1051_Cov.jpg
HOME
ABOUT US
CONTACT US
  Untitled Document
Categories
Untitled Document
Untitled Document
ေဒသတြင္း သတင္းစံု
အၾကမ္းဖက္မႈေနာက္ပိုင္း ေမာင္ေတာနယ္စပ္မွ ကုန္သြယ္မႈ ေဆာင္ရြက္ေနသည႕္ ကုမၸဏီ ဆယ္ခုေလ်ာ႕က်သြား
This Week’s COVER
ဂ်ာနယ္ အမွတ္စဥ္ .... 1051
အိမ္ျခံေျမ ေၾကာ္ျငာမ်ား
Market Data
အာရွေငြေၾကး အေျခအေန
 USD   EUR 
USD 1 1.209
EUR 0.826

1 

JPY 105.93  128.091
SGD 1.691 2.044
THB 39.56 47.836
Advertising
 
ႏိုင္ငံတကာ အေရး
ေဗာဓိသတၱေမြ႕ေလ်ာ္ရာ ၿမိဳ႕

႐ႈေမွ်ာ္ခင္းတစ္ခုလံုး ျမက္ခင္းလြင္ျပင္ဖံုးတဲ့အရပ္။ ေျခလ်င္ေတာင္တက္နဲ႕ ျမင္းစီးထြက္ခ်င္သူ ေတြ ႏွစ္သက္တဲ့အရပ္။ တိဗက္လူမ်ဳိးတုိ႕ရဲ႕ ဗုဒၶသာသာ ေက်ာင္းေတာ္ရာေတြ ေပ်ာ္ေမြ႕တဲ့အရပ္ဆုိတာ တေဂါင္းဆုိတဲ့ တိဗက္ၿမိဳ႕ေလးပါ။ တိဗက္တုိ႔ရဲ႕ ဘာသာစကားနဲ႔ 'တေဂါင္း'ဆုိတာ 'ေဗာဓိသတၱေမြ႕ ေလ်ာ္ရာေနရာ'လုိ႕ေခၚသတဲ့ေလ။ တိဗက္လူမ်ဳိးတုိ႔ရဲ႕ ဓေလ့စ႐ုိက္ကုိ ထဲထဲဝင္ဝင္ ေလ့လာႏုိင္မယ့္ ေနခ်င့္စဖြယ္ ႐ႈေမွ်ာ္ခင္းၿမိဳ႕ဆုိရင္လည္း မမွားႏုိင္ဘူးေပါ့။ အဲဒီတေဂါင္းၿမိဳ႕ဟာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ စီခြၽမ္းျပည္နယ္ ေျမာက္ဖ်ားပုိင္း တိဗက္တုိ႔ရဲ႕ ကုိယ္ပုိင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရေဒသထဲမွာရွိတဲ့ ယာလာေတာင္တန္းေတြရဲ႕ အေျခမွာတည္ရွိပါတယ္။ တိဗက္က စားက်က္ေျမေပၚမွာ ရွိတဲ့ၿမိဳ႕ျဖစ္တာေၾကာင့္ ျမင္း၊ တိဗက္အေမြးရွည္ႏြားေတြ ေက်ာင္းေနၾကတဲ့ တိဗက္ေတြရဲ႕ဘဝကုိ ေလ့လာနုိင္မယ့္ အရပ္လည္း ျဖစ္ ပါတယ္။

အေရအတြက္ သိန္းနဲ႔ခ်ီၿပီးရွိတဲ့ တိဗက္ႏြားေတြရဲ႕ ေမြးရပ္ေျမလည္းျဖစ္တဲ့ တေဂါင္းက စားက်က္ေျမမွာ ၾကည္လင္ေအးျမလွတဲ့ ေရကန္သာ ေလးေတြအျပင္ ရွားပါးငွက္မ်ဳိးစိတ္ေတြလည္း ရွိေနဆဲပါ။ ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္ အထက္ ၃၇၃ဝ မီတာ မွာရွိတဲ့ တေဂါင္းၿမိဳ႕က စိမ္းျမျမစားက်က္ လြင္ျပင္ကုိ ယာလာေတာင္တန္းႀကီးက အနားသတ္ နယ္နိမိတ္ ကန္႔ေပးလုိက္သလုိ ကာရံထားပါ တယ္။ ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္ အထက္ ၅၈၂ဝ မီတာမွာရွိတဲ့ ယာလာေတာင္ထိပ္ကေတာ့ တစ္ႏွစ္ပတ္လံုး ဆီးႏွင္းေတြဖံုးလုိ႔ေနတယ္။ ျမက္ခင္းျပင္စိမ္းစိမ္းရယ္၊ ေတာင္တန္းျပာရယ္၊ ျဖဴလြလြ ဆီးႏွင္းေတြရယ္၊ ေကာင္းကင္ျပာႀကီးရယ္ေၾကာင့္ တေဂါင္းၿမိဳ႕ဟာ ၾကည့္ေလသမွ် မ်က္စိ ေအးစရာခ်ည္းသာ ျမင္ေတြ႕ရပါမယ္။ 

