23 - 2 - 2017
HOME
ABOUT US
CONTACT US
  Untitled Document
Categories
Untitled Document
Untitled Document
ေဒသတြင္း သတင္းစံု
ခ်င္းတြင္းေရေၾကာင္း က်ပ္တည္းလာမႈေၾကာင္႕ ခရီးသြားလာသူနည္းပါး
This Week’s COVER
ဂ်ာနယ္ အမွတ္စဥ္ .... 1002
အိမ္ျခံေျမ ေၾကာ္ျငာမ်ား
Market Data
အာရွေငြေၾကး အေျခအေန
 USD   EUR 
USD 1 1.209
EUR 0.826

1 

JPY 105.93  128.091
SGD 1.691 2.044
THB 39.56 47.836
Advertising
 
စာေပႏွင္႔ အႏုပညာ
အေဖ့ရဲ႕ ၀ါသနာ

၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္မွာ ကြယ္လြန္ သြားရွာၿပီျဖစ္တဲ့ ဘာသာျပန္ စာ ေရးဆရာ ေမာင္ၾကည္သန္႔ရဲ႕ တုိက္တြန္းခ်က္တစ္ခုရွိခဲ့ဖူးပါ တယ္။ အေဖ့ရဲ႕ စာေပမိတ္ေဆြ ေတြက အေဖ့ကို ေပးတဲ့ ေပးစာ ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေဆာင္းပါး ေတြေရးဖုိ႔ပါပဲ။ အဓိကကေတာ့ ဆရာေမာင္ထင္ကို စာေပမိတ္ေဆြ ေတြက ေရးၾကတဲ့ေပးစာေတြ အ ေၾကာင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ ႏွစ္ဦးသား တုိင္ပင္ရင္းနဲ႔ လုပ္ငန္းကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ ၾကပါတယ္။ အဲဒီလုိ အေကာင္အ ထည္ ေဖာ္ရင္းနဲ႔ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ ၂၅ ရက္ေန႔မွာ ဆရာေမာင္ၾကည္သန္႔ဟာ ႏွလုံး ေရာဂါနဲ႔ ကြယ္လြန္သြားခဲ့ပါတယ္။ ဆရာမရွိေတာ့တဲ့ေနာက္မွာ စီစဥ္ ထားတဲ့ အစီအစဥ္ေတြ ပ်က္ျပယ္ သြားခဲ့ရပါတယ္။

အေဖ့ရဲ႕ စာေပမိတ္ေဆြေတြ ရဲ႕ ေပးစာေတြကို လွန္ေလွာဖတ္ ၾကည့္ရင္းက အေဖ့ရဲ႕ ဝတၴဳ၊ ေဆာင္းပါးနဲ႔ ကဗ်ာဆုိင္ရာ အ ေၾကာင္းအခ်က္အခ်ဳိ႕ (အေဖေရး သားခဲ့ျခင္း မျပဳခဲ့တဲ့အေၾကာင္းအ ရာေတြ) ကို သိရွိခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။

အဲဒီေပးစာေတြဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ၇၈ ႏွစ္၊ ၁၉၃၈-၃၉ ခုႏွစ္ အခ်ိန္ ကာလက ေပးစာေတြျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေပးစာေတြကေန ကြၽန္ေတာ္ မသိေသးတဲ့ အခ်က္အလက္အ ေၾကာင္းအရာမ်ားစြာကို ဖတ္႐ွဴခြင့္ ရခဲ့ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အေဖ့ ရဲ႕ 'ၿမိဳ႕အုပ္မင္းဆုိ ဘုံ႐ုံကဗ်ာ'နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ 'ၿမိဳ႕အုပ္မင္းဆုိ ဘုံ႐ုံကဗ်ာ' အေၾကာင္းကို သီးသန္႔ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္အေန နဲ႔ ေရးပါ ဦးမယ္။

အေဖ့ရဲ႕ ဝါသနာနဲ႔ ပတ္သက္ တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို ကြၽန္ ေတာ္ ဖတ္မိသမွ်ေတြထဲက ရွာေဖြ ၿပီး 'ေစ်းကြက္ဂ်ာနယ္' ပရိသတ္ အတြက္ ေရးျပခ်င္ပါတယ္။

