16-11-2017
HOME
ABOUT US
CONTACT US
  Untitled Document
Categories
Untitled Document
Untitled Document
ေဒသတြင္း သတင္းစံု
ျမန္မာ-အိႏိၵယခ်စ္ၾကည္ေရး လမ္းမႀကီးျဖစ္သည္႕ ကေလးဝ-တမူးလမ္းပုိင္းရွိ တံတား ၆၉ စင္းကုိ အိႏိၵယႏုိင္ငံမွ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၆ဝ အကုန္အက်ခံတည္ေဆာက္ေပးမည္
This Week’s COVER
ဂ်ာနယ္ အမွတ္စဥ္ .... 1037
အိမ္ျခံေျမ ေၾကာ္ျငာမ်ား
Market Data
အာရွေငြေၾကး အေျခအေန
 USD   EUR 
USD 1 1.209
EUR 0.826

1 

JPY 105.93  128.091
SGD 1.691 2.044
THB 39.56 47.836
Advertising
 
စာေပႏွင္႔ အႏုပညာ
Weekly Book Review

ဂ်က္ေမတၲာစာ

ဂ်က္ကြမ္းျခံကုန္း

 

ေမတၱသုတ္တစ္ေစာင္လံုးကို

ပုဒ္မပါ က်ဳံးၿပီးလွ်င္

သိမ္း႐ံုး၍ ေမတၱာပို႔ေလ့ပို႔ထရွိေသာ

နေဘအရာ ျမဴးခုန္ၾကြသည့္

စေလဆရာ ဦးပုညပမာ

ဂ်က္ဆရာတစ္ဦး ကြၽႏ္ုပ္ခမ်ာလည္း

ေမတၱာဓာတ္ဦးေမာ့ကာ

ျမဴးေဆာ့လာသျဖင့္

ဖူးလ္းစေတာ့ (Full Stop)ပါ

မက်န္ ၾကြင္းေစဘဲ

ေမတၱာဓာတ္ဖန္သြင္းလိုက္ရပါေပသည္

အေမာင္တို႔၊ အမိတို႔။

ေပ လည္းျပဳန္း၊ ေက်ာက္သင္ပုန္းမပါ၊ ေက်ာက္တံဗလာ၊ စာရြက္အလိုမရွိ၊ ေဘာလ္ပင္အစ္ကိုမသိတဲ့ ေခတ္ႀကီးမွာ၊ လက္ကိုင္ဖုန္းဖန္သားျပင္ေပၚ လက္ကေလးနဲ႔ထိ႐ံုနဲ႔ စာျဖစ္သြားတဲ့ ေခတ္ႀကီးမွာ၊ အြန္လိုင္းစာမ်က္ႏွာ၊ ေဖ့စ္ဘုတ္စာမ်က္ႏွာထက္ အီး(E)အကၡရာေတြ တြင္က်ယ္ေနတဲ့ ေခတ္ႀကီးမွာ အေတြးရဲအေရးရဲသူ တခ်ိဳ႕ေၾကာင့္ သဒၵါမမွန္ စာမမွန္ျဖစ္၊ အဓိပၸာယ္ေတြ ကေမာက္ကမျဖစ္ ရပံုအေၾကာင္း သတိေပးေထာက္ျပရာမွာ ေခတ္သစ္ေမတၱာစာပံုစံ သေရာ္ဟန္စြက္ၿပီး ေရးသားတင္ျပထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။

အဂၤလိပ္စာအသံုးအႏႈန္း၊ ျမန္မာစာအသံုးအႏႈန္းတို႔ကို ခုစာဖတ္ခုစာျပန္၊ လူ႔ကမၻာျမန္တဲ့ေခတ္ႀကီးမွာ အလြယ္တကူ စိတ္ထင္တိုင္း သံုးေနၾကသူေတြကို ေရွးက ေမတၱာစာ ဟန္အတိုင္း ေျပာျပရာမွာ-

စကားအရာ၌ေခ်ာေမြ႔ပါေစ၊ တရားအရွာ၌ ေစာေတြ႕ၾကပါေစ။စကားအရာ မေခ်ာေမြ႕ေတာ့ ေဇာက္ထိုးတလြဲ၊ တရားအရွာ ေစာမေတြ႕ေတာ့ ေသာက္က်ဳိးနည္း။ သဒၵါကိုလည္း မွန္ေစ့ခ်င္ပါသည္၊ ကဗ်ာကိုလည္း ဆန္ေစ့ခ်င္ပါသည္။ သဒၵါ မမွန္ေတာ့ အဓိပၸါယ္မရွိ၊ ကဗ်ာမဆန္ေတာ့ စိတ္ဝယ္မၿငိ။