တကယ္ေတာ့ ယာလာေတာင္တန္းႀကီးက ဒန္ဘာ၊ ကန္ဒင္း၊ ဒူဖူဆုိတဲ့ ေက်းလက္ေဒသ သံုးခုကုိ ပိုင္းျခားထားတဲ့ ေတာင္တန္းႀကီးပါ။ ယာလာ ႏွင္းေတာင္တန္းႀကီးက 'အေရွ႕ဖ်ား အျဖဴေရာင္ စာမရီ ေတာင္တန္း'ဆုိတဲ့ အဓိပၸာယ္လည္း ရွိပါေသးတယ္။ ေဒသခံတိဗက္လူမ်ဳိးေတြအ တြက္ေတာ့ ေတာင္တန္းႀကီးဟာ သူတုိ႕ကုိ ေစာင့္ေရွာက္ေပးတဲ့ နတ္ဘုရားတစ္ပါးလုိ သေဘာထားၿပီး  ကုိးကြယ္ပူေဇာ္ၾကတာလည္း ရွိပါတယ္။ ေတာင္ေျခကေန တုိက္ခုိက္လာတဲ့ ေလေျပေလညင္းေတြနဲ႔ ေတာင္ေအာက္မွာ စီးဆင္းေနတဲ့ ယာလာျမစ္တုိ႕ဟာ ဒါဒူျမစ္အထိတုိင္ ေအာင္ ေပါင္းစံုတုိက္ခတ္ စီးဆင္းသြားပါတယ္။

ယာလာေတာင္တန္းဟာ တိဗက္ေဒသတစ္ခြင္က စီခြၽမ္းဒက္ဇူ ေတာင္စဥ္ေတာင္တန္းေတြထဲမွာ ဒုတိယအျမင့္ဆံုးျဖစ္သလုိ  ေတာေတာင္ကုိးကြယ္မႈအရ အပူေဇာ္ခံရ တဲ့ ေတာင္ေတာ္ျမတ္ ေလးခုထဲမွာ တစ္ခုအပါျဖစ္တဲ့ အထြတ္အျမတ္ ေတာင္တန္းလည္းျဖစ္ပါတယ္။ တိ ဗက္တုိ႕ရဲ႕ ေရွးေဟာင္း က်မ္းစာေတြ မွာဆုိရင္ ယာလာေတာင္တန္းကုိ ဒုတိယရွန္ဘဲလားလုိ႕ သတ္မွတ္ထား ၾကပါေသးတယ္။ တိဗက္ေတြဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ရာစုႏွစ္ေတြကတည္းက  ေတာင္တန္းေပၚမွာ ခရီးသြားရင္း ကုိးကြယ္ယံုၾကည္မႈနဲ႔ ဆုိင္တဲ့ အပူေဇာ္ခံ ပစၥည္းေတြ၊ ဆုေတာင္းသူတုိ႔ ရဲ႕ အလံေတြနဲ႔ ပန္းကံုးပန္းဆုိင္းေတြကုိ ေတာင္ခါးပန္းမွာ ထားခဲ့ၾကေလ့ရွိပါတယ္။ ဒီဓေလ့ဟာ အခုအခ်ိန္အထိ လည္း မကြယ္ေပ်ာက္ဘဲ က်န္ရစ္ေန ပါေသးတယ္။