ကိုယ္မသိမီလုိက္တဲ့ အ ေၾကာင္းအရာမ်ဳိးကို ေမးျမန္းခ်င္ ရင္ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ တစ္လမ္းတည္း အတူေနၾကတဲ့ ဆရာေမာင္ၾကည္ သန္႔ဆီေျပးၿပီး ေမးျမန္းခဲ့ရဖူးပါ တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ေရးသမွ် စာမူ ေတြကို သူကပဲတည္းျဖတ္ေပးပါ တယ္။ အခုအခါမွာေတာ့ ကြၽန္ ေတာ့္စာမူကို တည္းျဖတ္ေပးမယ့္ ကြၽန္ေတာ္ရဲ႕ ဗဟုသုတ ဟင္းေလး အုိးႀကီးမရွိေတာ့တာမုိ႔ ကိုယ္မသိ မီလုိက္တဲ့ စာေပဆုိင္ရာအေၾကာင္း ရပ္ေတြကို ေမးဖုိ႔ျမန္းဖုိ႔ခက္ခဲသြား ပါၿပီ။

ဝါသနာဆုိတာ ဘာလဲ။

ဝါသနာဆုိတာကို အေဖက အခုလုိ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆုိခဲ့ပါတယ္။

ဝါသနာဆုိသည္မွာ ကိုယ္ ႀကိဳက္တာ ကိုယ္လုပ္ျခင္းပင္ တည္း။ စာေရးျခင္း၊ စာဖတ္ျခင္း လုပ္ငန္းတုိ႔၌ ဝါသနာသည္ အေရး ႀကီးသည္။

ဝါသနာမပါဘဲႏွင့္ စာတုိေပစ ေရးလုိ႔မျဖစ္၊ ဖတ္လုိ႔မရ၊ ေရးသူႏွင့္ ဖတ္သူႏွစ္ဦး အႀကိဳက္ခ်င္းတူေန လွ်င္မူကား စာေရးျခင္း၊ စာဖတ္ ျခင္းလုပ္ငန္းတုိ႔သည္အတူတကြ ႀကီးပြားလိမ့္မည္ျဖစ္သည္၊ လုိ႔ အေဖ မကြယ္လြန္မီ ၃ ႏွစ္၊ ၂ဝဝ၃ ခုႏွစ္ မတ္လမွာ ေရးခဲ့ တဲ့ ဝါသနာ ေဆာင္းပါးထဲက အ ေၾကာင္းအရာ ကေလးကို ေကာက္ ႏုတ္တင္ျပျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။

မိမိရဲ႕ ဆႏၵမပါဘဲ၊ စိတ္ဝင္ စားမႈမရွိဘဲ အလုပ္တစ္ခုကို ဇြတ္ ႏွစ္ၿပီးလုပ္ေနရင္ အဲဒီအလုပ္ဟာ ထြန္းေပါက္မလာႏုိင္ဘူးဆုိတာကို အေဖ့ေရးခဲ့တဲ့ ကြၽန္ေတာ္ဘာ ေၾကာင့္ စာေရးရသလဲဆုိတဲ့ ေဆာင္းပါးတစ္ေနရာမွာ အခုလုိ တင္ျပထားပါတယ္။

ဖန္တီးေသာသူသည္ ဖန္တီး ခ်င္ေသာစိတ္ ရွိမွသာလွ်င္ သူ၏ ဖန္တီးမႈေကာင္းႏုိင္မည္။ အလုပ္ တစ္ခုကို မလုပ္ခ်င္ဘဲႏွင့္ ျဖစ္ညႇစ္ ၍ လုပ္ေနလွ်င္ ထုိအလုပ္သည္ ရြက္ၾကမ္းေရက်ဳိမွ်ပင္ ထြန္းေပၚ လာမည္ မဟုတ္ေခ်။ အထူးသျဖင့္ ဖန္တီးျခင္း အလကၤာႏွင့္ စပ္ဆုိင္ ေသာ အႏုပညာ အလုပ္သမား သည္ မဖန္တီးခ်င္ဖန္တီးခ်င္ႏွင့္ အလုပ္လုပ္ေသာ္ ထုိအလုပ္ကို  အရသာခံေသာ သူတုိ႔၏ စိတ္တြင္ အရသာေပၚႏုိင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ ေခ် လုိ႔ ေရးသားထားတာကို မွတ္ သားရပါတယ္။

