27-7-2017
HOME
ABOUT US
CONTACT US
  Untitled Document
Categories
Untitled Document
Untitled Document
ေဒသတြင္း သတင္းစံု
အလုပ္အကုိင္လုိေနသည္႕ ရခုိင္လူငယ္မ်ား ေရႊက်ား ရက္ကန္းထည္လုပ္ငန္း အလုပ္႐ုံတြင္ လာေရာက္ေလွ်ာက္ထားႏုိင္
This Week’s COVER
ဂ်ာနယ္ အမွတ္စဥ္ .... 1021
အိမ္ျခံေျမ ေၾကာ္ျငာမ်ား
Market Data
အာရွေငြေၾကး အေျခအေန
 USD   EUR 
USD 1 1.209
EUR 0.826

1 

JPY 105.93  128.091
SGD 1.691 2.044
THB 39.56 47.836
Advertising
 
သူတို႔ ဘ၀မွတ္တမ္း
မုန္းေခ်ာင္းေဘးမွာ ေစ်းေန႔စေန

'ခရီးသြားျခင္းသည္ အႏုပညာျဖစ္သည္'ဟု ျပင္သစ္ကဗ်ာဆရာ တစ္ဦးေျပာဖူး သည့္စကားအတုိင္း ကြၽန္ေတာ္သည္ ခရီးသြားျခင္းအႏုပညာကို ဖန္တီးေနရသူျဖစ္ပါ သည္။ ကြၽန္ေတာ္သည္ မည့္သည္နကၡတ္ႏွင့္ ေမြးလာသည္မသိ။  ေတာင္ေပၚ၊ ေျမျပန္႔၊ ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚမွ ပင္လယ္ပုိင္းအထိ တစ္နည္းမဟုတ္တစ္နည္း မျပတ္တမ္း ခရီး သြားေနရသည္။ ကြၽန္ေတာ္က ခရီးကုိ ေခၚေဆာင္တာလား (သို႔မဟုတ္) ခရီးက ကြၽန္ေတာ့္ကို ဦးေဆာင္တာလားဆုိတာမသိ။ ခရီးတစ္ခုရဲ႕ ေခၚသံကေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ဘဝနံရံတစ္ခုလုံး ပဲ့တင္သံထပ္၍ တံခါးေခါက္ေန ပါသည္။

ခရီးသြားျခင္း အေတြ႔အႀကံဳကို ရသဝတၴဳစာအုပ္ ႏွစ္အုပ္ဖတ္ရသလုိ ကြၽန္ေတာ္ခံစားမိသည္။ ပထမခံစားမႈမွာ ၿမိဳ႕ျပေတြကိုေရာက္လွ်င္ ၿမိဳ႕ျပ၏ ေခတ္အလြန္ ေရစီးစ႐ုိက္အတုိင္း စည္ကားဆူညံပူေလာင္မႈမ်ားျဖင့္ ဗီသိုဗင္၏ အျပင္းစားရင္ခုန္သံ ႐ုိက္ခ်က္လုိလုိ၊ ဒက္ဒက္လန္ေအာင္ဒန္ေသာ ေမာ္ဒန္ရသတစ္ခုလုိ ခံစား မိရျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ဒုတိယခံစားမႈမွာ ၿမိဳ႕ျပစ႐ုိက္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘတ္ျဖစ္ေသာ ေတာရြာေဒသေက်းလက္ေတြကုိ ေရာက္လွ်င္ အသံတိတ္ကိရိယာမ်ား တပ္ဆင္ထားသလုိ ေအးခ်မ္းဆိတ္ၿငိမ္ေသာ စာမ်က္ႏွာသစ္မ်ားကို ေရစစ္သလုိ ေအးစက္ စက္ႏွင့္ ဖတ္႐ႈေလ့လာရသည့္ ခံစား မႈျဖစ္သည္။

