14-12-2017
HOME
ABOUT US
CONTACT US
  Untitled Document
Categories
Untitled Document
Untitled Document
ေဒသတြင္း သတင္းစံု
ျမန္မာ-အိႏိၵယခ်စ္ၾကည္ေရး လမ္းမႀကီးျဖစ္သည္႕ ကေလးဝ-တမူးလမ္းပုိင္းရွိ တံတား ၆၉ စင္းကုိ အိႏိၵယႏုိင္ငံမွ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၆ဝ အကုန္အက်ခံတည္ေဆာက္ေပးမည္
This Week’s COVER
ဂ်ာနယ္ အမွတ္စဥ္ .... 1041
အိမ္ျခံေျမ ေၾကာ္ျငာမ်ား
Market Data
အာရွေငြေၾကး အေျခအေန
 USD   EUR 
USD 1 1.209
EUR 0.826

1 

JPY 105.93  128.091
SGD 1.691 2.044
THB 39.56 47.836
Advertising
 
စာေပႏွင္႔ အႏုပညာ
ေယာၿမိဳ႕ကျပန္ခဲ့တယ္

ဝါစာသိလိ႒ျဖစ္ေအာင္ (ဝါ) စကားအရာလွပေျပျပစ္ေအာင္ အထက္ပါ ေခါင္းစဥ္ကို တပ္ဆင္လုိက္ရပါေသာ္လည္း အကယ္စင္စစ္အားျဖင့္ ကြၽႏု္ပ္သည္ ေယာၿမိဳ႕သုိ႔ သြားေရာက္ၿပီး ေယာၿမိဳ႕က ျပန္လာခဲ့ျခင္း ေတာ့မဟုတ္ပါ။

        ေယာနယ္၊ ေယာေဒသဟု အၾကမ္းဖ်င္းေခၚဆုိႏုိင္ေသာ ဂန္႔ေဂါ ခ႐ုိင္အတြင္းရွိ ဟံသာဝတီမည္ေသာ တုိက္နယ္အဆင့္ ေက်းရြာႀကီးသို႔ အလည္အပတ္ ေရာက္ရွိခဲ့ၿပီး ၁ဝ ရက္မွ်ေနထုိင္ကာ မိမိ၏ေနရင္းအရပ္ ရန္ကုန္တုိင္းေျမာက္ပုိင္းခ႐ုိင္၊ ေမွာ္ဘီၿမိဳ႕နယ္သို႔ ျပန္လာခဲ့ျခင္းမွ် သာျဖစ္ပါသည္။ ျဖည့္စြက္ေျပာရ လွ်င္ ထုိေဒသ ထုိအရပ္သို႔ ကြၽႏု္ပ္ ပထမဦးဆုံးအႀကိမ္ ေျခခ်ဖူးျခင္း လည္းျဖစ္သည္။ မိမိကဲ့သို႔ေသာ ကပ္ ပါးခရီးသြားကို စိတ္လိုလက္ရေခၚေဆာင္သြားသည့္ ေယာသားရဟန္းေတာ္ 'ဦးရာဇဓမၼ' (ေယာေျမ) ဟူေသာ ရဟန္းစာဆုိ၏ ေက်းဇူးကား ႀကီးမားလွေပစြ။

