27-7-2017
HOME
ABOUT US
CONTACT US
  Untitled Document
Categories
Untitled Document
Untitled Document
ေဒသတြင္း သတင္းစံု
ခ်င္းတြင္းျမစ္ေရႀကီးမႈေၾကာင္႕ ကေလးခ႐ုိင္အတြင္း စပါးစုိက္ခင္း ဧက ၄ဝဝ ေက်ာ္ ေရဝင္ပ်က္စီး
This Week’s COVER
ဂ်ာနယ္ အမွတ္စဥ္ .... 1021
အိမ္ျခံေျမ ေၾကာ္ျငာမ်ား
Market Data
အာရွေငြေၾကး အေျခအေန
 USD   EUR 
USD 1 1.209
EUR 0.826

1 

JPY 105.93  128.091
SGD 1.691 2.044
THB 39.56 47.836
Advertising
 
စာေပႏွင္႔ အႏုပညာ
အေမတို႔ရြာ သႀကၤန္ခါ

အေမတုိ႔ရြာသည္ ဧရာဝတီတုိင္း ဓႏုျဖဴခ႐ုိင္ထဲမွာပါဝင္ၿပီး ဧရာဝတီ ျမစ္၏ အေရွ႕ဘက္ကုန္းတြင္းပုိင္းထဲ မွာ တည္ရွိသည္။ ၁၉ ရာစု ကုန္ခါ နီး ပါေတာ္မူေခတ္ေလာက္မွာ အ ထက္အညာမုံရြာၿမိဳ႕အေနာက္ဘက္ ခ်င္းတြင္းျမစ္အေနာက္ဘက္ကမ္းအ တြင္းပုိင္းမွ ထန္းသမားအညာသား ေတြ 'တည္'ခဲ့ေသာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ျမန္မာေက်းရြာျဖစ္သည္။

ထုိစဥ္ ကာလမွ ၂ဝ ရာစုအေစာ ပုိင္းကာလေလာက္အထိ အေမတုိ႔ ရြာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ျမန္မာဆန္လုိက္ သည္မွာ ယခုေခတ္ႏုိင္ငံေရး ရည္ ရြယ္ခ်က္ အေျချပဳ ဗုဒၶဘာသာဝင္ အစြန္းေရာက္ေတြပင္ 'ေအာ' ခ် ေလာက္မည္ထင္သည္။

ဆုိၾကပါစုိ႔။ ရြာထဲသုိ႔ ငါးပုစြန္ အရွင္ လာမေရာင္းရ။ အမဲသား သည္ မလာႏွင့္။ ကြၽဲႏြားေသလွ်င္ ေျမျမႇဳပ္ပစ္သည္ကမ်ားသည္။ လယ္ တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ၾသဝါဒကုိ အထူးနာခံၾကေသာ ေအာက္သား တစ္ျဖစ္လဲ အညာသားေတြ။ ဆရာ ေတာ္ႀကီးက တစ္ျပည္လုံး လွည့္ လည္ၿပီး 'ႏြားသားေရွာင္ၾကဥ္ေရး တရား' ေဟာေတာ္မူခဲ့သည္မွာ ရည္ ရြယ္ခ်က္ (၂) ရပ္ရွိခဲ့သည္ဟု ကြၽန္ ေတာ္ဖတ္ဖူးသည္။
    (၁) အခ်က္။ ျမန္မာလူထုကိုယ္ စားျပဳေတာင္သူလယ္ သမားထုႀကီး ၏ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ ကြၽဲႏြားေတြ မ်ဳိးမ သုဥ္းေရး။
    (၂) အခ်က္။ နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္ အစုိးရ၏ ေနာက္ၿမီးဆြဲ ဘာသာျခား ကြၽဲႏြားသတ္သမားေတြကုိ ဆန္႔က်င္ ေရး...။

ဗုဒၶဘာသာစည္းေဘာင္အ  တြင္းမွ ဆရာေတာ္ႀကီး 'အမဲသား မစားေရး' တရားေဟာခဲ့သည္မွာ အာပတ္လည္း လြတ္သည္။ ေတာင္ သူလယ္သမား လူထုႀကီးကို ကယ္ တင္ထိန္းသိမ္းရာလည္း ေရာက္ သည္။

