1051_Cov.jpg
HOME
ABOUT US
CONTACT US
  Untitled Document
Categories
Untitled Document
Untitled Document
ေဒသတြင္း သတင္းစံု
အၾကမ္းဖက္မႈေနာက္ပိုင္း ေမာင္ေတာနယ္စပ္မွ ကုန္သြယ္မႈ ေဆာင္ရြက္ေနသည႕္ ကုမၸဏီ ဆယ္ခုေလ်ာ႕က်သြား
This Week’s COVER
ဂ်ာနယ္ အမွတ္စဥ္ .... 1051
အိမ္ျခံေျမ ေၾကာ္ျငာမ်ား
Market Data
အာရွေငြေၾကး အေျခအေန
 USD   EUR 
USD 1 1.209
EUR 0.826

1 

JPY 105.93  128.091
SGD 1.691 2.044
THB 39.56 47.836
Advertising
 
ႏိုင္ငံတကာ အေရး
အျမႊာပူးအမ်ားဆံုး ေမြးတ့ဲအရပ္

လာတုန္းကလည္း

တစ္ေယာက္တည္းေနာ္

လက္တြဲေခၚကာ

ေဖာ္မပါဘူး

ဥစၥာခ်ည္းႏွီး

ကုိယ္ထီးတည္း ... လုိ႕ အစခ်ီတဲ့ သံေဝဂ ကဗ်ာေလး ၾကားဖူးၾကတယ္မဟုတ္လား။ 'ဧည့္သည္' လုိ႕ အမည္ေပးထားတယ္ေလ။ အခုေခတ္ေတာ့ သိပ္ေခတ္မစားေတာ့ဘူးေပါ့။ ၁၉၉ဝ ျပည့္လြန္ႏွစ္ေတြ မတုိင္ခင္ကဆုိရင္ ရပ္ကြက္ထဲမွာ ဘယ္နာေရးပဲျဖစ္ျဖစ္ စကၠဴယပ္ ေတာင္ေလးေတြ ေဝတဲ့အခါ  အဲဒီ ကဗ်ာေလးက ပါလာတတ္တယ္။ အခုအခ်ိန္မွာ အသက္ ၄ဝ ေက်ာ္တန္းကုိ ေရာက္ေနတဲ့သူဆိုရင္ နာေရးယပ္ေတာင္ေလးကို ကုိယ္တုိင္ကိုင္ၿပီး ဒီကဗ်ာေလးကို ဖတ္ၾကည့္ခဲ့ဖူးမွာ ေသခ်ာပါတယ္။

လူ႕ဘဝထဲကုိ အေဖာ္မပါ လက္ခ်ည္းဗလာနဲ႕ ေရာက္လာၾကၿပီး ေနာက္ရခဲလွတဲ့လူဘဝမွာ ၿပံဳးရယ္ မဲ့ငုိခ်စ္မုန္းပုိၾက၊ ေလာဘေဒါသေတြနဲ႔ ကႀကိဳးစံုခဲ့ၾက၊ အခ်ိန္ကုန္ခဲ့ၾကၿပီး  ေနာက္ဆံုးမွာ လက္ခ်ည္းဗလာနဲ႔ ျပန္သြားၾကမယ္ဆုိတာကုိ သတိေပးထားတဲ့ သံေဝဂကဗ်ာေလးေပါ့။ လူ႔ဘဝရခုိက္မွာ အကုသုိလ္ေတြနဲ႕ အခ်ိန္မကုန္ေစခ်င္လုိ႕ လက္တုိ႔သတိေပးထားတဲ့ 'ဧည့္သည္' ကဗ်ာဟာ နာေရးအတြက္ဆုိ ကြက္တိပဲ ေပါ့။

စာေရးသူတုိ႔ငယ္ငယ္က တရားဓမၼကုိ စၿပီးခ်ဥ္းကပ္မိၾကရင္  ၾသကာသနဲ႔ မဂၤလသုတ္ၿပီးရင္ ဒီကဗ်ာေလးကလည္း ထိပ္ဆံုးကပါတာေပါ့။ အဲဒီေခတ္က အႁမႊာပူးေမြးတယ္ဆုိတာ ခပ္ရွားရွားဆုိေတာ့ လက္တြဲေခၚစရာ ေဖာ္မပါဘူးဆုိတာ မွန္လိုက္ေလေပါ့။ ေနာက္ေတာ့ အလယ္တန္း၊ အထက္ တန္းေလာက္ ေရာက္လာေတာ့ ရပ္ထဲရြာထဲနဲ႔ စာသင္ေက်ာင္းမွာ အႁမႊာ ပူးညီအစ္ကုိ၊ ညီအစ္မေတြ စေတြ႕လာရတဲ့အခါ သူတုိ႕ကေတာ့ ဥစၥာခ်ည္းႏွီး ကုိယ္ထီးတည္း ဆုိၾကေပမယ့္ အေဖာ္အေပါင္းနဲ႔လာၾကတာလုိ႕ စၿပီး ျမင္လာတယ္။