သတ္ပံုကိုလည္း မေပါ့နဲ႔၊ ဓာတ္ပံုကိုလည္းမေဆာ့နဲ႔။ သတ္ပံုေပါ့ေတာ့ အလြဲႀကီးလြဲ၊ ဓာတ္ပံုေဆာ့ေတာ့ အကြဲႀကီးကြဲ' လို႔ စာဖတ္သူရဲ႕စိတ္ကို ရႊင္လာျမဴးလာေအာင္ တင္ျပထားပါတယ္။

အြန္လိုင္းမီဒီယာေပၚမွာ အဂၤလိပ္လို စကားညႇပ္ၿပီး သံုးႏႈန္းၾကတဲ့အခါ မင္းနဲ႔ငါကို unme တဲ့။ ur ဆိုတာ Your are တဲ့၊ နံပါတ္ (၂)ကို too ၊ I am က်ေတာ့ Im လို႔ သံုးၾကသတဲ့။ သိပ္သိပ္ဆိုး (so)လို႔ ေျပာခ်င္ တဲ့အခါ အက္စ္အိုအုိအိုအိုအိုအို (Soooooo)၊ သိပ္သိပ္ႏိုးလို႔ ေျပာခ်င္ေတာ့လည္း Noooooo လို႔ သံုး ႏႈန္းပံုေတြက ကမၻာ့မီဒီယာေတြကေတာင္ ၾသခ်ယူရပါသတဲ့။ သပြတ္အူ ရြာကတူ၊ တူမေတြရဲ႕ ျမန္မာစာ၊ ျမန္ မာစကားအေရးအသားၾကည့္လိုက္ျပန္ေတာ့လည္း ခ်စ္စ္စ္စ္စ္စ္၊ မုန္းန္းန္းန္းန္းန္း ဆိုတဲ့ အသံုးေတြနဲ႔ အရမ္းခ်စ္၊ အရမ္းမုန္းကို ကိုယ္စားျပဳသံုးႏႈန္းပံုေတြ၊ ဝိုးးးးးးးးးးးး၊ ဟင္င္င္င္င္င္င္င္ ဆိုတဲ့ အာေမဍိတ္ေတြနဲ႔ ကမၻာေျမထိတ္ေအာင္လုပ္ပံုေတြ၊ မုန္႔ဟင္းခါးကို မြင္းငါး၊ ေဟ့ေကာင္ကို ေဟ်ာင့္၊ ခေလးကို ေခး၊ ညီေလးကို ေညး၊  ဘုန္းဘုန္းက ဘြီး၊ မမက မြီးလို႔ သံုးပံု ေတြဟာ 'ဖ်ားဖ်ား'လို႔ တရမယ့္ေခတ္ ႀကီး၊ ဘုရားဘုရားလို႔ သြားမညည္း ေလနဲ႔လို႔ ေမတၱာစာသေဘာ သေရာ္ ဟန္ေႏွာလို႔ တင္ျပထားပါတယ္။

        'စားၿပီးၿပီလား? မွာက် Question mark  ႀကီး ကိုး႐ိုးကားရား၊ “Sorry”။ မွာက် ပုဒ္မႀကီးခ် စတဲ့ စကားအသံုးအႏႈန္းေပါက္ကရ၊ သဒၵါ ပရမ္းပတာ၊ စာလံုးေပါင္းက် မမွန္၊ ထင္တိုင္း ေတြးရဲ ေရးရဲတာေတြကို-

        'စာအက်ဳိးအပ်က္ေပြလီမွ

        ရြာတိုးတက္ေပသည္လို႔

ဆိုရမည္ေလာ မသိေတာ့' လို႔ ေခတ္သစ္ေမတၱာစာဆရာက သပြတ္ အူ ရြာက တူ၊ တူမေတြကို ေမတၱာေရွ႕ ထား သတိေပးေျပာၾကားပံုမ်ဳိး တင္ျပထားတာကို ေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

