1051_Cov.jpg
HOME
ABOUT US
CONTACT US
  Untitled Document
Categories
Untitled Document
Untitled Document
ေဒသတြင္း သတင္းစံု
အၾကမ္းဖက္မႈေနာက္ပိုင္း ေမာင္ေတာနယ္စပ္မွ ကုန္သြယ္မႈ ေဆာင္ရြက္ေနသည႕္ ကုမၸဏီ ဆယ္ခုေလ်ာ႕က်သြား
This Week’s COVER
ဂ်ာနယ္ အမွတ္စဥ္ .... 1051
အိမ္ျခံေျမ ေၾကာ္ျငာမ်ား
Market Data
အာရွေငြေၾကး အေျခအေန
 USD   EUR 
USD 1 1.209
EUR 0.826

1 

JPY 105.93  128.091
SGD 1.691 2.044
THB 39.56 47.836
Advertising
 
စာေပႏွင္႔ အႏုပညာ
အေစခံမေလးနဲ႔ ပန္းခ်ီဆရာ

၁၈ ရာစုေလာက္တုန္းက စပိန္ႏုိင္ငံမွာ မိမိမ်က္စိေရွ႕မွာ ျမင္ေတြ႔ရတဲ့ ျဖစ္ပ်က္သမွ်ေတြကုိ မိမိရဲ႕အႏုပညာအတတ္နဲ႔ ေပါင္းစပ္ၿပီး ပန္းခ်ီကားအျဖစ္ ဖန္တီးကာတစ္ကမၻာလုံးကို ျပန္႔ႏွ႔ံေအာင္လုပ္ေဆာင္တဲ့ ေခတ္ေရွ႕ေျပး ပန္းခ်ီဆရာရယ္၊ ေလာကမာယာေတြအေၾကာင္း ဘာမွမသိရွာေသးတဲ့ လူခ်မ္းသာကုန္သည္ႀကီး  သမီး ၁၆ ႏွစ္အရြယ္ မိန္းမေခ်ာေလးရယ္၊ အယူသည္းတဲ့ အာဏာရ ဘာသာေရးပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြၾကားမွာ ေခတ္အျမင္ေခတ္အေတြးရွိ တဲ့ ခရစ္ယာန္ဂုိဏ္းအုပ္ လူငယ္ေလာ္ရင္ဇုိရယ္တုိ႔သုံးဦးရဲ႕ ရင္နင့္ဖြယ္ရာ  အျဖစ္အပ်က္ကုိ ႐ုိက္ကူးတင္ဆက္ထားတာျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီ ၁၈ ရာစုက အျဖစ္အပ်က္ကုိ ဒါ႐ုိက္တာ Milos Forman က ေဟာလိဝုဒ္ရဲ႕ ေအာ္စကာဆုရွင္ေတြနဲ႔ ႐ုိက္ကူးလုိက္တာျဖစ္ပါတယ္။ ကုန္သည္သူေဌးႀကီးရဲ႕ သမီးေလး 'အန္းနက္စ္'အျဖစ္ မင္းသမီး Natalic Portman၊ ပန္းခ်ီဆရာ 'ဖရန္စစၥကိုဂုိယာ'အျဖစ္ Stellan Skarsgarl နဲ႔ ဂုိဏ္းအုပ္လူငယ္ ေလာ္ရင္ဇုိအျဖစ္ မင္းသား Javier Bardem တုိ႔က သ႐ုပ္ေဆာင္ေပးထားၾကပါတယ္။

႐ုပ္ရွင္ကုိ ၁၇၉၂ ခုႏွစ္ စပိန္ႏုိင္ငံ မက္ဒရစ္ၿမိဳ႕၊ ဘရင္ဂ်ီဂုိဏ္း ဘာသာေရးတရား႐ုံးမွာ ဂိုဏ္းခ်ဳပ္ႀကီး အပါအဝင္ အာဏာရဘာသာေရး ပုဂၢိဳလ္ေတြအားလုံး စုေဝးကာ စပိန္ပန္းခ်ီဆရာ ဖရန္စစၥကို ဂုိယာရဲ႕ပန္းခ်ီကားေတြဟာ သူတုိ႔  ဘရင္ဂ်ီဂုိဏ္း ဘာသာေရးနဲ႔ ဆန္႔က်င္ၿပီးညစ္ညမ္းတဲ့ လက္ရာေတြျဖစ္လုိ႔ ပန္းခ်ီဆရာကုိ တရား႐ုံးတင္ကာ အျပစ္ေပးဖုိ႔ အျငင္းအခုံျဖစ္ေနတဲ့ အခန္းနဲ႔ စတင္ပါတယ္။