''င႐ုိ႕ ငယ္ငယ္က သႀကၤန္ ကာလမယ္ ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႔ တစ္ရက္တည္းပဲ ေရကစားၾကတယ္။ ေရ ကစားၾကတာကလည္း ကေလးသူ ငယ္နဲ႔ ကာလသား ကာလသမီးေတြ ေလာက္ပါပဲ။ ေရကစားတယ္ဆုိရာ မွာလည္း ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းနဲ႔ ေရ သန္႔သန္႔ကို ဖလားနဲ႔ ခပ္ၿပီးေလာင္း ၾကတာ''ဟု အေမက ေျပာျပသည္။

''အေမတုိ႔ ေတာသႀကၤန္က ပ်င္းစရာႀကီးေနမွာပါဗ်ာ''ဟု ကြၽန္ ေတာ္သည္ ထုိစဥ္က ႐ႈံ႕ကာမဲ့ကာ ေျပာခဲ့ပါသည္။

ကြၽန္ေတာ္က ရန္ကုန္မွာ လူျဖစ္ ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ရန္ကုန္ သႀကၤန္ႏွင့္ ငယ္စဥ္ကတည္းက ယဥ္ပါးေနသည္။ ရန္ကုန္သႀကၤန္က ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း ေပ်ာ္ၾကရႊင္ၾက၊ ျမဴးၾကမူးၾကတာ မဟုတ္လား။ မီးသတ္ပုိက္အပါအဝင္ ပုုိက္အရြယ္အစား အမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ ေရ ပက္ခံ ကားေတြေပၚက ေရပက္ခံ သတၱဝါေတြ ေက်ာေကာ့ကုန္ ေအာင္ ရက္ရက္စက္စက္ ေရပက္ၾက တာျဖစ္သည္။ ပုိက္မွေရ အားျပင္း ၍ အက်ႌပါးပါးကေလးေတြ ကြဲၿပဲကုန္ၾက ေသာ ကုမၼာရီ အမ်ဳိးေကာင္းသမီး ကေလးေတြကလည္း စိတ္ဆုိးဖုိ႔ေဝ လာေဝး။ အက်ႌၿပဲလွ်င္ မျမင္အပ္တာ ေတြ မျမင္ရေအာင္၊ မေပၚအပ္တာ ေတြ မေပၚရေအာင္ တဘက္စႀကီး ပတ္ၿခံဳထားလုိက္႐ုံပါပဲ။

ကြၽန္ေတာ္ ကုိးႏွစ္သားေလာက္ က်ေတာ့ ရန္ကုန္သႀကၤန္ကုိ ထိတ္ လန္႔သြားသည္။ ကမၻာေအး ေစတီ လမ္းေပၚမွာ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ အတူ ေရ ကစားေသာ သူငယ္ခ်င္းေပါက္စီကို ေရပက္ခံဂ်စ္ကားတစ္စီးက ဝင္တုိက္ သည္။ သည္ေကာင္မေသေသာ္ လည္း ေခါင္းမွာ ဆံပင္မေပါက္ေသာ အမာရြတ္ႀကီးႏွင့္ ဦးေႏွာက္ေခ်ာင္ သြားရွာသည္။

ကြၽန္ေတာ္ ၁၂ ႏွစ္သားေလာက္ မွာ အေမတုိ႔ရြာကုိ အလည္အပတ္ သြားရာ သႀကၤန္ေရသဘင္ပြဲႏွင့္ ႀကံဳ ေနသည္။ သူတုိ႔ေရ သဘင္ပြဲမွာ ေရွး မူကေလးေတာ့ က်န္ေနေသးသည္။ အႀကိဳေန႔မွစ၍ အတက္ေန႔အထိ ႏွပ္ ေခ်းတြဲေလာင္းကေလးသူငယ္ေတြ သာ ေရကစားၾကသည္။ လူႀကီးသူမ ေတြက ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းသြား ကာ သီတင္းေဆာက္တည္ကာ ေကာင္းမႈမွာ ေမြ႔ေပ်ာ္ၾက သည္။ ဘုန္း ေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းမွာ အလွဴဒါနျပဳ ၾကသူငါေတြ အျပည့္။ စတုဒိသာ အေကြၽးအေမြးေတြက အလွ်ံပယ္။