ယာလာေတာင္ေျခ စားက်က္ေျမေပၚမွာတည္ထားၿပီး ေဗာဓိသတၱ ေမြ႕ေလ်ာ္ရာေနရာလုိ႔ အမည္ရတဲ့ တေဂါင္းၿမိဳ႕ကေတာ့ အဲဒီေဒသတစ္ခြင္မွာ စီးပြားေရးအရ အခ်က္အခ်ာက်တဲ့ၿမိဳ႕ပါပဲ။ ေက်ာပုိးအိတ္တစ္လံုးနဲ႕ ကမၻာပတ္ၾကသူေတြ အလည္အပတ္မ်ားတဲ့ၿမိဳ႕ပါ။ ဒါေပမယ့္ ေဆာင္းကာလေတြမွာေတာ့ အလြန္ေအးတဲ့အတြက္ ကမၻာလွည့္ ခရီးသည္ေတြထက္ ေဒသတြင္းက ေရႊ႕ေျပာင္းေနထုိင္တတ္ၾကတဲ့ ျမင္းစီးခရီးသည္ေတြသာ အမ်ားစု ေရာက္လာတတ္တဲ့ေနရာ ျဖစ္ေနပါတယ္။

စားက်က္ေျမက ျမက္ပင္ေတြဟာ ေဆာင္းအဝင္ကာလ ႏုိဝင္ဘာအထိ ႏုပ်ဳိစိမ္းဖန္႕ေနတတ္ပါတယ္။

ေဆာင္းဝင္စကာလမွာေတာ့ အညိဳေဖ်ာ့ေရာင္ ေျပာင္းသြားတတ္တယ္။ အေမြးရွည္တဲ့ တိဗက္ႏြားေတြရဲ႕ စားက်က္ေျမျဖစ္တာနဲ႕အညီ တေဂါင္းၿမိဳ႕နားမွာ သူတုိ႕ရဲ႕ႏြားအုပ္ကို ထိန္း ေက်ာင္းရင္းေနထိုင္ၾကတဲ့ ေရၾကည္ရာျမက္ႏုရာ ရွာသူအစဥ္ေရႊ႕ေျပာင္း ေနထိုင္ၾကသူေတြရဲ႕ ရြက္ဖ်င္တဲႀကီးေတြ အၿမဲရွိေနတတ္ပါတယ္။ ေဆာင္းၾကမ္းကာလမွအပ က်န္တဲ့လေတြမွာ ႏြားအုပ္နဲ႔အတူ ေရာက္လာၾကၿပီး အေအးၾကမ္းေတာ့မယ့္လေတြဆုိရင္ သူတုိ႔လည္း ေနာက္တစ္ေနရာ ေျပာင္းသြားတတ္ၾကပါတယ္။

အဲဒီ ေရႊ႕ေျပာင္းေနထုိင္သူေတြဟာ သူတုိ႔ရဲ႕ အသုိက္အဝန္းၾကားမွာ လံုၿခံဳေရးအတြက္အခ်င္းခ်င္း နီးနီးစပ္စပ္ ေပါင္းသင္းေနထုိင္ေလ့ရွိၾကတယ္။ ရြက္ဖ်င္တဲႀကီးမွာ မိသားစုလုိက္ ေနထုိင္ၾကေပမယ့္ ေရႊ႕ေျပာင္း ေနထုိင္သူေတြျဖစ္တဲ့အေလွ်ာက္ ပရိေဘာဂေတာ့ သိပ္မမက္ေမာ တတ္ၾကပါဘူး။ 

တကယ္လက္ေတြ႕ အသံုးတည့္မယ့္ ေကာ္ေဇာလိပ္ေတြ၊ အိတ္ေတြနဲ႔ ၿခံဳေစာင္ထူထူေတြသာ သူတုိ႕ႏွစ္သက္ၾကပါတယ္။ မရွိမျဖစ္ အုိးခြက္ပန္းကန္စတဲ့ မီးဖုိေခ်ာင္သံုး ပစၥည္းေတြေတာ့ ပါတာေပါ့ေလ။ တေဂါင္းစားက်က္ေျမမွာ အစဥ္ဆာေလာင္ေနတတ္တဲ့ ေတာ႐ိုင္းဝံပုေလြေတြလည္း ရွိတတ္ပါေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတုိ႔ရဲ႕ ႏြားသားေပါက္ေလးေတြကို ရြက္ဖ်င္တဲႀကီးထဲမွာထည့္ၿပီး ညသိပ္တတ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း သူတုိ႕ရဲ႕ ရြက္ဖ်င္တဲေတြဟာ ဧရာမႀကီးေတြ ျဖစ္ေနရတာပါပဲ။