ၿမိဳ႕ျပကို မြန္းက်ပ္ေသာ စာေရးဆရာႀကီးတစ္ဦး 'တဟီတီကြၽန္း' သို႔ ထြက္ေျပး၍ လြတ္လပ္မႈရွာသလုိ ကြၽန္ေတာ္လည္း ၿမိဳ႕ျပႏွင့္ေဝးလံေသာ ေက်းရြာေလးမ်ားသို႔ ထြက္ေပါက္ရွာ ေလ့ရွိပါသည္။ သည္ရက္ပု္ိင္းမွာပင္ ကြၽန္ေတာ္သည္ ပြင့္ျဖဴၿမိဳ႕နယ္ မုန္း ေခ်ာင္းေဒသမွ အေမ့ရြာ 'ကနီ၊ ရြာသစ္' ႏွင့္ အေဖ့ရြာ 'ဖလံက်င္းနဲ႔ ေလးအိမ္စု' ရြာကေလးမ်ားဘက္သို႔ ထြက္ေျပးမႈဝါဒျပဳလုပ္ေနစဥ္ ကြၽဲၿခံရြာမွ ေတာေက်ာင္းဆရာေလး ကဗ်ာ ဆရာမ်ဳိးမင္းေဌး (ပထဝီဝင္)၏ ေခၚေဆာင္မႈျဖင့္ ပြင့္ျဖဴၿမိဳ႕နယ္ မုန္း ေခ်ာင္းေဘးအနီးရွိ 'မဲဇလီ'ရြာတြင္ ခုနစ္ရက္တစ္ႀကိမ္ စေနေန႔တုိင္း ဖြင့္လွစ္ေရာင္းခ် ေသာ 'စေနေစ်း' သို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ရပါသည္။

 ေတာေစ်းမုိ႔ ေတာအရိပ္ ေတာင္အေရာင္မ်ားျဖင့္ ဖုံးလႊမ္းလ်က္ရွိ သည္။ ေဒသႏၲရ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ ဖြဲ႔စည္းထားသလုိ လွပလြန္းလွသည္။ ပုသိမ္-မုံရြာ ကားလမ္းေဘးမွာရွိေသာ 'ျမႀကိဳင္းေတာင္' ႏွင့္ 'သံဆည္ ေတာင္'ကို ေနာက္ခံထားသည္။ မဲဇလီႀကိဳးတံတားႏွင့္ မဲဇလီဆည္ႀကီးက အလွဆင္ထားသည္။ ယခင္ကဆုိလွ်င္ စေနေန႔တြင္ 'မဲဇလီ' ဆည္ေရတံခါးဖြင့္၍ ထုိဖြင့္ထားသည့္ ေရတံခါးမွတစ္ဆင့္ မုန္းေခ်ာင္း အထက္မွ စုန္ဆင္းလာၾကေသာ ဝါး ေဖာင္သမားမ်ား၏ ဝါးေဖာင္မ်ား ေမွ်ာထုတ္ၾကရသည့္ စြန္႔စားခန္းမ်ား ကုိ သူရဲ႕ေကာင္းဦးေက်ာ္ရင္ မီးပုံပ်ံ စီးသလုိ ရင္တထိတ္ထိတ္ျဖင့္ အ့ံၾသစြာ ၾကည့္႐ႈ၍ ဂုဏ္ယူၾကရသည္မွာလည္း ယခင္စေနေစ်း၏ ဓေလ့တစ္ခုျဖစ္ပါသည္။

စေနေန႔မွာ က်င္းပေသာ ေစ်းျဖစ္၍ ေစ်းစတည္ကတည္းကပင္ 'စေနေစ်း' ဟု ေခၚဆုိလာခဲ့ၾကသည္။ စေနေစ်း၏ သက္တမ္းသည္ ႏွစ္ေပါင္းအေတာ္ၾကာခဲ့ၿပီး ေစ်းသဘာဝ ႏွင့္ ေစ်းအလွကို တမာပင္တန္းမ်ား ျဖင့္ အုပ္ဆုိင္းထားသည္။ စေနေစ်း ၏ စုေဝးရာ အရပ္သည္ 'မဲဇလီရြာ' မွာျဖစ္၍ စေနေစ်းသုိ႔ လာေရာက္ ေရာင္းခ်ရန္အတြက္ ၿမိဳ႕ရြာမ်ားစြာတုိ႔မွ ေစ်းသည္တုိ႔သည္ ၾကာသပေတး ေန႔ႏွင့္ ေသာၾကာေန႔မ်ားမွပင္ ႀကိဳ တင္ ေရာက္ရွိလာၾကသည္။