အဲဒီေဆာင္းပါးမွာပဲ ဝါသနာ ဟာ အလြန္အေရးႀကီးတဲ့ အ ေၾကာင္းကို ထပ္ၿပီး ရွင္းျပထားပါ တယ္။

 'ဝါသနာဘာဂီဆက္တုိင္းမီ ဟူေသာ စကားအတုိင္း စိတ္ဆႏၵ ၏ အရင္းခံျဖစ္ေသာ ဝါသနာ သည္အလြန္အေရးႀကီးပါသည္။ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးစ ေခတ္က ႐ႈမဝမဂၢဇင္းတြင္ 'ဝါသနာ'ဟူ ေသာေဆာင္းပါးကို ေရးခဲ့၏။ ထုိ ေဆာင္းပါး၌ ကြၽန္ေတာ္သည္ ဝါသနာမပါေသာ အလုပ္ထဲ၌ တဝဲလည္လည္ေနခဲ့ရာမွ ဝါသနာ ပါေသာ အလုပ္သို႔ ေရွး႐ႈလာပုံကို တေစ့တေစာင္းေဖာ္ျပခဲ့၏။

သို႔ေသာ္ ကြၽန္ေတာ္၏ မူလ ဝါသနာမွာ စာေရးျခင္း မဟုတ္။ စာဖတ္ျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။'

 အေဖ့ရဲ႕ ဝါသနာဟာ အ သက္အရြယ္အလုိက္ ေျပာင္းလဲ လာတဲ့ သေဘာကိုလည္း ၁၉၄၈ ခုႏွစ္၊ ေမလထုတ္႐ႈမဝမဂၢဇင္းထဲ က 'ဝါသနာ' ေဆာင္းပါးထဲမွာ ေတြ႔ရပါတယ္။

'႐ုိးကုမၸဏီကတ္တေလာက္ ႀကီးကို ေရွ႕မွာခ်ၿပီး ကက္တ ေလာက္ထဲက ေခြး႐ုပ္၊ ေၾကာင္႐ုပ္၊ ေတာေတာင္ေရေျမ၊ တုိက္တာေတြ၊ ဘုိင္စကယ္နဲ႔ ဘုိမ႐ုပ္ေတြကို ကူး ေရးရင္း ေန႔ရွိသေရြ႕ အဲဒီပုံေတြ ေရးေနရရင္ ေပ်ာ္စရာေကာင္းမွာ ပဲဆုိၿပီး စိတ္ကူးယဥ္ခဲ့ဖူး ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီေခတ္မွာ ဆုိင္း ဘုတ္ေရး ဆရာဘဝနဲ႔ ထမင္းငတ္ မယ့္ ကိန္းမဆုိက္ခဲ့ရတာ ကံ ေကာင္းေလျခင္း၊ လုိ႔ဆုိၿပီး နိဒါန္း ပ်ဳိးထားပါတယ္။

အ႐ုပ္ေရးရာမွာ အလြန္ ဝါသနာပါ၏။ သို႔ေသာ္ ထုိဝါသနာ ဘာဂီကို ဆက္တုိင္းမီရန္ အခြင့္ အေရး မရခဲ့သျဖင့္ ဆုိၿပီး ဝါသနာ ကို စြန္႔ခဲ့ရတဲ့အေၾကာင္း သိရွိရပါ တယ္။

ဒါေပမယ့္လည္း ေျခာက္ႏွစ္ သားအရြယ္ သင္ပုန္းႀကီးကုန္တဲ့ အခ်ိန္က စၿပီး စာေပဘက္ကို စိတ္ၫြတ္လာတာ အေဖသတိမ ထားမိလုိက္ပါဘူး။ သင္ပုန္းႀကီး သင္ၿပီးခ်ိန္မွာ 'အယ္ဒီတာ' ျဖစ္ ခ်င္လာျပန္ပါတယ္။ ငယ္ရြက္သူ အေဖ့မွာ 'အယ္ဒီတာ'ဆုိတဲ့ အဂၤလိပ္စကားကို 'ဘာသာစကား'  မွန္းမသိခဲ့ပါ။