ႏြားေက်ာင္းၾကတဲ့ ေရႊ႕ေျပာင္းေန ထုိင္သူေတြဟာဘဝကုိ ႐ုိးရွင္းစြာ ျဖတ္သန္းၾကသူေတြပါ။ ေခတ္မီ အသံုးအေဆာင္ေတြဟာ သူတုိ႔အတြက္ သိပ္အရာမဝင္လွပါဘူး။ ေအးခ်မ္းတဲ့ ရာသီမွာ ေအးစိမ့္ေနတဲ့ ေျမျပင္ထက္မွာ ေႏြးေႏြးေထြးေထြး အိပ္စက္ႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ ႏြားသားေရခ်ပ္ေတြ ကသာ သူတုိ႔အတြက္ လူကံုထံပစၥည္းလုိ မက္မက္ေမာေမာသံုးစြဲ တတ္ၾကပါတယ္။

အေရအတြက္ မ်ားျပားလွတဲ့ တိဗက္အေမြးရွည္ႏြားေတြကို ေက်ာင္း ဖုိ႔အတြက္ ျမင္းကလည္း သူတုိ႔အတြက္ မရွိမျဖစ္ပါ။ အဲဒီျမင္းေတြကုိ အဓိကအားထားၿပီး ႏြားေက်ာင္း၊ ေနရာေျပာင္းၾကတာကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး တေဂါင္းက ျမက္ခင္းလြင္ျမင္မွာက်င္းပတဲ့ ျမင္းစီးၿပိဳင္ပြဲက ေဒသအတြင္းမွာ အႀကီးမားဆံုး ပြဲေတာ္ႀကီး ျဖစ္လာပါတယ္။ တိဗက္တုိ႕ရဲ႕ ျပကၡဒိန္အရ ႏွစ္တစ္ႏွစ္ရဲ႕ ရွစ္ႀကိမ္ ေျမာက္ လျပည့္ေန႔မွာ ေထာင္နဲ႕ခ်ီၿပီးရွိေနတဲ့ ေရႊေျပာင္းေနထုိင္သူေတြက ဦးစီးၿပီး ျမင္းခင္းသဘင္ကုိ အႀကီး အက်ယ္ ဆင္ႏဲႊၾကပါတယ္။

အဲဒီပြဲေတာ္မွာ တိဗက္ ေအာ္ပရာပြဲ၊ လက္ဖက္ရည္ပြဲေတာ္နဲ႔ ႐ုိးရာ အစားအစားပြဲေတာ္ေတြကုိလည္း တစ္ေပါင္းတည္း က်င္းပၾကပါတယ္။ တိဗက္က လယ္သမားေတြကလည္း သူတုိရဲ႕ စပါးရိတ္သိမ္းပြဲေတာ္ကုိ အၿပိဳင္က်င္းပၾကတာဟာ ေသာက္စားလိုက္ ကခုန္လိုက္နဲ႕ ပြဲေတာ္ကုိ ရက္ ရွည္ က်င္းပေလ့ ရွိၾကပါတယ္။

ေဒသခံေတြဟာ ေခတ္အဆက္ဆက္က ျမင္ေတြ႕ခဲ့ရတဲ့ တိဗက္တ႐ုတ္ေတြရဲ႕ အသြင္အျပင္အတုိင္း ပါပဲ။ အမ်ဳိးသားအမ်ားစုက ေကာင္းဘြိဳင္ဦးထုပ္ေတြေဆာင္းမယ္။ ဆံပင္အရွည္ထားမယ္ေပါ့။ ေျပာင္းလဲတာကေတာ့ ေခတ္ကာလအရ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္ေတြ အသီးသီးစီးလာၾကၿပီး ဆုိင္ကယ္ေတြကုိ ကႏုတ္ေတြ၊ အေကာ့အၫြန္႔ေတြရဲ႕ ေရးျခယ္မႊမ္းထံု ၾကတာကေတာ့ ေခတ္သစ္ တိဗက္ သားတုိ႔ စတုိင္လု႔ိေျပာရေလာက္ေအာင္ ေခတ္စားေနပါတယ္။