စပိန္ႏုိင္ငံဟာ အဲဒီအခ်ိန္မွာ မိန္းမေယာက်္ားအားလုံးလုိလုိ အက်င့္စာရိတၱေတြ ပ်က္စီးၿပီးျဖစ္ခ်င္တုိင္း ျဖစ္ေနတာကုိ ပန္းခ်ီဆရာက လက္ရာေျမာက္တဲ့ သူ႔ရဲ႕အႏုပညာအတတ္နဲ႔ျခယ္မႈန္းၿပီး ေလာကကိုခ်ျပထားတာပါ။ အဲဒီလက္ရာေတြကို လူႀကိဳက္မ်ားၾကလုိ႔ စာအုပ္အျဖစ္ဆုိင္ေတြမွာ တင္ေရာင္းတယ္။ လမ္းေတြမွာ ေအာ္ေရာင္းတယ္။ ဆိပ္ကမ္းေတြမွာ ေရာင္းတယ္။ အဲဒီကေနတစ္ဆင့္ တျဖည္းျဖည္း ေရာမၿမိဳ႕နဲ႔ မကၠဆီကုိတုိ႔အထိ ေရာက္သြားတယ္။ အဲဒါကုိ ဘရင္ဂ်ီဂုိဏ္းက သူတုိ႔ဘာသာတရားကို အတုိင္းတုိင္းအျပည္ ျပည္က ကဲ့ရဲ႕စရာျဖစ္ေတာ့မယ္ဆုိတဲ့ စကားနဲ႔ အေရးယူဖုိ႔လုပ္တာကုိ ေခတ္အျမင္ေခတ္အေတြးရွိတဲ့ ဘရင္ဂ်ီဂိုဏ္းအုပ္လူငယ္ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေလာ္ရင္ဇုိက  ''ဂုိဏ္းခ်ဳပ္ႀကီး ခင္ဗ်ားဒီပန္းခ်ီဆရာ 'ဖရန္စစၥကုိ ဂုိယာ'ကို စပိန္ဘုရင္နဲ႔ မိဖုရားႀကီးတုိ႔ ကုိယ္တုိင္ အေတာ္ဆုံးနန္းတြင္း ပန္းခ်ီဆရာအျဖစ္ ခန္႔ထားျခင္းခံရတဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီပန္းခ်ီကားေတြက ဒီေလာကရဲ႕ မ်က္ႏွာထားကို ျပသေနတာပါ။ ဒီပန္းခ်ီဆရာဟာ ဒီ ဘုရားေက်ာင္းအတြက္လည္း အဖုိးတန္သူတစ္ဦးပါ။ တကယ္ပန္းခ်ီဆြဲျပသူကုိ အျပစ္ရွာမွာလား။ သူဆြဲတဲ့ ပန္းခ်ီကားေတြကို မီး႐ႈိ႕ၿပီးေလာကႀကီး ထိတ္လန္႔ေအာင္လုပ္မွာလား။ တကယ္ေတာ့ ကမၻာေလာကႀကီးက တစ္ခုတည္းပါ။ ကြၽန္ေတာ္ရဲ႕ ေလာကလည္းမဟုတ္သလုိ၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔ရဲ႕ ေလာကလည္းမဟုတ္ ပါဘူး။  တကယ္ေတာ့ ဒီေလာကဟာ ခင္ဗ်ားလည္းမပုိင္၊ ကြၽန္ေတာ္လည္းမပုိင္ ဘုရားပဲပိုင္တာပါ''