        ဟံသာဝတီ ေက်းရြာႀကီးသည္ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးစ ၁၉၄၈/၄၉  ကာလေရာက္မွေပၚထြန္းလာခဲ့ေသာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ျမန္မာတုိ႔၏ေက်းရြာ သစ္ျဖစ္သည္။ ရြာေဟာင္းကို သရက္ ေတာရြာဟုေခၚသည္။ ရြာသစ္ထူ ေထာင္ရာတြင္ ဦးစီးနာယကျဖစ္ခဲ့ၾက သူႏွစ္ဦးမွာ 'ဦးစံဘီလူး' ႏွင့္ 'ဦးေျပာင္'တုိ႔ျဖစ္ၾကသည္။ ရြာသစ္တည္ ၾကေသာအခါ ရြာသားမ်ား ကုိးကြယ္ ေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးဆရာေတာ္ ဦးေကသရက ''သရက္ေတာမွာ ဘီလူးစားၿပီးေျပာင္မွာျဖစ္ၿပီး စည္ ကားမွာမဟုတ္ဘူး'' ဟု မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ 'ဟံသာဝတီ'ဟု အမည္ေပးခဲ့ရာ ယခုဆုိလွ်င္ ရြာ သက္တမ္းႏွစ္ ၇ဝ ျပည့္ေတာ့မည္ျဖစ္သည္။  အိမ္ေျခ ၁၅ဝဝ ေက်ာ္ရွိသည္။ တုိက္နယ္ေဆး႐ုံႏွင့္ ရဲကင္း စခန္းရွိသည္။ ဟံသာဝတီေက်းရြာ၌ ကြၽႏု္ပ္ ၁ဝ ရက္မွ် ေနထုိင္ခဲ့စဥ္ အတြင္း ရြာထဲမွာ ရဲတစ္ေယာက္တေလကိုမွ် မေတြ႔ခဲ့ရဖူးပါ။ ေဆး႐ုံသုိ႔  ရြာသားလူနာတစ္ေယာက္ အေရးေပၚ ပို႔ေဆာင္ခဲ့ရသည့္ အသံဗလံမ်ဳိးကုိလည္း မၾကားခဲ့ရပါ။ ခုိက္ရန္ျဖစ္ပြားသံမ်ဳိးကိုလည္းၾကားခ်င္လုိ႔မွမၾကားခဲ့ရပါ။ အျခားၿမိဳ႕ရြာမ်ားမွာ ကဲ့သို႔ Grand Royal ဟူေသာ ဝါဝါထိန္ထိန္၊ ျပဳးျပဳးၿပဲၿပဲ အရက္ေၾကာ္ ျငာပိုစတာႀကီးေတြကိုလည္း ဟံသာဝတီေက်းရြာႀကီးမွာ မေတြ႔ခဲ့ရပါ။ (အရက္ဆုိင္အနည္းငယ္မွ်သာရွိၿပီး ဆုိင္ေတြက လူျမင္သူျမင္ေပၚတင္ ေရာင္းခ်ျခင္းမရွိ။ တံခါးတစ္ခ်ပ္သာ ဟထားၿပီး ယမကာလုလင္ေတြကအထဲသို႔ ဝင္လုိက္လွ်င္ ကိုယ္ေရာင္ ေပ်ာက္သြားသည္။ ဆုိင္ထဲမွာ ေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္စကားေျပာျခင္းမ်ဳိး လည္းမရွိ။ လမ္းေပၚမွာ သိုင္းကြက္နင္းေနသူလည္းမရွိ။ မဟာရန္ကုန္ ေရႊရန္ကုန္ႏွင့္ေတာ့ အပုံႀကီးကြာပ။ စာရိတၱအရာမွာ ရန္ကုန္ထက္အပုံ ႀကီးသာပ)။

        ကြၽႏု္ပ္ကေတာ့ ဟံသာဝတီ ေက်းရြာမွာ အရက္ေၾကာ္ျငာ ျပဴး ျပဴးၿပဲၿပဲႀကီးေတြကို မေတြ႔ရသည့္ တစ္ခ်က္တည္းႏွင့္ပင္ ဟံသာဝတီ ေက်းရြာကို 'စံျပတကာတုိ႔၏ စံျပရြာ' အျဖစ္ ဆုေပးေရြးခ်ယ္လုိက္ပါၿပီ။ ျမန္မာရပ္ရြာေတြမွာ ဘုံဆုိင္ေပါမ်ား ျခင္းသည္ နိမိတ္ေကာင္းမဟုတ္။ ဖြတ္ႏုိင္ငံျဖစ္မည့္ကိန္း မဟုတ္ေပဘူး လား။

        ဟံသာဝတီ ေက်းရြာႀကီးတြင္ ဧည့္သည္အာဂႏၳဳတစ္ဦးအျဖစ္ ေနသခုိက္ ကြၽႏု္ပ္သည္ စုံေထာက္ႀကီးဦးစံရွား၏ မ်က္လုံးမ်ဳိးျဖင့္ ရြာတစ္ခြင္ကို လွည့္လည္သုံးသပ္အကဲခတ္ခဲ့ပါ၏။

        ရြာသား ၁ဝ ဦးတြင္ တစ္ဦးသည္ က်ိက်ိတက္(ေၾကးညိႇတက္) ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝသူျဖစ္ၿပီး ငါးဦးသည္ ေပါ့ပါးလြယ္ကူစြာ စားႏုိင္ေသာက္ႏုိင္ လွဴႏုိင္တန္းႏုိင္သူျဖစ္ေနၾကသည္။ က်န္ေလးဦးကား အလုပ္မွန္မွန္လုပ္ရင္း မပူမပင္စားေသာက္ ေနထုိင္ ႏုိင္သူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။                     'ထမင္းတစ္လုတ္အတြက္ ထင္း ခုတ္စားရသူ'မရွိ။ ကုန္းေကာက္စရာ မရွိေအာင္ မြဲေတစုတ္ခ်ာေနသူနတိၴ။ အိမ္တုိင္းနီးပါး အနည္းဆုံးေမာ္ေတာ္ ဆုိင္ကယ္တစ္စီးေတာ့ရွိၾကသည္။ ရြာ ၏ လူမႈေရးအသင္းတြင္ အမ်ားပုိင္ 'စူပါဆလြန္း' ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ႏွစ္စင္းရွိသည္။ မုိဘုိင္းဖုန္းကုိအိမ္တိုင္း ေစ့နီးပါးကိုင္ေဆာင္သုံးစြဲႏုိင္ၾက သည္။ အစုိးရျပန္/ဆက္ စာၾကည့္တုိက္တစ္ တုိက္၊ 'မင္းဓမၼစာၾကည့္တုိက္' အမည္ရွိ ပုဂၢလိကပိုင္ အမ်ားသုံး စာၾကည့္တုိက္တစ္တုိက္ရွိသည္။