အေဖ့ရဲ႕ အေတြးပေဒသာ ၂ဝဝ၂ ဒီဇင္ဘာ စာအုပ္နိဒါန္းမွာ လည္း 'အယ္ဒီတာဆုိတာသည္မွာ သတင္းတုိ႔ကို စုေဆာင္း ပုံႏွိပ္ထုတ္ ေဝေရာင္းခ်သူဟု ကြၽန္ေတာ္ေရး ေတးေတး နားလည္ပါတသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ 'ငါႀကီးလာလွ်င္ အယ္ ဒီတာလုပ္မယ္' ဟု စိတ္ထဲက်ိတ္ ၿပီး ရည္ရြယ္ခဲ့ပါသည္လုိ႔ အေဖ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ေရးသားေဖာ္ျပခဲ့ ပါတယ္။

အေဖဟာ ေျမာင္းျမၿမိဳ႕တုိင္း ရင္းသား အထက္တန္းေက်ာင္းက ေန ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မတုိင္းရင္းသား အထက္တန္းေက်ာင္းကို ေရာက္ရွိ ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီကမွ ရန္ကုန္ တကၠသုိလ္ကို တက္ေရာက္ပါ တယ္။ ဝိဇၨာဘြဲ႔ရခဲ့ပါတယ္။

အေဖ တကၠသုိလ္ေက်ာင္း သားဘဝမွာ ဝိဇၨဘာသာတြဲယူေန ရာက ဆရာဝန္ျဖစ္ခ်င္လုိ႔ ဇီဝေဗဒ ဘာသာတြဲကို ေျပာင္းယူလုိက္ပါ တယ္။ ဥပစာ သိပံၸတန္းကို ေရာက္ ပါတယ္။ စာေမးပြဲ အႀကိမ္ႀကိမ္ က်ၿပီး ကံမေကာင္းအေၾကာင္းမ လွလုိ႔ ဆရာဝန္မျဖစ္ခဲ့ရပါ။

အေဖ့ရဲ႕ 'ကြၽန္ေတာ္ဘာ ေၾကာင့္ စာေရးရသလဲ' ေဆာင္း ပါးမွာ သိပံၸပညာရပ္ႏွင့္ နဖူးစာဆုံ ေသာအခါ ကြၽန္ေတာ္သည္ ဆရာ ဝန္ျဖစ္ေလမလားဟု ဖားကိုခြဲ ၾကည့္ရင္းႏွင့္ ေခြးဋီကာကို ေအာ္ ၍ ဖတ္၏။ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ ေတာ္မႈိင္း၏ စာမ်ားမွာ ေအာ္ဖတ္ မွ အရသာရွိသည္လုိ႔ တင္ျပထား ပါသသည္။ အလ်ဥ္းသင့္လုိ႔ အေဖ့ ရဲ႕ ကဗ်ာကို ေဖာ္ျပခ်င္ပါေသး တယ္။

ဖားခြဲသူ
ဖားကေလးရယ္တဲ့
ျပဴးေၾကာင္ေၾကာင္
ဇလုံေပၚအသာေကြး၊
ေမွးမွိတ္ေပ်ာ္ေယာင္။
ဓားလက္နက္ကယ္ႏွင့္
ႏြားဖ်က္မယ္ အမူေဆာင္၊
ေပါင္ကိုတဲ့ ကိုင္ကာၿဖဲ။

ကြၽမ္းဆုိက္ငယ္ျပန္၊
ဝမ္းဗိုက္အသာလွန္လုိ႔
ဒန္ေငြေရာင္ထုိကပ္ေက်းရယ္ႏွင့္
အေျမႇးကို အသာျဖတ္ပါမွ
က်မ္းတတ္ငနဲ။

ဒါတင္မကေသး။ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းေရွ႕ သစ္ပုတ္ ပင္ႀကီးကို ၾကည့္ၿပီး ကဗ်ာစပ္လုိက္ ပါေသးတယ္။

ႏုထြားပ်ဳိ ေရႊရင္မုိ႔လုိပ၊
မတုိ႔ခင္ ေၾကြစလုပါပဲ၊
ပန္းပြင့္ဖူး စုိျပည္ျပည္
ပင္စည္က ျမင့္မား