လူငယ္ဂုိဏ္းအုပ္ေလာ္ရင္ဇုိဟာ သူေျပာတဲ့အခ်က္အလက္ေတြဟာ မွန္ကန္ေနတာကတစ္ေၾကာင္း၊ ဘုရင္နဲ႔ မိဖုရားက ေျမႇာက္စားထားတဲ့  ပန္းခ်ီဆရာဆုိတာေၾကာင့္ တစ္ေၾကာင္း ဘရင္ဂ်ီဂုိဏ္းခ်ဳပ္ႀကီးနဲ႔ အျခားပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ဘာမွျပန္မေျပာသာေပမယ့္ ေလာ္ရင္ဇုိဟာ ဒီအတုိင္းသာဆုိ ငါတုိ႔အတြက္ ဆူးေညႇာင့္ ခလုတ္တစ္ခုပဲလုိ႔ မွတ္ယူသြားၾကၿပီ ဆုိတာကိုလည္း  ေလာ္ရင္ဇုိက သိလုိက္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့  ေလာ္ရင္ဇုိဟာ ျပင္သစ္စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာႀကီးျဖစ္တဲ့ ေဗာ္လ္တဲယားရဲ႕စာေတြကုိ ဖတ္ၿပီး ေဗာ္လ္တဲယားကုိ ေလးစားၾကည္ညိဳ႐ုံသာမက ေဗာ္လ္တဲယားရဲ႕ အဆုိအမိန္႔ေတြကိ ုပါ ကုိးကားေျပာဆုိတဲ့သူျဖစ္ပါတယ္။

လက္ရွိအခ်ိန္မွာလည္း အဲဒီပန္းခ်ီဆရာ ဖရန္စစၥကုိ  ဂုိယာဆီမွာ သူ႔ပုံတူပန္းခ်ီကို အပ္ႏွံထားပါတယ္။ ဘာပဲေျပာေျပာ ဒီဂုိဏ္းထဲမွာ အမ်ားနဲ႔တစ္ေယာက္ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ သူတုိ႔အလုိက် စကားေတြနဲ႔ ဘာသာ ေရးပို႔ခ်ခ်က္ေတြလုပ္ရပါတယ္။ ''ဒီမွာေတြ႔လား က်ဳပ္က ဘာသာေရး အလြန္ကုိင္း႐ႈိင္းသူပါ။ ဒါေပမယ့္  ေဟာဒီစာအုပ္ထဲမွာၾကည့္ ေဗာ္လ္တဲယားေရးထားတာ အညစ္ပတ္ဆုံး စည္းကမ္းခ်က္ထုတ္တဲ့ ဘုရင့္သား ေဒဗီယပ္အေၾကာင္း။ သူဟာ ဘုရားကုိ မယုံသူပဲ။ တစ္ေယာက္ေယာက္က ဘုရားေက်ာင္းလုိ႔မေျပာဘဲ သာသနာ့ဝတၱကေျမလုိ႔ ေျပာၿပီဆုိရင္ အဲဒီလူဟာ ဂ်ဴးဘာသာဝင္၊ ဒါမွမဟုတ္၊ ပ႐ုိတက္စတင့္ ဘာသာဝင္ပဲ။ အဲဒီလုိေတြ႔ရင္ သူ႔နာမည္ကုိ မွတ္ထား အဲဒီနာမည္ေတြကို ဘရင္ဂ်ီ တရား႐ုံးကိုပို႔ပါ။

အဲဒီမွာ သူ႔စကားနားေထာင္ၿပီး ၿမိဳ႕ထဲမွာ စုံစမ္းေရးဆင္းၾကပါေတာ့တယ္။ အဲဒီေန႔ညမွာပဲ ကံဆုိးခ်င္ေတာ့ ကုန္သည္ သူေဌးႀကီး 'ေတာမတ္စ္ပုိင္အုိဘြာတာ'နဲ႔ 'သူေဌးကေတာ္ မာရီယာ အဇၨဘဲလ္'တုိ႔ရဲ႕  ၁၆ ႏွစ္အရြယ္သမီးေခ်ာေလး အန္းနက္စ္ (Natalic Portman) ဟာ အစ္ကိုေတြနဲ႔ ဂ်ဴးစားေသာက္ဆုိင္ကို အေပ်ာ္သေဘာလုိက္သြားမိၿပီး ဂ်ဴးအစားအ စာကုိစားလုိက္မိတာကုိ စုံစမ္းေရးသမားေတြက ေတြ႔သြားတယ္။