အႁမႊာပူးညီအစ္မနဲ႕ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္ခဲ့အခါ စားအတူ၊ သြားအတူ၊ ဝတ္ဆင္ပံုအတူတူ၊ အသံုးအေဆာင္အတူတူနဲ႔ စိတ္တူကုိယ္တူျဖစ္ေနတာေတြ႕ရေတာ့ စခ်င္စိတ္က ေပၚလာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္ ကုိယ့္အိမ္ကိုယ္ျပန္ၾကတဲ့အခါ သူတုိ႔ ႏွစ္ေယာက္ကုိ လာတုန္းကလည္း ႏွစ္ေယာက္တည္းေနာ့လုိ႕ စမိတာေပါ့။ သူတုိ႔ေတြကလည္း ဧည့္သည္ဆုိတဲ့ ကဗ်ာကို ၾကားဖူးထားေတာ့ ရယ္က်ဲ က်ဲေပ့ါေလ။ လက္ခ်င္းေတာင္မွ ခ်ိတ္ ျပလုိက္ၾကေသးတယ္။ ကဗ်ာက သူတုိ႔ကုိ သီးသန္႔ကြက္ခ်န္ထားသလုိလုိန႔ဲ စကားရည္လုခ်ိန္ဆုိ ဒီတစ္ကြက္နဲ႔ သူတုိ႕ဟာ လူထူးလူဆန္းေတြလုိေျပာၿပီး အႏုိင္ေတာင္ယူခဲ့ေသးတယ္။ ဟုတ္တယ္ေလ သူတုိ႔က လူ႕ဘဝကုိ အေဖာ္ေလးနဲ႔ အတြဲလုိက္ဝင္လာတာကုိး။

ျမန္မာျပည္မွာ မနန္းစုိး၊ မနန္းစံဆုိတဲ့ အႁမႊာက လူသိမ်ားခဲ့ဖူးသလုိ၊ ၾကည့္ဖူးသူတုိင္း ႀကဳိက္ႏွစ္သက္တဲ့ ႏွစ္ႁမႊာအသည္း ဇာတ္ကားမွာလည္း ကေလးသ႐ုပ္ေဆာင္စႏၵာက အႁမႊာပူးအျဖစ္ ႏွစ္ကိုယ္ခြဲသ႐ုပ္ေဆာင္ၿပီး အကယ္ဒမီအထူးဆုရတဲ့အထိ ေအာင္ျမင္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ေတာ့ ေအးေအးၿငိမ္း၊ အိအိၿငိမ္းတုိ႕ ရင္ခ်င္းဆက္အႁမႊာကုိ ခြဲစိတ္တဲ့အခါ ျမန္မာ့ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားကေန ထုတ္လႊင့္ျပ ေတာ့လည္း လက္တြဲေခၚစရာ အေဖာ္သဟာနဲ႔ ရယ္လုိ႕ ေတြးမိျပန္တာ ပါပဲ။ တကယ္တမ္းေတာ့ တစ္ ေယာက္တည္းေနာ္ဆုိတာကုိ အျခား အကူမပါ အတိတ္ကံသာပါတယ္၊ အျခားတစ္စံုတစ္ရာ အကူမပါဘူးလုိ႕ မယူမိေတာ့ အႁမႊာေတြဆုိတာ အေဖာ္သဟာနဲ႔ရယ္လုိ႔ ျဖစ္ရတာေပါ့။