ကဗ်ာဆရာႀကီး ဝီလ်ံဝါစ္ ဝါ့သ္ (William Wordsworth) ရဲ႕ အရိပ္အာဝါသေအာက္ေရာက္ေန ခုိက္သူ႔ကို အတုခုိးၿပီး သစ္ပုတ္ပင္ ႀကီးရဲ႕ အေၾကာင္းစာခ်ဳိးလုိက္တာ ပဲျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ေက်ာင္း ေနဖက္သူငယ္ခ်င္းက ၾကမ္းလြန္း တယ္လုိ႔ မွတ္ခ်က္ခ်ခံရသလုိ အေဖရဲ႕ အေဖ(အဘုိး) က ဖတ္မိ ေတာ့ ဒီစာမ်ဳိးမေရးရလုိ႔ ပညတ္ခံ ရပါတယ္။ အဲဒီအေၾကာင္းအရာ ရဲ႕ ေအာက္မွာ ...

ထုိ႔ေၾကာင့္ ကဗ်ာကို နင္းကန္ စပ္ရင္းစာေရးဝါသနာဖြံ႔ၿဖိဳးလာရ ေလသည္လုိ႔ မွတ္ခ်က္ျပဳထားပါ တယ္။ ဒါကေတာ့ အေဖ့ရဲ႕ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသားဘဝမွာ ကဗ်ာအစုိ႔အေညႇာက္ ေပါက္ျခင္း အစပါပဲ။

တကၠသိုလ္ေက်ာင္းၿပီးလုိ႔ ေမြး ရပ္ေျမ မိဘအိမ္ျပန္ေရာက္တဲ့အ ခ်ိန္မွာ အေဖဟာ သုံးႏွစ္သုံးမုိး အလုပ္လက္မဲ့ဘဝနဲ႔ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ပ်င္းပ်င္းရွိတဲ့အခါ ဂႏၳေလာကအ တြက္ ဘာသာျပန္ေတာက္တုိမယ္ ရေရးပါတယ္။ အနာေတာ့ ဖရန္႔၊ မုိပါဆြန္း၊ ဒုိေဒး၊ ၾသစကာဝုိင္းတုိ႔ရဲ႕ စာေတြကို ဘာသာျပန္ပါတယ္။ တစ္ခါ တစ္ခါ ဝတၴဳလုိလုိ၊ ေဆာင္း ပါးလုိလုိ အဖြဲ႔ေတြကိုလည္း ေရးပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေဖ့ရဲ႕ 'ဝါ သနာ' ေဆာင္းပါးဟာ ေဆာင္းပါး လုိ႔ သတ္မွတ္လုိ႔ရသလုိ ဝတၴဳလုိ လည္း ဖတ္လုိ႔ရေနျပန္ပါတယ္။

အေဖဟာ ဂႏၳေလာက မဂၢဇင္းထဲမွာ ျမန္မာစာေပေဝဖန္ ခ်က္ေတြကို အဂၤလိပ္လုိ ေဆာင္း ပါးေတြ ေရးေနပါတယ္။ အေဖ့ မိတ္ေဆြ ဦးခန္႔က အေဖ့ရဲ႕ အဂၤ လိပ္လုိ ေဆာင္းပါးေတြကုိ ဖတ္ရ ေတာ့ ျမန္မာလုိ ဝတၴဳေတြေရးဖုိ႔ တုိက္တြန္းလာပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ အေဖ့ရဲ႕ မိတ္ေဆြႀကီးဦးဖုိးေဒါင္း ေခၚ ကိုေဒါင္းရဲ႕ ငယ္ဘဝအ ေၾကာင္းေတြကို ေရးျဖစ္သြားပါ တယ္။

ကိုေဒါင္း ဝတၴဳနဲ႔ ပတ္သက္ ၿပီး

ထုိ႔ေၾကာင့္ 'နဖူးစာ' အစရွိ ေသာ ကိုေဒါင္းဝတၴဳတုိမ်ားကို စတင္၍ ေရးေလသည္။ ထုိစဥ္က ကြၽႏု္ပ္စိတ္ေဖ်ာ္ေျဖမႈအတြက္သာ ေရးျခင္းျဖစ္ေလရာ အမ်ားႀကိဳက္ ၏ မႀကိဳက္၏ကို ဂ႐ုမစုိက္မိေခ်။ သို႔ေသာ္ ကိုခန္႔၊ ကုိသန္႔၊ ကိုဝန္၊ ကိုသိန္းဟန္ႏွင့္ ဦးစိန္တင္တုိ႔က ႀကိဳက္သည္ဆုိသည္ႏွင့္ပင္ တစ္ ပုဒ္ၿပီးတစ္ပုဒ္ဆက္လက္ေရးျဖစ္ ေတာ့သည္လုိ႔ ရွင္းျပထားပါတယ္။