အမ်ဳိးသမီးေတြကလည္း တိဗက္ဝတ္႐ံုႀကီးေတြၿခံဳ၊ သုိးေမြးသင္တုိင္းနဲ႔ စလြယ္ႀကီးေတြနဲ႔ လမ္းထြက္ၾကတာ ခုအခ်ိန္အထိ မေျပာင္းလဲေသးပါဘူး။ အမ်ားစုက လက္ျဖစ္ ေငြထည္ပစၥည္းေတြ ဝတ္ဆင္ရတာကုိ ႏွစ္သက္ၾကပါတယ္။ ဆံပင္ေတြကုိ က်စ္ဆံၿမီးက်စ္ၿပီး ေခါင္းေပၚမွာ အနီေရာင္ ဖြတ္ၿမီးႀကိဳး တစ္ေခ်ာင္းတည္းနဲ႕  ျပန္ထံုးၿပီး ပတ္ထားတတ္တာ တေဂါင္းသူေတြပါပဲ။

တေဂါင္းၿမိဳ႕မွာရွိတဲ့ တေဂါင္းဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းဟာ ေစာေစာကေျပာခဲ့တဲ့ ပြဲေတာ္ေတြ ဦးတုိက္ က်င္းပရာေနရာပါပဲ။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းဟာ ၿမိဳ႕ရဲ႕အဓိကအခ်က္အခ်ာေနရာနဲ႔ ကပ္လ်က္တည္ရွိပါတယ္။ တေကာင္းဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းကုိ ၁၆၄၄-၁၉၁၁ ၾကား Qing မင္းဆက္မွာ စတည္ခဲ့ၿပီး အမုိးကိုေတာ့ ေရႊျပားအစစ္နဲ႔ မုိးထားပါတယ္။အဲဒီေခတ္ကာလ တိဗက္ ေတြ ေကာင္းစားစဥ္ကာလမွာ Songtsen Gampo ဘုရင္ရဲ႕ မိဖုရား 'မင္းသမီးဝန္ခ်မ္း'တည္ထားတဲ့ ေက်ာင္းလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

မင္းသမီးဝန္ခ်မ္းဟာ ေနာက္လိုက္ေနာက္ပါေတြနဲ႕ ခရီးတစ္ခုအသြားမွာ စၾကာမုနိဆင္းတုေတာ္ တစ္ ဆူကုိ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ပင့္ေဆာင္ခဲ့ၿပီး ဘုရားေက်ာင္းေပါင္း ၁ဝ၈ ေက်ာင္းတည္ခဲ့တယ္လုိ႔ ဆုိတယ္။ ဒ႑ာရီအလုိအရဆုိရင္ တစ္ႀကိမ္မွာ မင္းသမီးကုိ စၾကာမုနိဆင္းတုေတာ္က အိပ္မက္ေပးတယ္တဲ့။ အဲဒါက အခုတေဂါင္းလုိ႔ အမည္တြင္မယ့္   အဲဒီအခ်ိန္က လာရွာလုိ႕ေခၚတဲ့ အ ရပ္မွာ ကိန္းဝတ္စံပယ္ေတာ္မူလုိတယ္လုိ႔ အိပ္မက္ေပးမိန္႔ၾကားေတာ မူတာဆုိပဲ။ ဒါနဲ႔ မင္းသမီးလည္း ဆင္းတုေတာ္ရဲ႕ အလုိအတိုင္း ခ်က္ခ်င္းစီမံၿပီး ေနာင္မွာတေဂါင္းဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းလုိ႔ အမည္တြင္မယ့္ ေနရာမွာပဲ ထားရွိပူေဇာ္လုိက္ရတယ္တဲ့ေလ။