အခုေခတ္ဆုိရင္ ေဆးဝါး သိပၸံ ထြန္းကားလာလုိ႕ ျမန္မာျပည္တြင္းမွာေတာင္ အႁမႊာလုိခ်င္ရင္ ဆရာ ဝန္နဲ႔ တုိင္ပင္ၿပီး တမင္ေမြးလာၾကတဲ့ အခ်ိန္ေရာက္လာခဲ့ပါၿပီ။ စကၠဴယပ္ေတာင္ေလးေတြအစား နာေရးေၾကာ္ ျငာပါတဲ့ ပလပ္စတစ္ ယပ္ေတာင္၊ တရားစာအုပ္ေတြက အစားထုိးလာေတာ့ ဧည့္သည္ကဗ်ာေလးကိုယ္တုိင္ နာေရးေတြမွာ ဧည့္သည္သာသာပဲ ေပၚလာတတ္ေတာ့တယ္။ သူ႕ေနရာမွာ နာေရးေၾကာ္ျငာ၊ ပ႒ာန္းစက္ဝိုင္းနဲ႔ ေခတ္သစ္သံေဝဂ ကဗ်ာနဲ႔ စာၫႊန္႔ေတြက အစားထုိးေနရာယူကုန္ၾက ၿပီေလ။ ဒီေတာ့ ကဗ်ာေလးကုိယ္တုိင္ လည္း ဧည့္သည့္သာသာပဲေပါ့။

ဟုိအရင္ကတည္းက ဒီကဗ်ာ ေလးရွိေနရင္ေတာင္မွ သေဘာေတြ႕ဖုိ႔ ခဲယဥ္းတဲ့ ေနရာတစ္ခုေတာ့ ရွိ တယ္။ အဲဒါကေတာ့ အိႏၵိယႏုိင္ငံ ကာရာလာျပည္နယ္ မာလပူရနယ္က ကုိဒင္ဟီဆုိတဲ့ ရြာေလးပါပဲ။ အခုေတာ့ ရြာအဝင္မွာ Twin Town ဆုိတဲ့ ဆုိင္းဘုတ္ကရွိေတာ့ ရြာခံေတြအလုိက် ၿမိဳ႕လုိ႔ပဲ ဆုိရမွာေပါ့ေလ။ ကုိဒင္ဟီၿမိဳ႕မွာ ဧည့္သည္ကဗ်ာ မတုိးႏိုင္တာက မြတ္စလင္ေတြ အမ်ားစုေန ထုိင္တဲ့ အရပ္ျဖစ္လုိ႕ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ကမၻာေပၚမွာ ထူးထူးျခားျခား အႁမႊာပူးေတြ အေမြးမ်ားတဲ့ အရပ္ျဖစ္ ေနလုိ႔ပါပဲ။ သူတုိ႔လည္း လက္တြဲေခၚစရာ အေဖာ္သဟာနဲ႔ဆုိသလုိ ျဖစ္ေနေတာ့ ဧည့္သည္ကဗ်ာကုိ သေဘာ ေတြ႕မယ္ မထင္ပါဘူး။

၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ စစ္တမ္းအရ ကုိဒင္ဟီမွာ အိမ္ေထာင္စုေပါင္း ၂ဝဝဝ ခန္႔ရွိတယ္တဲ့။ အဲဒီအခ်ိန္ ကတည္းက တစ္ရြာလံုးမွာ အႁမႊာပူးေပါင္း ၃ဝေက်ာ္ရွိေနခဲ့ပါတယ္။ အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ အႁမႊာပူးေပါင္း ၂၅ဝ ေက်ာ္ျဖစ္လာတာဆုိေတာ့ တုိက္ဆုိင္မႈ အဆင့္ထက္ ေက်ာ္လြန္သြားၿပီေပါ့ေနာ္။

ကေလးေမြးဖြားႏႈန္း အႀကိမ္ ၁ဝဝဝ မွာ ၄၅ ႀကိမ္က အႁမႊာျဖစ္ေနတယ္ေလ။ ကမၻာတစ္ဝန္းလံုး ဆုိရင္ေတာင္မွ အႀကိမ္တစ္ေထာင္မွ အႁမႊာပူးက အမ်ားဆံုး ၁၃ ႀကိမ္ပဲ ရွိပါတယ္။ ကုိဒင္ဟီရြာေလးက အႁမႊာေမြးႏႈန္းက ၃၂ ႀကိမ္ေလာက္ ပုိမ်ားေနတာေပါ့။