ေနာက္ေန႔မွာ ဘရင္ဂ်ီဂုိဏ္းတရား႐ုံးကဆင့္ေခၚၿပီး စစ္ေၾကာေရးစခန္းထဲထည့္ကာ အတင္းဝန္ခံခုိင္းၿပီး ေထာင္ထဲထည့္ကာ ျပန္မ လႊတ္ေတာ့ပါဘူး။ တကယ္ေတာ့ မိန္းကေလးက မစားခဲ့ပါဘူး။ သူမ စားခဲ့တာက အာလူးနဲ႔ ပဲသီးေၾကာ္ပဲစားခဲ့တာပါ။ ကုန္သည္သူေဌးႀကီးဟာ သူ႔သားသမီးေတြရဲ႕ အက်င့္စာရိတၱကို ယုံၾကည္သူ၊ စိတ္ခ်သူျဖစ္ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူ႔သမီးကို ျပန္မလႊတ္တဲ့ ဘရင္ဂ်ီဂုိဏ္းတရား႐ုံးကို သံသယျဖစ္သြားပါတယ္။ 'ဘယ္သူမဆုိ မိမိအသက္ကုိ အႏၲရာယ္ေပးတဲ့အထိ ညႇဥ္းဆဲရင္ေတာ့လည္း ဝန္ခံမိမွာပဲ''လုိ႔ ေကာက္ခ်က္ခ်ပါတယ္။

ဒါနဲ႔ သူေဌးႀကီးဟာ သမီးကေလး အန္းနက္စ္ရဲ႕ ပုံတူပန္းခ်ီေရးဆြဲေပးတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာ ဖရန္စစၥကုိ ဂုိဟာသြားေတြ႔ၿပီး အကူအညီေတာင္းပါတယ္။ ဂုိဏ္းအုပ္လူငယ္ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေလာ္ရင္ဇိုနဲ႔ ေတြ႔ခ်င္တဲ့အေၾကာင္း ကုန္သည္သူေဌးႀကီးနဲ႔ ပန္းခ်ီဆရာတုိ႔ဟာ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ယုံၾကည္ေလးစားမႈအျပန္ အလွရွိၾကသူေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ ပန္းခ်ီဆရာရဲ႕ကူညီမႈနဲ႔ ဂုိဏ္းအုပ္လူငယ္ေလာ္ရင္ဇုိဟာ သူေဌးႀကီးဆီ ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။

ေလာ္ရင္ဇုိက စစ္ေၾကာေရးစခန္းမွာ မိန္းကေလးက ဝန္ခံခဲ့တဲ့အတြက္ အျပစ္ထင္ရွားတာေၾကာင့္ သူမကူညီႏုိင္တဲ့အေၾကာင္းေျပာေတာ့ သူေဌးကသားႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ အကူအညီနဲ႔ ေလာ္ရင္ဇုိကုိ လက္ျပန္ ႀကိဳးတုပ္ကာ သူတုိ႔ဘရင္ဂ်ီဂုိဏ္း စစ္ေၾကာေရးပုံစံအတုိင္း ႏွိပ္စက္ပါေတာ့တယ္။ ၿပီးေတာ့ စာရြက္တစ္ရြက္နဲ႔ ကေလာင္ထံကုိခ်ေပးၿပီး ''ကြၽန္ေတာ္ ဘရင္ဂ်ီဂုိဏ္းအုပ္ေလာ္ ရင္ဇုိသည္ ေမ်ာက္ကဆင္းသက္လာ သူျဖစ္ပါသည္''လုိ႔ ေရးၿပီး လက္မွတ္ထုိးမွ လႊတ္ေပးမယ္၊ ႏွိပ္စက္မႈရပ္မယ္ဆုိလုိ႔ ေလာ္ရင္ဇုိဟာ သူေဌးႀကီးေျပာတဲ့အတုိင္း ေရးၿပီးလက္မွတ္ထုိးခဲ့ရပါတယ္။