ဒါေၾကာင့္ ေဗာဓိသတၱေမြ႕ေလ်ာ္ရာအရပ္ဆုိၿပီး တေဂါင္းရယ္လုိ႔ျဖစ္လာရတာပါပဲ။ အဲဒီ စၾကာ မုနိဘုရားပြဲကိုေတာ့ ႏွစ္စဥ္ ဇြန္လ ၃၁ ရက္ကေန ဇူူလုိင္ ၂ ရက္ေန႔အထိ သံုးရက္တိုင္တိုင္ ခမ္းခမ္းနားနား က်င္းပတာကလည္း တေဂါင္းက အစဥ္အလာတစ္ခုလုိ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းရဲ႕တံတုိင္းမွာေတာ့ ဆုေတာင္း ဝတ္ျပဳသူေတြ လက္နဲ႕လွိမ့္လုိ႕ရတဲ့ စည္ပုိင္းလုိ ဘီးလံုးေတြကိုေထာင္ၿပီး ကာရံထားတယ္။ ဆုေတာင္းသူေတြက လမ္းေလွ်ာက္ရင္း ဘီးလံုးေတြကုိ လက္နဲ႔လွည့္လွည့္သြားတတ္ၾကပါတယ္။

ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းနဲ႔ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာေတာ့ ယာလာေတာင္တန္းႀကီးကို ေနာက္ခံထားၿပီး ထုိး ထြက္ေနတဲ့ မုယေရႊေစတီႀကီးတစ္ဆူရွိပါတယ္။ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ကမွ  တည္ထားတာပါ။ ေရႊစင္ ၁ဝဝ ကီလုိဂရမ္ ေက်ာ္ေက်ာ္နဲ႔ ေရႊသကၤန္းကပ္လွဴထားတဲ့ ေရႊေစတီပဲျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီဘုရာအနီးမွာပဲ အန္နီဂြန္ပါ သီလရွင္ေက်ာင္း ရွိပါေသးတယ္။ အန္နီဆုိတာ အေဒၚလုိ႔အဓိပၸာယ္ရ ပါတယ္။ တေဂါင္းမွာ သီလရွင္ေတြကုိ အေဒၚလုိ႔ ေလးေလးစားေခၚၾကတာေလ။ အန္နီဂြန္ပါ ေက်ာင္းကေတာ့ ယာလာေတာင္တန္းနဲ႔ ခပ္လွမ္းလွမ္း ေရာက္သြားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဝိနည္းေတာ္လာအတိုင္း ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းနဲ႕ နီးႏုိင္သမွ်နီးေအာင္ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ သီလရွင္ ေက်ာင္းႀကီးပါ။

တကယ္ေတာ့ တေဂါင္းဟာ အေန႐ုိးၾကတဲ့ သူေတြရဲ႕အရပ္ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္လည္း စၾကာမုနိ ကုိယ္ေတာ္ ျမတ္က ကိန္းဝပ္ စံပယ္ေတာ္မူတယ္ထင္ပါရဲ႕။ ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္ အျမင့္မွာ ၃၇၃ဝ မီတာမွာရွိလုိ႕ ေႏြရာသီဆုိရင္ေတာင္မွ အေအးဓာတ္ေလးက ရွိေနတတ္ေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေဆာင္းညေတြဆုိရင္ ေရခဲတဲ့အထိ ေအးတတ္လုိ႔ သြားလည္ဖုိ႔ မသင့္ဘူးထင္ရဲ႕ေနာ္။ ေႏြဥတုမွာ မုိးရြာတဲ့ အရပ္ျဖစ္တာေၾကာင့္ ေႏြဆုိရင္ ျမက္ခင္းစိမ္းစိမ္းေတြက ပုိၿပီးေတာ့ေတာင္ လန္းဆန္းေနတတ္ေသးတယ္။ ဘုရားလည္းဖူး၊ မ်က္စိတစ္ဆံုး စိမ္းလန္းေနတဲ့ ျမင္ခင္းျပင္ရဲ႕ ပသာဒ ကုိလည္းၾကည့္၊ ႏွင္းျဖဴျဖဴေတြ ဆြတ္ထားတဲ့ ယာလာေတာင္ တန္းႀကီးကုိ ေငးခ်င္တယ္ဆုိရင္ေတာ့ တေဂါင္းမွတစ္ပါး အျခားေနရာ မရွိဘူးလုိ႔ ၫႊန္လုိက္ခ်င္ပါတယ္။

 

သုနႏၵေခတ္

သုနႏၵေခတ္
 
Untitled Document
No comments yet...be the first to comment
  Name :  (required)
  Email :  (will not be published) (required)
  Comment :
 
Email: [email protected] Copyright 2004 Zaygwet Journal. All rights reserved.
Powered By eTrade Myanmar Co., Ltd.