ဒါေၾကာင့္ ကမၻာအႏွံ႔က ေဆးသိပၸံပညာရွင္ေတြဟာ ကုိဒင္ဟီရြာရဲ႕ ထူးျခားဆန္းျပားတဲ့ အႁမႊာေမြးႏုိင္လြန္းတဲ့ အခ်က္ကို ေလ့လာဖုိ႔ တစ္ဖြဲ႕ၿပီး တစ္ဖြဲ႕ ေရာက္လာတတ္ၾကတယ္။

လာေရာက္ေလ့လာၾကတဲ့ ပညာရွင္ေတြဟာ ဂ်ာမနီ၊ အဂၤလန္၊ ဘရာဇီး၊ ဖိလစ္ပုိင္စတဲ့ ႏုိင္ငံေတြကပါသလုိ ကမၻာ့အႁမႊာမ်ား ပူးေပါင္းထားေသာ အဖြဲ႕ဆုိတဲ့ အမည္ေတြနဲ႔ ထူး ျခားတဲ့အဖဲြ႕ေတြအထိ လာေလ့လာၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း ကုိဟီဒင္က ထူးျခားခ်က္ကုိ ဘယ္ပညာရွင္ကမွ ျပတ္သားတဲ့ ေကာက္ခ်က္မ်ဳိး မခ်ျပ ႏုိင္ခဲ့ေသးပါဘူး။

ကမၻာမွာ အႁမႊာအေမြးမ်ားဆံုး အရပ္ေတြထဲမွာ ကိုဟီဒင္အျပင္ ေတာင္ဗီယက္နမ္က ဟန္ေလာ့၊ ႏုိက္ ဂ်ီးရီးယားက အစ္ဘုိေအာ္ရာနဲ႔ ဘရာဇီးက ကန္ဒီဒုိဂုိဒုိအရပ္ေတြဟာလည္း အလားတူ အႁမႊာေမြးဖြားမႈႏႈန္းျမင့္တဲ့ အရပ္ပါပဲ။ အဲဒီေလးေနရာထဲမွာ အိႏၵိယက ကုိဟီဒင္ရြာကေတာ့ အႁမႊာ အမ်ားတကာ့အမ်ားဆံုးေပါ့ေလ။

သာမန္လူေတြအေနနဲ႕ၾကည့္ရင္ အႁမႊာေတြစုေနတာ အဲဒီအရပ္က လူေတြအတြက္ မ်ဳိး႐ုိးလိုက္တာပဲလုိ႕ ခ်က္ခ်င္းဆံုးျဖတ္ၾကမွာ အမွန္ပါပဲ။ ဒါ့အျပင္ ကုိဟီဒင္က မြတ္စလင္ေတြ ဟာ ေဆြမ်ဳိးနီးစပ္ခ်င္းျပန္ေပးစားၾကတာမ်ားေတာ့ မ်ဳိး႐ုိးလုိက္ၿပီး အႁမႊာ အေမြးမ်ားတာပါလုိ့ လြယ္လြယ္ ေကာက္ခ်က္ခ်ၾကမွာေသခ်ာတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေဆးသိပၸံပညာရွင္ေတြကေတာ့ မ်ဳိး႐ုိးဗီဇနဲ႔ အႁမႊာေမြးဖြားမႈ ျမင့္မားႏႈန္းဟာ ဆက္စပ္မႈ ရွိတယ္ဆုိတဲ့ ခုိင္မာတဲ့ အေထာက္အထားမ်ဳိး မရွိေသးဘူးလုိ႔ ဆုိၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အႁမႊာမ်ားမ်ားေမြးေစရတဲ့ အေၾကာင္း ယေန႔တုိင္ ရွာေဖြေနၾက ဆဲပါ။

ရြာသားေတြရဲ႕ ဒီအင္ေအ၊ တံေတြးနဲ႕ေသြးစတဲ့နမူနာေတြကုိ ယူၾကၿပီး ေလ့လာမႈေတြ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾက ပါတယ္။ အဲဒီ ပညာရွင္ေတြထဲမွာ ယူေကတကၠသိုလ္တစ္ခုက ခ်ီလီသိပၸံပညာရွင္ Macarena Fuents Guajarado ကေတာ့ ကုိဟီဒင္ရြာမွာ သူရဲ႕ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္ေတြဟာ  အလားတူ အႁမႊာေမြးဖြားႏႈန္းျမင့္တဲ့ ဘရာဇီးရြာက အခ်က္အလက္ေတြ အတုိင္းပဲလုိ႕ဆုိတယ္။ အမည္တပ္ၿပီး သတ္မွတ္လုိ႔မရေသးတဲ့ ဗီဇလကၡဏာတစ္ရပ္ရဲ႕ ခ်ယ္လွယ္မႈေၾကာင့္လု႔ိ သူကေတာ့ သံုးသပ္ထားပါတယ္။ အႁမႊာအေမြးမ်ားတဲ့ ေနရာေလးခု စလံုးကေတာ့ သူတုိ႔႐ုိးရာ အစြဲအလမ္းနဲ႔ ယံုၾကည္မႈ အေပၚမွာပဲ လႊဲခ်ေလ့ရွိပါတယ္။