ၿမိဳ႕အုပ္ဘဝကုိ ဖြဲ႔ြႏြဲ႔ရာမွာ

သို႔ပါေသာ္ျငားလည္း နယ္ တကာ အႏံွ႔အျပားတြင္ ၿမိဳ႕အုပ္ အျဖစ္ျဖင့္ တလိမ့္လိမ့္လွိမ့္ေနခဲ့ရ သည္။ အၿငိမ္မေနတတ္ေသာ ေၾကာင့္ အလုပ္ႏွင့္ လက္မကြာခဲ့ ေခ်။ အလုပ္မ်ားသည့္ အခ်ိန္စာ ေရး၍ ပိုေကာင္းသည္။ အားေန လွ်င္ အိပ္ခ်င္သည္။ လူခြန္ ေတာင္းရ အမေတာ္ေၾကးထုတ္ ေပးရ၊ လယ္ပ်က္ဆင္းရ ၿမိဳ႕အုပ္ ဘဝ၌ စိတ္မပါ။ သို႔ေသာ္ အလုပ္ ကို စိတ္ပါ လက္ပါ ေက်ပြန္စြာ လုပ္ခဲ့သည္။ အလုပ္ေက်ပြန္ ေအာင္ လုပ္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ရန္သူေတြေပါမ်ားလာေတာ့သည္။ ၿမိဳ႕အုပ္အလုပ္သည္ လူသားတုိ႔၏ ညစ္ပတ္ပုံ အလုံးစုံကို ၾကာျခည္ယံ လွစ္၍ ျပဘိသကဲ့သုိ႔ ကြၽႏု္ပ္အား အကြင္းလုိက္ျပေသာေၾကာင့္ ကြၽႏု္ပ္သည္ ၾကာျခည္ယံ ေနာက္ ပိုင္း၌ က်က်နနထုိင္ၿပီးလွ်င္ ခြက္ထုိးခြက္လန္ရယ္ေမာခဲ့ေလရာ မ်က္စိ၌ မ်က္ရည္စပင္ဥ၍ေန ေလေတာ့သည္။ ၿမိဳ႕အုပ္ဘဝ ၏ ေဒါမနႆ၊ ေသာမနႆ၊ စိတၱံ၊ ေစတသိကံတုိ႔သည္ ''ၿမိဳ႕အုပ္မင္း ဆုိဘုံ႐ုံကဗ်ာ'' မ်ား၌ ကိန္းေအာင္း လ်က္ရွိေလသည္လုိ႔ ဖြဲ႔ႏြဲ႔ျပခဲ့ပါ တယ္။