ကင္မရာအေရးအတြက္ ဘဝင္မွာ မေအးေၾကာင္း ေမတၱာစာမွာေတာ့ လက္ကုိင္ဖုန္းကိုယ္စီနဲ႔ ဆဲလ္ ဖီဆြဲေနသူ သပြတ္အူရြာက တူ၊တူမ အေပါင္းကို ေမတၱာသေဘာ၊ အလကၤာေႏွာၿပီး သတိေပးေျပာၾကား ပံုမ်ဳိး ေရးဖြဲ႕ထားတာျဖစ္ပါတယ္။

ဆြမ္းမခ်က္မီ၊ ဆြမ္းမေလာင္းမီ၊ ပ်ဳိးမႀကဲမီ၊ ပ်ဳိးမႏုတ္မီ၊ ေကာက္မစိုက္ မီ၊ စပါးမရိတ္မီ၊ ႏြားစာမစဥ္းမီ၊ ၾကက္ သြန္မႏႊာမီ၊ ဆြမ္းေတာ္မတင္မီ၊ သီလ မယူမီ၊ ေရစက္မခ်မီ၊ ေမာ္ေတာ္ဆိပ္ မဆင္းမီ...စသျဖင့္ စသျဖင့္ ဆဲလ္ဖီ ဆဲလ္ဖီနဲ႔ ဆဲလ္ဖီေတြ ဆြဲေနၾကတာေၾကာင့္ နယူတန္သာ ဒီကေန႔ေခတ္မွာရွိခဲ့ရင္ သပြတ္အူက လူတစ္သိုက္နဲ႔ ဆဲလ္ဖီ႐ိုက္ေနတာေၾကာင့္ ပန္းသီးေၾကြက်သြားတာ ဘာေၾကာင့္လို႔ ေတြးမိမွာ မဟုတ္ဘူးတဲ့။ ဂရိေတြးေခၚရွင္ အာခိမိဒိလည္း ေရစည္ပိုင္းထဲက ေရေတြလွ်ံက်လာတာ ဘာေၾကာင့္ဆိုတာ မစဥ္းစားမိ ေအာင္ကို သပြတ္အူကလူေတြနဲ႔ ဆဲလ္ဖီဆြဲေနႏိုင္ပါသတဲ့။ အလားတူပဲ ဂယ္လီလီယိုခမ်ာလည္း သပြတ္အူ သားေတြနဲ႔ ဆဲလ္ဖီအဆြဲေကာင္းေနတာေၾကာင့္ စၾကဝဠာ၊ ေျမကမၻာနဲ႔ ေနလနကၡတ္တာရာေတြကို မေလ့ လာမိေလာက္ေအာင္ကို ျဖစ္သြားႏိုင္ ေလာက္ရဲ႕လို႔ တင္စားခိုင္းႏႈိင္းေရးဖြဲ႕ တင္ျပထားပါတယ္။

ဆြဲလ္ဖီအဆြဲေကာင္းေနတာေၾကာင့္ ကမၻာႀကီးထဲက သူမ်ားႏိုင္ငံေတြမွာ  အေတြးအျမင္အသိဥာဏ္ ပညာေတြ ဘယ္ေလာက္ျမန္ေနၿပီလဲဆိုတာ သပြတ္အူရြာကမသိလိုက္၊ သူတို႔ေတြ အမွားကို ဘယ္လိုေရွာင္ ကြင္းၿပီး တရားကို ဘယ္လိုေဆာင္ ၾကဥ္းၾကတယ္ဆိုတာ သပြတ္အူရြာက မသိလိုက္၊ ဘယ္အရပ္မွာ မီးေတြ ေတာက္ၿပီး ဘယ္အရပ္မွာ ခရီးေတြ ေပါက္ေနၿပီလဲဆိုတာကိုလည္း သပြတ္အူရြာက မသိလိုက္လို႔ဆိုထား ၿပီး သပြတ္အူရြာေခတ္ေနာက္ျပတ္ မက်န္ေစခဲ့ဖို႔အေရးကို -

'ယူဇနမ်ားစြာက်န္ခဲ့သည့္ သပြတ္အူက၊ ကြၽႏ္ုပ္၏တူ တူမ အေပါင္းတို႔သည္ ေကာင္းေကာင္းႀကီး သတိမူလ်က္၊ သပြတ္အူေနာက္မွာ ျပတ္မက်န္ဖို႔အေရး၊ ဆဲလ္ဖီကေလး႐ိုက္ရင္း စဥ္းစားဖို႔ရာ၊ သတိေပး ေမတၱာစာ ဆက္သြင္းလိုက္ရပါေပသည္တမံု႔'လို႔ ေရးဖြဲ႕တင္ျပထားပါ တယ္။