အခ်ဳိ႕က ပုသိမ္-မုံရြာလမ္းမဘက္မွ 'မဲဇလီ' ႀကိဳးတံတားကိုျဖတ္ ေက်ာ္ၿပီးလာၾကသည္။ အခ်ဳိ႕က 'မဲ ဇလီဆည္' မွ ေဘးပတ္ဝန္းက်င္ရွိ ေသာ ရြာငယ္ေလးမ်ားကုိ ေရေပးေဝ ရန္အတြက္ အဂၤလိပ္လက္ထက္မွ ေဖာက္လုပ္ထားသည့္ သရက္ပင္မ်ား တန္းစီစုိက္ထားေသာ ေျမာင္းေဘာင္ လမ္းအတုိင္း ကားႀကီး၊ ကားငယ္၊ ဆုိင္ကယ္မ်ားျဖင့္ အေရာက္လာၾကသည္။ စလင္းႏွင့္ ပြင့္ျဖဴဘက္မွလည္း လာၾကသည္။ ယခင္ကဆုိလွ်င္ စေနေစ်းသုိ႔လာသည့္ ေစ်းသည္ အခ်ဳိ႕သည္ ၾကာသပေတးေန႔ကပင္ ႀကိဳတင္လာၾကၿပီး 'မဲဇလီ' မေရာက္မီ ေလးမုိင္ခန္႔ေဝးေသာ 'ကနီ' ရြာသို႔ ဝင္၍ တေထာက္နား ေစ်းေရာင္းၾကေသာေၾကာင့္ 'ကနီရြာ ၾကာသပေတးေစ်း' ဟု ေခၚဆုိခဲ့ၾကပါေသးသည္။ သို႔ေသာ္ ယခုအခါမွာ ေခတ္မီဖြံ႔ၿဖိဳးလြန္းေသာ ေရစီးေၾကာင္းအရ ၿမိဳ႕ျဖစ္ေစ၊ ရြာျဖစ္ေစ လုိခ်င္ေသာ ပစၥည္းမ်ား အကုန္ရေနၾကၿပီျဖစ္၍ 'ၾကာသပေတးေစ်း' ပင္ ေပ်ာက္ကြယ္ ခဲ့ရေပၿပီ။

သို႔ေသာ္ 'မဲဇလီ' ရြာမွ 'စေန ေစ်း' ကျဖင့္ ယေန႔တုိင္ တည္ရွိေန ၿမဲမုိ႔ စေနေန႔ နံနက္ေစ်း အႀကိဳအျဖစ္ ေသာၾကာေန႔ညေနတြင္ ခင္းက်င္း ေရာင္းခ်ေသာ 'ေသာၾကာေစ်း' သည္လည္း တည္ရွိေနၿမဲပင္ျဖစ္သည္။ ေစ်းေရာင္းလာသူမ်ားသည္ 'စေနေစ်း' သို႔လာရင္း 'ေသာၾကာေစ်း' ပါ ေရာင္းခ်ၾကရ၍ အပိုဆုရကာ ႏွစ္သီး စားၾကရေပသည္။

ထုိ 'ေသာၾကာေစ်း' ကို ေရာင္းခ်ႏုိင္ရန္အတြက္ ေသာၾကာေန႔အမီ 'မဲဇလီ' ေရာက္ရန္ႀကိဳတင္လာခဲ့ၾကရသည္။ ယခင္ကဆုိလွ်င္ 'မုန္း ေခ်ာင္း' အထက္မွာရွိေသာ ဝင္လုိ၊ ခုိနမ္း၊ ေရယဥ္၊ ေပပင္၊ ေခ်ာင္းဆုံ၊ မအူပင္ရြာ စသည့္ရြာငယ္ေလးမ်ားမွ ေစ်းသည္ ေစ်းဝယ္တုိ႔သည္ မုန္းေခ်ာင္းအတုိင္းေလွမ်ားျဖင့္ စုန္ဆင္း လာခဲ့ၾကရေသာ္လည္း ယခုေခတ္မွာေတာ့ ဆုိင္ကယ္၊ ကားမ်ားႏွင့္ လာၾကေတာ့သည္။ ထုိနည္းတူပင္ ကနီ၊ ရြာသစ္၊ ခ်င္းကုန္း၊ အင္းကုန္း၊ ထူးေပါက္၊ ေညာင္ပင္ဝုိင္း၊ ထန္းေတာ၊ ကြၽဲၿခံ၊ လယ္မစသည့္ ရြာမ်ားမွလည္း ေထာ္လာဂ်ီ၊ ဆုိင္ကယ္၊ ကားႀကီး၊ ကားငယ္တို႔ျဖင့္ လာၾကသည္။