         ရြာ၏ က်က္သေရေဆာင္ 'အေသာကရာမ' ေက်ာင္းတုိက္ႀကီး၏ သက္တမ္းမွာ ရြာ၏ သက္တမ္းႏွင့္ အတူတူပင္ျဖစ္၏။ ရဟန္းသာမေဏ ႏွစ္က်ိပ္ခန္႔ရွိသည္။ ရြာထဲမွာ သကၤန္း တစ္လႊားလႊားျဖင့္ လမ္းသလားေနၾကမည္ဟုမထင္ၾကႏွင့္။ သာသနာေရးကိစၥမွတစ္ပါး ရဟန္းသာမေဏတုိ႔သည္ ေက်ာင္းပရိဝုဏ္ျပင္ပသို႔ ထြက္ေတာ္မမူၾကကုန္။ သီလဂုဏ္၊ သမာဓိဂုဏ္၊ ပညာဂုဏ္ ႏွင့္ ျပည့္စုံေတာ္မူေသာ ပဓာနနာယက ဆရာေတာ္ႀကီး 'ဦးကိတိၱ'သည္ သက္ေတာ္ ၈ဝ ရွိၿပီျဖစ္သည့္တုိင္ က်န္းမာဆဲ။  

        ကြၽႏု္ပ္ေရာက္ရွိသခုိက္ ကဆုန္ေညာင္ေရသြန္းပြဲေတာ္ႏွင့္ ဆြမ္းႀကီး ေလာင္းအလွဴပြဲကုိ စည္ကားသုိက္ၿမိဳက္စြာ က်င္းပသည္ႏွင့္ ဆုံစည္းခဲ့ရသည္။ ဆြမ္းႀကီးေလာင္းအလွဴပြဲတြင္ လွဴဖြယ္ဝတၴဳအစုစုကုိတန္းစီလွဴ ဒါန္းၾကကုန္ေသာ ရြာသူ ရြာသားကေလးလူႀကီး လူတန္းႀကီး၏ အလ်ားမွာ မုိင္ဝက္ခန္႔မွ် ရွည္လ်ားသည္ကို ေထာက္႐ႈ၍ သူ႐ုိ႔၏သဒၶါတရားကိုမွန္းဆ၍ မုဒိတာပြားေတာ္မူၾကပါကုန္။ အေသာကရာမေက်ာင္းတုိက္ႀကီးမွာ သီတင္းသုံးေတာ္မူၾကကုန္ေသာ ရဟန္းသာမေဏတုိ႔ ဆြမ္းခံမထြက္ၾကရဘဲ 'ပို႔ဆြမ္း'မ်ားျဖင့္သာ ဝဝလင္လင္သုံးေဆာင္ရင္း ဥတုသပၸါ ယမွ်တေနၾကပုံကုိ ႐ႈ၍ ''ေၾသာ္-သည္လုိ အလွ်ံပယ္ဆြမ္းလုပ္ေကြၽးႏုိင္ၾက တာဟာသဒၶါတရားအျပင္၊ စီးပြား ေရးလည္းေကာင္းေပလုိ႔ပဲ''ဟု ကြၽႏု္ပ္ မွတ္ယူ၏။

        ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ ေက်းရြာေပါင္း သုံးေသာင္းေက်ာ္မွာ 'ဟံသာဝတီ' ကဲ့သုိ႔ ေက်းရြာမ်ဳိး မည္မွ်ရွိပါသနည္း။ ကြၽႏု္ပ္မသိပါ။ မေျပာတတ္ပါ။ သူ႐ုိ႔ ရြာသားေတြ၏ အားသာခ်က္မွာ ေျမ ဆီၾသဇာထက္သန္ေသာ လယ္ယာ ေျမမ်ားမွ ပဲမ်ဳိးစုံႏွင့္ဆီထြက္ သီးႏွံ ေတြေအာင္ျမင္စြာျဖစ္ထြန္းေနျခင္းျဖစ္ႏုိင္သည္။ ၿပီးေတာ့ လုံ႔လဝီရိယ အျပည့္ရွိေသာ ရြာသားမ်ား။ ကိုယ္ က်င့္တရားျဖဴစင္ၾက၊ စိတ္ႏွလုံး သန္႔ရွင္းၾကသည့္ ရြာသားမ်ား။

        ျဖည့္စြက္ေျပာစရာကေလးတစ္ခုကား ရြာသားကေလးလူငယ္ မ်ား ျခင္းခတ္၊ ေဘာကန္ေဆာ့ကစားၾကစဥ္ ဆဲသံဆုိသံ၊ ဖ႐ုႆဝါစာတစ္လုံးတေလမွ် မၾကားခဲ့ရျခင္းပါ တည္း။ အေဟာဝတ ေကာင္းေလစြ။

ၾကဴးႏွစ္

ၾကဴးႏွစ္
 
Untitled Document
No comments yet...be the first to comment
  Name :  (required)
  Email :  (will not be published) (required)
  Comment :
 
Email: [email protected] Copyright 2004 Zaygwet Journal. All rights reserved.
Powered By eTrade Myanmar Co., Ltd.