ျပန္လာခဲ့တဲ့ ေလာ္ရင္ဇုိဟာ မထူးေတာ့တဲ့သူ႔ဘဝကို သူသိသြားတဲ့အတြက္ အခ်ဳပ္ေထာင္ထဲက မိန္း ကေလးအန္းနက္စ္ကိုသြားေတြ႔ၿပီး မိသားစုရဲ႕ ေမတၱာတရားအေၾကာင္း ေတြေျပာျပပါတယ္။ အဝတ္ကင္းမဲ့ ေနတဲ့ မိန္းမလွေလးရဲ႕ ကာမဂုဏအာ႐ုံမွာ ႐ုန္းမထြက္ႏုိင္ဘဲ ေလာ္ရင္ဇုိက်ဴးလြန္ခဲ့မိပါတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္က ျပန္ထြက္လာတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္  ေလာ္ရင္ဇုိက စပိန္ကေန ျပင္သစ္ကိုထြက္ေျပးလာခဲ့ပါတယ္။ စပိန္မွာလည္း သူထင္ တဲ့အတုိင္းပဲ သူ႔သမီးကုိ မလႊတ္တဲ့အတြက္ ေလာ္ရင္ဇုိလက္မွတ္ထုိးခဲ့တဲ့ စာကုိ နန္းေတာ္နဲ႔ ဘရင္ဂ်ီဂုိဏ္း တရား႐ုံးဆီပို႔လုိက္ေတာ့ အားလုံး ေဒါသထြက္ကာ လူပုံအလယ္မွာပဲ ေလာ္ရင္ဇုိရဲ႕ ႐ုပ္ပုံကားခ်ပ္ႀကီးကို မီး႐ႈိ႕လုိက္ၾကပါတယ္။

ေလာ္ရင္ဇုိဟာ ျပင္သစ္သူပုန္အဖဲြ႔ျဖစ္တဲ့ နပုိလီယံတုိ႔ အဖြဲ႔ဆီသြားေရာက္ခုိလႈံၿပီး စပိန္ရဲ႕ ဘရင္ဂ်ီဂုိဏ္း ဘာသာတရား အစြန္းေရာက္မႈေတြ၊ စပိန္လူမ်ဳိးေတြ ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးေနတာေတြကုိ တင္ျပၿပီး သူတုိ႔နဲ႔အတူ ေရာေႏွာတုိက္ခုိက္ပါတယ္။

အဲဒီလုိနဲ႔  ၁၅ ႏွစ္ေလာက္ၾကာတဲ့အခါမွာ ျပင္သစ္လူဝီဘုရင္ကို နပိုလီယံတုိ႔အဖဲြ႔က လူထုေရွ႕ေမွာက္မွာ ေခါင္းျဖတ္စက္နဲ႔ ကြပ္မ်က္ႏုိင္တဲ့အထိ ေအာင္ျမင္သိမ္းပုိက္ႏုိင္ခဲ့တယ္။ နပုိလီယံတုိ႔အဖဲြ႔ဟာ စပိန္ကို ဆက္ လက္ခ်ီတက္ၿပီး တုိက္ခုိက္သိမ္းပုိက္လုိက္ပါတယ္။ ''ငါဟာ အိမ္နီးခ်င္း စပိန္ႏုိင္ငံငတ္ေနတာကို (မင္းဆုိး မင္းညစ္ေၾကာင့္ ပ်က္စီးေနတာကုိ) ေဘးကထုိင္ၾကည့္မေနႏုိင္ဘူး။ ဘာသာေရး ဖိႏွိပ္မႈေတြ၊ တင္စီးတာေတြကို တားရမယ္။ စပိန္ဘုရင္ဆုိတာေတာင္မွ စပိန္လူမ်ဳိးမဟုတ္ဘူး။ သူဟာျပင္သစ္လူမ်ဳိး။ သူ႔မိဖုရားက အီတလီသူ။ စပိန္ျပည္သူေတြဟာ စပိန္ေတာ္ဝင္မိသားစုကို မုန္းတယ္။ ဘရင္ဂ်ီဂုိဏ္းတရား႐ုံးကို မုန္းတယ္။ မင္းတုိ႔ သာမန္ျပည္သူစပိန္လူမ်ဳိးေတြဟာ ၿမိဳ႕လမ္းမေတြေပၚမွာ လြတ္လပ္သူေတြျဖစ္လာမယ္။ အေတြးအေခၚ ကုိ ကာကြယ္ဖုိ႔ နပိုလီယံဟာ သူ႔ညီအရင္းကုိ စပိန္မွာနန္းတင္တယ္။ နပိုလီယံရဲ႕အမိန္႔နဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရး ေၾကညာစာတမ္းအရ စပိန္မွာရွိတဲ့ ဘရင္ဂ်ီဂုိဏ္း တရား႐ုံးကုိ  ဖ်က္သိမ္းလုိက္တယ္။ အက်ဥ္းသားအားလုံးကို 'လႊတ္ေစ'ဆုိတဲ့ စာတမ္းရွည္ကုိဖတ္ၿပီး ဘရင္ဂ်ီတရား႐ုံးအဖဲြ႔အားလုံးကို ဖမ္းဆီးကာ အက်ဥ္းေထာင္ကို ဖြင့္ ေပးလုိက္ပါတယ္။