 ေဟာ-ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေရာက္ ပါၿပီခင္ဗ်ား။ ေတာသားကာလသား  ကာလသမီးေတြ သဲသဲမဲမဲေရကစား ၾကပါၿပီခင္ဗ်ား။ ေရပုိက္ႏွင့္ပက္။ ေရ ျ>ြပတ္ႏွင့္ထုိး၊ ေရခြက္ျဖင့္ေလာင္းျခင္း မဟုတ္ပါ။ ကာလသားအုပ္စုက ကာလသမီးတစ္ေယာက္ကို ဖမ္းမိ လွ်င္ ဖမ္းခ်ဳပ္ေပြ႔ယူၿပီးရြာေဘးက ေခ်ာင္းထဲ ဝုန္းခနဲပစ္ခ်သည္။ ရြာမွာက ေရမကူးတတ္သူမရွိ။ ေမြးရာပါ အကန္းေတာင္ေရကူးတတ္ သည္။ ေဟာ-ကာလသားတစ္ေယာက္ကို ကာလသမီးအုပ္စုက ဖမ္းမိသြားၿပီ။ ငါးမူးလုံးေလာက္အုန္းဆံႀကိဳးႀကီးျဖင့္ တုပ္ပါသည္။ မ်က္ႏွာကို သနပ္ခါး ေတြ ထူလပ်စ္ႀကီး လူးေပးပါသည္။ ႏုိ႔ထြက္ေကာင္းေသာ သားသည္ အေမတစ္ေယာက္ ႏုိ႔ရည္ႏွင့္ ထမင္း ႏွင့္နယ္ၿပီး ထုိသူေကာင့္သားအား မစားမေနရ အတင္းခြံ႔ေကြၽးပါ သည္။ ျငင္းလွ်င္ ငွက္ေပ်ာလက္ျဖင့္ တျဖန္း ျဖန္း႐ုိက္ပါေသးသည္။ ဒါတြင္ မက ေသး။ ခပ္ကဲကဲအေကာင္ဆုိလ်င္ ခါး ေတာင္းက်ဳိက္ျဖဳတ္၊ စအုိဝကုိ ဥသွ်စ္ သီးမွ အေစးျဖင့္ ပိတ္ဆုိ႔ကာ ေမ်ာက္ ကကခုိင္းပါသည္။

''အေမတုိ႔ရြာက သႀကၤန္က ဘယ့္ႏွာႀကီးတုံးဗ်ာ''ဟု ကြၽန္ေတာ္ ကညည္းပါသည္။ အေမက ''ဒါ င႐ုိ႕ရြာက ဓေလ့ပဲ''ဟု ၿပံဳးၿပံဳးႀကီးဆုိ ေလသည္။

 ျမန္မာတုိ႔ သႀကၤန္ေရသဘင္ပြဲ၌ အေပ်ာ္ၾကဴးၾကပံုမွာ ရာဇင္ဝင္တြင္ ပါသည္။ ပုဂံေခတ္က မင္းတစ္ပါး သႀကၤန္ကာလ ေရကစား ရာတြင္ မိဖုရားအေပၚ ေရကစားၾကမ္းသြား သျဖင့္ မိဖုရားက စိတ္နာကာ ဘုရင့္ စားေတာ္အုပ္မွာ အဆိပ္ခတ္သည္။ ဘုရင္ သိသြားၿပီးထို မိဖုရားကို ကြပ္ မ်က္ပစ္လုိက္ပါသတဲ့။ ဘယ့္က ေလာက္ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔တဲ့ အျပဳ အမူပါလိမ့္ဗ်ာ။

'ေငြဖလားျဖင့္ ေရကစားသည္'