'ေမတၱာစာ စာေပသည္ ေမာင္ႏွင့္ ႏွမ၊ သားႏွင့္အမိ၊ ဇနီးႏွင့္ခင္ပြန္း၊ ဆရာ ႏွင့္ဒကာ ၅၂၈ သြယ္ေသာ ေမတၱာကို အေျခခံကာ ေမတၱာရပ္ခံဆိုဆံုးမသည့္ စာအမ်ဳိးအစားျဖစ္ရာ ျမန္မာစာေပေခတ္ဦး အင္းဝေခတ္မွစကာ အေျခခိုင္လာခဲ့ေသာ စာေပအမ်ဳိး အစား တစ္ရပ္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ယခု အခါသည္ကား ေမတၱာစာ အေရးအသား ဆြံ႕အသြားခဲ့ပါၿပီ။ လူသူေလးပါး မျမင္မေတြ႕ရသေလာက္ အေနအထား၌ ဤေခတ္သစ္ ေမတၱာစာမ်ားကိုေရးခဲ့ၿပီး၊ ေရးေနဆဲ ျပန္လွန္တည္းျဖတ္သံုးသပ္ ျပဳျပင္ကာ အဆံုးသတ္ျဖစ္ပါသည္။ ရႊင္ျမဴးေသာစိတ္တို႔ ျဖစ္ေပၚအံ့ဟု ေမွ်ာ္လင့္ရပါသည္။ လူတြင္ရႊင္ေသာ ျမဴးေသာစိတ္ ကေလးလည္းျဖစ္ဦးမွဟု ယံုၾကည္လ်က္ရွိပါသည္'လို႔ စာေရးသူကအမွာစကား ဆိုထားပါတယ္။

ဆံပင္အေရးအတြက္ ရင္ေလးေၾကာင္း ေမတၱာစာ၊ ဆရာႀကီးဂ်က္၏ စကားမပီသူမ်ားထံေပး ေမတၱာစာ၊ ဘဝၾကင္ေဖာ္ ေရြးရန္ခက္ေနသည့္ တူမႀကီးငယ္မ်ားထံေပး ေမတၱာစာစတဲ့ ေမတၱာစာ (၁ဝ)ပုဒ္ ပါဝင္ၿပီး ဆုေရာင္စဥ္ စာအုပ္တိုက္ကေန တန္ဖိုး ၁၈ဝဝ က်ပ္နဲ႔ ျဖန္႔ခ်ိလိုက္ပါၿပီ။

 

ဘဝရသပစၥဳပၸန္စာမ်က္ႏွာမ်ား

သန္းျမင့္ေအာင္

မဂၢဇင္းေတြမွာ ေဖာ္ျပပါရွိၿပီးျဖစ္တဲ့ ဆရာမသန္းျမင့္ေအာင္ရဲ႕ ဝတၴဳတိုေတြကို စုစည္းထုတ္ေဝလိုက္ တဲ့စာအုပ္ျဖစ္ပါတယ္။ စာေရးသူရွင္ သန္ႀကီးျပင္းခဲ့ရာ ဘဝခရီးတစ္ေလွ်ာက္ ေတြ႕ႀကံဳျမင္သိခဲ့ရတဲ့ ဘဝ ႐ႈခင္းေတြနဲ႔ စာေရးသူလက္ရွိက်င္လည္ေနတဲ့ ပရဟိတလူမႈဝန္းက်င္ အတြင္း ေတြ႕ႀကံဳရတဲ့ ဘဝျမင္ကြင္း ေတြက တစ္ဆင့္ ေမြးဖြားလာတဲ့ ဝတၴဳေတြပါဝင္ပါတယ္။