အဲဒီမွာ ေလာ္ရင္ဇုိဟာ စပိန္ႏုိင္ငံအတြက္ အာဏာရအႀကီးအကဲ တစ္ေယာက္အျဖစ္ ျပင္သစ္တပ္ေတြ နဲ႔အတူပါလာပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ သူ႔ကုိႏွိပ္ကြပ္ခဲ့တဲ့ ဘရင္ဂ်ီဂုိဏ္းခ်ဳပ္ ႀကီးနဲ႔အဖြဲ႔ဝင္အားလုံး သူ႔ေရွ႕ေမွာက္မွာ တရားခံအျဖစ္ ေရာက္လာၾကရပါတယ္။ သူတုိ႔အားလုံးကို ေသဒဏ္ခ်မွတ္ႏုိင္တဲ့အထိ ေလာ္ရင္ဇုိက အာဏာရွိလာတယ္။ တကယ္လည္း ေသဒဏ္ခ်မွတ္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ တကယ္သတ္တဲ့ေန႔အထိ မေရာက္ေသးဘူး။

လူေတြအားလုံးနဲ႔အတူေထာင္ထဲကေန ထြက္လာခဲ့တဲ့ မိန္းကေလး အန္းနက္စ္ခ်ာ ဘယ္လုိမွ မ႐ႈရက္မျမင္ရက္စရာ သြားေတြက်ဳိး၊ ပါးကရြဲ႕၊ ေရာဂါဘယေတြ တုိက္စားထားတဲ့ ခႏၶာကုိယ္ဟာ စုတ္ျပတ္ေနတဲ့ အသက္ ၈ဝ ေက်ာ္ အဘြားအုိတစ္ေယာက္လုိ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ ပထမဆုံး သူ႔အိမ္ရွိရာကိုသြားတယ္။ မိသားစုအားလုံး ေသဆုံးေနတာေတြ႔ရေတာ့  ပန္းခ်ီဆရာဆီေရာက္လာတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ပန္းခ်ီဆရာကလည္း အ ေျမာက္သံဗုံးသံေတြေၾကာင့္ နားမၾကားေတာ့ဘူး။

အက်ဳိးအေၾကာင္းကိုေမးေတာ့ ေထာင္ထဲမွာ ေလာ္ရင္ဇုိနဲ႔ ကေလးတစ္ေယာက္ရခဲ့တယ္။ သမီးေလး။ ဒါေၾကာင့္ ပန္းခ်ီဆရာက ေလာ္ရင္ဇုိဆီေခၚသြားေပးေတာ့ ေလာ္ရင္ဇုိမွာက ျပင္သစ္သူနဲ႔ အိမ္ေထာင္က်ၿပီး ကေလးသုံးေယာက္ရွိေနၿပီ။ လက္ရွိအေျခအေနမွာ သမီးေလးေမြးတာဟာ အန္းနက္စ္က သူ႔အေပၚ လွည့္ ကြက္ထြင္တာပါဆုိၿပီး အန္းနက္စ္လ႔ုိ တစ္ဖက္လွည့္နဲ႔ အ႐ူးေထာင္ထဲျပန္ပို႔တယ္။ ပန္းခ်ီဆရာကုိေတာ့ လုံၿခံဳ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတ့ဲေနရာကို ပို႔ေပးတာကုိ ညာေျပာတယ္။