မာလာပူရက ကုိဒင္ဟီရြာရဲ႕ တည္ေနရာကို ၾကည့္လုိက္ရင္ ရြာရဲ႕ပတ္ပတ္လည္မွာ ေရေသကန္ေတြက ဝုိင္းကာေနၿပီး အနားက တီ႐ူရန္ဂါနီ ၿမိဳ႕နဲ႔ ကုန္းတြင္းပုိင္းခ်င္း ဆက္ေနတာ တစ္ေနရာပဲရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေရ ေသအုိင္ေတြကုိ  သိပၸံပညာရွင္ေတြက စိတ္ဝင္စားခဲ့ၾကပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ကုိဟီဒင္ရြာသူတစ္ဦးဟာ တစ္ရြာသားနဲ႔ႀကိဳက္ၿပီး ရပ္ေဝး မွာေျပာင္းေရႊ႕ေနထုိင္ခဲ့ေပမယ့္ အခ်ိန္တန္ေတာ့ သူကလည္း အႁမႊာေလးပဲ ေမြးလာတဲ့ အခ်က္အေပၚ ပညာရွင္ေတြ အာ႐ံုစုိက္ေစခဲ့ပါတယ္။

ဆရာဝန္အခ်ဳိ႕ကေတာ့ ကုိဒင္ဟီ ဧရိယာတစ္ဝုိက္က ေရထဲမွာပါတဲ့ ဓာတုေဗဒက အႁမႊာအားေပးျဖစ္ေစတယ္လုိ႕ သံုးသပ္ထားျပန္တယ္။ ထင္ရေလာက္တဲ့ အခ်က္က ကုိဒင္ဟီရြာ ကုိ စတည္တည္တဲ့ ၁၉၄၉ ခုႏွစ္မွ အႁမႊာပူးက ၃ဝ ေလာက္ရွိရာက အခုအခ်ိန္ ၂ဝ၅ အထိအေရအ တြက္ တုိးလာတာ လက္ေတြ႕ဆုိေတာ့ စဥ္းစားၾကၿပီေပါ့။ ကုိဟီဒင္မွာ အႁမႊာ ပူးမဟုတ္ရင္ေတာင္မွ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမေတြဟာ ႐ုပ္ေတြေတာ္ေတာ္ ဆင္ေနပါတယ္။

လာဂုိ႔စ္တကၠသုိလ္က ပညာရွင္ေတြက အစားအေသာက္နဲ႔ေရဟာ အႁမႊာပူးေမြးဖုိ႕ အားေပးတဲ့အေၾကာင္း ျဖစ္မယ္လုိ႔ အႀကံျပဳထားပါတယ္။ ႏုိက္ဂ်ီးရီးယားႏိုင္ငံ အစ္ဘုိေအာ္ရာက အမ်ဳိးသမီးေတြဆုိရင္လည္း ကုိဒင္ဟီကလူေတြနဲ႕  စားေသာက္မႈ ပံုစံတူၿပီး ေရထဲမွာ ပါဝင္တဲ့ ဓာတု ေဗဒေတြကလည္း ခပ္ဆင္ဆင္ျဖစ္ ေနတယ္ဆုိတာကုိ ေထာက္ျပထားပါတယ္။ ဒါကလည္း မွန္းဆခ်က္ တစ္ခ်က္အျဖစ္ပဲ ရွိေနတယ္။ ပညာရွင္ေတြ တညီတၫြတ္တည္း လက္ခံႏိုင္ ေလာက္တဲ့ အဆင့္မ်ဳိးေတာ့ မဟုတ္ ျပန္ပါဘူး။

ဒါေၾကာင့္လည္း ကိုဟီဒင္က အႁမႊာပူးေတြ လာစုေနတာဟာ ဘုရားသခင္ အလုိက်လုိ႕ ယာယီ သတ္မွတ္ ထား႐ံုပဲ ရွိေနပါတယ္။