ထုိသုိ႔ ၿမိဳ႕ေပါင္းစုံ၊ ရြာေပါင္းစုံမွ ေရာက္ရွိလာၾကေသာ ေစ်းသည္တုိ႔သည္ 'မဲဇလီ' ရြာေရာက္သည္ႏွင့္ သူ႔ထက္ငါ အၿပိဳင္အဆုိင္ ဆုိင္ခင္းၾက၍ ဖဲႀကိဳးျဖတ္ေပးစရာမလုိဘဲ ကုိယ္ပုိင္ လြတ္လပ္မႈအလံကုိ ကုိယ္ပုိင္လြတ္လပ္စြာ လႊင့္ထူၿပီး 'ေသာၾကာေန႔ ည ေနေစ်း' ကို စတင္ဖြင့္လွစ္ေရာင္းခ် ၾကပါေတာ့သည္။

ညေနပိုင္း ေစ်းကြဲသြားလွ်င္ ပင္ပန္းသမွ်ေတြကို လြတ္လပ္စြာ အနားယူရင္း မုန္းေခ်ာင္းထဲသို႔ ေရဆင္းခ်ဳိးၾက၊ ဥေရာပကမ္းေျခတစ္ခုလုိ ေရကစား အပန္းေျဖၾက၊ သီခ်င္းမ်ား ဟစ္ေအာ္သီဆုိၾက၊ မဲဇလီဆည္ေပၚတက္ကာ အနားယူၾက၊ 'စေနေန႔ မနက္ေစ်း'အတြက္ ျပင္ဆင္ေနၾကသည္မွာ ဆည္းဆာရင့္လာေသာ ညေနရီရီ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ကို ေဆး ေရာင္စပ္ေနၾကသလုိပင္။

 ေသာၾကာေန႔ညကုိ ျဖတ္သန္းရင္း စေနေန႔ နံနက္ေရာက္သည္ႏွင့္ နာမည္ေက်ာ္ 'စေနေစ်း' ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္သည္ ေစ်းသ႐ုပ္ေဖာ္ပုံမ်ားျဖင့္ စတင္လႈပ္ရွား၍ အရယ္အၿပံဳး ႏွလုံးသားအသစ္ျဖင့္ ဘဝဇာတ္ခုံ ျပည္ဖုံးကားဖြင့္လုိက္ၾကပါသည္။ ႐ုိး သား ခ်စ္ခင္စရာေကာင္းေသာ ေက်းရြာသူ၊ ေက်းရြာသားတုိ႔သည္ ေက်းရြာ စ႐ုိက္မ်ားျဖင့္ အလွဆင္ထား၍ ေရာင္းဝယ္ဆက္ဆံေျပာဆုိေနၾက သည္မွာ ကဗ်ာဆရာ 'ေမာင္ေခ်ာႏြယ္' ၏ စကားကို အငွားယူ ေျပာရလွ်င္ 'ေမတၱာေပါင္းကူးတံတားျဖင့္ ရင္ဘတ္ခ်င္း ဂ်က္ပင္ထုိးေနၾက သည္'ဟုဆုိလွ်င္ မမွားႏုိင္ေပ။