တစ္ဖက္မွာ အဲဒီလုိလုပ္ၿပီး တစ္ဖက္မွာေတာ့  ခရစ္ယာန္သီလရွင္ေက်ာင္းကုိ သြားစုံစမ္းတယ္။ အဲဒီမွာ ဘရင္ဂ်ီတရား႐ုံးကပို႔လုိက္တဲ့ ကေလးမေလး 'အလီဆာ'လုိ႔ နာမည္ေပးထားတယ္။ ဒါေပမယ့္ ၁၁ ႏွစ္ အရြယ္ကတည္းက ထြက္ေျပး သြားတယ္''ဆုိတဲ့ အေၾကာင္းေတြ သိခဲ့ရတယ္။

တစ္ေန႔မွာ ပန္းခ်ီဆရာဟာ စပိန္ရဲ႕ပါဒုိအမည္ရွိ ပန္းၿခံထဲမွာ ပန္းခ်ီဆဲြေနတုန္း အန္းနက္စ္နဲ႔ ခြၽတ္စြပ္တူတဲ့ ကေလးမေလး အလီဆာဆုိတာေတြ႔တဲ့အေၾကာင္း၊ အပ်က္မေလးျဖစ္ေနတဲ့အေၾကာင္း၊ ေလာ္ရင္ ဇုိကိုသြားေျပာေတာ့ ေလာ္ရင္ဇုိက သူ႔အမိန္႔နဲ႔အလီဆာ အပါအဝင္ အပ်က္မေလးေတြအားလုံးကိုျပင္သစ္ စစ္သားေတြကို ဖမ္းခုိင္းၿပီး အေမရိကကို ပုိ႔လုိက္ပါတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ ၿဗိတိသွ်ေတြ ေပၚတူဂီကိုျဖတ္ၿပီး စပိန္ကုိဝင္တုိက္ေတာ့ စပိန္ေတြက ၿဗိတိသွ်ဘက္က ဝင္တုိက္ေပးလုိ႔ ျပင္သစ္ေတြ ျပန္ေျပးရတယ္။ ေလာ္ရင္ဇုိအဖမ္းခံရတယ္။ သူေသဒဏ္ေပးခဲ့တဲ့ ဘရင္ဂ်ီ ဂုိဏ္းခ်ဳပ္နဲ႔ အဖြဲ႔ကပဲ သူ႔ကုိ ျပန္စီရင္ၾကတာကုိ ခံရၿပီး ေသသြားခဲ့ရပါတယ္။ အေလာင္းကုိ သယ္သြားတဲ့ ေနာက္ကေန စိတ္ေနာက္ေနတဲ့ အန္း နက္စ္ကလုိက္သြားပါတယ္။ ပန္းခ်ီဆရာက ေနာက္ကေအာ္ေခၚရင္း လုိက္သြားပုံနဲ႔႐ုပ္ရွင္ကို အဆုံးသတ္ ထားပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ဒီအျဖစ္အပ်က္ရဲ႕ ဆုိလုိရင္းကေတာ့ ဘာသာေရးတင္မဟုတ္ဘဲ ဘယ္အရာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ အစြန္းေရာက္ၾကတဲ့အခါ မျဖစ္သင့္တာေတြျဖစ္ၾကရတယ္ဆုိတာပါပဲ။

ဝင္းကိုေမာင္

၀င္းကိုေမာင္
 
Untitled Document
No comments yet...be the first to comment
  Name :  (required)
  Email :  (will not be published) (required)
  Comment :
 
Email: [email protected] Copyright 2004 Zaygwet Journal. All rights reserved.
Powered By eTrade Myanmar Co., Ltd.