'သေျပခက္ျဖင့္ ေရပက္သည္' ဟူ ေသာ အသုံးအႏႈန္းေတြမွာ စာထဲမွာ သာရွိၾကသည္။ အျပင္ေလာက မွာ ေတာ့ 'အပ်ဳိပိန္ပိန္ေရ မစိမ္နဲ႔၊ အပ်ဳိဝဝေရမခ်နဲ႔'ဟု သံခ်ပ္ေျပာင္ ေတြထုိးကာ မေအႏွမခ်င္းမစာ ေရ မြန္းၿပီး ေသမတတ္ ေရေတြ ဖိေလာင္း တတ္ၾကသည္။

အတာသႀကၤန္သည္ ေရသဘင္ ယဥ္ေက်းမႈ ပြဲေတာ္မဟုတ္ေတာ့။ အ႐ုိင္းအစုိင္းတုိ႔ အူျမဴးကာ မူး႐ူး သည့္ပြဲ ျဖစ္လာ သည္။ အေနာက္ တုိင္းဓေလ့ April's fool (ဧၿပီ အ႐ူး) သည္ ျမန္မာသႀကၤန္ႏွင့္ ကြက္တိ အံကိုက္ျဖစ္ေနသည္။

မူးၾက႐ူးၾကျမဴးၾကထူးၾကတာ ကိစၥမရွိ။ အခ်ိန္တန္လွ်င္ ရဲစခန္း၊ ေဆး႐ုံႏွင့္ သခ်ဳႋင္းတုိ႔က တာဝန္ယူ ၾကလိမ့္မည္။ အထူးသျဖင့္ ၿမိဳ႕ႀကီး ျပႀကီးမွာ ေနထုိင္ၾကပါလ်က္ နလ ၿပိန္းတုံးေတြက အဘေခၚေလာက္ ေသာ ရန္ကုန္သူ ရန္ကုန္သားေတြက ေရကို မတရားျဖဳန္းတတ္ၾကသည္။ ေရေပါေပါျဖဳန္းရမွ ေပ်ာ္စရာဟု အ႐ူးေတြးေတြးၾကသည္။

 ေရသည္ ေငြထက္အေရးပါ ေၾကာင္း၊ ေရႊထက္တန္ဖုိးႀကီးေၾကာင္း နလၿပိန္းတုံး ၿမိဳ႕ႀကီးသားတုိ႔ သိသင့္ နားလည္သင့္ၾကၿပီ။ ေရွးကလုိ 'ေငြ ဖလားျဖင့္ ေရကစားၿပီး သေျပခက္ ျဖင့္ ေရပက္ၾကဖုိ႔''ႏႈိးေဆာ္လွ်င္ ႏႈတ္ ခမ္းစူ ေျခေဆာင့္ၾကလိမ့္မည္။

''သႀကၤန္မွာ မေပ်ာ္ရေတာ့ဘူး လားလဗ်''ဟု ရန္ေစာင္ေမးခြန္းထုတ္ ခ်င္ၾကလိမ့္မည္။

''မင္းတုိ႔ ဗမာေတြပဲ ေပ်ာ္ ေပ်ာ္ ႏုိင္လြန္းကြာ၊ ပုဆုိးဖင္ေပါက္၊ ထဘီ အစုတ္ဝတ္ထားၾကရင္း ေပ်ာ္ ေပ်ာ္ ႏုိင္လြန္း''ဟုသာ စိတ္နာ နာႏွင့္ ေမး ေငါ့လုိက္ခ်င္ပါေတာ့သည္။

 ေၾသာ္-အေမတုိ႔ ရြာသႀကၤန္ပြဲကို လည္း မေရာက္ျဖစ္တာၾကာေပါ့။ အရက္ေပါေတာ့ ငမူးင႐ူး တယ္မ်ား ဆုိပဲ။

ၾကဴးႏွစ္
 
Untitled Document
No comments yet...be the first to comment
  Name :  (required)
  Email :  (will not be published) (required)
  Comment :
 
Email: [email protected] Copyright 2004 Zaygwet Journal. All rights reserved.
Powered By eTrade Myanmar Co., Ltd.