 ေတာအရိပ္ ေတာအေရာင္မ်ားျဖင့္ ေတာေစ်းမွ ေတာဓေလ့ထြက္ ကုန္တုိ႔သည္ စုံလင္လြန္းေပစြ။ ေရယဥ္၊ ေပပင္ရြာမ်ားမွ ထြက္ရွိသည့္ အိမ္ေခါင္မုိး မုိးသည့္ သက္ငယ္မ်ား၊ ဝါးမ်ား၊ ႐ုံးပင္ရြာမွ ႐ုိင္ဖ်ာမ်ား၊ ထန္း ပင္ေတြေပါ၍ ထန္းေတာႀကီးေတြ ညိဳ႕ညိဳ႕မႈိင္းေနေသာ ကနီ၊ ရြာသစ္မွ ေပါက္ေပါက္ဆုပ္ႏွင့္ ထန္းလ်က္ခဲမ်ား၊ အင္းကုန္းရြာမွ ပဲေလွာ္၊ ပဲေၾကာ္ ႏွင့္ နာမည္ေက်ာ္ မုန္႔လုံးမ်ား၊ ထူးေပါက္ရြာမွ ကြမ္းႏုဝါ၊ ေညာင္ပင္ဝုိင္း ရြာမွ မခ်စ္စု သရက္သီး၊ ဆည္ေတာ္ ရြာထြက္ ၾကက္သြန္ဥႏွင့္ မြန္ျပည္ နယ္တြင္ ရာဘာပင္မ်ားမွ ရာဘာေစးမ်ား ထုတ္ယူၾကသလုိ ေတာင္းမ်ား၊ ဆန္ေကာဆန္ခါမ်ားတြင္ သစ္ေစးသုတ္ရန္အတြက္ သစ္ေစးပင္မွ သစ္ေစးမ်ားကုိ ထုတ္ယူေရာင္းခ်ၾကသည့္ ကုန္းစု၊ မန္က်ည္းစုတုိ႔မွ သစ္ေစး သည္မ်ား၊ ဖလံက်င္းရြာမွ ႐ုိင္ဖ်ာမ်ား၊ ေလးအိမ္စုရြာမွ ငွက္ေပ်ာသီး ခ်ဳိခ်ဳိ ေလးမ်ား စသည္တုိ႔က အလွဆင္ ထားေပရာ 'ဆရာသိပံၸေမာင္ဝ' ေရးသားေသာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ စလင္းၿမိဳ႕မွ 'အညာဘုရားပြဲေတာ္'လုိလုိ၊ ရွမ္းျပည္ဘက္မ်ားတြင္ ငါးရက္တစ္ခါ၊ ခုနစ္ရက္တစ္ခါ က်င္းပေသာ ေစ်းေန႔ေတြလို စည္ကားေနသည့္ စေနေစ်းကုိ ေရာက္ဖူးသူတုိင္း ေပ်ာ္ၾကသည္။

 ေစ်းသည္ ေစ်းဝယ္တုိ႔၏ ဒီဇုိင္းမ်ားသည္ အခ်ဳိ႕က ေက်းရြာစစ္စစ္ဟန္ပန္ျဖင့္ ႐ုိးသားၾကသလုိ ၿမိဳ႕ေယာင္ေဆာင္ထားေသာ ေမာ္ဒန္လြန္၊ ရာစုလြန္၊ ေခတ္လြန္မ်ားရွိျပန္ရာ ဆုပ္ကပ္၏ ကူးစက္ေရာဂါဆုိတာ ဒါပဲဟု သိရွိရျပန္ပါသည္။

စေနေစ်းကို ျဖတ္သန္းလွ်င္ ဇာတ္လမ္း ဇာတ္ေဆာင္ေတြ စုံလင္ေပစြ။ အခ်ဳိ႕က ေက်းရြာဓေလ့ဆန္ ဆန္ေျပာင္းဖူးဖက္ျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားေသာ ဖက္ေဆးေပါ့ လိပ္ႀကီးေတြကို ပါးေဆာင္မွာခဲ၍ သားသမီးတုိးလုိး တြဲေလာင္းျဖင့္ ေစ်းဝယ္ေနၾကသလုိ၊ အခ်ဳိ႕မွာ ေစ်းထိပ္အေၾကာ္ဆုိင္တြင္ထုိင္္ မုန္႔ျပားသလက္ႏွင့္ အေၾကာ္တစ္ပြဲ ခဲေနျပန္ေပသည္။ အခ်ဳိ႕က ေက်းရြာလက္ဖက္ရည္ဆုိင္တြင္ စီးကရက္ ကိုယ္စီျဖင့္ ထုိင္ေနၾကသလုိ၊ ေခတ္မီမီ ဖုန္းပြတ္ေနၾကေသာ ေက်းရြာထြက္ ပြတ္သဘင္ေမာင္မယ္မ်ားလည္း ေခတ္ရဲ႕ ေရစီးအတုိင္းလုိက္ပါ စီးေမ်ာလ်က္ရွိပါသည္။

