဲ႔  ဝတၴဳတိုကို ဇာတ္ရွိန္စျမႇင့္လိုက္ပါတယ္။ သူ႔သားကို ဘယ္သူသတ္သလဲ။ ဘာေၾကာင့္ေသသလဲ။ သံသယရွိသူ၊ သူနဲ႔ကေတာက္ကဆ ျဖစ္ဖူးသူေတြကို ဖမ္းမယ္ဆုိရင္လည္း ရြာဦးဘုန္းေတာ္ႀကီးပါမက်န္ တစ္ရြာလံုးကို ဖမ္းမွရမတဲ့။စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းလွတဲ့ လူသတ္တရားခံကို မထင္မွတ္တဲ့ ႐ႈေထာင့္၊ မထင္မွတ္တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ကေန ေရးဖြဲ႕တင္ျပထားတာကို ေတြ႕ရမွာပါ။ လူ႔သဘာဝအရ ျဖစ္တတ္တဲ့ သေဘာေလးနဲ႔ ဝတၴဳဇာတ္ရွိန္ကို အျမင့္ဆံုးထိဆြဲတင္ရင္း ဝတၴဳကိုတိခနဲျဖတ္၊ စာဖတ္သူဆီ အေတြးေလးေတြ ထားခဲ့တဲ့ ဝတၴဳျဖစ္ပါတယ္။

ဦးတိုးၿငိမ္း၏ မူပိုင္အၿပံဳး ဝတၴဳတိုကေတာ့ နာမည္ေျပာင္အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိသူ၊ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ပိုင္ရွင္ ဦးတိုး ၿငိမ္းကို စတင္မိတ္ဆက္ေပးရင္း ဦးတိုးၿငိမ္း ေမြးျမဴေလ့က်င့္ထားတဲ့ သူ႔ဘဝေအာင္ျမင္မႈေသာ့ခ်က္အမွတ္ တံဆိပ္ သူ႔အၿပံဳးအေၾကာင္းကို သူ႔ဆိုင္ကိုလာတဲ့ ေဖာက္သည္ေတြ၊ သူ႔ဆိုင္နဲ႔မကင္းတဲ့ စက္႐ံုလုပ္သားေတြ၊ စားပြဲထိုးကေလးေတြရဲ႕ အေၾကာင္းေတြနဲ႔ ရက္ေဖာက္တင္ျပ ထားတာျဖစ္ပါတယ္။ ဦးတိုးၿငိမ္းရဲ႕ အၿပံဳးကို စာေရးသူက 'ပထမဦးစြာ ဝက္အူေခ်ာင္း တစ္စံုတပ္ဆင္ထား သည္ႏွင့္တူလွေသာ သူ၏ ႏႈတ္ခမ္း ေထာင့္စြန္းႏွစ္ဖက္ လႈပ္တြန္႔သြား မည္။ လႈပ္တြန္႔သြားရာမွ ေဘးႏွစ္ ဘက္သို႔ ျပန္႔ကားၿပီး ပါးအို႔ပြပြႀကီး ႏွစ္ဖက္ကို ဓားဦးခြၽန္အေကာ့ ႏွစ္ လက္ျဖင့္ ထိုးဆြသကဲ့သို႔ ႏႈတ္ခမ္းစြန္းႏွစ္ဖက္က ပါးေတြထဲသို႔ တိုးဝင္သြားမည္။ ...' စသျဖင့္ စာဖတ္သူရဲ႕ အျမင္အာ႐ံုထဲေပၚလာေအာင္ေရးဖြဲ႕ ထားတာကို ေတြ႕ရမွာပါ။

ဦးတိုးၿငိမ္း ဘာေၾကာင့္ၿပံဳးသလဲ၊ ဘယ္လိုအေနအထားမွာ ၿပံဳးသလဲ၊ လက္ဖက္ရည္မေကာင္းေပမယ့္ ဦး တိုးၿငိမ္းဆိုင္မွာ ဘာေၾကာင့္လူစည္သလဲဆိုတာေတြကို ေတြးမိေအာင္ ေရးျပသြားတာပါ။ ဦးတိုးၿငိမ္းရဲ႕ အၿပံဳး အေၾကာင္း ဋီကာခ်ဲ႕ ေရးဖြဲ႕ရင္း စာဖတ္သူကို ဆြဲေဆာင္သြားတဲ့ ဝတၴဳ တစ္ပုဒ္ျဖစ္ပါတယ္။

မိုးတိမ္မ်ားကို ျဖတ္ေက်ာ္၍၊ ေတာင္မ်ား၏ အျခားတစ္ဖက္သို၊႔ ေသြးစုန္း စတဲ့ ဝတၴဳတို ၉ ပုဒ္ပါဝင္ပါတယ္။ the key collection ကေန တန္ဖိုး ၂ဝဝဝက်ပ္နဲ႔ ျဖန္႔ခ်ိလိုက္ပါၿပီ။

ကို၀ိုင္း
 
Untitled Document
No comments yet...be the first to comment
  Name :  (required)
  Email :  (will not be published) (required)
  Comment :
 
Email: [email protected] Copyright 2004 Zaygwet Journal. All rights reserved.
Powered By eTrade Myanmar Co., Ltd.