အေဖေညာင္တုန္းမွာ တာ ဝန္က်တဲ့ ၁၉၃၉ ခုႏွစ္က ဆရာ ႀကီး သိပံၸေမာင္ဝက ေရႊဘုိကေန စာတစ္ေစာင္ေရးပို႔ပါတယ္။ စာပါ အေၾကာင္းအရာက ကိုရင့္ရဲ႕ ကဗ်ာကို ဖတ္ရေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ေျခာက္ႏွစ္၊ ခုနစ္ႏွစ္ေလာက္က ေညာင္တုန္းမွာ ေနထုိင္ခဲ့ရတဲ့ အေၾကာင္းေတြျပန္ၿပီး မ်က္စိထဲ ျမင္မိတယ္ဆုိၿပီး ဘယ္သူႀကီးက ေတာ့ လူလိမ္၊ ဘယ္သူႀကီးက ေတာ့ လူညာစသျဖင့္ နာမည္နဲ႔ တကြေရးထားတာေတြ၊ ငါးခုိးဖမ္း သူေတြ ဆုိးလြန္းလုိ႔ သုံးႏွစ္အတြင္း သူႀကီး ေလးေယာက္ေျပာင္းရတဲ့ အေၾကာင္း 'ဆားမေလာက္သူႀကီး က အရင္လုိ ေဒါသႀကီးတုန္းပဲ လား'ဆုိတဲ့ ေမးခြန္းေတြနဲ႔ စာကို ဖတ္ရပါတယ္။ ေညာင္တုန္း ေရာက္ၿပီး တာဝန္ထမ္းရတာ တစ္ နည္းအားျဖင့္ေကာင္းေၾကာင္း၊ လူ လိမ္လူေကာက္ေတြ အေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းသိသြားၿပီး၊ ေနာက္ ဆုိ လူလိမ္လူေကာက္ေတြနဲ႔ ေတြ႔ ရင္ေတာင္ ဂ႐ုစုိက္စရာမလုိတဲ့အ ေၾကာင္း။ ေညာင္တုန္းနယ္ ေလာက္ ႐ႈပ္တဲ့နယ္ခပ္ရွားရွားလုိ႔ ၁၉၃၉ ခုႏွစ္၊ ဇူလုိင္လ ၂၉ ရက္ ေန႔စြဲနဲ႔ ဆရာႀကီး သိပံၸေမာင္ဝရဲ႕ ေပးစာမွာ ဖတ္႐ႈရပါတယ္။

အေေဖ့ရဲ႕ 'ေမာင္ထင္၏ ဝတၴဳတုိမ်ား' စာအုပ္ကို ၁၉၆၈ ခုႏွစ္က ပုဂံစာအုပ္တုိက္က ပထမ အႀကိမ္အျဖစ္ ပုံႏွိပ္ထုတ္ေဝခဲ့ပါ တယ္။ ၁၉၉၈ ခုႏွစ္မွာ ရာျပည့္ စာအုပ္တုိက္က 'ေမာင္ထင္၏ ဝတၴဳတုိေပါင္းခ်ဳပ္' အမည္နဲ႔ ျပန္ လည္ ပုံႏွိပ္ထုတ္ေဝျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီစာအုပ္မွာ ဝတၴဳတုိ ၁ဝ ပုဒ္ကို ထပ္မံျဖည့္စြက္ၿပီး ပုံႏွိပ္ထုတ္ေဝခဲ့ ပါတယ္။ ၁၉၄၈ ခု၊ ေမလထုတ္ ႐ႈမဝမဂၢဇင္းထဲက အေဖ့ရဲ႕ 'ဝါသ နာ' ေဆာင္းပါးဟာ ေနာက္တုိး ဝတၴဳတုိ ၁ဝ ပုဒ္စာရင္းထဲမွာ  ဝတၴဳတုိအျဖစ္နဲ႔ ထည္သြင္းပုံႏွိပ္ဖုိ႔ စီစဥ္ခဲ့ပါတယ္။

႐ုိးကုမၸဏီကက္တေလာက္ ႀကီး ေရွ႕ခ်ၿပီး အ႐ုပ္ေရးရင္း ပန္း ခ်ီဆရာျဖစ္ခ်င္တဲ့ အေဖ၊ ကဆုန္ လျပည့္လုိ ဘုရားပြဲေတာ္အခါမွာ အုိးစည္၊ ဒုိးပတ္သံၾကားရင္ ဆုိင္း ဆရာျဖစ္ခ်င္ခဲ့တဲ့ အေဖ၊ ဖား ခြဲရင္း ဆရာဝန္ျဖစ္ခ်င္ခဲ့တဲ့ အေဖ၊ ၿမိဳ႕အုပ္ဘဝကို မေပ်ာ္ပုိက္ခဲ့တဲ့ အေဖဟာ ေနာက္ဆုံးမွာေတာ့ အယ္ဒီတာ၊ သတင္းစာဆရာ၊ စာ ေရးဆရာ၊ ဘာသာျပန္ဆရာဘဝနဲ႔ သူ႔ရဲ႕ ဘဝကို နိဂုံးခ်ဳပ္ခဲ့ပါတယ္။

ညီကိုး
 
Untitled Document
No comments yet...be the first to comment
  Name :  (required)
  Email :  (will not be published) (required)
  Comment :
 
Email: zaygwet1997@gmail.com Copyright 2004 Zaygwet Journal. All rights reserved.
Powered By eTrade Myanmar Co., Ltd.