ကႏၲာရေဆးစက္မ်ား ဝတၴဳတိုကေတာ့ ရန္ကုန္စိတ္ေရာဂါ အထူးကုေဆး႐ံုႀကီးမွာရွိတဲ့ စိတ္ေဝဒနာသည္ ေတြကို စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ကုထံုးသစ္တစ္ရပ္အျဖစ္ ပန္းခ်ီကာတြန္း အႏုပညာပိုင္းနဲ႔ ကုသတဲ့လႈပ္ရွားမႈမွာ ပါ ဝင္အားျဖည့္ရင္း ေတြ႕ႀကံဳခဲ့ရသူ၊ သူ႔ပန္းခ်ီကားေတြက စိတၱဇေဝဒနာရွင္ ေရးဆြဲတဲ့ ပန္းခ်ီကားလို႔ မထင္ရ ေလာက္ေအာင္ သက္ဝင္လႈပ္ရွား အေတြးပြားေစတာေၾကာင့္ သူ႔ဘဝအေၾကာင္း စံုစမ္းမိတဲ့အခါ ေယာက္်ားျဖစ္သူ စိတ္ေဝဒနာရွင္ကို ခဏခဏလူနာ လာေစာင့္ရင္း သူပါ စိတ္ေဝဒနာရွင္ျဖစ္သြားရသူ ၁၈ ႏွစ္ အရြယ္ မိန္းမငယ္ေလးတစ္ေယာက္ ရဲ႕ ဘဝအေၾကာင္းျဖစ္ပါတယ္။

မိဘမဲ့ကေလးမေလး တစ္ေယာက္ရဲ႕ဘဝ၊ ေမြးစားအေဖအေမ ဆရာဝန္လင္မယားေပၚလာလို႔ ကံ ေကာင္းခဲ့ေပမယ့္ အရြယ္ေရာက္တဲ့အခါ စိတ္ခဏခဏေဖာက္တဲ့ ေဝဒနာရွိသူ ေမြးစားအေဖဆရာဝန္ရဲ႕ တူကို ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ လက္ထပ္ခဲ့ရသူ မိန္းမပ်ဳိ တစ္ေယာက္ရဲ႕ဘဝ၊ ေကာင္ေလးက စိတ္ေဖာက္ျပန္ေနရင္သာ ေကာင္ မေလးျပဳစုသမွ် အသာမွိန္းခံစားေန ေပမယ့္ စိတ္ေကာင္းဝင္လာတဲ့အခ်ိန္ ေတြမွာ အိမ္ေဖာ္ကိုယူထားရတဲ့ ပံုစံမ်ဳိး ဆက္ဆံခံရသူ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕ဘဝကို စာနာခံစားတင္ျပ ထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီစာအုပ္မွာ ေလာကဓံရဲ႕ ႐ိုက္ခတ္မႈေၾကာင့္ ဘဝအေျခမလွၾကသူေတြရဲ႕ ဘဝျဖစ္စဥ္ေတြအေၾကာင္း၊ အေတြးအေခၚအယူအဆမတူၾကတာကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ညႇိႏႈိင္းတိုင္ပင္ေျဖရွင္းမႈမလုပ္ဘဲ ငါမွငါအတၱစြဲေတြ နဲ႔ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး အထင္အျမင္လြဲ မွား ရန္ေစာင္ရင္း ျပႆနာ တက်က္ က်က္ ျဖစ္ေနသူ အိမ္ေထာင္ေရး ဘဝ၊ လူမႈဝန္းက်င္ဘဝေတြအေၾကာင္း၊ အရာရာမေကာင္းျမင္စိတ္နဲ႔ ကန္႔လန္႔ တိုက္ေနသူ လူတခ်ိဳ႕အေၾကာင္း၊ အလြဲအေခ်ာ္ အေတြးအေခၚနဲ႔ အလြဲ အေခ်ာ္အျပဳအမူေတြေၾကာင့္ သာယာ လွပမႈ ပ်က္ျပားခဲ့ရတဲ့ လူမႈဝန္းက်င္ အေၾကာင္း၊ ဆင္ျခင္သံေဝဂရဖြယ္ရာ၊ စာနာခံစားဖြယ္ရာ လူ႔ဘဝရဲ႕ သမုဒယ အတြယ္အတာေတြအေၾကာင္းစတဲ့ ဘဝအေထြေထြ၊ ျဖစ္ရပ္အေထြေထြကိုဖတ္ရင္း အေတြး ဆင့္ပြားခံစားမိ ေအာင္ ဖြဲ႕ဆိုတင္ျပထားတဲ့ ဝတၴဳတို ၁၂ ပုဒ္ ပါဝင္ပါတယ္။

Aung Publishing House  ကေန တန္ဖိုး ၁၈ဝဝ က်ပ္နဲ႔ ျဖန္႔ခ်ိလိုက္ပါၿပီ။

ကို၀ိုင္း
 
Untitled Document
No comments yet...be the first to comment
  Name :  (required)
  Email :  (will not be published) (required)
  Comment :
 
Email: [email protected] Copyright 2004 Zaygwet Journal. All rights reserved.
Powered By eTrade Myanmar Co., Ltd.