အခ်ဳိ႕မွာ ဆံပင္နီေၾကာင္က်ား၊ ေရွာ့ပင္ကုိး႐ုိးကားရား၊ အခ်ဳိ႕ရြာသူ ေလးမ်ားမွာ စကပ္တုိတုိ ဘုိလုိဝတ္၍ ေခတ္ႏွင့္အတူ တခစ္ခစ္ရယ္ေမာေနၾကပါသည္။ အခ်ဳိ႕က ေခြၽးခံအိတ္ထဲ မွာ အပ္ခ်ိတ္တြယ္ထားေသာ ပိုက္ဆံ ထုပ္ေလးမ်ားကို ထုတ္၍ မသုံးရက္ သုံးရက္ျဖင့္ ေစ်းဝယ္လ်က္၊ အခ်ဳိ႕လူငယ္ေလးမ်ားမွာ ၿမိဳ႕သားစတုိင္ ဆုိင္ကယ္ သုံးေယာက္စီး၍ အိတ္ေဇာအသံကုန္ဖြင့္ၿပီး ေစ်းထဲတုိးဝင္ရင္း လူၾကည့္ခံရေအာင္ လုပ္ဇာတ္ခင္းေနၾကသလုိ၊ အခ်ဳိ႕မွာ ဖုန္းေျပာရင္း ဆူညံေပါက္ကြဲၾက၊ အခ်ဳိ႕မွာ စစ္ၿပီး ေခတ္ေရဒီယုိေလးကို ကုိင္ဖြင့္ရင္း ေစ်းတန္းထဲ လမ္းေလွ်ာက္ေနၾကသလုိ 'ကနီ၊ ရြာသစ္' သူေတြစုေဝး တတ္ေသာ ဆန္တန္းထဲတြင္လည္း ဆန္ကုန္သူေတြက ေပ်ာ္၊ ဆန္က်န္ ေနေသးသူေတြက ေဖာက္သည္ေမွ်ာ္ရင္း ေမွ်ာ္ေတာ္ေယာင္ ပတ္ပ်ဳိးသီခ်င္း ဆုိေနၾကစဥ္ အေရးထဲ ေဆးေၾကာ္ျငာသမား 'ေမာင္မုိက္ခဲ' ခမ်ာ ေစ်းမသိမ္းမီ ေဆးလိမ္းဖုိ႔ ေအာ္ေခၚရႏွင့္ စေနေရာင္ေဆးစက္မ်ားသည္ ေအာ္သံ၊ ေခၚသံ၊ ေမွ်ာ္သံ၊ ေညႇာ္သံ၊ ေပ်ာ္ သံတုိ႔ျဖင့္ အေရာင္စုံေပစြ။ 

 ေစ်းအလယ္ တမာရိပ္ဘက္မွ ေတာသေျပတန္း၊ ပဲေလွာ္တန္း၊ ဆူးပုပ္ႏွင့္ ကင္းပုံရြက္ေစ်းတန္းသို႔ ေရာက္ သည့္အခါ 'ခ်ယ္ရီမဂၢဇင္း'တြင္ ကဗ်ာဆရာ 'ေအာင္ေဝး' အယ္ ဒီတာလုပ္ခဲ့စဥ္က ကြၽန္ေတာ္ေရးခဲ့ဖူးေသာ ကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္ကို သတိရ မိပါသည္။

ကဗ်ာအမည္က -

 ေတာေစ်း

ထမင္းတစ္အုိးအတြက္

ထင္းခ်ဳိးထြက္ရင္း

ဆူးပုပ္နဲ႔ကင္းပုံ

လမ္းႀကံဳလုိ႔ ခူးခဲ့တယ္...တဲ့။

 

ဒီကဗ်ာေလးလုိပဲ ဆူးပုပ္နဲ႔ ကင္းပုံ လမ္းႀကံဳလုိ႔ ခူးခဲ့ၾကေသာ ေတာေစ်း သည္မေလးေတြသည္လည္း စေန ေရာင္ေဆးစက္မ်ားပင္။