ကုိဟီဒင္ရြာေလးမွာ မြတ္စလင္အမ်ားစုေနထုိင္ၾကပါတယ္။ ဟိႏၵဴဘာသာဝင္ေတြရွိေပမယ့္ လူနည္းစုပဲ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ရြာတစ္လံုးမွာ မြတ္စလင္ယဥ္ေက်းမႈသာ အဓိကလႊမ္းမုိးေနပါတယ္။ ရြာေလးမွာ အာရဗီ ဘာ သာနဲ႔စာဟာ ႐ံုးသံုးလုိ ထြန္းကားေနပါတယ္။ ရြာမွာရွိတဲ့ ဗလီေတြကေတာ့ ညေနေစာင္းၿပီဆုိရင္ ဘာသာေရး အတြက္ေရာ လူမႈေရးရာေဆြးေႏြးပြဲ အတြက္ပါ ဒုိင္ခံက်င္းပရတဲ့ ေနရာ ျဖစ္ေနပါတယ္။

ကုိဟီဒင္မွာ ေရပန္းစားတဲ့ ရယ္ဖြယ္တစ္ခုကေတာ့ သိပ္ေက်ာင္းေျပးလုိ႕ ေကာင္းတဲ့အရပ္လုိ႕ ေျပာစမွတ္ တြင္ျခင္းပါပဲ။ လာလည္တဲ့ သူတုိင္းက ႐ုပ္တူတဲ့လူေတြကုိ ခပ္မ်ားမ်ားေတြ႕ရေတာ့ မဟုတ္တာေတြးၾကရရင္ ေက်ာင္းေျပးတာနဲ႕ လူစားထိုးဖုိ႕ကို တန္းျမင္ၾကေတာ့တာေလ။ ဆုိခဲ့သလုိ ကိုဟီဒင္မွာ အႁမႊာပူးမဟုတ္ရင္ေတာင္ အရြယ္တူသြားတတ္တဲ့ တစ္ႏွစ္ႀကီးတစ္ႏွစ္ငယ္ ညီအစ္ကိုေတြ၊ ညီအစ္မေတြကလည္း  ႐ုပ္ဆင္ေနတတ္ေတာ့ တစ္ေယာက္က ေက်ာင္းေျပးၿပီး ကစားေနခ်ိန္မွာ ေနာက္တစ္ ေရာက္က အစားဝင္ၿပီး ထုိင္ေပး႐ံုပဲလုိ႔ ျမင္ၾကတာေပါ့။

သူတုိ႕ ေျပာသလုိဆုိရင္ေတာ့ ေက်ာင္းေျပးလုိ႕ေကာင္းတဲ့ အခ်က္ပဲလုိ႔ ေတြးၾကည့္ရင္း ၿပံဳးလုိက္မိပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ထပ္ကြန္႔ၿပီး ဆက္ေတြးၾကည့္တဲ့အခါ  ကိုယ့္နဲ႔ ႐ုပ္ခ်င္း ခြၽတ္စြပ္တူေနတဲ့ ေမြးခ်င္းကမ်ား ရာဇဝတ္မႈမကင္းတဲ့အလုပ္ေတြက်ဴးလြန္ၿပီး တစ္နယ္တစ္ေက်းကုိ လစ္ေျပးရင္ေတာ့ ကိုယ္လည္းေခ်ာင္မွာ မဟုတ္ဘူးဆုိတာကို ျမင္ေယာင္ၾကည့္ မိတဲ့အခါ ေစာေစာကအၿပံဳးက ခပ္ျမန္ျမန္ျပန္ၿပီး ေပ်ာက္ကြယ္သြားပါေတာ့တယ္။ ေၾသာ္-အႁမႊာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အၿပံဳးကလည္း ခပ္ျမန္ျမန္ ျပန္ ေပ်ာက္သြားရတဲ့ 'အၿပံဳးဧည့္သည္' သာသာပါပဲလား .....။

သုနႏၵေခတ္

သုနႏၵေခတ္
 
Untitled Document
No comments yet...be the first to comment
  Name :  (required)
  Email :  (will not be published) (required)
  Comment :
 
Email: [email protected] Copyright 2004 Zaygwet Journal. All rights reserved.
Powered By eTrade Myanmar Co., Ltd.