မုိးမလင္းခင္ကစတင္ခဲ့ေသာ စေနေစ်းသည္ တျဖည္းျဖည္း မြန္းတည့္လာ သည္ႏွင့္ ေစ်းကြဲစျပဳ၍ ေစ်းဝယ္ေစ်းသည္တုိ႔လည္း ကိုယ့္ဌာေနသုိ႔ျပန္ဖုိ႔ ျပင္ဆင္ၾကပါေတာ့သည္။ ယခင္ကဆုိလွ်င္ ေစ်းကြဲသည္ႏွင့္ မုန္းေခ်ာင္းဆန္ ေစ်းေလွမ်ား ဆန္တက္သြားရေပမယ့္ အခုေခတ္မွာေတာ့ ကား၊ ဆုိင္ကယ္မ်ားျဖင့္ သြားၾက ျပန္ၾကပါေတာ့သည္။

 ေရခဲတုံးတစ္တုံးလုိ တျဖည္းျဖည္း အရည္ေပ်ာ္သြားသည့္ ေစ်း ကြဲခ်ိန္သည္ပင္ လြမ္းစရာကဗ်ာတစ္ ပုဒ္လုိျဖစ္ေနပါေတာ့သည္။ စေနေစ်းသည္ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ရဲ႕ ဆတ္ သြားလုိ ျဖတ္သြားတာနဲ႔ ေတာနံ႔ရ သည္။ အလယ္႐ုိးမလုိပဲ မုိးဦးက်တာနဲ႔ မွ်စ္စုိ႔ေလးေတြ ျပန္ေပါက္သည္။

ခုနစ္ရက္တစ္ခါ ဖြင့္တဲ့ ကံစမ္းမဲျဖစ္သည္။ ခုနစ္ရက္တစ္ခါ ထထေအာ္တတ္သည့္ ထရမ္းပက္တစ္ခုျဖစ္သလုိ ၿမိဳ႕ေယာင္ေဆာင္ထားတဲ့ ေတာ၊ ေတာေယာင္ေဆာင္ထားတဲ့ ၿမိဳ႕ျဖစ္သည္။

စေနေစ်းကုိ တစ္လေလးႀကိမ္ ရင္ခုန္ရသည္။ အခါႀကီးရက္ႀကီးနီးလွ်င္ ပို၍ စည္ကားေပမယ့္ မုိးရာသီဆုိလွ်င္ေတာ့ လူနည္းပါးသြားတတ္သည္။ လူနည္းပါးသည္ျဖစ္ေစ၊ မ်ားသည္ျဖစ္ေစ စေနေစ်းကေတာ့ သူ႔ ပန္းကိုသူပန္ သူ႔အလံကို ဘယ္ေတာ့မွ မလွဲေသာ မာန္ဇြဲရွိတာမုိ႔ ေလာကဓံကို ရင္ဆိုင္ရဲေသာ ျမစ္တစ္ခုပမာ ထား၍ 'ပန္းပန္မည့္ မာန္သီခ်င္း'ဆုိသည့္ ကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္ ဖြဲ႔ဆုိလုိက္ မိပါေတာ့သည္။

ပန္းပန္မည့္ မာန္သီခ်င္း

မေန႔ညက

မုန္တုိင္းက်၍

ျမစ္မေရျပင္ လႈိင္းထန္ခဲ့။

 

သည္မနက္လင္း

အ႐ုဏ္က်င္းေတာ့

ျမစ္ေရသင္ျဖဴးခင္းျပန္ေရာ။

 

လာမည့္သဏၭာန္

မနက္ျဖန္တြင္

ဆက္ရန္မည္သို႔ရွိမည္နည္း။

 

မည္သို႔ျဖစ္ေစ

ေလွာ္ခတ္ေနမည္

ကမ္းေျခေရာက္ဖုိ႔ အဓိက။

ေဌးၾကည္ (စလင္း)

ေဌးၾကည္(စလင္း)
 
Untitled Document
No comments yet...be the first to comment
  Name :  (required)
  Email :  (will not be published) (required)
  Comment :
 
Email: [email protected] Copyright 2004 Zaygwet Journal. All rights reserved.
Powered By eTrade Myanmar Co., Ltd.